WIADOMOŚCI

Jacques Villeneuve nie wierzy w przewagę silnikową Mercedesa: to tylko plotki
Jacques Villeneuve nie wierzy w przewagę silnikową Mercedesa: to tylko plotki © Mercedes

Mistrz świata F1 z roku 1997 sceptycznie podchodzi do wieści mówiących o przewadze, jaką Mercedes ma mieć wraz z wejściem w życie nowych jednostek napędowych, rozwijanych na sezon 2026.

2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

W przyszłym roku Formułę 1 czeka prawdziwa rewolucja - zmiany w regulaminie technicznym dotyczyć będą niemal wszystkich obszarów bolidu. Największą zagadką jest jednak rozwój oraz użycie nowych silników, które od sezonu 2026 mają generować moc w równych proporcjach z jednostki spalinowej i elektrycznej.

Do tej pory wiele źródeł medialnych zgodnie wskazywało Mercedesa, jako lidera w wyścigu zbrojeń w zakresie konstruowania nowych jednostek napędowych. Niemiecki producent znany jest z tego, że od lat produkuje świetne silniki, niezależnie od regulacji.

Na początku ery hybrydowej, Mercedes wykonał ogromny skok do przodu, przygotowując silnik, który był o wiele mocniejszy i bardziej niezawodny niż projekty konkurencji. Jednostki napędowe powstające w angielskim Brixworth tworzone były przede wszystkim za pomocą innowatorskich technologii, które w dużej mierze przełożyły się na okres dominacji Srebrnych Strzał w latach 2014 - 2021.

Jacques Villeneuve nie wierzy jednak w plotki dotyczące przewagi silnikowej Mercedesa. Kanadyjczyk twierdzi, że obecny rozwój jednostek napędowych sporo różni się od tego, który miał miejsce przed rokiem 2014, a pogłoski mówiące o problemach innych producentów nie powinny być brane pod uwagę tak poważnie: 

"W 2014 roku Mercedes miał pięcioletnią przewagę nad rywalami i dysponował gotowymi, mocniejszymi silnikami w garażu, zanim inni zaczęli doganiać ich jednostki napędowe."
"Ponieważ tak się wtedy stało, wielu teraz oczekuje, że w 2026 roku sytuacja się powtórzy, ale nie wierzę, że inni producenci dadzą się tym razem zaskoczyć."
"Dziś wszyscy zaczynają z solidnym zrozumieniem, jak działają te jednostki napędowe, więc dlaczego Mercedes miałby być w stanie zrobić kolejny duży krok naprzód? Technologia jest ta sama, tylko stosowana w inny sposób."
"Plotki o przewadze silnikowej Mercedesa to tylko plotki. Nikt tak naprawdę nie wie, co dzieje się za kulisami w różnych działach projektowych."

Zdanie Villeneuve'a podziela również Helmut Marko. Konsultant Red Bulla pokusił się nawet o stwierdzenie, że Mercedes sam "ogłosił się faworytem", a rozwój nowego silnika podzielił na kilka głównych etapów:

"Mercedes ogłosił się faworytem, ale nic tego nie potwierdza."
"Sam rozwój silnika spalinowego jest niesamowity. Silnik jest mniejszy niż ten w mojej kosiarce!"
"W nowym samochodzie są trzy lub cztery kluczowe elementy: silnik spalinowy - tutaj jesteśmy i jeśli nie będzie problemów z trwałością, to nie będzie czynnik decydujący. Czynnik rozstrzygający to bateria, w której zaczynamy od konwencjonalnego rozwiązania, oraz paliwo - bardzo ważny element. Rozwój idzie bardzo dobrze z naszym partnerem Exxon."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

1 KOMENTARZ
avatar
ojciec3d

14.08.2025 12:21 zmodyfikowany

0

Tak szczerze ja w to też nie wierze. To plotki celem pozyskania verstapena, zaoszczedzenia na obecnych kierowcach, bo konraktach miesza kasa, przyciagniecie klientów ew wyciągniecie od nich wiecej kasy. Ja stawiam w następnym roku na Ferrari, a drugi Aston. Oczywiscie to tylko zgadywanka. Nie wiem czy nie zauważyliście, ale Ferrari praktycznie zawsze słabo wychodzi na zmianach. -2005 bez zmian opon, zmiana szerokosci auta, ferrari srednie-2006 zmiana silników ferrari najlepsze auto, ale dopiero po korupcyjnym załatwieniu tłumika drgan w renault-2009 ferrari srednie-2014 ferrari słabe (nie patrzcie po punktach Alonso, tylko Raikonnena)-2022 ferrari najlepsze na początku, ale przez płacz hamiltona, o dyrektywien podskoczeniowej wybija redbulla na dominacje. A aston dlatego, bo mają praktycznie gdzieś ten sezon oraz widać, że umieją już robić poprawki, już ogarniają aero lepiej. 


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.