Zespół BMW Sauber poinformował o przeprowadzonych zmianach w dziale technicznym: obecny dyrektor techniczny Willy Rampf przejdzie na stanowisko koordynatora technicznego w listopadzie, a jego dotychczasową posadę przejmie Walter Riedl.
Rampf, który będzie dalej odpowiedzialny za koncepcję samochodów BMW Sauber F1, sam poprosił Mario Theissena o zmniejszenie obowiązków. Od listopada odpowiedzialność za operacje biznesowe i zarządzaniem przejmie obecny dyrektor zarządzający fabryki w Hinwil, Walter Riedl."Byłem dyrektorem technicznym od kwietnia 2000 roku, na początku w Sauberze, a teraz w BMW Sauber F1. Było to ekstremalnie przyjemny, ale także bardzo intensywny etap w moim życiu. Pomysł zmniejszenia obowiązków zawodowych kiełkowała w mojej głowie od pewnego czasu."
"Przedyskutowałem temat z Mario Theissenem i znaleźliśmy wspólnie rozwiązanie. Nie mogę się doczekać by ponownie skupić się na zagadnieniach technicznych i nie wątpię, że dalej będziemy budować na naszym sukcesie" - powiedział Rampf.
Mario Theissen w pełni rozumie potrzeby Willy Rampfa: "Jestem zadowolony, że znaleźliśmy rozwiązanie w nowej strukturze, która odpowiada filozofii zespołu. Cała odpowiedzialność dalej będzie leżała w rękach doświadczonych menedżerów, którzy odegrali kluczową rolę w etapie rozwoju młodego zespołu. W tym samym czasie ekipa będzie dalej korzystać z wspaniałego doświadczenia Willy'ego."
Riedl, który dołączył do BMW jako inżynier rozwojowy już w 1983 roku, przejmie odpowiedzialność za rozwój przyszłorocznego BMW Sauber F1.09 z natychmiastowym skutkiem.
"Pracowałem bardzo blisko i bardzo efektywnie z Willy Rampfem i ta współpraca osiągnie teraz nowy poziom. Nowa struktura gwarantuje kontynuację i zapewnia, że zespół BMW Sauber F1 jest w dobrej formie na przyszłość."
27.06.2008 12:09
0
Nie wróże dobrze BMW
27.06.2008 12:10
0
Szkoda.........
27.06.2008 12:14
0
wiecej innowacji i pomysłów może przynieśc skutek.. jeden bedzie pracował nad niezawodnościa, drugi nad szybkościa... BMW wie co robi a jak juz ze soba tak dlugo wspolpracuja to nie moze byc zle..
27.06.2008 13:43
0
Bedzie dobrze. W BMW są wlasciwi ludzie na właściwym miejscu. Może zmiany w teamie spowodują zaprojektowanie konkurencyjnego bolidu na rok 2009. Oby tak było.
27.06.2008 14:27
0
Willy jest już zmęczony, nie dziwię mu się.
27.06.2008 15:43
0
Przeciez to świetna sprawa! Rampf jako świetny inżynier będzie mógł bardziej się skupić na konstruowaniu bolidu a nie na operacjach biznesowych!
27.06.2008 16:00
0
Rampf i Riedl. Fajne nazwiska.
27.06.2008 16:11
0
Pożyjemy, zobaczymy...jak mówi Robert Kubica :)
27.06.2008 16:19
0
Mam nadzeje że wyjdzie to BMW na dobre i co najważnejsze Robert bedzie miał z tego duże profity w postaci jeszcze lepszego bolidu.
27.06.2008 16:31
0
na www.farmula1.com jest najświeższy wywiad z Robertem - ciekawy - polecam
27.06.2008 16:38
0
daniel316-dlatego nigdy nie zostaniesz wrozka!To dobrze ze Willy bedzie mogl pracowac efektywniej w sferze rozwoju bolidu!
27.06.2008 17:37
0
też uważam, że to rozsądny krok. Niech facet zajmuje się tym na czym naprawdę się zna ( czyli projektowanie bolidu na przyszły sezon ) znaleźć dobrego menagera chyba nie będzie problemem, poza tym można go zmieniać dowolnie w trakcie sezonu, a ze zmianą inżyniera odpowiedzialnego za projektowanie i udoskonalanie bolidu wiążą się już poważniejsze utrudnienia ( czyt. opóźnienia)
27.06.2008 19:10
0
może będzie lepiej w BMW po tej zamianie w przyszłym sezonie ale bez Roberta
27.06.2008 19:13
0
Willy kopał tegoroczny bolid. Wyniki jakie zimą wygenerował ALBERT2 w oparciu o CFD nie przełożyły się na poprawę osiągów na torze. Więc można powiedzieć, że jego praca była mało efektywna. Poza tym ma już swoje latka i może nie chwyta tych wszystkich nowinek technicznych. Wierzę w nowego dyra! PZDR dla wszystkich kibiców F1 :-)
27.06.2008 19:15
0
kopał = skopał (sorki)
27.06.2008 19:47
0
No tak rzeczywiście-strasznie skopał:):) Znakomitej klasy inżynier się wypowiedział:):)W zeszłym roku BMW było wyraźnie za Macami a w dodatku ciągle psuła się skrzynia biegów...W tym roku bolidy są jak narazie w 100% niezawodne i na pewno wyraźnie szybsze niż w sezonie 2007. No rzeczywiście-gorzej już tego nie można było zrobić:):) A Ty co potrafisz zaprojektować i zbudować?
27.06.2008 21:38
0
News bardzo zaskakujący, tym bardziej, że niedawno czytałam bardzo obszerny wywiad z Rampfem, w którym wypowiadał się o całej swojej dotychczasowej karierze i ani słowem nie było w nim napomknięte, że odchodzi z obecnie pełnionej funkcji w teamie BMW. Wielka szkoda. Mam nadzieję, że BMW nie odczuje zamiany Willy'ego na Waltra. No i miejmy nadzieję, że Riedl jest również dobrym strategiem, gdyż to przede wszystkim dyrektor techniczny ustala taktykę na wyścig.
28.06.2008 06:57
0
Bardzo dobra decyzja Rampfa. Gośc czuje się juz po prostu albo znużony, albo nie chce brać na siebie odpowiedzialności za ewentualne niedopracowania techniczne... choś wątpię w tą dtugą hipotezę, bo uważam go za fachowca w swojej dziedzinie... Pełemn szacuneczek, pożyjemy, zobaczymy
28.06.2008 07:03
0
jak tak popatrzę na "najważniejszą" obsadę kadry zespołu- mam na myśli Bossa- Theissena, DT- Rampfa, i kierowców -Heidfelda i Kubicę... to myślę, że Bmw swoje ostatnie sukcesy zawdzięczają świetnym doborem ludzi na poszczególne stanowiska... i naprawdę wymieniona czwórka plus reszta (liczna) kadra ciężko i sumiennie odwala swoją robotę przez ostatnie 2 sezony ( pomijając wyolbrzymiane przez pseudoznawców i przede wszystkim media problemy Roberta w ub. roku i Heidfelda w obecnym)... Pozdro kumaci
28.06.2008 13:34
0
adampsica - ty puknij sie konkretnie w łeb!!! jak mozna mowic ze skopal bolid, skoro Robert tylko w tym sezonie osiagnal: pierwsze PP, pierwsze zwyciestwo, 4 miejsca na podium, i prowadzenie w klasyfikacji Mistrzostw Swiata. Tocy jak ty powinni miec zablokowane dodawanie komentarzy!!!
28.06.2008 13:42
0
Tak sobie czytam wszystkie wypowiedzi i nikt nie wpadł na to, że Willy zapłacił za upór w sprawie złych części na GP Francji. Uparł się na przekór wszystkim i się pomylił. Mario nie może mu tego wybaczyć i dlatego ta zmiana. Mario się nakręcił po dublecie druzyny i nie przyjmuje do wiadomości, że są słabsi. Wreszcie dojrzał do pełnej elastyczności i chyba zespół zacznie słuchać kierowców bo kiedy mówią że auto jest do kitu to znaczy, że tak jest. Myślę że chwilowo powrócą do pakietu z Kanady i będa próbować coś na tym ugrać. pozdro.
28.06.2008 14:32
0
Obyś ris miał rację i oby nie wchodziły w grę jakieś inne "rozwiązania".
28.06.2008 17:24
0
ris: ale to Rampf chcial mniej pracy dla siebie. Mario nie mial nic do gadania
28.06.2008 19:19
0
kamil6761 masz racje-BMW odwaliło kawał dobrej roboty i jak na 3 letni team to wielki sukces. A niektórzy chyba pomylili strony-to nie onet...
28.06.2008 23:28
0
czlowiekf1- ciesze sie ze kolejny raz sie zgadzamy co do takich ludzi jak adampsica.
30.06.2008 10:26
0
Niemies za Niemca w niemieckim teamie - ciekawe czy niemiecka jakość zostanie utrzymana....?
30.06.2008 10:26
0
Niemiec za Niemca w niemieckim teamie - ciekawe czy niemiecka jakość zostanie utrzymana....?
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się