WIADOMOŚCI

Brawn GP zdobywa drugi dublet w sezonie
Brawn GP zdobywa drugi dublet w sezonie
Zespół Brawn GP dzisiaj po raz drugi w tym sezonie zdobył komplet punktów. Po obraniu strategii dwukrotnego postoju w boksach Jenson Button pewnie wygrał GP Hiszpanii, wyprzedzając Rubensa Barrichello, który wyścig pokonał trzykrotnie odwiedzając swoich mechaników.
baner_rbr_v3.jpg
Na najniższym stopniu podium stanął Mark Webber ze stajni Red Bull, który po swoim drugim pit stopie wyjechał na tor przed Felipe Massą. Brazylijczyk miał szansę stanąć na podium, ostatecznie jednak zajął 6 miejsce, gdyż inżynierowie źle obliczyli ilość paliwa wtłoczoną podczas ostatniego pit stopu do F60 i Massa na ostatnich okrążeniach musząc oszczędzać paliwo, przepuścił Sebastiana Vettela i Fernando Alonso.

Wyścig o GP Hiszpanii rozpoczął się od sporego zamieszania i kolizji czterech bolidów, po której na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. Sprawcą całego zdarzenia był Jarno Trulli, który zbyt szeroko pojechał na jednym z zakrętów i zajechał drogę Adrianowi Sutilowi. Reszta wypadków potoczyła się lawinowo. Jeszcze na pierwszym okrążeniu obok wspomnianych kierowców swój udział w wyścigu zakończyli obaj zawodnicy Toro Rosso, a Giancarlo Fisichella i Kazuki Nakajima musieli zjechać do boksów na wymianę nosa.

Po zakończeniu, na 5 okrążeniu, neutralizacji toru wyścig, jak można się było tego spodziewać, miał monotonny przebieg, a ewentualne akcje wyprzedzania miały miejsce głównie podczas pit stopów.

Formuła 1 rzadko kiedy bywa jednak nudna. Z wyścigiem bardzo szybko pożegnał się Heikki Kovalainen, w którego bolidzie posłuszeństwa odmówiła skrzynia biegów. Drugi Fin w stawce, Kimi Raikkonen, reprezentujący zespół Ferrari także nie przekroczył z powodu awarii linii mety GP Hiszpanii, a po drugim pit stopie Felipe Massy, który wtedy jechał na pewnym czwartym miejscu, okazało się że brakuje paliwa, aby ukończyć wyścig pełnym tempem wyścigowym. Brazylijczyk oszczędzając paliwo najpierw musiał przepuścić Sebastiana Vettela, a później ku radość tysięcy fanów na torze z okazji skorzystał także Fernando Alonso. Ostatecznie Massa przekroczył linię mety na szóstej pozycji przed Heidfeldem i Rosbergiem.

Robert Kubica po nieudanym starcie, na którym stracił sporo pozycji, przez cały wyścig jechał za wolniejszymi od siebie kierowcami i nie był w stanie powalczyć dzisiaj o punkty.

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasPunkty
1 gb Jenson Button Brawn GP 1:37:19.202 10
2 br Rubens Barrichello Brawn GP + 13.056 8
3 au Mark Webber Red Bull + 13.924 6
4 de Sebastian Vettel Red Bull + 18.941 5
5 es Fernando Alonso Renault + 43.166 4
6 br Felipe Massa Ferrari + 50.827 3
7 de Nick Heidfeld BMW Sauber + 52.312 2
8 de Nico Rosberg Williams + 1:05.211 1
9 gb Lewis Hamilton McLaren + 1 okr.
10 de Timo Glock Toyota + 1 okr.
11 pl Robert Kubica BMW Sauber + 1 okr.
12 br Nelson Piquet Jr Renault + 1 okr.
13 jp Kazuki Nakajima Williams + 1 okr.
14 it Giancarlo Fisichella Force India + 1 okr.
15 fi Kimi Raikkonen Ferrari + 48 okr.
16 fi Heikki Kovalainen McLaren + 58 okr.
17 it Jarno Trulli Toyota + 66 okr.
18 ch Sebastien Buemi + 66 okr.
19 fr Sebastien Bourdais + 66 okr.
20 de Adrian Sutil Force India + 66 okr.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

265 KOMENTARZY
avatar
brynas1

10.05.2009 15:55

0

WIDZIELISCIE JAK BLISKO TYLNIEGO KOLA PRZEJECHAL ROBERTA TYLKO NIE WIEM KTO TO BYL?


avatar
Supek

10.05.2009 15:55

0

Robert wraz BMW popada w przeciętność...niestety...to nie tylko brak szczęścia...bo startu nikt mu nie zawalił tylko on sam. Ech...ciągle tylko slysze , że ma mocną psychikę, że nic sobie z tego nie robi...może czas zacząć przemyśleć kolejną porażkę...bo nie przyjechał 11 tylko czwarty od konca...taka gorzka prawda...kibicuje mu całym sercem, ale czasem prawdę trzeba sobie powiedzieć...Robert weź się w garść...bo było widać , że BMW aż tak słabe nie jest...


avatar
Budyn_F1

10.05.2009 15:55

0

Szkoda znowu BMW ale Brawn naprawde rewelacyjne.


avatar
Luckymag

10.05.2009 15:55

0

bravo Brown! Co do BMW, nawet kiedy mogli jechać bez przeszkód to nie jechali aż tak super.... Myślałem że już w Hiszpanii pokażą pełen nowy pakiet. Jak w Turcji nie pokażą sie zdecydowanie z lepszej strony to już się nie pokażą... Będą się ścigać z FI.


avatar
masaj

10.05.2009 15:55

0

25. @feels3 Progres jest. Robert miał pecha na starcie - brudna część toru, został też przyblokowany przez Toyotę i próbował ją objerzdżać ale w zakręcie musiał ustąpić. A później już było po zawodach. Pozycja Kubicy nie oddaje możliwości bolidu raczej.


avatar
RoninRonin

10.05.2009 15:56

0

Podziękujcie FIA za precyzyjne przepisy ;-) Jeszcze niech trochę pomajstrują w przepisach na przyszły rok i wygra jakiś zespół z USA ;). Ross Brown jest geniuszem a Niemcy to OUTY. Cała Wielka 3 z poprzedniego sezonu w tym roku marnie skończy. Brown GP - REWELACYJNA maszyna, w połowie sezonu mistrzem. FIA chce więcej wyprzedzania - niech zmodyfikuje te tory autostrady a nie tworzy bzdurne przepisy ...


avatar
sieku

10.05.2009 15:56

0

A mnie cieszy jak pokazali jak Baton dublował Hamka z MClaiera heh to było piękne


avatar
brynas1

10.05.2009 15:56

0

DOPIERO NA TURCIJ ZOBACZYMY ROBERTA NA PODJUM ! POZDRAWIAM TAKICH JAK JA!


avatar
AndrzejOpolski

10.05.2009 15:57

0

Wielkie brawa i szacunek dla Brawn GP. Odwalili kawał świetnej roboty. Jak tak dalej pójdzie, a wszystko się na to zanosi, to w tym sezonie zgarną wszystko. Drugi team to Red Bull, który niewiele odstaje od Brawn GP. Inni... o innych wolę zapomnieć i poczekać do GP Monaco.


avatar
mikipap

10.05.2009 15:57

0

Wiekszego lenia od Kubicy w ostatnim czasie nie widzialem Sport polega na rywalizacji Nie udalo sie raz z Glockiem to moze uda sie na nastepnym luku Ale nieee Robert jak juz troszke sie wystraszyl tak poprostu pomyslal Oby dojechac!


avatar
mckarmi2

10.05.2009 15:57

0

juz nie mowcie, ze kubek az tak zrabal start, musial uciekac przed trullim, i udalo mu sie, ale i tak bez rewelacji pozniejsze tempo...


avatar
pawelos211

10.05.2009 15:57

0

zgadzam się z tym że ten tor to porażka , Kubica zrobił co mógł na starcie ,przecież ledwo co uszedł cało po tej kraksie na zakręcie jak mu trulli wyjechał pod nos;p


avatar
kierownik

10.05.2009 15:57

0

Szkoda massy, szkoda kubicy, jak zwykle brawo brawn gp. Jedyne co mnie cieszy to taki maly, niewinny, zielony napis nad komentarzem numer 1...


avatar
sieku

10.05.2009 15:58

0

a co do Kubka to myśle że jak by nie pechowy start to byłby 7


avatar
jawiemwszystko

10.05.2009 15:58

0

Zgadzam się z komentami 13 i 21. Nie mam słów aby opisać to co zrobił Brawn. Powtarzają to co robili z Rubensem przez lata w Ferrari. Mają człowieka od czarnej roboty, który na testach sprawdza ustawienia ze starego i nowego aero dla Buttona. Team Orders już nie ma to Angole postanowili swojego człowieka wsadzić na P1 przez 3 stopy Rubensa. Jestem zły, zawiedziony itd, bo typowałem Barricza w typowaniu i miałem nadzieję ze utrze nosa Briattore co myśli ze można ludzi obrażać (w końcu o Rubensie mówił emeryt). A tu takie dzikie węze wynikły. Żal. Podobnie jak Borowczyk chciałbym zobaczyć twarz Rubensa tuż po wyścigu. To co Ferrari zrobiło z Masą to nic w porównaniu z Brawnem. Okradł Barricza ze zwyciestwa. Rubens świetnie wystartował i miał dobre tempo ale szefostwo BGP wykazało się brakiem jakiegokolwiek obiektywizmu w traktowaniu swoich kierowców :(((((


avatar
rafekf1

10.05.2009 15:58

0

... a biedny Rubens chyba już do końca kariery będzie tym drugim w zespole.


avatar
kondzio

10.05.2009 15:59

0

Nie okradli Barichello. Sam pojechał jak ..., słabo pojechał. Miał świetną taktykę, po prostu jest za stary i za słaby już. Nagle dużo lżejszym samochodem zaczął jechać tak jak Button albo i wolniej.


avatar
adhami

10.05.2009 15:59

0

Barichello został okradziony ze zwycięstwa przez Browna


avatar
Tutankhamun

10.05.2009 15:59

0

narozrabiali w pierwszym zakrecie i Kubek szczescie w nieszczesciu, maly wlos i skonczylby na 1-ym kolku, i tak jestem dobrej mysli co do Roberta pod warunkiem ze BMW zacznie myslec logicznie (siano - sloma, lewo - prawo) lub Robert pojdzie do jakiegokolwiek innego zespolu.... strategia w q3 na oparach poraz kolejny sie oplacila, zdobyc PP - odjechac - dotankowac - wygrac....Ferrari? bez komentarza - paliwo, no i pech Raikonena, to samo Mclaren.......to jest jakies fatum?


avatar
Vysogota

10.05.2009 16:00

0

Jak można było Rubensowi tak strategię zjebać. Ja po pół litra bym mu lepszą ułożył. I jeszcze ten ostatni przejazd na softach, nie można by go było zrobić z 10 kółek dłuższego?!?


avatar
daniel.dk

10.05.2009 16:00

0

Zaczynam myslec ze ten KERS to totalny niewypał. Jak było widać zawodnicy prawie wcale nie używają go podczas wyścigu - tylko na starcie jest pomocny, ale czemu nie zużywają go na każdym kółku? Przejeżdżają linię mety z naładowanym KERSem, czemu? Czy któś ma jakieś wiadomości o projekcie KERSu Williamsa z kołem zamachowym? Rozwijają to jeszcze? Coś się z tym dzieje?


avatar
weless

10.05.2009 16:00

0

Robert weź się do roboty ! Z taka jazda to nie masz co liczyć na przejście do innego zespołu ( chyba że do słabszego). Dobrze było by jak by w końcu potwierdził że jest dobrym kierowcą.


avatar
RoninRonin

10.05.2009 16:00

0

Niech sobie Robert szuka innego zespołu. W BMW zawsze jest coś nie tak, on tam nie pasuje.


avatar
Shallan

10.05.2009 16:00

0

czołówka bez niespodzianek, KUB nie udało się dzisiaj naprawić tego, co spieprzyli wczoraj idioci podczas kwalifikacji.


avatar
zawiedziony

10.05.2009 16:00

0

Dobrze ze odpadlo kilka bolidow.Inaczej bylby znowu przed ostatni.


avatar
jawiemwszystko

10.05.2009 16:01

0

kondzio - znajdź se czasy najszybszych okrązeń i popatrz jeszcze raz na start jeśli twierdzisz że Rubens jechał źle.


avatar
oprezes

10.05.2009 16:01

0

Co ma Trulli do startu Kubicy. Kubica slabo ruszyl i tyle. A co wy sie czepiacie strategi dla Barichello. Byla swietna tylko slabo jechal pomimo lrzejszego bolidu i wolnego pola przed soba. button tez mial taka strategie ale jego inzynierowie ja zmienili


avatar
Tutankhamun

10.05.2009 16:02

0

aaa, co do Browna, hmmmm, dziwne, conajmniej dziwne z tym Barichello


avatar
oprezes

10.05.2009 16:02

0

Czas najszybszych okrazeni nie ma tutaj znaczenia... liczylo sie tempo calego wyscigu


avatar
pinkb

10.05.2009 16:02

0

moze i ten sezon juz jest zawalony ale czasami trzeba sie cofnac zeby cos naprawic wiec przyszly sezon nalezy do kubicy nie koniecznie w bmw


avatar
baams

10.05.2009 16:03

0

Brawo Brawn, ale szkoda Barichello. Ja mimo wszystko gratuluję Robertowi. Musi mieć stalowe nerwy i że chce mu się jeszcze jeździć w BMW. Człowiek, który jeździ zachowawczo, licząc tylko na łut szczęścia, który ani razu nie wszedł do Q3, zdobywa jakieś marne punkty. Robert taranowany, z psującym się silnikiem, z odwrotnie założonymi oponami i marnym autem....no trzeba mieć nerwy. Start był jaki był. Robert poszedł prawą strona, Nick lewą. Lewa okazała się szczęśliwsza i tyle no i oczywiście paliwa miał więcej.


avatar
jawiemwszystko

10.05.2009 16:03

0

Dlatego piszę CZASY a nie czas. Na tempo składają sie czasy wszystkich okrążen właśnie...


avatar
brynas1

10.05.2009 16:03

0

BRAWN LIPA BARRICHELLO GOSC!!!


avatar
masaj

10.05.2009 16:04

0

Ale TOLLI się namnożyło - przydałyby się porządki. ---- Nie piszcie, że Rubens miał cały czas lżejszy bolid od Guzika bo to brednie!


avatar
renault f1

10.05.2009 16:04

0

18. adimazu nie tylko Ciebie ! ;-) Mimo tego wyścig świetny . ALONSO gratulacje ,brawo świetna jazda i ważne 4 ptk !!!!!!


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu