Sezon 2010 rozpoczął się dla zespołu Vijaya Mallyi rewelacyjnie. Wprawdzie kierowcy Force India uzyskiwali w poprzednim sezonie lepsze rezultaty, jednak trzeba zwrócić uwagę na fakt, iż Adrian Sutil jako jedyny z kierowców czołowej dziesiątki, wystartuje na oponach wykonanych z twardszej mieszanki. Drugi kierowca zespołu, Tonio Liuzzi, borykał się podczas kwalifikacji z niespodziewanymi problemami, które nie pozwoliły mu na awans do Q3.
Adrian Sutil„Jestem bardzo szczęśliwy. Myślę, że wejście do Q3 w pierwszym wyścigu jest wspaniałym osiągnięciem – nasz najlepszy start sezonu od długiego czasu. Zespół powinien być bardzo dumny, osobiście jestem dumny, zobaczymy jak pójdzie nam jutro. Naszym celem jest teraz finisz w strefie punktowanej. Jestem teraz na dziesiątej pozycji i mam nadzieję na awans o jedną lub dwie, a to dlatego, że jako jedyny jechałem na twardszych oponach, więc może to być dla mnie jakąś przewagą. Jestem zaskoczony, że inni korzystali z miękkiej mieszanki, ale nasza decyzja może jutro zaprocentować. Jesteśmy mocni z dużą ilością paliwa, ale w Q1 i Q2, kiedy wszyscy używali miękkich opon, byliśmy bardzo szybcy, więc może uda się zdobyć kilka punktów więcej. Ciężko pracowaliśmy podczas zimy i ostatnich czterech lat, miło jest więc odczuwać rezultaty”.
Tonio Liuzzi
„Jestem trochę zawiedziony, ponieważ nie wiedzieliśmy co stało się z bolidem od czasu wolnych treningów. Rano wydawało się, że balans jest całkiem niezły, więc wiele nie zmienialiśmy, ale potem, w kwalifikacjach mieliśmy problemy z trakcją. Do Q3 nie dostałem się głównie z tego właśnie powodu. Teraz musimy popracować i zrozumieć co się stało, ale wierzymy, że będziemy mocni podczas wyścigu, ponieważ wczorajsze długie przejazdy były w naszym wykonaniu całkiem szybkie”.
Vijay Mallya
„Myślę, że cały zespół może być dumny z osiągniętego wyniku. To świetny początek sezonu i wyznacznik postępu, którego dokonaliśmy zimą. W ubiegłym sezonie nie dostaliśmy się w tym wyścigu do Q2, a teraz mamy dwa samochody w pierwszej dwunastce. Wynik nie oznacza oczywiście punktów, które tak naprawdę się liczą, ale daje nam o wiele większe szanse. Pozytywnym jest fakt, że Adrian startuje do wyścigu – w przeciwieństwie do reszty czołowej dziesiątki - na twardszej mieszance. W przeciwieństwie do szybko zużywających się w obecnych warunkach miękkich opon, nasza strategia powinna zaprocentować. Nie mogę doczekać się jutrzejszego wyścigu!”.
13.03.2010 14:54
0
będą z nich ludzie. !
13.03.2010 14:56
0
ten zespół to dowód na to że jak się chce to można coś osiągnąć w F1 prawie od zera (bo nie pamiętam czy Force India to zespół na podstawach jakiegoś czy nowy ;/) ! po cichu im kibicuje bo widać że chcą startować w F1 a nie robią to na siłę jak choćby HRT. no i w sumie to takie małe zaskoczenie na początek sezonu że zrobili taki postęp... ciekawe jak im pójdzie później :]
13.03.2010 14:56
0
Brawo Force India!!!
13.03.2010 14:58
0
synek09 - Force India to Spyker ;) czyli krótko mówiąc nie mieli żadnych fundamentów bo spyker był jaki był... ^^ Według mnie Lotus pójdzie ich śladami ! :) Bo we Virgin i to drugie "coś" nie wierzę. ;)
13.03.2010 15:06
0
@4. A czy Spyker nie jest następcą Minardi???? Nie mam pewności więc pytam.
13.03.2010 15:06
0
zawsze mi się podobali i pną się w górę
13.03.2010 15:07
0
Ciekawa jestem ile zyskają na strategii z twardą mieszanką. Może wskoczą na podium..? Kilerzy opon, tacy jak Hamilton, jutro mogą być za Sutilem.
13.03.2010 15:11
0
@ spyker był następcą Midland F1 a Midland wykupił bolidy Jordana :)
13.03.2010 15:12
0
Idą w dobrym kierunku. To już zaczyna być mocny zespół środka stawki. @synek03 HRT tez idzie do przodu.Wolno bo wolno ale idzie. Senna zszedł poniżej dziesięciu sekund straty do najlepszych. To jest znak,że z dnia na dzień się poprawiają. Są daleko z tyłu ale próbują i to jest ważne. Zaryzykuję stwierdzenie, że w przeciągu trzech-czterech wyścigów są w stanie nadrobić dystans do Virgina i Lotusa. Liczę na to,że chociaż jeden z nich dojedzie do mety. Przecież mechanicy i inżynierowie nie siedzą bezczynnie a dane które zbiorą pomogą im poczynić krok do przodu.
13.03.2010 15:13
0
@padre Toro Rosso jest następcą Minardi.
13.03.2010 15:14
0
ham i schum jutro nie dojadą ... kubica 6. taki miałem sen po dzisiejszych kwalifikacjach ;)
13.03.2010 15:15
0
5. hehe to długa historia :D na początku był Jordan, ale w 05/06 wykupił go Midland później na ich bazie powstał Spyker i Teraz Force India :-)
13.03.2010 15:28
0
Poza tym współpraca z McLarenem daje w końcu efekty.
13.03.2010 15:39
0
dlaczego tylko oni dobrali taka taktyke? juz przed Q3 myslalem ze taka taktyka powinna dac efekty zespolom nie liczacych sie o pp , zrobic dwa szybkie kolka na miekich oponach a przed zakonczeniem sesji zmienic na twardsze by w czasie wyscigu zyskac "cos"
13.03.2010 16:07
0
@21focus odpowiedź jest jedna - ryzykują.
13.03.2010 16:44
0
Ta twarda mieszanka w Q3 nieźle namiesza w trakcie wyścigu moim zdaniem team właśnie dlatego podjął decyzje o starcie na twardej mieszance z uwagi na małe szanse zajęcia wysokiego miejsca startowego inni gdy zaczną zjeżdżać do pit line na zmianę opon właśnie tym Sutil nadrobi stracone pozycje w Q3 a czołówka może wyjechać w środku stawki i męczyć się z nowymi zespołami
13.03.2010 16:55
0
Ciekawe zagranie. Moze to byc klucz do sukcesu. Brawa dla nich, bo widac, ze sa szybcy.
13.03.2010 16:59
0
z roku na rok coraz szybsi Gratulacje !
13.03.2010 17:27
0
Dobry występ Force India nic więcej nie dodam Adrian gratulacje
13.03.2010 18:29
0
21focus - w wyścigu ci co brali udział w q3 będą startowali z oponami na których uzyskali najlepszy czas w q3 a nie na których kończyli sesje q3
13.03.2010 18:51
0
Adrian Sutil - najprawdopodobniej zyska sporo startując na twardym ogumieniu. Liderzy przy dużym obciążeniu bolidu bedą musieli szybko zmienić opony. To da dużą szansę Adrianowi na spory zysk w klasyfikacji wyścigowej. Logicznym wyborem jest założenie miękkich mieszanek na końcowm etapie wyścigu po wypaleniu większej ilości paliwa. Jako, że Force India ma dość dobry samochód jes szansa na sukces.
13.03.2010 18:54
0
20. orphano dzieki za info, nie wiedzialem o tym...
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się