WIADOMOŚCI

Lotus już testuje model w tunelu aerodynamicznym
Lotus już testuje model w tunelu aerodynamicznym
Zaledwie miesiąc po oficjalnym potwierdzeniu swoich startów w sezonie 2010 zespół Lotus pod wodzą dyrektora technicznego, Mike’a Gascoyne’a, rozpoczął pierwsze testy modelu nowego bolidu w tunelu aerodynamicznym.
baner_rbr_v3.jpg
Model nowego bolidu Lotus F1 Racing

Nowy bolid nie posiada jeszcze nawet nazwy kodowej, ale jak zapewnia dyrektor techniczny ekipy, pierwsze testy w tunelu aerodynamicznym są bardzo ważnym krokiem w przygotowaniach do mistrzostw 2010.

„Rozpoczęcie każdego testu w tunelu aerodynamicznym jest ważnym krokiem w rozwoju nowego bolidu Formuły 1, ale jest szczególnie ekscytujący dla nas, gdyż przygotowujemy się do naszego pierwszego sezonu” mówił były dyrektor techniczny ekip Toyoty i Spykera. „To był bardzo pracowity okres od czasu potwierdzenia naszego udziału przez FIA. Pracowaliśmy nad wejściem przez kilka miesięcy, więc mieliśmy już na swoim miejscu podstawową infrastrukturę; finanse, fabrykę i główny zarząd. Jak tylko nasz udział został potwierdzony w połowie września, mogliśmy przyspieszyć naszą rekrutację i proces rozwoju bolidu i teraz naprawdę tu jesteśmy.”

Pierwszy malezyjski zespół w F1 będzie współpracował z Cosworthem, który dostarczy silniki, firmą Xtrac, która zaopatrzy ekipę w skrzynie biegów, a aerodynamika bolidu zostanie zaprojektowana przy współpracy z firmą Fondtech.

Dyrektor techniczny nie spodziewa się jednak spektakularnego sukcesu w przyszłym roku: „Musimy być realistami w naszych dążeniach w pierwszym roku. Jesteśmy nowym zespołem i późno zaczynamy nasz rozwój, więc osiągnięciem będzie już pojawienie się dwóch bolidów na starcie w Bahrajnie. Mam nadzieję, że w połowie sezonu ustabilizujemy nas jako, najlepszy zespół wśród debiutantów i zaczniemy cały czas czynić postępy przez resztę roku.”

Nowy zespół ma swoją siedzibę w Hingham w Wielkiej Brytanii, jednak już planuje siedzibę na torze Sepang w Malezji.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

38 KOMENTARZY
avatar
Seveir

14.10.2009 20:52

0

Musimy być realistami w naszych dążeniach w pierwszym roku. - po tytuł panowie, po tytuł!


avatar
hot dog

14.10.2009 20:55

0

Takiej pokory zabraklo wlasnie BMW.


avatar
Konik_mekr

14.10.2009 21:04

0

To ich bolid w specyfikacji 2010? Uff, nowe przepisy na szczęście nie udziwniły jeszcze bardziej bolidu;).


avatar
norek7107

14.10.2009 21:09

0

chyba pierwsi z nowych teamów testują auto w tunelu ??? już sie nie moge doczekać wyścigu w Bahrajnie heheh ... ;p


avatar
Iwan.

14.10.2009 21:15

0

O, postawiłbym sobie taki model w salonie.


avatar
Myntel

14.10.2009 21:16

0

Mają wysoki potencjał, mogą być konkurencyjnym zespołem.


avatar
gryfon_1217

14.10.2009 21:20

0

Hej czy to napewno bolid na 2010?? Przeciez zakazali tankowania to chyba musza troche powiekszyc bak czy sie myle??


avatar
Myntel

14.10.2009 21:36

0

7. Co przez to rozumiesz ?


avatar
TuR1smo

14.10.2009 21:40

0

może będą ciągnąc za sobą małą cysternę :D


avatar
Gosu

14.10.2009 22:11

0

Dość szybko zabrali się do roboty. O innych nowych zespołach cisza na razie.


avatar
Janosoprano

14.10.2009 22:31

0

Optymistyczny news:)


avatar
pikapk

14.10.2009 22:34

0

fajnie. zycze im jak najlepiej :)


avatar
walerus

14.10.2009 22:42

0

w paincie był ładniejszy zrobił....


avatar
jary

14.10.2009 23:06

0

@Konik_mekr - a jak dla mnie to te bolidy wyglądają lepiej niż w sezonach 2008 i wstecz.... wcześniej były udziwnione wyglądały jakby cały asortyment działu motoryzacyjnego Tesco przykleili do wozu. Wioskowo wyglądały szczególnie BMW z lotkami po bokach za kokpitem...


avatar
Jacobek

14.10.2009 23:19

0

Jeśli to jest ten bolid to troche dziwna sprawa. Jak wspominano już bolidy w specyfikacji na 2010 rok mają być znacznie wydłużone i mieć inny rozstaw osi. Jak narazie wizualnie nie widze tu żadnej zmiany.


avatar
Jacobek

14.10.2009 23:20

0

No chyba, że przepisy nie zostały jeszcze wyraźnie opisane przez FIA, dlatego narazie bazują się na przepisach z 2009 :) Pozdr :)


avatar
Voight

15.10.2009 00:03

0

Wg mnie bolidy z 2008 były najpiękniejsze. Rewelacyjnie wyglądały te agresywne kształty z masą lotek, skrzydełek i spoilerów. To wszystko powodowało że bolidy miały swój charakter. To co jest obecnie to krzyżówka wózka z Tesco i odśnieżacza. Beznadziejne proporcje, szeroki przód, wysoki i wąski tylny spoiler, komiczne nosy jak w renault czy BMW. Wszystko to wygląda pokracznie jak FIAT Multipla czy inny SSangyong.


avatar
conrad30

15.10.2009 01:19

0

7. gryfon_1217 -U mnie masz wpis roku!!!!hehehe! Choć nurtuje mnie Twój tok rozumowania to proszę nie rozwijaj swojej myśli przewodniej.Niech zostanie tak jak jest,zmysłowo i magicznie;)


avatar
owadd

15.10.2009 01:33

0

Sorry!! Panowie i Panie !! Czy wy naprawdę myślicie że to co jest na zdjęciu to model Lotusa na 2010 rok?? Który team opublikowałby takie zdjęcia i po co?? Żeby podkładać się konkurencji?? Przecież do czasu prezentacji, nowy bolid jest zawsze tajemnicą.


avatar
kierowca

15.10.2009 01:48

0

ludki , patrza toz na tej fotce jest podstawowa wersja do tunelu !!! bez owiewek, bez spojlerów, zadnych elementow extra, ech ... znawcy


avatar
fezuj

15.10.2009 08:34

0

19. owadd - A niech Cię ... ;) pierwsze co mi wpadło do głowy to że to zwykły pic na wodę i fotomontaż zrobione pod publikę ( sponsorów) i miałem to napisać, ale gdy dojechałem do Twojego postu okazało się że zwinąłeś mi temat. W pełni zgadzam się z tym co napisałeś :)


avatar
fezuj

15.10.2009 08:37

0

Ps. A ten "gościu" w krawacie za kierownicą to lansuje nowe trendy elegancji w F1??, krawat też jest aerodynamiczny a może to zakamuflowany środkowy spojler ??


avatar
command_dos

15.10.2009 08:55

0

22. fezuj - :) ten "gościu" w krawatce to James Bond, a ten bolid to jego nowy pojazd... ludzie, przestańcie już komentować tę fotkę - please.


avatar
walerus

15.10.2009 11:49

0

poruszajcie myszką - wtedy kierowca też się rusza....;-)


avatar
Voight

15.10.2009 12:14

0

Ten model Lotusa jest w tak wczesnym stadium że nie zawiera nic co mogłaby podłapać konkurencja. To tak jakby w rywalizacji na najpiękniej przyozdobioną choinkę pokazać rywalom że ma się już drzewko. ;]


avatar
fezuj

15.10.2009 12:24

0

24. walerus - a mi sie nie rusaaaaaaaaa :(


avatar
Sasilton

15.10.2009 13:42

0

2.bolidy juz s bardzo dziwne są to najrzydsze bolidy jakie są w f1 rok temu to były monstra technologiczne :d co do bilidy nie bed zdziwiny jak bedą tracic 5s na okr


avatar
walerus

15.10.2009 14:06

0

26. może źle myszką ruszasz...;-)


avatar
oziar1314

15.10.2009 15:13

0

"Mam nadzieję, że w połowie sezonu ustabilizujemy nas jako, najlepszy zespół wśród debiutantów..." Noi właśnie o to chodzi nie stawiają sobie za celu odrazu MIstrzostwa tak jak BMW SAUBER,co przyczyniło się do jego odejścia z F1,m.in.


avatar
fezuj

15.10.2009 15:20

0

rucham rucham a jemu ino krawat staje :)


avatar
walerus

15.10.2009 15:26

0

teraz patreę i rzeczywiście krawat ma wyruchany... jakby nie mogli tam jakiej panionki posodzić...;->


avatar
sk0k

15.10.2009 15:28

0

pewnie zrobili jakas wytloczke z pvc na wzor toyoty bo tak wlasnie wyglada na tym malym zdjeciu przedni nos i dali do gazety fotki a swoje majstruja i nikomu nie pokazuja :P


avatar
pz0

15.10.2009 22:33

0

17. Voight - co masz do Multipli? Wprawdzie ta nowsza nie ma już tego uroku co starsza, ale i tak ma w sobie coś niepowtarzalnego. Jak dla mnie to już Honda FR-V wygląda bardziej pokracznie, jak marna podróba Multipli.


avatar
conrad30

16.10.2009 00:30

0

PANIE I PANOWIE SAM LOTUS WE WŁASNEJ OSOBIE,ymm,ymm,tylko silnik od coswortha.Acha i buda z Fondtech'u iiiiiiiiii ten, no,yyyyyyyy skrzynia od X-trac'a,ale reszta to już LOTUS!


avatar
RapidWave

16.10.2009 15:39

0

33. pz0 - Multipla jest ok. ale zastanawiam się czy najpierw zespoły nie buduja prototypu na podstawie symulacji komputerowych, bo jak im komputer zrobił takiego gniota to słabo ich widzę w następnym sezonie - ale to półżartem, bo to co widzimy na zdjęciu to i tak pewnie prototyp prototypu, bo od czegos trzeba zacząć, a najpewniej to tylko wyjściowy model w skali 1:1 po to tylko żeby zorientować się w proporcjach i bardzo schematycznie wyprowadzić jakieś przymiarki do usytuowania silnika, skrzyni i zbiornika paliwa


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu