WIADOMOŚCI

McLaren przed GP Europy
McLaren przed GP Europy
Najbliższa, siódma runda Mistrzostw Świata Formuły 1 to Grand Prix Europy, które odbędzie się 30 maja na torze Nurburgring w Niemczech.
baner_rbr_v3.jpg
Nurburg to niewielka miejscowość, położona 80 kilometrów na południowy - zachód od Kolonii. Ponad nią wznoszą się okazale ruiny dwunastowiecznego zamku a wokół rozciągają się zalesione wzgórza.

Tor Nurburgring wybudowany został 77 lat temu. Był pierwszym torem wyścigowym Niemiec. Pierwotnie składał się z dwóch oddzielnych sekcji: Pętli Północnej (Nordschleife) o długości 22.8 km oraz 7.5-kilometrowej Pętli Południowej (Sudschleife). Ta ostatnia została w późniejszym okresie przeistoczona w obecną postać toru Nurburgring.

Podczas inauguracyjnego wyścigu o Grand Prix Niemiec w 1927 roku triumfował Otto Merz za kierownicą Mercedesa.

Na przestrzeni kolejnych lat, kierowcy zwracali uwagę na fakt, iż tor Nurburgring nie spełniał wymogów bezpieczeństwa. Na tej podstawie, w 1977 roku strącił on licencje, a wyścigi przeniesiono do Hockenheim. Po modernizacji toru, pierwszy wyścig Grand Prix Europy odbył się w 1984 roku, a zwyciężył w nim kierowca McLarena - Alain Prost. W tymże roku tor ten powrócił na stale do kalendarza Grand Prix Formuły 1.

Zespól West McLaren Mercedes wielokrotnie odnosił sukcesy na torze Nurburgring. W 2000 roku obaj kierowcy zespołu West McLaren Mercedes - Mika Hakkinen i David Coulthard ukończyli Grand Prix Europy zajmując odpowiednio drugie i trzecie miejsca na podium. W 2001 roku David Coulthard zajął trzecie miejsce a w 2002 roku, punkty zdobyte przez Kimiego Raikkonena umocniły trzecią lokatę zespołu West McLaren Mercedes w ogólnej klasyfikacji konstruktorów.

David Coulthard:
Grand Prix Europy jest całkowicie innym wyścigiem niż ten w Monako. Na torze Nurburgring są dłuższe proste, jest on szerszy i ma ciekawe zakręty. Stwarza to duże możliwości wyprzedzania.

Kimi Raikkonen:
Tor w Nurburgring zalicza się do średnio szybkich torów. Spektakularnym miejscem jest szykana Veedol. Jest to trudny punkt, ponieważ należy zredukować prędkość jazdy, często z najwyższej na tym torze (300 km/h) do 96 km/h. Grand Prix Europy wiąże się także z nieprzewidywalna pogoda, która jest nieodłącznym elementem tego wyścigu.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

2 KOMENTARZE
avatar
Czarek

08.04.2007 11:57

0

mlody, ale nie doswiadczony


avatar
rafael_feb

08.04.2007 15:42

0

Za to bardzo zdolny :)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu