WIADOMOŚCI

McLaren i Renault muszą zmienić dyfuzor?
McLaren i Renault muszą zmienić dyfuzor?
Jak podał magazyn Auto Motor und Sport, FIA poprosiła McLarena o zmianę dyfuzora przed następnym wyścigiem sezonu, GP Australii. Ekipa z Woking w czwartek dostała zielone światło dla innowacyjnego projektu tylnego skrzydła.
baner_rbr_v3.jpg
Niemieckie źródło donosi, że Federacja dopatrzyła się natomiast kolejnego stopnia dyfuzora w bolidzie MP4-25, wykorzystującego przestrzeń dla zewnętrznego rozrusznika silnika.

Po ubiegłorocznych doświadczeniach z projektem podwójnego dyfuzora, FIA miała się nie zgodzić na kolejną innowację w tylnej części auta z Woking.

Niemieccy dziennikarze sugerują także, że McLaren dobrowolnie zgodził się na usunięcie nowego dyfuzora przed GP Australii.

Inne media donoszą, że przed podobnym obowiązkiem stanie ekipa Roberta Kubicy.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

77 KOMENTARZY
avatar
kuczek

13.03.2010 21:03

0

niech się odczepią od Reni


avatar
marrkj

13.03.2010 21:05

0

to moze niech i Mercedes się stawi oni też mają innowacyjny dyfuzor ale pewnie znając zycie mercedesa dyfuzor bedzie legalny


avatar
scyzor23

13.03.2010 21:07

0

czyżby kolejna wojna??? to już staje się nudne, te wszystkie luki w przepisach kompromitują F1


avatar
tomboj960

13.03.2010 21:07

0

Renault lepiej niech nic nie zmienia, tak jest super i niech tak zostanie. A co do McLaren'a nie miałbym nic przeciwko by pomieszali coś u siebie w aerodynamice.


avatar
gobl

13.03.2010 21:07

0

Dobrze, że w przyszłym sezonie będą zakazane "podwójne" dyfuzory, jednak pewnie ktoś wymyśli super dyfuzor i tak w koło macieju


avatar
Niespokojny

13.03.2010 21:08

0

Ostatnie zdanie niepotrzebne, przynajmniej na razie.


avatar
Marti

13.03.2010 21:09

0

hehehe ta nasza kochana F1 :) motorsport-total pisze, że dyfuzor Merca jest też kandydatem do poprawki ;)


avatar
Marti

13.03.2010 21:10

0

*tzn oprócz dyfuzora McLarena i Renault


avatar
grota

13.03.2010 21:10

0

6 wyjaśniło wszystko. Zobaczymy po pierwszych dwóch - trzech wyścigach w jakiej bolid jest formie. Wtedy jeśli, żle to nie zaszkodzą zmiany, ale narazie po treningach i kwalifikacjach jest chyba ok...


avatar
kuba1808

13.03.2010 21:18

0

Co w ogóle oznacza 'poprosiła'? Łaskawie zwróciła się z prośbą? Jest niezgodny z regulaminem, czy może nie do końca zgodny albo budzi podejrzenia? Sąd poprosił, aby winny poszedł do więzienia, hmm.


avatar
fullbzikaaa

13.03.2010 21:18

0

Szkoda komentować tą i następne decyzje FIA. Krytykować komenty w telewizjach, też już mi się nie chce. Dziadostwo takie, że można odwodnić się od wymiotów.


avatar
rafał78

13.03.2010 21:19

0

Ręce precz od Reni....leśne dziadki :)


avatar
kempa007

13.03.2010 21:21

0

poki co trzeba to traktowac jako plotke, co bedzie zobaczymy...


avatar
kierowca

13.03.2010 21:25

0

@10 poprosiła znaczy to ze poprosiła, jesli nie zastosują sie to zostanie wszczete postepowanie, które może zaskutkować dyskwalifukacją.


avatar
Niespokojny

13.03.2010 21:25

0

10. kuba1808 - dokładnie to samo chciałem zauważyć,jaka wysoka kultura w F1, FIA poprosiła?- co to znaczy?, czy teraz McLaren może powiedzieć: bardzo przepraszamy, ale z ogromnym żalem i wielkim ubolewaniem, niestety nie możemy spełnić tej prośby ;-)


avatar
dziarmol@biss

13.03.2010 21:28

0

Jak widać największym aferzystą w F1 jest samo FIA które w tak kontrowersyjny oraz mało profesjonalny sposób rozstrzyga kwestie sporne techniczne. A mówią że Jean Todt to fachowiec pierwszej wody a tu taka amatorszczyzna za grube miliony kibiców ;-((


avatar
Kpt.

13.03.2010 21:33

0

wie ktoś może co jest aż tak rewolucyjnego w dyfuzorze Renault, że zwróciło to uwagę FIA?


avatar
gonzo

13.03.2010 21:35

0

Moim zdaniem FIA zabije F1 tak jak zabiła WRC! Przecież to elitarny sport, angażuje się ogromne pieniądze ale teraz niestety nie na rozwój technologiczny, a na szukanie luk w przepisach, to chore! Reguły powinny być jasne! Cztery koła z oponami dostarczonymi, bolid ma spełnić wymogi bezpieczeństwa w testach zderzeniowych, znormalizowany rozstaw osi i kół, min waga, min wysokość i..........JAZDA!!!!!! NIECH WYGRAJĄ NAJLEPSI KIEROWCY W BOLIDACH NAJLEPSZYCH KONSTRUKTORÓW!!!


avatar
kempa007

13.03.2010 21:35

0

wszystkie zespoly przeszly badanie techniczne przed wyscigiem wiec legalnie jada. Kilka ekip ma ten projekt i FIA zapowiedziala niejako ze od przyszlego wyscigu nie bedzie to legalne. Ja to tak odbieram.


avatar
F1trollmack

13.03.2010 21:35

0

Mam pytanie czy w kwalfikacjach bolid musi być zatankowany na full czy jeżdżą na lekkich bolidach? Niesteny nie oglądałem dzisiaj kwalfikacji i dlatego nie wiem a jestem poprostu ciekaw!!! Dzieki za odpowiedź!!!


avatar
głodny

13.03.2010 21:36

0

jak narazie oficjalnie Renault-a nikt nie prosił o zmiane konstrukcji swojego dyfuzora wiec tak sobie myśle że ich to ominie ??? Renault przecież dużo wcześniej samo prosiło o sprawdzenie ich dyfuzora , i nikt nic niemówił ????


avatar
Niespokojny

13.03.2010 21:37

0

16. dziarmol@biss - dokładnie, FIA, FOM - same układy, ciekawe jaki kierowca, jaki zespół jest wytypowany przez nich na zwycięzcę w tym roku, a konkurencji trzeba zamieszać trochę i jak trafnie zauważyłeś , to wszystko za nasze pieniądze! ;-)))


avatar
AndrzejOpolski

13.03.2010 21:37

0

16. dziarmol@biss: nie przeczuwasz kolejnej afery? Przecież sam zauważyłeś nazwisko "Jean Todt", które chyba wszystkim kojarzy się z pewnym zespołem. A ten zespół zapowiedział po sezonie 2009, że zrobi wszystko by powrócić na pierwsze miejsce wśród konstruktorów. I co się dzieje? Skrzydło McLarena nie wszystkim odpowiada, dyfuzor tegoż zespołu i Renault też prosi się o zmianę. Mercedes następny w kolejce "po prośbie". Zaczyna być ciekawie.


avatar
riqoor

13.03.2010 21:39

0

Powiem krótko, aczkolwiek wulgarnie. Odpierdolić się od tych cholernych dyfuzorów. Jak coś FIA nie pasowało to trza było przed sezonem się pluć.


avatar
guzior

13.03.2010 21:42

0

20. W kwalifikacjach bolidy sa lekkie, dopiero pozniej tankują do pełna.


avatar
adam f1

13.03.2010 21:43

0

Witam panowie system mi sie sypnol nie mam strony na ktorej moge sledzic czasy okrazen na biezaco prosze o linka dzieki z gory


avatar
guzior

13.03.2010 21:45

0

26. Czemu sledzisz czasy okrazen ? Nie wolisz oglądac relacji tv ?


avatar
Niespokojny

13.03.2010 21:45

0

Dyfuzory- temat tak przewalcowany, że już nie chce się pisać. Wszystko było OK w temacie do ubr. - i potrzebne to było?!, i teraz wymyka się spod kontroli, czy to dziwne?!!! Dziura czy otwór? -oto jest pytanie.


avatar
dziarmol@biss

13.03.2010 21:49

0

23. AndrzejOpolski- Na razie wygląda to na amatorszczyznę w wykonaniu stewardów z FIA a samo nazwisko głównego machera owej kontrowersyjnej organizacji bardziej kojarzę z pewnym kierowcą niż z zespołem ;-)) @riqoor wprawdzie wulgarnie ale dosadnie i celnie ;-))


avatar
dziarmol@biss

13.03.2010 21:51

0

@Niespokojny -Chyba że FIA wespół z FOM celowo robią szum wokół F1 aby zwiększyć zainteresowanie a co za tym idzie pomnożyć zyski ;-))


avatar
kierowca

13.03.2010 21:53

0

Panowie, to normalna procedura. FIA prosi, jesli nie spełni sie prosby zostanie wszczete postepowanie. I wtedy ewentualnie zostanie (po zakonczeniu postepowania) powzieta decyzja o dyskwalifikacji bądź nie (jesli te zmiany okarza sie zgodne z reg). Spokojnie. Tak samo było w ub sezonie.


avatar
kamil b

13.03.2010 22:00

0

Usunięty


avatar
Siffredi

13.03.2010 22:08

0

Chciałoby się powiedzieć Briatore wróć. Ten gość nie dałby skrzywdzić Renault jakimiś urojeniami FIA.


avatar
Niespokojny

13.03.2010 22:09

0

30. dziarmol@biss- to jest więcej, jak pewne.


avatar
olczykandre

13.03.2010 22:12

0

co sądzicie o tych maksymalnych predkosciach ? 1. Button 313,7 km/h 2. Hamilton 310,8 3. Sutil 310,3 4. Liuzzi 308,8 5. Kubica 308,8 6. Pietrow 308,5 7. Hulkenberg 307,9 8. Chandhok 307,4 9, Massa 307,3 11. Alonso 306,2 15. Vettel 304,2


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu