Zaledwie miesiąc po oficjalnym potwierdzeniu swoich startów w sezonie 2010 zespół Lotus pod wodzą dyrektora technicznego, Mike’a Gascoyne’a, rozpoczął pierwsze testy modelu nowego bolidu w tunelu aerodynamicznym.

Nowy bolid nie posiada jeszcze nawet nazwy kodowej, ale jak zapewnia dyrektor techniczny ekipy, pierwsze testy w tunelu aerodynamicznym są bardzo ważnym krokiem w przygotowaniach do mistrzostw 2010.
„Rozpoczęcie każdego testu w tunelu aerodynamicznym jest ważnym krokiem w rozwoju nowego bolidu Formuły 1, ale jest szczególnie ekscytujący dla nas, gdyż przygotowujemy się do naszego pierwszego sezonu” mówił były dyrektor techniczny ekip Toyoty i Spykera. „To był bardzo pracowity okres od czasu potwierdzenia naszego udziału przez FIA. Pracowaliśmy nad wejściem przez kilka miesięcy, więc mieliśmy już na swoim miejscu podstawową infrastrukturę; finanse, fabrykę i główny zarząd. Jak tylko nasz udział został potwierdzony w połowie września, mogliśmy przyspieszyć naszą rekrutację i proces rozwoju bolidu i teraz naprawdę tu jesteśmy.”
Pierwszy malezyjski zespół w F1 będzie współpracował z Cosworthem, który dostarczy silniki, firmą Xtrac, która zaopatrzy ekipę w skrzynie biegów, a aerodynamika bolidu zostanie zaprojektowana przy współpracy z firmą Fondtech.
Dyrektor techniczny nie spodziewa się jednak spektakularnego sukcesu w przyszłym roku: „Musimy być realistami w naszych dążeniach w pierwszym roku. Jesteśmy nowym zespołem i późno zaczynamy nasz rozwój, więc osiągnięciem będzie już pojawienie się dwóch bolidów na starcie w Bahrajnie. Mam nadzieję, że w połowie sezonu ustabilizujemy nas jako, najlepszy zespół wśród debiutantów i zaczniemy cały czas czynić postępy przez resztę roku.”
Nowy zespół ma swoją siedzibę w Hingham w Wielkiej Brytanii, jednak już planuje siedzibę na torze Sepang w Malezji.
14.10.2009 20:52
0
Musimy być realistami w naszych dążeniach w pierwszym roku. - po tytuł panowie, po tytuł!
14.10.2009 20:55
0
Takiej pokory zabraklo wlasnie BMW.
14.10.2009 21:04
0
To ich bolid w specyfikacji 2010? Uff, nowe przepisy na szczęście nie udziwniły jeszcze bardziej bolidu;).
14.10.2009 21:09
0
chyba pierwsi z nowych teamów testują auto w tunelu ??? już sie nie moge doczekać wyścigu w Bahrajnie heheh ... ;p
14.10.2009 21:15
0
O, postawiłbym sobie taki model w salonie.
14.10.2009 21:16
0
Mają wysoki potencjał, mogą być konkurencyjnym zespołem.
14.10.2009 21:20
0
Hej czy to napewno bolid na 2010?? Przeciez zakazali tankowania to chyba musza troche powiekszyc bak czy sie myle??
14.10.2009 21:36
0
7. Co przez to rozumiesz ?
14.10.2009 21:40
0
może będą ciągnąc za sobą małą cysternę :D
14.10.2009 22:11
0
Dość szybko zabrali się do roboty. O innych nowych zespołach cisza na razie.
14.10.2009 22:31
0
Optymistyczny news:)
14.10.2009 22:34
0
fajnie. zycze im jak najlepiej :)
14.10.2009 22:42
0
w paincie był ładniejszy zrobił....
14.10.2009 23:06
0
@Konik_mekr - a jak dla mnie to te bolidy wyglądają lepiej niż w sezonach 2008 i wstecz.... wcześniej były udziwnione wyglądały jakby cały asortyment działu motoryzacyjnego Tesco przykleili do wozu. Wioskowo wyglądały szczególnie BMW z lotkami po bokach za kokpitem...
14.10.2009 23:19
0
Jeśli to jest ten bolid to troche dziwna sprawa. Jak wspominano już bolidy w specyfikacji na 2010 rok mają być znacznie wydłużone i mieć inny rozstaw osi. Jak narazie wizualnie nie widze tu żadnej zmiany.
14.10.2009 23:20
0
No chyba, że przepisy nie zostały jeszcze wyraźnie opisane przez FIA, dlatego narazie bazują się na przepisach z 2009 :) Pozdr :)
15.10.2009 00:03
0
Wg mnie bolidy z 2008 były najpiękniejsze. Rewelacyjnie wyglądały te agresywne kształty z masą lotek, skrzydełek i spoilerów. To wszystko powodowało że bolidy miały swój charakter. To co jest obecnie to krzyżówka wózka z Tesco i odśnieżacza. Beznadziejne proporcje, szeroki przód, wysoki i wąski tylny spoiler, komiczne nosy jak w renault czy BMW. Wszystko to wygląda pokracznie jak FIAT Multipla czy inny SSangyong.
15.10.2009 01:19
0
7. gryfon_1217 -U mnie masz wpis roku!!!!hehehe! Choć nurtuje mnie Twój tok rozumowania to proszę nie rozwijaj swojej myśli przewodniej.Niech zostanie tak jak jest,zmysłowo i magicznie;)
15.10.2009 01:33
0
Sorry!! Panowie i Panie !! Czy wy naprawdę myślicie że to co jest na zdjęciu to model Lotusa na 2010 rok?? Który team opublikowałby takie zdjęcia i po co?? Żeby podkładać się konkurencji?? Przecież do czasu prezentacji, nowy bolid jest zawsze tajemnicą.
15.10.2009 01:48
0
ludki , patrza toz na tej fotce jest podstawowa wersja do tunelu !!! bez owiewek, bez spojlerów, zadnych elementow extra, ech ... znawcy
15.10.2009 08:34
0
19. owadd - A niech Cię ... ;) pierwsze co mi wpadło do głowy to że to zwykły pic na wodę i fotomontaż zrobione pod publikę ( sponsorów) i miałem to napisać, ale gdy dojechałem do Twojego postu okazało się że zwinąłeś mi temat. W pełni zgadzam się z tym co napisałeś :)
15.10.2009 08:37
0
Ps. A ten "gościu" w krawacie za kierownicą to lansuje nowe trendy elegancji w F1??, krawat też jest aerodynamiczny a może to zakamuflowany środkowy spojler ??
15.10.2009 08:55
0
22. fezuj - :) ten "gościu" w krawatce to James Bond, a ten bolid to jego nowy pojazd... ludzie, przestańcie już komentować tę fotkę - please.
15.10.2009 11:49
0
poruszajcie myszką - wtedy kierowca też się rusza....;-)
15.10.2009 12:14
0
Ten model Lotusa jest w tak wczesnym stadium że nie zawiera nic co mogłaby podłapać konkurencja. To tak jakby w rywalizacji na najpiękniej przyozdobioną choinkę pokazać rywalom że ma się już drzewko. ;]
15.10.2009 12:24
0
24. walerus - a mi sie nie rusaaaaaaaaa :(
15.10.2009 13:42
0
2.bolidy juz s bardzo dziwne są to najrzydsze bolidy jakie są w f1 rok temu to były monstra technologiczne :d co do bilidy nie bed zdziwiny jak bedą tracic 5s na okr
15.10.2009 14:06
0
26. może źle myszką ruszasz...;-)
15.10.2009 15:13
0
"Mam nadzieję, że w połowie sezonu ustabilizujemy nas jako, najlepszy zespół wśród debiutantów..." Noi właśnie o to chodzi nie stawiają sobie za celu odrazu MIstrzostwa tak jak BMW SAUBER,co przyczyniło się do jego odejścia z F1,m.in.
15.10.2009 15:20
0
rucham rucham a jemu ino krawat staje :)
15.10.2009 15:26
0
teraz patreę i rzeczywiście krawat ma wyruchany... jakby nie mogli tam jakiej panionki posodzić...;->
15.10.2009 15:28
0
pewnie zrobili jakas wytloczke z pvc na wzor toyoty bo tak wlasnie wyglada na tym malym zdjeciu przedni nos i dali do gazety fotki a swoje majstruja i nikomu nie pokazuja :P
15.10.2009 22:33
0
17. Voight - co masz do Multipli? Wprawdzie ta nowsza nie ma już tego uroku co starsza, ale i tak ma w sobie coś niepowtarzalnego. Jak dla mnie to już Honda FR-V wygląda bardziej pokracznie, jak marna podróba Multipli.
16.10.2009 00:30
0
PANIE I PANOWIE SAM LOTUS WE WŁASNEJ OSOBIE,ymm,ymm,tylko silnik od coswortha.Acha i buda z Fondtech'u iiiiiiiiii ten, no,yyyyyyyy skrzynia od X-trac'a,ale reszta to już LOTUS!
16.10.2009 15:39
0
33. pz0 - Multipla jest ok. ale zastanawiam się czy najpierw zespoły nie buduja prototypu na podstawie symulacji komputerowych, bo jak im komputer zrobił takiego gniota to słabo ich widzę w następnym sezonie - ale to półżartem, bo to co widzimy na zdjęciu to i tak pewnie prototyp prototypu, bo od czegos trzeba zacząć, a najpewniej to tylko wyjściowy model w skali 1:1 po to tylko żeby zorientować się w proporcjach i bardzo schematycznie wyprowadzić jakieś przymiarki do usytuowania silnika, skrzyni i zbiornika paliwa
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się