Zespoły Formuły 1 mają obecnie przedsmak przerwy wakacyjnej. Trzy tygodnie wolnego od aktywnego ścigania wielu kierowców wykorzystuje do odpoczynku z dala od torów wyścigowych, ale to nie oznacza, że ruch na nich całkowicie zamarł. Zespoły Racing Bulls oraz Mercedesa w tym tygodniu aktywnie testowały we Włoszech i w Hiszpanii.
Arvid Lindblad na torze Silverstone zadebiutował podczas weekendu wyścigowego w barwach Red Bull Racing, ale w poniedziałek powrócił do kokpitu Racing Bulls, które na torze Imola odbywało dzień filmowy i to nie byle jaki.
Każdy zespół F1 może w trakcie sezonu wykorzystać dwa dni filmowe, podczas których może pokonać maksymalnie 200 kilometrów. Racing Bulls jeden z takich dni już wykorzystało.
Za kierownicą bolidu VCARB02, czyli tegorocznej konstrukcji zasiadali podstawowi kierowcy ekipy, Liam Lawson oraz Isack Hadjar. Arvid Lindblad również był obecny na torze, ale w przeciwieństwie do podstawowych zawodników, sprawdzał starszą konstrukcję bolidu oznaczonego jako AT04 (AlphaTauri z 2023 roku).
Na torze Imola pojawiała się też znacznie starsza konstrukcja bolidu STR1, czyli pierwszego auta Toro Rosso z 2006 roku. Jej właściciel pokonał kilka okrążeń, aby uczcić 20-lecie powstania Red Bull Racing.
W Hiszpanii z kolei na torze w Jerez pojawił się zespół Mercedesa, który testował starszą wersję bolidu z Valtterim Bottasem.
Fin po rozstaniu z Sauberem, w tym roku powrócił do stajni z Brackley w roli kierowcy rezerwowego, ale w ostatnim czasie mocno jest łączony z transferem do Alpine lub Cadillaca.
W poniedziałkowy wieczór 10-krotny zwycięzca Grand Prix pochwalił się, że pokonał 113 okrążeń hiszpańskiego toru, a kolejne czekały na niego we wtorek.
Poprzednie jazdy starszą konstrukcją bolidu F1 Bottas zaliczył w marcu kiedy wskoczył do kokpitu McLarena, który jest partnerem silnikowym Mercedesa.
Jutro na torze w Mugello z kolei mają pojawić się kierowcy Ferrari. Z doniesień wynika, że podczas tego testu Lewis Hamilton i Charles Leclerc oprócz zajęć typowo promocyjnych będą mogli po raz pierwszy sprawdzić poprawki w zawieszeniu SF-25.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się