WIADOMOŚCI

Zmiany w BMW Sauber: Riedl zastąpi Rampfa
Zmiany w BMW Sauber: Riedl zastąpi Rampfa
Zespół BMW Sauber poinformował o przeprowadzonych zmianach w dziale technicznym: obecny dyrektor techniczny Willy Rampf przejdzie na stanowisko koordynatora technicznego w listopadzie, a jego dotychczasową posadę przejmie Walter Riedl.
baner_rbr_v3.jpg
Rampf, który będzie dalej odpowiedzialny za koncepcję samochodów BMW Sauber F1, sam poprosił Mario Theissena o zmniejszenie obowiązków. Od listopada odpowiedzialność za operacje biznesowe i zarządzaniem przejmie obecny dyrektor zarządzający fabryki w Hinwil, Walter Riedl.

"Byłem dyrektorem technicznym od kwietnia 2000 roku, na początku w Sauberze, a teraz w BMW Sauber F1. Było to ekstremalnie przyjemny, ale także bardzo intensywny etap w moim życiu. Pomysł zmniejszenia obowiązków zawodowych kiełkowała w mojej głowie od pewnego czasu."

"Przedyskutowałem temat z Mario Theissenem i znaleźliśmy wspólnie rozwiązanie. Nie mogę się doczekać by ponownie skupić się na zagadnieniach technicznych i nie wątpię, że dalej będziemy budować na naszym sukcesie" - powiedział Rampf.

Mario Theissen w pełni rozumie potrzeby Willy Rampfa: "Jestem zadowolony, że znaleźliśmy rozwiązanie w nowej strukturze, która odpowiada filozofii zespołu. Cała odpowiedzialność dalej będzie leżała w rękach doświadczonych menedżerów, którzy odegrali kluczową rolę w etapie rozwoju młodego zespołu. W tym samym czasie ekipa będzie dalej korzystać z wspaniałego doświadczenia Willy'ego."

Riedl, który dołączył do BMW jako inżynier rozwojowy już w 1983 roku, przejmie odpowiedzialność za rozwój przyszłorocznego BMW Sauber F1.09 z natychmiastowym skutkiem.

"Pracowałem bardzo blisko i bardzo efektywnie z Willy Rampfem i ta współpraca osiągnie teraz nowy poziom. Nowa struktura gwarantuje kontynuację i zapewnia, że zespół BMW Sauber F1 jest w dobrej formie na przyszłość."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

27 KOMENTARZY
avatar
daniel316

27.06.2008 12:09

0

Nie wróże dobrze BMW


avatar
bajetek

27.06.2008 12:10

0

Szkoda.........


avatar
Dagmara_W

27.06.2008 12:14

0

wiecej innowacji i pomysłów może przynieśc skutek.. jeden bedzie pracował nad niezawodnościa, drugi nad szybkościa... BMW wie co robi a jak juz ze soba tak dlugo wspolpracuja to nie moze byc zle..


avatar
czlowiekf1

27.06.2008 13:43

0

Bedzie dobrze. W BMW są wlasciwi ludzie na właściwym miejscu. Może zmiany w teamie spowodują zaprojektowanie konkurencyjnego bolidu na rok 2009. Oby tak było.


avatar
jakub_l

27.06.2008 14:27

0

Willy jest już zmęczony, nie dziwię mu się.


avatar
LilMac

27.06.2008 15:43

0

Przeciez to świetna sprawa! Rampf jako świetny inżynier będzie mógł bardziej się skupić na konstruowaniu bolidu a nie na operacjach biznesowych!


avatar
Orlo

27.06.2008 16:00

0

Rampf i Riedl. Fajne nazwiska.


avatar
Sister

27.06.2008 16:11

0

Pożyjemy, zobaczymy...jak mówi Robert Kubica :)


avatar
kwiatek1

27.06.2008 16:19

0

Mam nadzeje że wyjdzie to BMW na dobre i co najważnejsze Robert bedzie miał z tego duże profity w postaci jeszcze lepszego bolidu.


avatar
Sister

27.06.2008 16:31

0

na www.farmula1.com jest najświeższy wywiad z Robertem - ciekawy - polecam


avatar
conrad30

27.06.2008 16:38

0

daniel316-dlatego nigdy nie zostaniesz wrozka!To dobrze ze Willy bedzie mogl pracowac efektywniej w sferze rozwoju bolidu!


avatar
rabus30

27.06.2008 17:37

0

też uważam, że to rozsądny krok. Niech facet zajmuje się tym na czym naprawdę się zna ( czyli projektowanie bolidu na przyszły sezon ) znaleźć dobrego menagera chyba nie będzie problemem, poza tym można go zmieniać dowolnie w trakcie sezonu, a ze zmianą inżyniera odpowiedzialnego za projektowanie i udoskonalanie bolidu wiążą się już poważniejsze utrudnienia ( czyt. opóźnienia)


avatar
rooffi

27.06.2008 19:10

0

może będzie lepiej w BMW po tej zamianie w przyszłym sezonie ale bez Roberta


avatar
adampsica

27.06.2008 19:13

0

Willy kopał tegoroczny bolid. Wyniki jakie zimą wygenerował ALBERT2 w oparciu o CFD nie przełożyły się na poprawę osiągów na torze. Więc można powiedzieć, że jego praca była mało efektywna. Poza tym ma już swoje latka i może nie chwyta tych wszystkich nowinek technicznych. Wierzę w nowego dyra! PZDR dla wszystkich kibiców F1 :-)


avatar
adampsica

27.06.2008 19:15

0

kopał = skopał (sorki)


avatar
owadd

27.06.2008 19:47

0

No tak rzeczywiście-strasznie skopał:):) Znakomitej klasy inżynier się wypowiedział:):)W zeszłym roku BMW było wyraźnie za Macami a w dodatku ciągle psuła się skrzynia biegów...W tym roku bolidy są jak narazie w 100% niezawodne i na pewno wyraźnie szybsze niż w sezonie 2007. No rzeczywiście-gorzej już tego nie można było zrobić:):) A Ty co potrafisz zaprojektować i zbudować?


avatar
Marti

27.06.2008 21:38

0

News bardzo zaskakujący, tym bardziej, że niedawno czytałam bardzo obszerny wywiad z Rampfem, w którym wypowiadał się o całej swojej dotychczasowej karierze i ani słowem nie było w nim napomknięte, że odchodzi z obecnie pełnionej funkcji w teamie BMW. Wielka szkoda. Mam nadzieję, że BMW nie odczuje zamiany Willy'ego na Waltra. No i miejmy nadzieję, że Riedl jest również dobrym strategiem, gdyż to przede wszystkim dyrektor techniczny ustala taktykę na wyścig.


avatar
dmn

28.06.2008 06:57

0

Bardzo dobra decyzja Rampfa. Gośc czuje się juz po prostu albo znużony, albo nie chce brać na siebie odpowiedzialności za ewentualne niedopracowania techniczne... choś wątpię w tą dtugą hipotezę, bo uważam go za fachowca w swojej dziedzinie... Pełemn szacuneczek, pożyjemy, zobaczymy


avatar
dmn

28.06.2008 07:03

0

jak tak popatrzę na "najważniejszą" obsadę kadry zespołu- mam na myśli Bossa- Theissena, DT- Rampfa, i kierowców -Heidfelda i Kubicę... to myślę, że Bmw swoje ostatnie sukcesy zawdzięczają świetnym doborem ludzi na poszczególne stanowiska... i naprawdę wymieniona czwórka plus reszta (liczna) kadra ciężko i sumiennie odwala swoją robotę przez ostatnie 2 sezony ( pomijając wyolbrzymiane przez pseudoznawców i przede wszystkim media problemy Roberta w ub. roku i Heidfelda w obecnym)... Pozdro kumaci


avatar
kamil6761

28.06.2008 13:34

0

adampsica - ty puknij sie konkretnie w łeb!!! jak mozna mowic ze skopal bolid, skoro Robert tylko w tym sezonie osiagnal: pierwsze PP, pierwsze zwyciestwo, 4 miejsca na podium, i prowadzenie w klasyfikacji Mistrzostw Swiata. Tocy jak ty powinni miec zablokowane dodawanie komentarzy!!!


avatar
ris

28.06.2008 13:42

0

Tak sobie czytam wszystkie wypowiedzi i nikt nie wpadł na to, że Willy zapłacił za upór w sprawie złych części na GP Francji. Uparł się na przekór wszystkim i się pomylił. Mario nie może mu tego wybaczyć i dlatego ta zmiana. Mario się nakręcił po dublecie druzyny i nie przyjmuje do wiadomości, że są słabsi. Wreszcie dojrzał do pełnej elastyczności i chyba zespół zacznie słuchać kierowców bo kiedy mówią że auto jest do kitu to znaczy, że tak jest. Myślę że chwilowo powrócą do pakietu z Kanady i będa próbować coś na tym ugrać. pozdro.


avatar
lewusFIA

28.06.2008 14:32

0

Obyś ris miał rację i oby nie wchodziły w grę jakieś inne "rozwiązania".


avatar
czes

28.06.2008 17:24

0

ris: ale to Rampf chcial mniej pracy dla siebie. Mario nie mial nic do gadania


avatar
czlowiekf1

28.06.2008 19:19

0

kamil6761 masz racje-BMW odwaliło kawał dobrej roboty i jak na 3 letni team to wielki sukces. A niektórzy chyba pomylili strony-to nie onet...


avatar
kamil6761

28.06.2008 23:28

0

czlowiekf1- ciesze sie ze kolejny raz sie zgadzamy co do takich ludzi jak adampsica.


avatar
walerus

30.06.2008 10:26

0

Niemies za Niemca w niemieckim teamie - ciekawe czy niemiecka jakość zostanie utrzymana....?


avatar
walerus

30.06.2008 10:26

0

Niemiec za Niemca w niemieckim teamie - ciekawe czy niemiecka jakość zostanie utrzymana....?


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu