Poniżej prezentujemy strategie doboru opon podczas GP Hiszpanii. Firma Bridgestone dostarczyła zespołom na tor Circuit de Catalunya twardą i średnią mieszankę opon Bridgestone Potenza.
Scuderia Ferrari MarlboroKimi Raikkonen średnia-średnia-twarda
Felipe Massa średnia-średnia-twarda
BMW Sauber F1 Team
Nick Heidfeld średnia-średnia–średnia-twarda
Robert Kubica średnia- średnia -twarda
ING Renault F1 Team
Fernando Alonso średnia-średnia-nie ukończył
Nelson Piquet średnia-nie ukończył
AT&T Williams
Nico Rosberg średnia-średnia–nie ukończył
Kazuki Nakajima średnia-średnia-twarda
Red Bull Racing
David Coulthard średnia-średnia-twarda-średnia
Mark Webber średnia-średnia-twarda
Panasonic Toyota Racing
Jarno Trulli średnia-średnia–twarda-twarda
Timo Glock średnia-średnia–twarda-twarda
Scuderia Toro Rosso
Sebastien Bourdais średnia-nie ukończył
Sebastian Vettel średnia-nie ukończył
Honda Racing F1 Team
Jenson Button średnia-średnia-twarda
Rubens Barrichello średnia-średnia-średnia-nie ukończył
Super Aguri F1 Team
Takuma Sato średnia-średnia-twarda
Anthony Davidson średnia-nie ukończył
Force India Formula One Team
Adrian Sutil średnia-nie ukończył
Giancarlo Fisichella średnia-średnia-twarda
Vodafone McLaren Mercedes
Lewis Hamilton średnia-średnia-twarda
Heikki Kovalainen średnia-nie ukończył
27.04.2008 21:42
0
Dobrze
27.04.2008 23:21
0
OK
27.04.2008 23:27
0
chyba na tor "Circuit de Catalunya"!!!
28.04.2008 10:23
0
dobra strategia
28.04.2008 12:08
0
Wydaje mi się że BMW są lepsze na twardej mieszance, więc po co stosują średnią lub miękką...wiem że jest wymóg stosowania dwóch różnych, ale dlaczego średnia mieszanka była dominująca.... i w Bahrajnie i teraz w Hiszpanii Robert wspominał, że po założeniu twardej mieszanki auto lepiej sie prowadziło... ciekawe dlaczego nie usiłują tego zmienić...
28.04.2008 13:05
0
Mi sie wydalje ze dobrza strategi z tym srednim obumieniem. Moim zdanie na torz o nawiezchni o temperaturz 34 stopni jest lepsza przyczepnosc.
28.04.2008 13:12
0
wydaje mi się, że Haiki miał źle dobraną strategię opon....
28.04.2008 13:19
0
s_4 rozwalasz normalnie psychicznie, miekka w tym wyscigu byla sporo szybsza, rekordy wszystkie kierowcow padly na miekkich mieszankach i nie bylo tez ogromnej degradacji bo czasy byly stabilne, ale rzeczywiscie bmw spisywalo sie lepiej na twardej w porownaniu do ferrari na twardej jechali rowno a na miekkiej ferrari byly szybsze.
28.04.2008 14:22
0
walerus dlaczego uważasz że Heiki miał źle dobraną strategię opon???
28.04.2008 15:06
0
danielpele, to jedna ze strategicznych wypowiedzi walerusa...
28.04.2008 15:10
0
oczywiście o pozytywno-kpiarskim zabarwieniu, żebym nie był źlezrozumiany. pozd
28.04.2008 16:01
0
nie rozwalam psychicznie, po prostu tak mi sie wydaje ze twarda mieszanka nie podlega tzw granulowaniu i wydaje się być lepszym rozwiązaniem na wyścig, natomiast średnia dobra jest na kwalifikacje... takie mam zdanie po prostu... jezeli ktos ma inne niech sie wypowie. po to są komentarze...
28.04.2008 16:20
0
podobno Heikiemu opona pękła przez wadliwą obręcz koła - pewne według Denisa na 99%. Może wyszczelał swój limit nieszczęść na 2008 rok.
28.04.2008 17:29
0
2008-04-28 16:20:49 walerus kovalainenowi pękła lewa przednia opona chyba na coć wiechał bo było widać jak coś odskoczyło i na pewno nie była to wina doboru opon !!! pozdrawiam
28.04.2008 17:34
0
zwlaszcza ze za bardzo sie ich nie nadobieral ... :)
28.04.2008 18:57
0
s_4 nie masz racji mieszanka twarda podlega granulowaniu po dłuższej jeździe bez pit stopu. Na ten wyścig lepsza była średnia mieszanka opon.
28.04.2008 19:03
0
ej sa juz wynki typowania gp barcelony
28.04.2008 19:13
0
ja jeszcze nie mam wyników typowania
28.04.2008 19:32
0
dzieki
28.04.2008 20:40
0
tylko lewus mnie strawił.... he... .
28.04.2008 22:21
0
walerus - lewusFIA proszę, bo zmieniasz sens mojego nicka, a z onetu nie jesteś. pozdrawiam
28.04.2008 23:47
0
do s_4 dla tego ze srednia jest przyczepna a przy ilosci paliwa przy starcie na jakies 20 lub ponad 20 okrazen ma to znaczenie, w koncowej fazie maja mniej paliwa dla tego wybrali mniej przyczepna i zarazem wolniejsza mieszanke dla tego z obu kombinacji mogli wyciagnac maksa zawsze tak sie robi lub ewentulanie gdy sie obiera strategie "bombowca" zalany po brzegi samochod tez ubiera twarde papcie bo sa duzo wytrzymalsze, no moze Robson robi wyjatki ale to dal tego ze jest swietnym kierowca i ma wielki SzaCuken dla opon w odruznieniu np od Hamiltona ktoremy by trzeba bylo robic zabawki z olowiu :D chociaz w tym sezonie jak by minimalnie lepiej sie sprawowal ale i tak nie potrafi jezdzic i zazyna opony
29.04.2008 00:23
0
Dla mylacych pojecie przyczepnosc a waga... Bo zapewne znajda sie tacy co stwierdza ze moja teoria jest zla. Jezeli ktos Was jezdzil samochodem z ladunkiem a w szczegolnosci plynnym ladunkiem zrozumie jak sie zachowuje auto ciezsze a jak lzejsze... Nie dziala to tak ze ciezsze auto ma mocniejszy docisk do asfaltu a w szczegolnosci w zakretach ma to bardzo duzy wplyw na to jak mocno waga oddzialywuje na sily odsrodkowe im auto lzejsze tym mniejsze sily kinetyczne na nie dzialaja podczas hamowania lub skrecania wiec nie potrzebuja az tak duzej przyczepnosci... Pozdrawiam wszystkich co zdolali ogarnac moja blyskotliwa mysl naukowa hahahaha ;)
29.04.2008 10:56
0
pozdro - podumowywując; dobra guma nie jest zła!
29.04.2008 11:45
0
Coboss-dzieki za pozdrowienia,a do s-4- oprocz tych warunkow ktore wymienil coboss dodam ze pod koniec wyscigu tor jest czysty i bardzo dobrze nagumowany co dosc mocno wyrownuje szanse twardszych opon!
29.04.2008 11:46
0
i to nagumowany miekka mieszanka;-) (to taki żart oczywiscie)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się