komentarze
  • 2. kempa007
    • 2010-12-15 09:28:01
    • *.dynamic.chello.pl

    ale testy tez swoje daja w kosc :-)

  • 3. Reczek
    • 2010-12-15 09:35:35
    • *.smevpn.tpnet.pl

    Mam takie pytanie, w razie czego proszę o sprostowanie. Otóż o ile dobrze pamiętam, rozkład balansu w sezonie 2011 został jakoś sprecyzowany przez przepisy FIA. Nie znam dokładnie szczegółów ale jak to się ma do tego co napisał kempa "każdy zaoszczędzony kilogram pozwoli inżynierom i mechanikom lepiej rozłożyć balast. " Pozdrawiam

  • 4. kempa007
    • 2010-12-15 09:41:05
    • *.dynamic.chello.pl

    rozklad jest staly na przod i tyl, ale srodek ciezkosci nie jest juz okreslony przez FIA. Ja to tak rozumiem :-)

  • 5. FAster92
    • 2010-12-15 09:41:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2. kempa007 Zwłaszcza,że ALONSOM ostatni przejechał 105 okrążeń ! Święta idą to też skłania do odchudzania się ;)

  • 6. marioblondi
    • 2010-12-15 10:22:06
    • *.toya.net.pl

    To jakaś paranoja. Powinni uregulowac to przepisami aby kierowcami F1 nie byli tylko zamorzeni głodem kurduple.

  • 7. marioblondi
    • 2010-12-15 10:23:30
    • *.toya.net.pl

    PS. Nie mam na myśli żadnego z obecnych kierowców tylko sugeruję do czego może doprowadzić kontynuowanie takiej absurdalnej polityki.

  • 8. Laszlo
    • 2010-12-15 11:09:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    #6/7 Popieram w 100%. Już niedługo idealne proporcje do jazdy w F1 będą mieli tylko skoczkowie narciarscy i maratończycy.

  • 9. Cwirs
    • 2010-12-15 11:14:12
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Zgadza sie, wlasnie mi sie przypomnial Hannawald :|

  • 10. cyk
    • 2010-12-15 14:32:46
    • *.tktelekom.pl

    6. marioblondi raczej Ci mniejsi mniej sie odchudzją. Jak coś zrzucą to do takiej wagi ktora w ich przypadku nie jest dramatyczna ale inaczej sytuacja sie ma w przypadku Kubicy czy Webbera. Oni muszą zrzucić sporo więcej aby sie choć troche zbliżyć do tych mneijszych. Jeżeli się nie myle Kubica przed sezonem potrafi zrzucić ponad 7 kilo a to bardzo dużo. Jeden plus że podobno organizm Roberta jest fenomenalny i dośc przyzwoicie to znosi

  • 11. 6q47
    • 2010-12-15 15:11:45
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Usunięty

  • 12. 6q47
    • 2010-12-15 17:01:32
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    3. Reczek
    zapewne masz na myśli rozkład masy bolidu.

    Rozkład ma być następujacy:
    - przednia oś 46% masy bolidu,
    - tylna oś 54% masy bolidu.

    Te wartości są zdefiniowane pod kątem stosowania opon Pirelli i będą takie same dla każdego zespołu. Obawiano się o złe trafienie z ustawieniami bolidu (zła praca opon) już w fazie projektowania. Ponowne przeprojektowanie konfiguracji jest bardzo kosztowne z wiadomych względów. Problemy, o których czytałem, były również z Biridgeston-ami. Te problemy zaowocowały zmianami przeprowadzonymi przez wymienioną firmę i wymusiły właśnie inne rozmieszczenie masy w bolidach.
    Pozdr.

    PS. ok. kempa, przesadziłem z dosłownością:)

  • 13. witam
    • 2010-12-15 17:32:43
    • Blokada
    • *.unitymediagroup.de

    3. Reczek. W poscie wyzej juz masz napisane o co chodzi, ale mniemam ze ci chodzilo o to jak mozna umiescic balast w bolidzie nie zmieniajac nacisku na osie (czyli zachowac te 46 - 54 % ). Na tem temat juz kiedys napisalem bardzo dlugi post juz sam nie wiem gdzie. Napisze jeszcze raz w skrocie. Tak jak Kempa pisze srodek ciezkosci nie jest zdefiniowany czyli mozna sie poruszac w pewnym przedziale, ktory nie wplynie na zmiane nacisku na osie. A sam balast mozna tez przemieszczac w rownych odstepach z przodu i z tylu nie wplywajac na zmiane rozkladu masy, ale zmieniajac tym balans obciazajac rownomiernie bolid, bardziej wysuwajac balast w przod i w tyl lub rownomiernie w srodek do punktu srodka ciezkosci bolidu.

  • 14. szerter
    • 2010-12-15 18:18:12
    • *.com-promis.3s.pl

    Wszystko fajnie, tylko jest kilka problemów. Regulamin techniczny nic nie mówi o tych procentach 46 / 54 niestety. Jedyne czego tak naprawdę wymaga to masa minimalna 640kg przez całe GP oraz minimalne obciążenie 291kg (przód) i 342kg (tył) podczas całych kwalifikacji (i tylko kwalifikacji). W efekcie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zrobić 50/50 - tyle że wówczas masa minimalna to byłoby 684kg

  • 15. Marti
    • 2010-12-15 20:23:13
    • *.160.167.4

    Niech się regularnie strzyże i goli - od razu będzie chudszy ;-)))

  • 16. witam
    • 2010-12-15 20:24:24
    • Blokada
    • *.unitymediagroup.de

    14. szerter...........OMG! A ile % to te 291 kg? A ile procent to te 342 kg? Policz se i bedziesz mial odpowiedz. A jeszcze dodam ze 291 (45,6875%)+ 342 (53,4375%) = 633 a nie 640. A wiesz gdze te pozostale 7 kg? No to wlasnie jest tolerancja w ktorej mozna sie poruszac rowniez balastem. O tym pisalem tez w moich wczesniejszych postach. A dlatego mowa o kwalifikacjach bo przepisy mowa ze po nich nie wolno zmieniac ustawien bolidow ( mozna tylko niektore drobne rzeczy okreslone przepisami ).
    Ps: Boze... szerter policz soboe te procenty i bedziesz mial 46/54. Pozdro

  • 17. 6q47
    • 2010-12-15 21:25:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    16. witam
    czy mi się wydaje, czy twój styl jest nieco zabarwiony pewnego rodzaju nerwowością?
    Twoje posty, wszystkich nie czytałem, są rzeczowe - natomiast czasami mam wrażenie obecności szpilki w Twojej dłoni:)
    Pozdr.

  • 18. szerter
    • 2010-12-15 23:01:19
    • *.com-promis.3s.pl

    16. witam - jest różnica. Spora. Jeśli ktoś zrobi bolid o masie 2000 kg to masa przy % rozkładzie musiałaby być rozłożona tak: 920 kg przód i 1080 kg tył. Natomiast przy istniejących przepisach wygląda to inaczej. Możesz dać 291 przód i resztę na tył, albo na odwrót, albo w jakichkolwiek innych proporcjach z zachowaniem przepisów. W pierwszym przypadku na przód przypadłoby coś ok 14,5 %. Widzisz różnicę? OMG!

  • 19. atomic
    • 2010-12-16 12:23:10
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    drogie dzieci odpowiadacie sobie na durne pytanie zadawane dzieciakom w podstawówce : co jest cięższe =kromka chleba czy ogórek.wszyscy /prawie/ sugerują się zdjęciami pod zadaniem = duża kanapka jest cięższa od małego ogórka.tylko 2 % uczniów zadaje to pytanie rodzicom którzy dostają kociego kwiku i myślą,że są idiotami.
    kierowca ,który ma mniej kg jest w lepszej sytuacji i basta.a przepis jest prosty : każdy kierowca /nie mylić z masą bolidu po wyścigu/ma posiadać wagę np.: 80 kg a dodatkowy balast / ewentualnie/powinien być rozłożony w kombinezonie

  • 20. atomic
    • 2010-12-16 12:24:05
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    tak jakoś

  • 21. witam
    • 2010-12-16 16:24:14
    • Blokada
    • *.unitymediagroup.de

    18.szerter. HeHe Przyjacielu co ty wogole piszesz ? Wytlumacz mi to prosze bo ja chyba albo za toba nie nadarzam albo twoja matematyka jest z marsa. Nie mozna dac wiecej niz 291 + 7 kg tolrancj bo to jest okreslone wlasnie przepisami nie kumasz?

  • 22. witam
    • 2010-12-16 16:36:28
    • Blokada
    • *.unitymediagroup.de

    17.6q47. Nieeeeee.. Ja nie uzywam szpilek OO. Tylko casem dziwi mnie ze ludzie wypisuja takie glupoty niewiadomo skad.Ja tylko staram sie sprostowac wypowiedzi tych , ktorzy sa w bledzie ( na tyle na ile mija wiedza pozwala a jak sie nie znam to sie nie odzywam), a ze czasami trafiam na duzy opor przyswajania wiedzy to potem wypisuje sam rozne dziwne rzeczy....No powiedzmy niezawsze wychodzi mi to zbyt lagodnie.
    Ps: No nie mow ze jak czytasz niektore posty to cie nie skreca jak ludzie uwazajacy sie za fanow F1 wypisuja np: takie rzeczy jak 3 posty wyzej nie wiedzac o co chodzi.A moze rozumiesz o co mu chodzi? Jak tak to mi wytlumacz bo ja chyba gadam o gruszce a On o pietruszce. Pozdro!
    azerter ciebie tez Pozdrawiam tylko nie obrez sie :D

  • 23. witam
    • 2010-12-16 16:39:12
    • Blokada
    • *.unitymediagroup.de

    Mialo byc Szerter a nie azerter. sory literowka...

  • 24. witam
    • 2010-12-16 17:06:25
    • Blokada
    • *.unitymediagroup.de

    14. szerter: cyt"Jedyne czego tak naprawdę wymaga to masa minimalna 640kg przez całe GP oraz minimalne obciążenie 291kg (przód) i 342kg (tył)"
    18 szerter:cyt:"Możesz dać 291 przód i resztę na tył, albo na odwrót," Albo na odwrot? Jezeli wtedy przekroczysz dopuszczalna mase minimalna na tyl?
    Ty wogole nie wiesz o co chodzi ale jak mnie ladnie poprosisz to ci wytlumacze :D

  • 25. szerter
    • 2010-12-17 00:58:34
    • *.com-promis.3s.pl

    24. witam - "na odwrót" - w sensie te minimum 342kg na tył, resztę na przód. Gdybyś dociągnął cytat do końca to byś zauważył, że dalej jest "z zachowaniem przepisów". OK nie wiem o co chodzi - wskaż mi punkt regulaminu który cokolwiek mówi o tych Twoich wyimaginowanych 46 / 54 % (+/- tolerancja, o której ciągle wspominasz) ? Tyko art. 4 wspomina coś o rozkładzie masy, chyba że wyczarowałeś jakiś dodatkowy przepis?

  • 26. Niespokojny
    • 2010-12-17 01:12:34
    • *.tvgawex.pl

    @18. szerter - masa minimalna 640 kg = constans (wielkość, którą w trakcie rozważań przyjmuje się za stałą, niezmienną)
    Naprawdę uważasz, że któryś z zespołów chciałby zrobić bolid o masie 2 ton?! Jaki bolid ma lepsze osiągi, cięższy, czy lżejszy? Po co jadą w kwalifikacjach na oparach paliwa? - pamiętasz, jak Hamilton, by wygrać Q, pojechał na takich oparach, że do ważenia już popychał bolid.

  • 27. szerter
    • 2010-12-17 01:48:05
    • *.com-promis.3s.pl

    26. Niespokojny - oczywiście, że nikt nie zrobi bolidu tak ciężkiego, ale tak mi pasowało żeby wykazać różnicę w podejściu do obciążenia osi % i min. kg. Co rozumiesz poprzez "masa minimalna 640 kg = constans". Widziałeś przepisy? Gdzie niby jest zabronione zrobienie bolidu o masie 2 ton?

  • 28. Niespokojny
    • 2010-12-17 02:37:00
    • *.tvgawex.pl

    @27. szerter - niby nigdzie nie jest zabronione, bo tego nie potrzeba zabraniać, a i tak nikt się nie kwapi by zrobić bolid 2 t (bo to byłby żółw nie bolid F1). Ograniczenie potrzebne jest w dół, czyli minimalna waga i takie też jest, gdyż inaczej prześcigano by się w coraz lżejszych konstrukcjach, a to z kolei mogłoby się odbić na bezpieczeństwie. Jak myślisz, dlaczego kierowcy się odchudzają?
    640kg= constans , napisałem Ci w nawiasie, słusznie podejrzewając, że nie będziesz rozumiał co to constans. Pamiętaj, że poruszamy się w temacie F1, a to aptekarskie wręcz wyliczenia, zatem z uproszczeniem przyjmujemy, że każdy bolid ma masę minimalną ( z kierowcą, bez paliwa) = 640 kg, koniec, kropka. Po co po wyścigu bolidy zbierają brud na koła?, przecież mogliby zrobić cięższy bolid (co nie jest zabronione), by uniknąć tej potrzeby.
    @Witam bardzo dobrze Ci tłumaczył, tylko nie wspomniał , że to 640kg jest w zasadzie nie przekraczane, bo to jest tak oczywiste, że każdy zajmujący tu głos o tym wie. Więc nie teoretyzuj, bo realia F1 są inne aniżeli te Twoje wymądrzenia.

  • 29. szerter
    • 2010-12-17 06:03:56
    • *.com-promis.3s.pl

    28. Niespokojny - musisz mnie mieć za kompletnego idiotę, skoro twierdzisz, że nie wiem czym jest constans - DZIĘKUJĘ! Czyli mam rozumieć, że jeśli ktoś zrobi bolid o masie innej od jedynej słusznej to przegrywa. Takie 645,3 to pewnie przegra w przedbiegach. Innych oczywistości wzorem @witam również mi tłumaczyć nie trzeba. Tych 2 ton też się uczepiłeś. Gdybym podał przykład z % rozkładem 47/53 lub 45/55 to @witam by się odezwał ze swoją wyświechtaną tolerancją. Chodzi mi głównie o to, o czym pisałem w 14. - nikt nikomu nie zabroni zrobić bolidu z rozkładem 50/50 (tylko taki przykład), a niektórzy kierowcy (konstrukcje) mogą zwyczajnie preferować inny rozkład niż 46/54. Dlaczego się odchudzają - cytat Alonso: "W związku z powrotem systemu KERS każdy kilogram, który kierowca może zrzucić może zostać użyty jako balast. Zamierzam więc zrzucić nieco wagi." Widać w Ferrari balans bolidu jest ważniejszy niż waga minimalna. Co do Hamiltona pchającego bolid - to jak to jest, bo w @28 piszesz, że 640 bez paliwa, a z @26 wynika, że z? Jeśli wierzyć inżynierowi to nie chodziło tyle o ważenie, co o badanie paliwa. Uważam, że nie ściemniał, bo LH nie wyłączył silnika od razu, tylko dość późno na okrążeniu, nie zbierał też jakoś desperacko gumy, a zużycie paliwa nie jest też takie wielkie. Zbieranie brudu po wyścigu to inna para kaloszy, dużo rzeczy może się stać - gaśnica może eksplodować, jakieś płyny wyciec, coś się urwać, coś odpaść, opony się intensywnie ścierają. Po wyścigach z SC jakoś też kolekcjonowanie brudu jest praktykowane, mimo że oszczędności w paliwie teoretycznie gwarantują wypełnienie wymagań...

  • 30. Niespokojny
    • 2010-12-17 22:20:00
    • *.tvgawex.pl

    @29. szerter - sam zapytałeś, co to znaczy. Masz zrozumieć fakt, że osiągi w F1 w dużej mierze zależą od wagi bolidu, im lżejszy, tym szybszy i temu służyły moje pytania, na które miałeś sobie odpowiedzieć, i również przykład z Hamiltonem (i obojętne, czy chodziło o ważenie, czy o próbkę paliwa(fakt, że o próbkę), ale nie to było celem przykładu, tylko fakt, że lżejszy to szybszy i nie wynika wcale z tego przykładu, że myślę, że bolid do kontroli waży się z paliwem). Za to Ty piszesz bzdury w tym temacie - ostatnie Twoje zdanie : 'Po wyścigach z SC jakoś też kolekcjonowanie brudu jest praktykowane, mimo że oszczędności w paliwie teoretycznie gwarantują wypełnienie wymagań..."- naprawdę myślisz, że po wyścigu GP bolid ważony jest z paliwem (zaoszczędzonym)?!
    Piszesz, że 'nikt nikomu nie zabroni zrobić bolidu z rozkładem 50/50 (tylko taki przykład)' - jasne, bo tego nie trzeba zabraniać, gdyż jak sam zauważyłeś '...50/50 - tyle że wówczas masa minimalna to byłoby 684kg' i zapewniam Cię, że nikt z tej możliwości nie skorzysta. Następny nonsens : 'Widać w Ferrari balans bolidu jest ważniejszy niż waga minimalna'. Tak ciężko zrozumieć, że ze względu na osiągi, nikt nie chce mieć cięższego bolidu, niż musi, czyli to minimalne 640kg (bolid+kierowca, bez paliwa) i czy to w sumie będzie 640, czy 640,5, czy Twoje ostatnie 645,3 , każdy chce być optymalnie blisko 640kg, dlatego w dużym uproszczeniu można przyjąć 640 jako wartość stałą, constans. Z tego też względu inni mają prawo przeliczyć sobie te wartości podane w regulaminie w kg na procenty, albowiem 291 i 342 odnoszą się tylko i wyłącznie do 640 ( bo rozmawiamy o F1,a jej realia są takie, jak wcześniej napisałem -nikt nie będzie tworzył bolidu cięższego niż musi), a Ty próbujesz udowodnić, że inni forumowicze nie mogą posługiwać się procentami, a jest tak, że mogą, mimo, że w regulaminie nie określono tego procentowo.
    Dziękuję za uwagę, już mi nie odpowiadaj.

  • 31. szerter
    • 2010-12-17 22:53:04
    • *.com-promis.3s.pl

    30. Niespokojny - nie pytałem co znaczy constans, ale co rozumiesz (!) poprzez całe wyrażenie. Jeśli zaczynasz od założenia, że wszyscy mają 640,0000 kg to rzeczywiście dalsza dyskusja nie ma sensu. Jeśli nie chciałeś żebym odpisywał to po co odpisałeś... Dwie sprawy jeszcze. Z mojej wiedzy wynika, że bolid ważony jest z paliwem - bo skoro jest wożone podczas wyścigu to dlaczego miałoby nie zostać uwzględnione w masie? W końcu wpływa negatywnie na szybkość! Co do Alonso to dlaczego w takim razie nie odchudzał się w tym roku, ale dopiero jak wróci KERS?

  • 32. witam
    • 2010-12-18 18:39:04
    • Blokada
    • *.unitymediagroup.de

    31. szerter. Stary no przeciez juz kiedys na ten temat pisalem jak dyskutowalosmy na temat kersu mechanicznego ( Wiliamsa ) a opartego na akumulatorach...Alonso sie odchudza zeby mozna bylo lepiej rozlozyc balast w bolidzie bo kers jest ciezki i jest umieszczony w srodku bolidu, do tego jeszcze dochodzi ciezar kierowcy tez umieszczony w srodku bolidu a to znaczy,ze w taki rozklad massy nie odpowiada ich bolidowi z KERSEM i tak tez jest w wiekszosci bolidow w calej stwce. Rozumiesz juz?


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo