Jenson Button przyznaje, iż na razie nie myśli o tytule mistrza. Brytyjczyk chce skupić się na gromadzeniu punktów. Zwycięzca pierwszego w sezonie Grand Prix stwierdza, że dopiero w dalszej części sezonu będzie można określić, czy walka o mistrzostwo będzie możliwa.
„Aktualnie nie jestem zainteresowany rozmowami o tytule mistrza. To oczywiście z tego powodu wszyscy jeździmy w F1, wszyscy chcą być mistrzem, ale nie ma sensu myśleć o tym w tym momencie. Musimy myśleć o zdobywaniu punktów, dopiero potem będzie można zobaczyć gdzie jesteśmy, ewentualnie wtedy zmienić strategię” – stwierdza Button.„Ja nie mam nic do udowodnienia. Jeżdżę w wyścigach dla siebie I dla zespołu” – dodał.
O fanach zespołu powiedział natomiast:
„To wspaniale, że było tu tylu naszych fanów. Po tak trudnej zimie prywatny zespół wygrywa pierwszy wyścig w sezonie, fani to kochają. Ja również, gdybym był kibicem, chciałbym coś takiego oglądać."
30.03.2009 11:34
0
moim zdaniem na 100% nim nie będzie. nie nadaje sie na niego. moje typy kubica 70% raikonen 30% i nikogo więcej.
30.03.2009 11:53
0
niech tylko sie wyjasni sprawa z dyfuzorami to spadna za bmw, red bulla i ferrari. w europejskiej czesci sezonu moge sie zalozyc ze za czesto nie bedzie ich widac na pudle
30.03.2009 11:59
0
Button pytany o mistrzostwo jest słusznie. Ma duże szanse. Myślę że to on będzie walczył o tytuł z Kubicą. Zdecyduję rozwój bolidu i bezawaryjność.
30.03.2009 12:00
0
ciekawy jestem czy będzie ten dyfuzor na juz na malezje. Marian juz wspominal wczesniej ze testowali takie cudo.
30.03.2009 12:01
0
@fazji: a czego niby brakuje Buttonowi do zostania mistrzem? @Bmw-sauber-fan: skąd takie wnioski? Brawn ma nie tylko podwójny dyfuzor, ale także dobrze rozwinięty cały pakiet aero.
30.03.2009 12:07
0
freeqstyler - po prostu nie czuje go na jedynce no ale moge sie mylic. Poza ty tak z jego dotychczasowych jazd ostatnio nie wykazywał sie czyms nadzwyczajnym. Mistrz musie miec to coś co sprawia ze jest on wyjątkowym a u niego tego nie widze. (chyba ze nikt nie dogoni technologicznie brawna gp ale to bardzo malo prawdopodobne rzekł byn nawet nie możliwe)
30.03.2009 12:09
0
freeqstyler- przekonasz sie ze mam racje juz w pierwszym gp gdzie wszyscy beda miec jednakowe dyfuzory
30.03.2009 12:13
0
jak wszyscy pozakładają dyfuzorki to stawka się wyrówna jeszcze bardziej i Brownom nie będzie tak łatwo
30.03.2009 12:23
0
brawn GP ma nie tylko dobry dyfuzor ale i całą konstrukcje. Wygląda inaczej nie reszta a jak reszta stawki założy te dyfuzory (pod warunkie ze da sie je jakoś dopasować do ich konstrukcji) to i tak bedzie w czołówce chociaż nie będzie im juz tak łatwo
30.03.2009 12:25
0
bmw w czasie wtścigu miało taka sama predkosc jak But.A Bar z urwanym defuzorem miał jeden z gorszych czasów okrązenia.Czała ich przewaga w kwalifikacjach to to ze szybciej nagrzewali opony,Aczym lepsza przyczepność toru ich przewaga topniała.
30.03.2009 12:31
0
Trzeba przyznać Marianowi T. że jest konsekwentny w swoich działaniach w zespole BMW bule tylko Nickowi nie chciał pomagać za wszelką cenę - wiadomo jaką ..... Mają dobre tempo rozwoju i tu raczej widać efekty przerwania pracy nad zeszłorocznym bolidem . Gdzieś czytałem , że BMW ma jakieś plany co do podwójnego dyfuzora ... ma ktoś jakieś info odnośnie tego tematu ?
30.03.2009 12:33
0
Butoon napewno nie bedzie mistrzem, jak koledzy u gory spominali ze sie do tego ie nadaje- to prawda. wygral wyscig ale nie ma jaj
30.03.2009 12:37
0
BMW Roberta jest chyba na dobrej drodze by dorównać Brownom . Kilka udoskonaleń plus jego potencjał powinny dać efekty. Musi jednak . troche chamować emocje bo w ostatnim wypadku przypominał mi zeszłorocznego Hamiltona .
30.03.2009 12:41
0
Button gdy zaczynał to miał byc nadzieją angoli ale cos mu nie bardzo szło. może teraz? a może jednak nie?w bezkonkurencyjnym bolidzie to i piquet jr. mógłby zostać mistrzem
30.03.2009 12:47
0
piquet gdyby nie miał awarii hamulców to by był na 3 miejscu więc sie odczepcie od niego, button faktycznie nie ma jaj ale jesli bedzie zdobywał kolejne pole position to wyscigi bedzie wygrywał jak schumacher w latach gdzie miał samochód szybszy od innych o 1s. Ale uważam ze button jest o wiele leszpszy niz barichello. Gdyby senna dostał miejsce barichello pewnie byłby lepszym debiutanetem niz hamilton
30.03.2009 12:48
0
co ma powiedzieć.... no kurna co...?
30.03.2009 12:49
0
z tego co wiem i czytalem BMW testowalo joz ten "cudowny" podwojny dyfuzor ale nie jestem pewien czy na torze czy w tunelu aero. i wlasnie to doktor marian mowil ze to urzadzenie daje przewage 0,5 sek na okrazeniu
30.03.2009 14:02
0
Marian to niech nie testuje tylko montuje.....
30.03.2009 14:28
0
@fazji Uważasz ze Massa nie ma szans na tytół mistrzowski. Według mnie to on bedzie się liczył walce o mistrzowski tytól. Button też z wspamiałym samochodem tesz się liczy o mistrzostwo.
30.03.2009 14:55
0
Na razie powiedzenie, ze Button będzie walczył o tytuł lub nawet go zdobędzie jest nie na miejscu. Nie wiadomo, jak będzie szło im podczas rund europejskich. Przeważnie od tych wyścigów można dokładnie coś stwierdzic. Póki co trzeba się cieszyc, że tak dobry i niespełniony kierowca, jak Jenson jest w czołówce, na dodatek w prywatnym zespole.
30.03.2009 15:39
0
@fan massy - nie "tytół" tylko "tytuł" i nie "tesz" tylko "też" - złośliwość - zero, po prostu przeczytaj czasem swoj tekst bo taki byki nie wygladaja za dobrze :) Co do Buttona to dla mnie nie jest on najlepszym kandydatem na mistrza, jest troche jakby bezbarwny, nawet w Hondzie mogl zdzialac cos wiecej, walczyc, ryzykowac, bo w slabym teamie ryzyko sie opłaca, choc jesli BGP bedzie nadal z taka przewaga smigac nad innymi to wszystko mozliwe, zreszta w mysl zasady ze kto wygrywa GP Australii ten wygrywa caly sezon to guzik juz moze sie cieszyc :D, Zreszta jesli dyfuzory okaza sie nielegalne to od razy spadna z tego pierwszego miejsca jesli chodzi o osiągi, ktos moze pisac ze oo dyfuzor to nie wszystko itd - Ok nie wszystko ale bardzo duzo... @pz0 pisal keidys o tym, dyfuzor to tak jakby docisk za darmo tzn dyfuzor trzma bolid zarabiscie podloza a nie zwieksza prawie opor powietrza. Gdyby nie dyfuzor to pewnie straciliby z 0,5s bo ich V-max jest słabe... Poza tym ciekawi mnie jedna kwestia - inni juz na pewno pracuja nad podwojnym dyfuzorem - ale czy BGP pracuje nad standardowym ? Jednak cos mi mowi ze dyfuzory okaza sie legalne, bo FIA teraz jakby ich sobie upodobała - SC wyjechal w momencie bardzo na reke BUttonowi a Barrichello za swoja jazde nie dostal kary a powinien i to co najmniej 10 miejsc w plecy w Malezji gdyby karali go tak jak Vettela, wkurza mnie to bo FIA chce zeby wokol F1 bylo jeszcze wiecej szumu no a przeciez team ktory dopiero co powstal i od razy zdobywa dublet napedza ten szum niesamwicie takze mysle ze rowniez na reke FIA bedzie aby Button wygral ten sezon, to jest sytuacja ta sama co z Hamiltonem w 2007 tez chcieli aby debiutant zdobyl MŚ zeby tylko pokazac jaka to F1 jest zajebista, prawdziwy fan sam potrafi sie zadowolic F1 bez pomocy FIA. Amen.
30.03.2009 17:58
0
Ra-v - a to czemu Button nie jest najlepszym materiałem na mistrza, co? Dlatego, że wcześniej jeździł na końcu stawki i nie dawał z siebie wszystkiego. Ja wcale mu się nie dziwię, jeżdżąc tak słabą konstrukcją chyba każdy straciłby motywację. Rubens oczywiście pokazał klasę, ale oczywiście dla niego liczyło się głównie utrzymanie w F1. W 2004 roku Brytyjczyk już pokazał, że jest świetny, będąc sklasyfikowanym na 3 pozycji za dominującym Ferrari. Z pewnością jeśli bolid będzie zdolny do walki w czołówce i nie będzie awaryjny i Jenson będzie jednym z głównych faworytów do tytułu. Ja uważam, że tylko Kubica i Barrichello będą mogli mu w tym przeszkodzic (i mimo mojej sympatii do Brytyjczyka, wolałbym widziec na szczycie naszego rodaka, Roberta Kubicę).
30.03.2009 18:56
0
jenson! trzymaj się bo jeśli tak dalej pójdzie zdobędziesz tytuł!
30.03.2009 19:18
0
Nie wierze ze nie mysli o mistrzostwie.
30.03.2009 20:27
0
"dwa równe skoki" kłaniają się Jazonowi...
30.03.2009 20:29
0
Panowie, ale chyba za bardzo się podniecacie tymi dyfuzorami, a Ty Ra-v z całym szacunkiem, ale masz tendencje do przesadzania, żeby nie powiedziec, że do tworzenia paranoicznych teorii spiskowych. Kilka pytań. Po co Brawn GP ma pracowac nad dyfuzorem "normalnym", skoro ich wynalazek (i nie tylko ich - to tak dla przypomnienia) nie jest nielegalny? Wykorzystali lukę w przepisach co bardzo często zdarzało się w tym sporcie i zdarzac się będzie - to naturalne. kontrowersyjna decyzja sędziów z wypuszczeniem SC po tankowaniu Buttona, nie daje jakichkolwiek podstaw do "pupilkostwa". Dlatego pytanie brzmi: Na jakiej podstawie snujesz taki bajki? Ezo TV, kryształowe kule, seanse spirytystyczne? ;) Skończcie z kreśleniem czarnych kretynizmów nie mając ku temu jakichkolwiek podstaw, bo po aferach z 2007 roku tematy o faworyzacji, niesprawiedliwości i innych idiotyzmach każdemu normalnemu człowiekowi się przejadły.
30.03.2009 20:33
0
Chciałem dodac, że dyfuzor to docisk (ale oczywiście to nie jedyna funkcja tego elementu). Wytłumacz mi tą słabą formę bolidu Barichello, który ze swoim dyfuzorem rozstał się w przeciągu 15 pierwszych kółek wyścigu. Tak! jego dyfuzor był rozpieprzony (co sam przyznał na konferencji prasowej). Swoją drogą Barichello obijał się non stop swoim bolidem, a jednak utrzymywał świetne tempo jazdy. Więc chyba się ze mną i Barichello zgodzisz, że dyfuzor to nie jedyny atut zespołu Brawn GP? ;)
30.03.2009 21:28
0
@Smola - dobra moze zle sie wyrazilem... po prostu boje sie ze tak moze byc ze to wlasnie FIA ich sobie upodoba, bo GP AUstralii na to wskazywalo gdyby oceniac po jednym wyscigu - chyba mi nie powiesz ze nie ?? podobno Chralie Whiting i Ross Brawn to dobzi znajomi wiec moze nie chcial mu psuc pierwszego wyscigu ? Barichello jezdzil jak dzik i sam to przyznales a kary nie dostal, a zpsuł wyscig kilku kierowcom, Vettel prwie za nic dostal 10 miejsc w plecy w Malezji i tu zacytuje Roberta po GP Jaopnii 08 "Gdyby sedziowie wszystkich karali za takie cos to tych kar powinno byc duzo wiecej" Uwierz ze nie jestem jakims fanem teorii spiskowych ale poki co to FIA zrobila duzy ukłon w strone BGP - zobaczymy jak bedzie w nastepnych wyscigach... Co do SC to powiedz mi na co Charlie czkekał tyle czasu skoro bolid Nakajimi długi czas tarasował tor ?? Zgodze sie co do tego ze cała konstrukcja BGP jest dobra, ale ten dyfuzor na pewno daje im kilka dziesiatych bo gdyby tak nie bylo to nie porywaliby sie na jak to nazwales luke w przepisach... Mowisz ze mial rozpieprzony w trzy dupy - nie znam sie na tym tak dobrze zeby sie wykłocac ale moim zdaniem to mial rozpieprzona tylko koncowke a dyfuzor jest znacznie wiekszy i zaczyna sie juz pod podłogą... Poza tym wszyscy mowia ze tempo BAR bylo dobre mimo uszkodzonego dyfuzora - moim zdaniem wcale nei bylo dobre w porownaniu do Buttona, ale ok nie wiemy tego bo dodatkowo mial jeszcze uszkodzone przednie skrzydło...
30.03.2009 21:56
0
Barichello nie jest wyśmienitym kierowcą takim jak Button. W końcu co jak co, ale Jenson to kierowca, który musi jedynie udowodnic to, że jest w stanie zdobyc tytuł tak samo, jak jego młodszy rodak w sezonie 2008. Jednak w Formule 1 nie jesteś w stanie nawet pokazac się w środku stawki bezdobrego samochodu, nie mówiąc o wygrywaniu wyścigów. Button ten samochód dostał, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby walczyc o mistrzostwo świata i to nawet w dwóch klasyfikacjach. Oczywiście to za wcześnie by stwierdzic że BGP jest samochodem mistrzowskim, ale już teraz wypowiadają się kierowcy chociażby Ferrari, że zespół Rossa należy do najlepszych w tym sezonie. Sama wypowiedź Jenona jest pokorą na siłę, ale dobrze że tak mówi. Swoją drogą, pojawiły się tutaj głosy pseudo kibiców negujących szczere intencje jego wypowiedzi. Więc... gdy Hamilton wypowiada się, że jest w stanie wygrac mistrzostwo, to każdy wiesza na nim psy jak na pyszałku. Kiedy Jenson wypowie się, że nie myśli o zwycięstwie, niektórzy (i nie mówię że Ty Ra-v) wieszają na nim psy. Więc na Boga! Co Ci kierowcy w czołówce mają mówic? Może to,o że to Polak jest numer 1 w F1 i nie ma po co jeździc? Bzdura! Nie cierpię takiej ciemnoty. powracając jednak do dyfuzora, można stwierdzic że nie odgrywa on pierwszorzędnej roli w samochodzie Brawn'a. Otóż wraz z rozwalonym dyfuzorem Barichello rozwalił nos. Ale mimo to, osiągał bardzo przyzwoite czasy, pozwalające utrzymac się Brazylijczykowi w ścisłej czołówce wyścigu. Trzeba przyznac, że bolid jest zrobiony świetnie. I wielkim uproszczeniem jest stwierdzenie, że dyfuzor to wielki as w rękawie pięknego, żółciutkiego zespołu... tak po prostu nie jest. Pozdrawiam
30.03.2009 22:11
0
Jesli chodzi o samą wypowiedz Buttona to jest jak najbardziej na miejscu i jest zupełnie OK, na pewno teraz jest w najlepszej sytuacji do zdobycia tytułu ale sezon to 17 wyscigow i stawka moze sie jeszcze zmienic... Byc moze i dyfuzor w BGP nie odgrywa pierwszorzednej roli, bo jak juz powiedzialem cała konstrukcja na pewno jest bardzo udana, ale np w innych bolidach ten dyfuzor moze pomoc dac wiecej niz daje BGP - Mario powiedzial prawidlowo zastosowany daje ok 0,5 sek - to duzo - nawet bardzo jak na F1... jak to bedzie z tymi dyfuzorami oakze sie jak inni je wprowadza, kolejnym elementem ktory moze decydowac o zmianach w stawce mzoe byc KERS - tak własnie KERS to co wydaje sie wiekszosci totalna klapa - moim zdaniem KERS dobrze uzywany daje przewage, (Renault chyba ma poki co niezbyt dopracowany) ale z onboardu Massy Raikkonena i Hamiltona widac ze to nie jest pic na wode, a w miare postepu sezonu ten KERS moze by coraz doskonalszy i wtedy bedzie dawal coraz to wieksza przewage nad rywalami a z tego co mi wiadomo to bolid BGP nie jest zaprojektowany pod KERS i nie zamierzaja korzystac z tego systemu, ale to tylo gdybanie i moge sie mylic... Pozdrawiam rowniez.
31.03.2009 00:11
0
Jeszcze raz zapytam: jaką przewagę dał Buttonowi spóźniony wyjazd SC. Ciągle nie mogę znaleźć na to pytanie odpowiedzi.
31.03.2009 00:28
0
@Ra-v, przyganiał kocioł garnkowi. Twoje ostatnie dwa posty >> dobzi, zpsuł, prwie, czkekał, nei, oakze, mzoe <<. Zero złośliwości, po prostu przeczytaj czasem swój tekst, bo takie literówki nie wygladają za dobrze :)
31.03.2009 00:37
0
@Slaf ale ja uzytkownikowi @fan massy wspomnialem tylko o bledach ortograficznych a nie o literowkach - to troche co innego nieprawdaz ? @pz0 Button zjezdzal do boksu i zaraz po tym jak wyjechal na tor wyjechal tez SC, gdyby SC wyjechal zaraz po wypadku Nakajiy Button stracil by przewage i znalazł sie gdzies na koncu stawki.
31.03.2009 06:01
0
@Ra-v.Ok, naprawdę cieszę się, że dostrzegasz i jesteś wrażliwy na błędy w pisowni. Ja również uważam, że treść przekazu powinna być poparta prawidłową formą, w każdej postaci. Jednak dobrzy (nie "dobzi") nauczyciele powinni świecić przykładem. Inaczej nigdy nie skłonisz @fan massy do korekty swoich postów, choćby czytał je po sto razy. Moja wypowiedź skierowana jest również do wielu nowych uczestników tego forum. Czasami warto nakładem niewielkich wyrzeczeń dokształcić się i komentować F1 nie wzbudzając uśmiechów politowania lub irytacji. Wtedy wszyscy czerpać będziemy zadowolenie z wymiany przemyśleń lub ich odbioru. Chęć zaistnienia nie tłumaczy siermiężności zaniżającej poziom "dzielenia pasji".
31.03.2009 09:34
0
Ra-v - nadal nie rozumiem dlaczego straciłby całą przewagę i wylądował gdzieś n końcu stawki. Zjechałby dokładnie tak samo jak zjechał i wyjechałby w tym samym miejscu. Spłaszczenie stawki trwa parę okrążeń, a boksy nie są zamykane.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się