Po wielomiesięcznej walce o przetrwanie w stawce zespołów F1, Super Aguri F1 Team wycofuje się z Mistrzostw Świata Formuły 1 ze skutkiem natychmiastowym. W dzisiejszej informacji prasowej potwierdzono informację, która była przewidywana od samego początku sezonu.
Kłopoty jednego z najsłabszych zespołów Formuły 1 rozpoczęły się już w ubiegłym sezonie od problemów z finansowaniem przez głównego sponsora teamu- firmy SS United. Po zerwaniu współpracy z SS United właściciel zespołu- Aguri Suzuki intensywnie poszukiwał nowego wsparcia finansowego, aby umożliwić przetrwanie teamu w F1. Na początku sezonu 2008 ogłoszono iż wsparciem zespołu zainteresowała się Grupa Magma. Do sfinalizowania umowy jednak nie doszło. Kilka dni temu Grupa Weigl wyraziła chęć inwestycji w Super Aguri. Okazało się jednak, że niemiecka firma nie posiada wystarczających środków na umożliwienie startów zespołowi F1.W obliczu takich trudności w dzisiejszym oświadczeniu właściciel zespołu, Aguri Suzuki napisał:
„Aby zrealizować swoje marzenie zostania właścicielem zespołu Formuły 1 zgłosiłem się na listę startową Mistrzostw Świata Formuły 1 organizowanych przez FIA w listopadzie 2005 roku. Od tego czasu uczestniczyłem w mistrzostwach przez dwa lata i cztery miesiące jako Super Aguri F1 Team, ale z żalem muszę poinformować Was, że zespół będzie musiał zakończyć swoją aktywność na torze wyścigowym z dniem dzisiejszym.”
„Zespół konkurował przeciwko wielu bolidom zespołów wspieranych przez producentów i odniósł sukces zdobywając pierwsze punkty po zaledwie 22 ukończonych wyścigach oraz 9 pozycję w klasyfikacji generalnej konstruktorów w sezonie 2007. Niemniej zerwanie kontraktu przez głównego partnera SS United Oil & Gas Company skutkowało utratą finansowego wsparcia i natychmiast postawiło zespół w trudnej sytuacji. Również zmiana kierunku w otaczającym środowisku , jeżeli chodzi o używanie klienckich podwozi, miała wpływ na naszą zdolność odnalezienia partnerów.”
„W międzyczasie, z pomocą Hondy, udało nam się jakoś utrzymać zespół, ale trudno było nam ustabilizować drogę do kontynuowania aktywności w przyszłości jeżeli chodzi o otaczające warunki i w rezultacie zdecydowałem się wycofać z mistrzostw. Chciałbym gorąco podziękować Hondzie, Bridgestone, sponsorom, wszystkim ludziom, którzy nam doradzali podczas różnych sytuacji przez ostatnich kilka lat, całej załodze zespołu, która utrzymywała swoją motywację wysoko i zawsze dawała z siebie wszystko, Anthonemu Davidsonowi, Takumie Sato, którzy byli z nami od samego początku i zawsze walczyli zacięcie i przodowali zespołowi, a na koniec naszym fanom z całego świata, którzy lojalnie wspierali Super Aguri F1 Team.”
Zespół Super Aguri zadebiutował w F1 w sezonie 2006 jako siostrzany zespół Hondy, która chciała utrzymać w F1 Takumę Sato. Pierwsze punkty w mistrzostwach świata zdobyli podczas Grand Prix Hiszpanii 2007, a ubiegłoroczny sezon zakończyli na 9 pozycji w klaryfikacji konstruktorów.
Prowizorycznie, w Melbourne, podczas GP Australii 2008 na starcie miało stanąć 12 zespołów. Ostatecznie po fiasku starań Prodrive pozostało ich 11. Od GP Turcji pozostanie ich tylko 10…
06.05.2008 11:41
0
szkoda... zespolu i przede wszystkim kierowcow. to teraz w kwalifikacjach bedzie prosciej bo mniej kierowcow bedzie :D:D
06.05.2008 11:43
0
Przykre..... pieniądze to nie wszystko jednak wszystko bez pieniędzy to nic. No trudno 10 zespołów, zobaczymy czy uda się PRODRIVE wejść.
06.05.2008 11:44
0
wielka szkoda
06.05.2008 11:44
0
Szkoda , wielka szkoda .
06.05.2008 11:49
0
Ciekaw czy zmienią zasady kwalifikacji.
06.05.2008 11:50
0
Szkoda mlodego zespolu, ktory moim zdaniem mial szanse sie wybic. Jednak Magma sie wycofujac potwirdzajac, ze fundusze na F1 musza byc ogromne - nie podolala obowiazkom. Bez sponsora w F1 zaden zespol nie ma szans na egzystencje. Szkoda zespolu Super Aguri.
06.05.2008 11:51
0
szkoda..jakoś mi się smutno zrobiło...Walczyli do samego końca...
06.05.2008 12:17
0
szkoda ich ... szkoda sato
06.05.2008 12:27
0
ech, szkoda mi Suzukiego ....... Zespół może i potencjału nie ma [każdy twierdzi inaczej] to gdyby nie miał długów to by był wyżej ........a tak to koniec ....... ateraz takie pytanie: jeżeli oni odeszli, to jest możliwość by jakiś inny zespół ich zastąpił ?
06.05.2008 12:37
0
:(
06.05.2008 12:44
0
to jak 4 bedzie odpadać w 1 czesci kwalifikacji czy to zmienią??? sato mi nie ejst szkoda bo to cham który przeszkadzał w dublowaniu, a davidson pewnie załapie sie na testera
06.05.2008 12:45
0
Trudno, będziemy teraz oglądać dwa kolorowe bolidy mniej w stawce. Chociaż sportowo byli słabsi, to nadrabiali ambicją zawodników. Smutno się trochę zrobiło:( Ciekawe czy w przyszłym roku uda się wejść Prodrive, ewentualnie komuś innemu?
06.05.2008 12:54
0
Sprawdzilo sie to co mowilem jakies kilka miesiecy temu, ze Super Aguri odejdziez F1. tylko przypyszczalem ze dotrwaja do konca sezonu by utrzymac "stara" stawke. Ale od przyszlego sezonu pewnie wejdzie Prodrive. Mysle ze ich bedzie stac na wiecej niz Super Aguri. Ale coz wielka szkoda
06.05.2008 13:27
0
cholernie przykro mi się zrobiło... co warte są marzenia bez pieniędzy?
06.05.2008 13:30
0
szkoda, wielka szkod no....:'(
06.05.2008 13:33
0
Szkoda.Myślę,że "Mistrzu" miał rację lecz sądzę, że zespoły, które nie mają perspektywnie powinny się pchać do F1
06.05.2008 14:01
0
szkoda mi ich... w wyścigu coraz mniej bolidów:(
06.05.2008 14:05
0
będzie mi was brakowało
06.05.2008 14:09
0
niech Polacy w nich zainwestują!!!
06.05.2008 14:17
0
hm... szkoda :( i sato tez szkoda
06.05.2008 14:24
0
Teraz powstaje pytanie czy znajdzie się chętny do kupienia Toro Rosso. Niedługo znajdą się w podobnej sytuacji co SA. A jak widać nie jest łatwo o wiarygodnego inwestora, zwłaszcza w perspektywie konieczności samodzielnego projektowania podwozia. Szkoda Super Aguri. No i minus dla Toro Rosso i Force India - teraz oni będą zajmować ostatnie miejsca :)
06.05.2008 14:33
0
Szkoda Takumy, przecież on jak ma dobry bolid to wygrać da radę...:(
06.05.2008 14:57
0
2008-05-06 14:33:46 p12qy może masz rację, lecz Takuma to był zwykły ciul, bo nie patrzył w lusterka. Nieprzepuszczał przy dublowaniu ..... ani Raikkonena, ani Kubicy ...
06.05.2008 15:08
0
ojjjjj smutek :((wielka szkoda :((
06.05.2008 15:11
0
wielka szkoda całego teamu i ludzi z nim związanych...
06.05.2008 15:11
0
szkoda:(( ale teraaz pierwsi nie beda mieli tak duzych problemow z dublowaniem....to jak teraz bedzie w kwalifikacjach? w 1 sesjii tylko 4 kierowcow odpada...? ::)
06.05.2008 15:13
0
Teraz w q1 i q2 będzie odpadać po 5 kirowców
06.05.2008 15:27
0
Mnie bardziej interesuje ile miejsc w wyścigu bedzie punktowane! Ale myśle że i tak Super Aguri nie liczylo sie w walce o punkty
06.05.2008 15:37
0
wielka szkoda, bo mimo wszystko aguri potrafilo pokrzyzowac plany roznym teamom, a bez nich jakos tak smutno bedzie :(
06.05.2008 15:53
0
SA.Dziękujemy. Pamiętacie jak Sato wyprzedził Alonso w Kanadzie? Sato w Super Aguri a Alonso w McLarenie. Dlaczego piszecie,że jest słabym kierowcą. Przecież to nie jest prawda.
06.05.2008 15:55
0
Szkoda, ale już wcześniej wszystko do tego powoli zmierzało. Co do Sato i Davidsona to myśle że znajdą sobie miejsce w F1, choćbby jako testerów. Smutno będzie trochę bez tego zespołu :(
06.05.2008 16:07
0
Również to przewidywałem. Jestem przekonany, że ProDrive nie wejdzie w przyszłym sezonie. David Richards (szef ProDrive) w styczniu przyznał podczas odbywającego się w Birmingham Autosport International Show, że aspiracje Prodrive są już właściwie martwe, jako że nowa umowa Concorde jasno określa, że każdy zespół F1 musi być jednocześnie konstruktorem bolidu. Były szef zespołów Benetton i BAR określił Formułę 1 jako zbyt niepraktyczną, by być konkurencyjnym oraz finansowo nie wartą zaangażowania dla małych zespołów, które chcą włączyć się w ten sport. Nie wiadomo też co się stanie z ToroRoso i (obym się mylił) jak długo pociągnie Williams i ForceIndia. Gdzie te czasy co startowało więcej bolidów niż mogło się zmieścić na torze? FIA teraz będzie miało spory problem. Prywatne zespoły się po prostu sypią. Przecież poleciały już naprawdę dobre zespoły jak Brabham, Lotus czy Benetton. Boję się że na placu boju mogą zostać sami ''wielcy'' (Ferrari, McLaren, Renault, Toyota, Honda, BMW i RedBull). Obecne przepisy skutecznie utrudniają pojawienie się nowej siły. Totalną kpiną jest zamrożenie silników na 10 lat (i to jest flagowy sport samochodowy, pole do rozwoju, wprowadzanie w życie nowinek) gdzie w cywilnych samochodach dziesięcioletnie silniki to przeżytek.Ciągle kolejni sponsorzy rezygnują z F1. Wszystko chyba zaczęło się od zakazu reklamy fajek na bolidach. Czy pamięta jeszcze ktoś Kwalifikacje, które nie tylko ustalały pozycje startowe, ale takie które decydowały czy załapiesz się w ogóle na wyścig? Może niektórzy pamiętają nawet coś takiego jak przedkwalifikacje. Były sezony gdzie startowało około 20 zespołów, ale wszystko zaczęło padać właśnie chyba dzięki zakazowi reklam tytoniowych. F1 teraz jest tylko dla wybrańców.
06.05.2008 16:14
0
2008-05-06 15:53:12 pjc to prawda !!! Szkoda mi ich
06.05.2008 16:17
0
Mi tez jest bardzo przykro ze do tego doszlo a jeszcze wczoraj czytalem madrkowanie sie grupy Weigl ze stac ich na to aby zapewnic byt SA na wiele lat i bylskawiczne wyprowadzenie ich na prosta... Uniesli sie duma i pycha po zarzutach Brytyjczykow ze sa za slabi ale widac ze na urazonej dumie i odszczekaniu sie zakonczylo... Bedziemy Was wspominac i 3mac kciuki ze zobaczymy Was znow w sezonie 2009 silnych i z nowymi marzeniami!
06.05.2008 16:45
0
;...( Bardzo mi szkoda tego zespołu, byłem jego fanem i teraz naprawdę przykro mi, że nie można było kontynuować tego sezonu. Pozostał mi bolid SA w rFactorze.
06.05.2008 17:04
0
Szkoda Super Aguri
06.05.2008 17:08
0
pz0 - masz w 100% rację. lecz jeżeli by tak się stało, że tylko "wielcy" zostaną na torze, to by musieli po 3 albo i 4 bolidy wystawiać do wyścigu. To też byłoby fajnie, aczkolwiek wolałbym żeby było dużo zespołów, zacięta rywalizacja nie tylko w środku stawki, i żeby nie zamrażali tych silników, bo to bez sensu ... :(
06.05.2008 18:46
0
Trochę szkoda,ale wiadomo było że długo nie pociągną. Zarazem jednak marnie ze nie bedziemy oglądać dobrych kierowców w słabym sprzęcie. Nie poddawali się i walczyli nie tylko o punkty ale chociaz o miejsce w srodku stawki
06.05.2008 19:08
0
Wypada tylko w magazynie F1 Racing dać teraz nekrolog
06.05.2008 19:44
0
Szkoda Aguri, szkoda Taku. :(
06.05.2008 19:56
0
To prawda, ale Alonso miał jakieś problemy co nie zmienia faktu iz był to dla Super Aguri najlepszy wyścig. Ubolewam nad tym faktem, ale cóż kasa, kasa i kasa
06.05.2008 21:06
0
Ilu bezrobotnych...
06.05.2008 21:32
0
Szkoda ich.. i co z tego że byli na końcu stwaki jak na starcie tam mieszali trochu i bylo przynajmniej ciekawie.. pozatym 11 stajni to nie to samo co 10:(
06.05.2008 21:32
0
Mi jest szkoda kierowców. Ciekaw jestem czy jeszcze zobaczymy Sato i Davidsona na torze w bolidzie F1
06.05.2008 22:14
0
Może jakiś nowy zespól będzie??? ;) ;D
06.05.2008 22:15
0
uuu szkoda, powinno iść w odwrotną stronę a nie mniej bolidów, z drugiej strony Kubica będzie miał łatwiej przy dublowaniu i się nie będe stresować
06.05.2008 22:38
0
Bardzo szkoda :(
06.05.2008 22:48
0
Te Bolidy i tak grzały tyły... Kierowcy nigdy nie mieli szansy się naprawdę wykazać.
07.05.2008 00:41
0
Zespołu szkoda, ale nie sposób zaprzeczyć, że bez Takumy Sato w F1 będzie bezpieczniej. Pozdrawiam.
07.05.2008 08:56
0
[*]
07.05.2008 13:36
0
walerus,Ty to jednak potrafisz współczuć.
07.05.2008 16:04
0
chlip... buuuuuuuuuuuuuuuuuuu
07.05.2008 16:06
0
jak już kiedyś napisałem walerus idź się lecz
08.05.2008 13:09
0
szkoda oni zobili zawsze troche fajnego zamieszania na stecie i buły przez nich fajne kraksy...szkoda...
08.05.2008 13:35
0
Robson13 - co ty myślisz, że FIA zmieni system punktacji w środku sezonu (w ogóle) tylko dlatego że dwóch kierowców odpadło? Zejdź na ziemię.
08.05.2008 13:49
0
pz0; Fia celowało chyba w coś innego, ale przypadkiem strzelili sobie w nogę. W rajdach wystąpiła podobna sytuacja i wg. mnie doprowadziła do likwidacji samochodów WRC. Polscy rajdowcy też bardzo mocno odczuli wycofanie się grup tytoniowych ze sponsoringu. Spyker - jak masz pisać takie głupoty to lepiej nie pisz nic. Przypominasz mi ludzi którzy przychodzą na oes, tylko po to, że liczą na zobaczenie "fajnego wypadku".
08.05.2008 18:00
0
Pjc alonso miał wtedy usterkę w bolidzie
08.05.2008 19:26
0
Szkoda Agurich ale z drugiej strony za bardzo odstawali nawet od średniaków tak więc z punktu widzenia kibica byli nudni ale z drugiej strony w Super Aguri byli konkretni ludzie i teraz co ? do pośredniaka na zupkę a'la Kuroń ? jak mawiał Pawlak "szkooda" :- )
08.05.2008 20:27
0
wielka szkoda walczyli dzielnie ... :(((
09.05.2008 07:03
0
za nie jakby wbiło sie PORSCHE :)
09.05.2008 09:00
0
Zrozumcie w końcu że nie ma zbyt wielkich szans żeby zamiast SuperAguri wszedł jakikolwiek inny zespół.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się