Dzisiaj oficjalnie otwarto nowy układ toru Silverstone, który ma poprawić warunki oglądania spektaklu przez kibiców na torze, a także stawić większe wyzwanie kierowcom.

Koszt przebudowy historycznego obiektu jak do tej pory wyniósł około 4 milionów euro, a to dopiero początek zmian. Projekt podzielono na dwa lata. Najpierw zmieniono układ Silverstone, dodając wewnętrzną pętlę nazwaną Areną, a w przyszłym roku kompleks boksów zostanie przeniesiony na drugą stronę toru.
Tor Silverstone ma teraz długość 5900 metrów, a ze wstępnie przeprowadzonych symulacji wynika, że na zakręcie otwierającym nową sekcję, kierowcy będą uzyskiwać prędkość przeszło 300 km/h.
„To wynik bardzo długiej i zaciętej walki o ulepszenie zaplecza i dostarczenie miejsca, które jest najlepsze dla kierowców i fanów” mówił prezes BRDC, które jest właścicielem Silverstone, Damon Hill.
„Ważną rzeczą było zrobienie czegoś zrównoważonego i realistycznego, a niestety projekt toru Donington nie był realistyczny i nie był w stanie spełnić wszystkich wymagań. Więc wracamy. Chcemy dostarczać wszystkiego co najlepsze, ale musi to być zrównoważone.”
„Zmieniliśmy konfigurację układu toru- to pierwszy rok dwuletniego programu rozwoju toru. Na przyszły rok będziemy mieli zupełni inne miejsce prostej startowej, więc boksy i padok będą w zupełnie innym miejscu.”
„Centrum uwagi, prosta startowa, zostanie przeniesiony na drugi koniec toru. Liczymy, że to pozwoli na lepszy widok zaplecza, większą pojemność, a także więcej dreszczyku emocji i stanowić będzie większe wyzwanie dla kierowców.”
Przyjemność debiutu na nowym Silverstone w bolidzie F1 jako pierwszy miał David Coulthard, który dzisiaj za kierownicą jednego ze starszych modeli Red Bulla otwierał tor.
29.04.2010 13:51
0
Dobra, a kiedy kierowcy będą mogli sprawdzić, czy im się podoba konfiguracja?
29.04.2010 14:01
0
podczas GP UK ;-)
29.04.2010 14:19
0
Byłem tam 2 miesiące temu jak wszystko budowali (trybuny już stały). Między innymi dlatego, że wszystko było przygotowywane pod F1 mogłem przejechać się tylko najkrótszą pętlę tego toru, ale i tak było fajnie (jechałem drogowym Ferrari przystosowanym do jazdy po torze). Tor ogólnie robi wielkie wrażenie. W lipcu przekonam się z pozycji widza jak wygląda wyremontowana jego toru. Forza FERRARI!!! :)
29.04.2010 14:26
0
Powinni przebudowac tor tak, zeby wyscigi na nim byly ciekawe. Jest duzo torow, gdzie sa nudy, i to tych torow projektowanych ostatnio.
29.04.2010 14:34
0
W ToCA Race Driver 3 był Silverstone w konfiguracji national, który polegał na tym, że za zakrętami 2 i 3 był nawrót na długą prostą i dalej bez zmian. Ponadto była pętla południowa, która odchodziła od głównej właśnie w tym miejscu, gdzie zaczyna się 'arena', i prostą z łagonym zakrętem i dwoma szykanami prowadziła do zakrętu 4 (czyli w zasadzie reszta, pozostała po 'ucięciu' National Circuit. Dlatego spodziewałem się dużo większych zmian w torze:). W sumie to cieszę się, że się nie doczekałem, bo wyobrażałem sobie obiekt złożony z prostych i nawrotów na jak najmniejszej powierzchni. Zobaczymy, jak nowa sekcja spisze się w praniu:)
29.04.2010 14:57
0
Ja tam myślę, że powinny zostać przywrócone organizacje GP nie wliczanych do misrzostw świata. byłoby fajniej.
29.04.2010 14:57
0
w rFactorze jest Silvertsone tez w 3 konfiguracjach jakby co...
29.04.2010 15:22
0
Na oko tor wydaje mi się trudny.
29.04.2010 15:40
0
e no ciekawe co na to kierowcy
29.04.2010 16:35
0
6. zgadzam sie. Tor wygląda z góry fajnie. Pozostaje czekac na pierwszy wyscig na tym torze:)
29.04.2010 17:23
0
Lepsze widowsko co za tym idzie wiecej wypadkow.
29.04.2010 17:58
0
Tor wygląda świetnie, podoba mi się ten układ. Lubię tory z szybkimi zakrętami zaraz za prosta startową. Nawrotka w Chinach co prawda mi się podoba ale to nie to samo co kilka łuków pokonywanych na w pełni otwartej przepustnicy. Mam nadzieję na świetne widowisko. Silverstone to legenda, ciesze się że zostało w kalendarzu. Co mieli na myśli mówiąc o nierealności Donington? Na koniec takie pytanie, może wiecie, jaką miały by prędkość maksymalną bolidy gdyby zamiast "górnej" sekcji wpuścić je na płyte lotniska żeby się rozpędziły? :)
29.04.2010 18:25
0
zrobili pobocza i 2 zakrety inaczej wyprofilowali za widuktem, tyle co zauwazylem
29.04.2010 18:53
0
No i nic nowego nie dodali
29.04.2010 20:01
0
No to czekamy na wyścig
29.04.2010 20:05
0
to jeszcze sobie poczekamy na ten wyścig bo on dopiero w lipcu
29.04.2010 20:14
0
a wie ktoś może jak idą postępy nad budową toru w Korei??
29.04.2010 20:39
0
Nuda, zal i zenada! Jakie 300kmh? Chyba sobie kpicie! Widzialem filmy z przejazdow. Tam nawet 250 nie da sie pojechac. Po za tym zepsuli zakret Club, zrobili z niego jakis dziecinny luczek dla zoltodziobow z gigantycznym polem wyjazdowym. Myslalem, ze zostawia Abbey jako ostre dohamowanie, tyle ze w prawo, a oni zrobili z tego taki sam luk jak Copse. I jak ktokolwiek ma tam dalej atakowac, skoro ma do przejechania dwa bardzo szybkie luki? Spieprzyli na calej rowni. Trzeba bylo Stowe zaostrzyc, bo prosta Hangar i poprzedzajace ja luki tylko sie marnuja.
29.04.2010 22:46
0
Gdzie mu tam do starego Silverstone z lat 70-tych, bylo szybko i nierówno a to właśnie chodzi :)
29.04.2010 23:20
0
17. kam39 - według informacji z 20.04. tor w Korei jest już gotowy w 79% i zostanie ukończony na czas. Bernie odwiedził ostatnio miejsce budowy i jak sam zapewnił - będziemy zachwyceni tym GP .... ;-)
30.04.2010 01:45
0
nieźle to wygląda zobaczymy czy ten tor będzie leżał kierowcą.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się