WIADOMOŚCI

Wiemy, co stoi za zmianą kształtu kierownicy w bolidzie Russella
Wiemy, co stoi za zmianą kształtu kierownicy w bolidzie Russella © Mercedes
Nie jest tajemnicą, że kierownica jest jednym z najczęściej personalizowanych przez kierowców elementów bolidu Formuły 1. Zawodnicy przez lata przyzwyczajają się do określonego układu przycisków i funkcji, a zespoły wiedzą, że muszą dostosować ją do wymagań swoich kierowców.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Zmiany tego elementu mogą również występować z wyścigu na wyścig w zależności od potrzeb kierowcy i układu toru, ale nie tylko potrzeba optymalizacji obsługi auta wymusza zmiany na tym elemencie czego najlepszym przykładem jest zmiana zastosowana w tym roku przez Mercedesa w aucie George'a Russella.

Brytyjczyk jest obecnie bardziej doświadczonym zawodnikiem w Brackley i przez lata wypracował sobie odpowiedni układ przycisków i łopatek na kole kierownicy. Mimo to przed rozpoczęciem europejskiej części sezonu Mercedes zmienił nieco kształt jego "wolantu", a zmiana tylko demonstruje, jak każdy szczegół liczy się w Formule 1.

Na załączonym poniżej zdjęciu z mediów społecznościowych widać obie wersje kierownicy z jakiej w tym roku korzystał Russell. Po lewej stornie jest ta, z którą rozpoczynał sezon, a po prawej zmieniona wersja, która pobawiła się na europejską część sezonu.

Różnice ciężko dostrzec na pierwszy rzut oka, ale wiąże się ona ze zmianą kształtu dolnego uchwytu, który teraz jest bardziej zaokrąglony.

Potrzeba takiej zmiany nie wynikała jednak z fanaberii kierowcy, a była pokłosiem kolejnej zmiany w pozycji fotela w kokpicie W16. W tym roku został on umieszczony nieco wyżej niż w poprzednich latach.

Drobna zmiana poskutkowała tym, że Russell, jako jeden z wyższych kierowców w stawce, narzekał iż w niektórych zakrętach końcówki kierownicy zahaczają o jego nogi. Ekipa Mercedesa, aby rozwiązać ten problem uznała, że łatwiej będzie jej zmienić uchwyt kierownicy aniżeli próbować zmieniać pozycję fotela.

Powyższa historia pokazuje tylko jak z pozoru niewielkie zmiany w jednym obszarze bolidu mogą wpływać na inne. Co ciekawe w ostatnich latach ekipa Mercedesa dość mocno eksperymentuje ze zmianą pozycji fotela. Jeszcze gdy w jej barwach ścigał się Lewis Hamilton media chętnie donosiły o jego negatywnym nastawieniu do wyraźnego przesunięcia fotela do przodu. W zeszłym roku inżynierom udało się odsunąć fotel aż o 10 cm do tyłu, ale przed obecnym sezonem dokonano kolejnej zmiany w tym obszarze.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.