Zespół BMW Sauber nie użyje systemu KERS w żadnym z bolidów podczas zbliżającego się Grand Prix Hiszpanii.
Od początku sezonu zespół BMW Sauber miał spory dylemat dotyczący wyboru używania systemu KERS czy też nie i z wyścigu na wyścig rozważano korzyści jakie może przynieść jego stosowanie w bolidzie F1.09. W efekcie czego Nick Heidfeld jeździł z KERSem nieprzerwanie od początku sezonu, podczas gdy Robert Kubica zastosował go jedynie w Bahrajnie.Na torze Catalunya, pod Barceloną, żaden z kierowców BMW Sauber nie będzie używał systemu odzyskiwania energii kinetycznej. Jak twierdził szef zespołu, Mario Theissen, spowodowane jest to wprowadzeniem nowego pakietu aerodynamicznego.
„Nie będziemy używali KERS w obu bolidach w Barcelonie, ponieważ przywozimy nowy pakiet aerodynamiczny i używanie KERS nie pomaga nam.”
Zespół Roberta Kubicy prawdopodobnie użyje ponownie KERS dopiero w Turcji, gdyż podczas GP Monako, ze względu na charakterystykę ulicznego toru, prawdopodobnie większość zespołów zdecyduje się usunąć ciężki system ze swoich bolidów.
„Ponownie będziemy mieli KERS w swoich bolidach prawdopodobnie w Turcji” dodał Theissen.
05.05.2009 10:54
0
i bardzo dobrze.
05.05.2009 11:02
0
to może chociaż jakiś dodatkowy napęd łańcuchowy
05.05.2009 11:04
0
W Turcji pewno jeden i drugi użyje KERS zważając na odcinek od zakrętu nr 10 do zakrętu nr 13.
05.05.2009 11:11
0
no to czekamy na ten slawetny pakiet aero...
05.05.2009 11:27
0
ciekawe czy w skład nowego systemu aerodynamicznego będzie wchodził żagiel ??
05.05.2009 11:29
0
Tylko przy korzystnych wiatrach.
05.05.2009 11:31
0
Robi się im gorąco koło dupska i już odrzucają ''poprawność polityczną'' na rzecz osiągów.
05.05.2009 11:36
0
Szkoda poprzedniego sezonu. Zamiast na pomocy Nickowi mogli skupić się na Kubicy, miał by pewny tytuł mistrza. W tym sezonie to już popij wodą. Jeżeli zdobędą jakieś podium to będą cieszyć się jak dzieci
05.05.2009 12:00
0
ALe mamy w Hiszpani długą prostą, wiec zobaczymy czy dobra decyzja. Ale możliwe, że tak, bo po prostej nie ma duzego dohamowania, a są sekcje zakrętów, gdzie balans jest wazniejszy niż moc w bolidzie.
05.05.2009 12:04
0
Właściwie to nie wiadomo, co ten pakiet aero będzie zawierał. Mam przeczucie, że nie będzie w nim podwójnego dyfuzora. Gdyby miał być, to już by o tym trąbili. Wprawdzie RB radzi sobie doskonale bez tego, ale ich samochód konstruował Newey. Facet ma talent, a BMW tylko dobrych rzemieślników. I tu jest problem. Jeżeli w Barcelonie będzie kiszka, to sezon z głowy. Nie zdążą cokolwiek zrobić, aby BMW mogło się liczyć w walce o tytuł. Prawdę powiedziawszy, to tylko cud im może pomóc. Wtedy Kubica będzie miał dylemat: odejść czy zostać. A jak odejść, to gdzie? Jego menago powinien już się zabierać do roboty! Czarno to wszystko widzę. Niestety.
05.05.2009 12:08
0
To bez sensu! W Hiszpanii jest długa prosta 1050m wychodząca z zakrętu o prędkości ponad 200km/h. I tam KERS byłby bardzo przydatny. Dla odmiany w Turcji najdłuższa "prosta" jest sporo krótsza i łamana łagodnym zakrętem co pozwala dwukrotnie zblokować wyprzedzającego. Tam KERS będzie praktycznie bezużyteczny. Podobnie w GB i Niemczech. Moim zdaniem wyeliminują KERS aż do Węgier, gdzie spróbują go włożyć z powrotem. Taka strategia po to aby móc powalczyć w Monako, a pełną moc pokazać na GP Niemiec i od tego wyścigu walczyć o zwycięstwa. Tylko że to już będzie połowa Mistrzostw i bez szans na jakiekolwiek dobre miejsce w końcowej klasyfikacji... :( Już widzę piątkowe testy - Kubica i Heidfeld od samego początku na torze co chwila zjeżdżający na poprawkę ustawień. Czasy na początku będą na pewno fatalne - dopiero w sobotę może być widoczna poprawa, choć mogą się nie uporać ze wszystkim na czas. Jeśli będzie dobrze, to powalczą o skromne punkty już w Hiszpanii, ale bardziej prawdopodobne "mocne" miejsce w drugiej dziesiątce.
05.05.2009 12:23
0
w BMW zgasło światło.. Mario po omacku szuka wyjścia....
05.05.2009 12:26
0
Co do żagla to pewnie w Barcelonie bardzo by się przydał......podwójny dyfuzor ????nigdy nic nie wiadomo jak sami pewnie zdążyliście zauważyć zespoły nie zawsze pokazują wszystkie swoje atuty aż do samego końca....myślę że brak KERS pomoże tutaj głównie Robertowi bo to właśnie On nie był nigdy zadowolony z wożenia tego pudła ze sobą , poza tym ładownie pieniędzy w KERS i jego dopracowywanie jest na chwile obecna nieopłacalne i nie ma sensu nad tym siedzieć lepiej skupić się nad rzeczami ważniejszymi czyli balans bo to z tym mają największe problemy. Myślę że nowy pakiet aero nie będzie wnosił zbyt wiele bo bolid sam w sobie jest do d... i czy z KERS czy bez czy ma pakiet nowy czy stary to nadal ten sam złom......więc powtórzę to co juz tak często padało w wypowiedziach......jeśliw barcelonie nie będzie gigantycznego skoku formy BMW to juz po sezonie i panie Robercie pora pakować manatki i znależć coś na miare swoich umiejętności.....czyli team o pare poziomów wyżej...
05.05.2009 12:41
0
Theissen:„Nie będziemy używali KERS w obu bolidach w Barcelonie, ponieważ przywozimy nowy pakiet aerodynamiczny i używanie KERS nie pomaga nam.” Oj, cienko widzę ten nowy pakiet aero. Przecież z tych słów wprost wynika, że przy tej nowej obudowie - po włożeniu KERSu - zbalansowanie bolidu jest NIEMOŻLIWE, nie tylko w przypadku KUB, ale nawet w przypadku lżejszego HEI.
05.05.2009 12:51
0
Nie będą używać KERSu bo bez tego łatwiej jest testować nowe części i łatwiej o analizę, co ile daje korzyści. Później przecież wracają do KERSu. O co ten cały szum, przecierz jest jasno napisane???? Mario wszędzie powtarza że mają bardzo dobry KERS (w co ja nie wierzę) i będą go używać, przecierz walczą w tej chwili o monopol na dostarczaniae tego NaCoToKomu wynalzku.
05.05.2009 12:54
0
15. jar188 - Mario wszędzie powtarza że mają bardzo dobry KERS, ale też przed sezonem wszędzie powtarzał ze będą walczyć o majstra. I ty mu jeszcze wierzysz?
05.05.2009 12:56
0
Po pierwsze BMW nie odpuści sobie sezonu (WTCC jeszcze Lada 110 nie jest lepsza od BMW ale kto wie). DYFUZOR będzie na 100% dlaczego jak już wszystkie inne drużyny maja brak go będzie oznaczać kompromitacje dla BMW. KRES chyba bardziej przydaje się na krętych torach. Na ile sekund KRES zapewnia te kilka dodatkowych koni mechanicznych?
05.05.2009 12:58
0
Mario się zdewaluował jak waluta w Keni....
05.05.2009 13:07
0
16. pz0 , przecierz napisał, że nie wierzę - w nawiasie. KERS jest wielką kompromitacją F1 i nadal nie wiem czemu Max tak sie przy unim upiera, może ma do niego jakiś sentyment, jak do niemieckiego munduru;). Starość nie radość i w główce klepki się przestawiają, niestety ale taka jest prawda.
05.05.2009 13:08
0
rozumiem kibicow i tak dalej ale pozwolcie ze wtrace swoje trzezwe 3 grosze. Prosze Was dajcie sobie spokoj z tymi naiwnymi tekstami ze BMW bedzie sie liczyc w walce o tytol. Na milosc boska 4 wyscigi umoczone. Jaka walka, nawet z fantastycznym bolidem nie sa w stanie odrobic strat punktowych . Nie wierze ze nagle BMW skosi wszystkie wyscigi na czolowych miejscach. jesli regularnie beda punkty to najwyzej jak slepej kurze ziarno moze ktos pyknie 4 pozycje przy zamieszaniu, bo dobrym samochodem tego nie osiagna. Nawet jesli miala by sie powtarzac regularnie druga pozycja to zeby nadrobic straty do lidera potrzeba 5 wyscigow aby zmniejszyc roznice o 10 pkt. Nie realna zwlaszcza ze BGP juz wie kto ma wygrywac w ich stajni i Button jeszcze nie raz zatriumfuje. Jak juz wspominalem kilka miesiecy temu jesli w tym roku ktorys z kierowcow zgarnie conajmniej 60 pkt to bedzie szczyt ich mozliwosci. W zadnym wypadku nie ma miejsca na tytol w konstrukcji lub kierowcy. Ten sezon jest juz PRZEGRANY!!!!!! Brakuje 25 pkt zeby powiedziec walka trwa. Walka z wiatrakami...hehehe i wy tego nie widzicie
05.05.2009 13:09
0
Chyba, że ..... w tej rezygnacji z KERSU chodzi o zmniejszenie przepaści, jaka będzie dzieliła BMW i resztę zespołów po wprowadzeniu nowego, rewelacyjnego, genialnego, kosmicznego pakietu aerodynamicznego.
05.05.2009 13:30
0
21 GTK mam pytanie Ty oglądasz i omawiasz zespół BMW Sauber F1 team czy może relacje ze startu wahadłowca NASA????Zgadzam się z wypowiedzią #20 darecky3 tu nie ma co marzyć o jakiejkolwiek rewolucji.BMW do konca sezonu będzie się wlekło za reszta i szans na zdobycie pudła nie mają.Szkoda tylko Roberta bo On w tym wszystkim chyba najgorzej się czuje bo wkłada wszystkie siły że by coś z tym złomem zrobić ale za wiele sam nie uwalczy........niestety walka z wiatrakami.....
05.05.2009 13:36
0
@22.cartmanix: Przepraszam bardzo za bezczelne użycie przeze mnie na tym forum słowa "kosmiczny"! Nie przypuszczałem, że tak bystry umysł jak twój będzie analizował na poważnie mój żartobliwy wpis nr.21.
05.05.2009 13:47
0
22. cartmanix - znow trzeba odbiec od tematu, jak jestes takim znawca wahadlowcow, to ciekwa jestem czy wymienilbys mi numer nastepnej misji STS...co do KERSU BMW, to dobrze robia ze nie uzyja go w Katalonii, lepiej sprawdzac poprawki, ktore dadza okolo 1-1,5 sek na okrazeniu(daj ci Boże..) na "czystym" bolidzie niz na taki zle zbalansowanym, ale po moimch ostatnich przemysleniach, to KERS w ogole jest szajsem, nawet na Monza da niewiele, bo to tylko 6,67 sek. na okrazeniu, to wystarczy na kawalek jedenj prostej na Monza, a na Prima Variante, Seconda Variante i Lesmos 1,2 bedzie sie tracic...
05.05.2009 13:53
0
Tyle wam wkleje o! ''The double-decker diffuser wouldn't have brought us anything in Barcelona. But the package itself is worth so much, that is brings more than the double-decker diffuser would do alone. Even without a double-decker diffuser, Red Bull has the fastest car.'' Nevertheless the team is still developing in all directions: a triple-decker diffuser is being looked into as well.
05.05.2009 14:01
0
Bez KERS - przyjąłem do wiadomości. Czekam na piątkowo-sobotnie treningi, kwalifikacje i wyścig. Zobaczę, może potem będzie o czym pisać.
05.05.2009 14:04
0
Czyli Red Bull bez podwojnego dyfuzorka...
05.05.2009 14:06
0
Bożesz przez najśmielsze marzenia by mi nie przeszedł pomysł o jakimś tytule dla bmw. Oni już nie mają tego słowa w słowniku przez kompromitacje zespołu i kierowców. Chyba większość kibiców w tym i ja marzymy żeby bmw zdobywało regularnie pkt. i dojeżdżało do mety bez wtop. To jest realny cel, któremu sobie i Wam życzę.
05.05.2009 14:08
0
#23 GTK i #24 kamil7671 wybaczcie moje ironiczne stwierdzenie na temat wahadłowca po prostu żartem odpowiedziałem na żart nie miałem na myśli nic innego jak docenienie wypowiedzi #21 niestety prawda jest taka (i to jest okrutne) że po plamach jakie dali w pierwszych 4 wyścigach zostaje im tylko tyle by wszystkie ustawienia teraz sprawdzać od podstaw na nowo i tak jak mówi kamil7671 na "czystym" bolidzie.W końcu jak nic nie pomaga to trzeba zacząć od nowa i sprawdzić gdzie sie popełniło błąd.A znawca nie jestem jeśli chodzi o ścisłość tylko poprostu uważnym obserwatorem tego co się dzieje teraz na torze a powiem szczerze że dużo więcej dzieje się teraz poza nim.
05.05.2009 14:11
0
28. pesymista - dlaczego takie Twoje podejście mnie nie dziwi ? ;-)))
05.05.2009 14:11
0
@29.cartmanix: Wszystko jest OK, nie żywię urazy.
05.05.2009 14:17
0
darecky3-ja juz napisalem jakis czas temu-jak nie bedzie cudu w barcelonie to maga szykowac bolid na 2011, bo w tej chwili to robia na 2010... a tak powaznie-masz racje strata jest za duza w tej chwili musieliby wygrywac wszystko jak leci co jest praktycznie niemozliwe-inne zespoly nie stoja w miejscu i nikt nie bedzie czekal na bmw. dali d...y w zeszlym sezonie co wszyscy trzezwo myslacy wypominali juz w zeszlym roku-nawet prohamiltonowscy komentatorzy w dosc niewybredny sposób podsumowali to bodajze na fiji. a potem pol roku zmarnowane na rozwijaniu "NaCoToKomu" (dobre :) ) wynalazku, zamiast dobrze zaprojektowac bolid. wszystko mial zalatwic "slawetny" albert. i co wyszlo? albercik barykaduj, barykaduj... ale T A N D E T A ...
05.05.2009 14:20
0
czytalem troche na zagranicznych forach i oficjalne zapowiedzi samego zespołu otóż albert3 im wyliczyl ze podwójny dyfuzor da im mniej niż ten cały nowy pakiet wiec narazie go nie użyja jesli już to rozpatruja potrójny dyfuzor w kolejnych wyscigach bolid ma byc sporo lzejszy, po testach na prostej i danych jakie narazie maja licza ze ten bedzie 0,5 sekundy szybszy niz ten w bahrajnie i co z tego skoro BrownGP ma miec pakiet szybszy o 0.6 od obecnego czyli bmw dalej 1 sekunde z tyłu :] nie ma co liczyc na cuda niestety każdy team przywiezie cos nowego i raczej wiekszosc bedzie szybsza wiec wyjdzie na to samo
05.05.2009 14:29
0
Nigdy nie wiadomo czy nowości innych teamów pomogą a nie zaszkodzą.........wiec nie ma co dramatyzować nie zmienia to faktu że bolid na 2011 powinni już przygotowywać bo teraz są już na straconej pozycji......wszelkie spekulacje na temat czasów są według mnie nie na miejscu bo wystaczy zła konfiguracja sprzętu i z 0.5 sec. do przodu mamy 2 sec. do dupy......myśle że teraz faktycznie musimy czekać na kwalifikacje bo to one pokażą tak naprawde z czym mamy do czynienia natomiast jesli podwójny dyfuzor daje mniej niż nowy pakiet to dlaczego nie zastosowali obu na raz???? w sumie nie maja nic do stracenia więc ja bym ryzykował bo gorzej już nie będzie a lepiej może jeszcze być choćby mieli po prostu wyjść z tego sezonu z twarzą to już dużo......
05.05.2009 14:34
0
Panowie!! Albert 2 lub 3 to tylko komputery - czyli narzedzia pracy. Same nic nie wymysla. BMW tak naprawde dalo dupska znacznie wczesniej pozwalajac na odejscie Jorge Zander'a - tworce BGP001. Niestety jak sie traci geniusza to zaden albert nie da rady nic sam wymyslec ;). W tym roku przy okazji sporych zmian regulaminowych ci najlepsi konstruktorzy mogli sie wykazac - co tez uczynili. Patrz na Brawn GP (Jorge Zander) i Red Bull Racing (Adrian Newey). Wszystko w temacie ;)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się