WIADOMOŚCI

Startują przedsezonowe testy w Bahrajnie (akt.)
Startują przedsezonowe testy w Bahrajnie (akt.)
W końcu przyszła pora na wybudzenie się z zimowego snu i comeback najlepszych kierowców na tor F1! Wszystko w ramach tradycyjnych zimowych testów, które wracają do swojego klasycznego formatu. Z tego powodu postanowiliśmy przypomnieć kibicom najważniejsze informacje związane z tegorocznymi przedsezonowymi próbami.
baner_rbr_v3.jpg

Zimowe próby to oczywiście jedyna okazja dla zespołów i kierowców, aby bezpośrednio porównać się z rywalami i sprawdzić dokładnie wszystkie swoje innowacje przed startem sezonu. Jeszcze kilkanaście lat temu nie było z tym większego problemu, a to z powodu wielu sesji testowych organizowanych na przestrzeni 12 miesięcy.

Teraz jednak sytuacja wygląda inaczej. Tak naprawdę oprócz ściśle kontrolowanych tzw. dni filmowych i przejazdów demonstracyjnych ekipy nie mają praktycznie żadnych innych możliwości do testowania swoich maszyn, dlatego też oficjalne przedsezonowe jazdy mają tak ogromne znaczenie i nikt nie chce podczas nich marnować czasu.

Niestety, w tym roku będzie jeszcze mniej minut przeznaczonego na takie treningi. F1 wraca bowiem do jednej trzydniowej tury testów. Zeszłoroczne dwa sprawdziany były w pewien sposób ukłonem dla zespołów ze strony Liberty Media z powodu wdrożenia całkowicie zmodyfikowanych przepisów technicznych. Wówczas królowa motorsportu pojawiła się w Hiszpanii i Bahrajnie.

Przed inauguracją najbliższej kampanii zespoły zawitają natomiast jedynie w azjatyckim państwie, co nie może dziwić nie tylko ze względów finansowych, ale też warunków atmosferycznych i minimalizacji kosztów związanych z transportem oraz logistyką. Przypomnijmy, że w pierwszy weekend marca kierowcy znów będą jeździć po bahrańskim obiekcie, ale już w ramach otwierającego sezon weekendu.

Z racji suchych i słonecznych warunków (od czwartku do piątku ma być około 25-26 stopni Celsjusza) Pirelli oraz ekipy skupią się tylko na sprawdzaniu ogumienia typu slick. Uczestnicy do wyboru będą mieć 30. zestawów mieszanek spośród sześciu dostępnych gam (od C0 do C5).

Należy szczególnie oczekiwać niemałej liczby przejazdów na oponie C1 - nowy rodzaj przygotowany na sezon 2023. Każdy team otrzyma także dwa dodatkowe zestawy prototypowej mieszanki C3 pochodzącej z zapasowej fabryki włoskiego producenta z Turcji.

Opony USA

Codziennie zespoły będą miały 8,5 godziny na przetestowanie tych rzeczy, startując o 8.00 (czasu polskiego) i kończąc o 17.30. W międzyczasie zaplanowano godzinne tzw. przerwy obiadowe, w trakcie których zawodnicy oraz szefowie teamów będą odpowiadać na pytania dziennikarzy zgromadzonych na konferencji prasowej.

W tym roku nie będzie żadnych kombinacji, jeśli chodzi o transmisję tych jazd, które tradycyjnie w całości pokaże F1TV. Polscy kibice nie będą jednak koniecznie skazani na angielski komentarz, gdyż po raz pierwszy w 100% testy zostaną wyemitowane w ich kraju. Zajmie się tym platforma Viaplay, która od 2023 roku będzie domem F1 dla fanów znad Wisły.

Obszernych relacji i nie tylko nie zabraknie również na naszej stronie. Poniżej prezentujemy plan jej działań na najbliższe dni i zachęcamy również do obserwowania naszych profilów społecznościowych na Twitterze oraz Facebooku:


  1. Około godziny 7.00 - publikacja zapowiedzi danego dnia (dotyczy tylko 2. i 3. dnia testów).
  2. Około godziny 9.00 - udostępnienie pierwszych zdjęć z toru (galeria będzie aktualizowana przez cały dzień).
  3. Około godziny 12.30 - podsumowanie porannej sesji.
  4. W międzyczasie nie zabraknie oczywiście newsów dotyczących ważniejszych wątków danej sesji.
  5. Około godziny 18.00 - podsumowanie popołudniowej sesji i całego dnia.
  6. Publikacja najciekawszych wypowiedzi przedstawicieli zespołów.

Niektóre ekipy zaczęły już nieco wcześniej jeździć po torze Bahrain International Circuit. We wtorek swoje dni filmowe zorganizowali bowiem na nim McLaren, Williams i Haas, który mimo odbycia już dwóch shakedownów i udostępnienia sporej liczby zdjęć VF-23 zapowiedział na czwartkowy poranek jego oficjalne odsłonięcie.

Na pewno jednak amerykański samochód nie przykuje tyle uwagi obserwatorów, co konstrukcje czołowej trójki, a w szczególności Red Bulla. Byki jako jedyne zdołały ukryć swoje rozwiązania techniczne przez przerwę zimową i na pewno eksperci będą bacznie przyglądać się RB19 podczas całego bahrańskiego sprawdzianu.

Podział obowiązków pomiędzy kierowcami poszczególnych ekip prezentujemy poniżej (będzie on aktualizowany na bieżąco). Jedynym nieetatowym kierowcą, jaki znalazł się na tej liście jest Felipe Drugovich, który zastąpi kontuzjowanego Lance'a Strolla:

CZWARTEK (23 lutego):

Red Bull: Max Verstappen
Ferrari: Carlos Sainz(rano)/Charles Leclerc (po południu)
Mercedes: George Russell/Lewis Hamilton
Alpine: Pierre Gasly/Esteban Ocon
McLaren: Oscar Piastri/Lando Norris
Alfa Romeo: Zhou Guanyu/Valtteri Bottas
Aston Martin: Felipe Drugovich/Fernando Alonso
Haas: Nico Hulkenberg/Kevin Magnussen
AlphaTauri: Yuki Tsunoda/Nyck de Vries
Williams:Alex Albon/Logan Sargeant

PIATĘK (24 lutego):

Red Bull: Sergio Perez/Max Verstappen
Ferrari: Carlos Sainz/Charles Leclerc
Mercedes: Lewis Hamilton/George Russell
Alpine: Esteban Ocon/Pierre Gasly
McLaren: Lando Norris/Oscar Piastri
Alfa Romeo: Zhou Guanyu
Aston Martin: nie wiadomo
Haas: Kevin Magnussen/Nico Hulkenberg
AlphaTauri: Yuki Tsunoda/Nyck de Vries
Williams: Logan Sargeant

SOBOTA (25 lutego):

Red Bull: Sergio Perez
Ferrari:Charles Leclerc/Carlos Sainz
Mercedes: George Russell/Lewis Hamilton
Alpine: Pierre Gasly/Esteban Ocon
McLaren: Oscar Piastri/Lando Norris
Alfa Romeo: Valtteri Bottas
Aston Martin: nie wiadomo
Haas: Nico Hulkenberg/Kevin Magnussen
AlphaTauri:Nyck de Vries/Yuki Tsunoda
Williams:Alex Albon

Aktualizacja: 23.02 - 9:02

Z powodu braku zdjęć nowych bolidów w centrach prasowych ekip pragniemy poinformować, że galeria z 1. dnia testów pojawi się trochę później niż planowaliśmy. Prawdopodobnie dopiero po porannej sesji.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

21 KOMENTARZY
avatar
PETROVpl

22.02.2023 19:59

0

Warto kupić F1 TV Pro? Wychodzi 160zł na rok a Viaplay ponad 500zł rocznie.


avatar
Davien 78

22.02.2023 20:22

0

Jak znasz język ang, niem, lub esp. to jak najbardziej. Wygląda to dość profesjonalnie. Kupiłem po promocji na cały rok za 39.99 eur, nie przycina, w sumie ok. Wypróbowałem na dwóch zeszłorocznych wyścigach (bogate archiwum oferują). I co więcej nie ma tam pajacowania w stylu Max och i ach jak to fundowała nam ekipa z eleven, teraz już VP (tylko dlatego nie zakupiłem VP), komentarz jest profesjonalny i obiektywny. Można ponadto wybierać kamery z podglądem wyścigu. W sumie jest ok. Ale to moje subiektywne zdanie.


avatar
Amator

22.02.2023 20:38

0

@1 teraz bym kupił chyba F1TV. Kupiłem Viaplay na rok w ostatnich dniach gdy jeszcze wychodziło po 33zl miesięcznie. Nie zagłębiłem się i kupiłem po prostu licząc, że będę oglądał coś więcej niż F1. I w sumie nic ciekawego nie ma. Będą też F2 czy F3, KSW i inne sporty, ale baza filmów i seriali mnie nie porywa. Jak nic się przez ten rok nie zmieni, a raczej się nie zmieni (jeśli już to cena na wyższą) to na przyszły rok kupuje F1tv. I jak kupujesz tylko dla F1 i znasz jakiś język obsługiwani, angielski, niemiecki czy coś, bierz F1tv bez zastanowienia.


avatar
Artur fan

22.02.2023 21:18

0

fajnie że sezon startuje ale przynajmniej połowę z nas nie stać na to aby śledzić oglądać i wyścigi takie mam dziwne wrażenie że coś się kończy


avatar
Believer

22.02.2023 22:03

0

55 zł w Viaplay za pakiet z F1 to jawna kpina z konsumenta, porównując do 15 zł za pakiet Eleven w zeszlym sezonie. Nie obchodzi mnie, ze oprócz F1 znajduje się tam wszystko inne, co maja w ofercie. Nie lubię być zmuszany do czegokolwiek, w tym przypadku jestem zmuszony do zakupu dodatkowych treści, które mnie w ogóle nie interesują. Dodatkowo ludzie narzekający na jakość usług oraz sprawa z UOKiK jeszcze bardziej zniechęca mnie do chociażby rozważenia zakupu VP. Jeżeli ktoś wykupuje pakiet tylko dla F1, dla mnie wybór jest oczywisty i jest nim F1TV Pro. Do 26 lutego pakiet roczny kosztuje podobnie co Eleven rok temu.


avatar
michal395

23.02.2023 08:19

0

Szkoda że nie Alonso stanął


avatar
patryko92

23.02.2023 08:49

0

Nikt nie lubi zmian, ale to kwestia przyzwyczajenia, natomiast jak widzę lament nad ceną viaplay to nie wiem czy się śmiać czy płakać.... Jak nie chcecie płacić 55 zł co miesiąc to sobie znajdźcie kogoś do wspólnego konta. 4 osoby mogą oglądać w jednym momencie to wam wychodzi 13,75 co miesiąc. Viaplay transmituje najlepszą lige na świecie + puchary europejskie i wiele wiele więcej niż pokazywał Eleven, chociażby dzisiejsze testy.


avatar
hubi7251

23.02.2023 08:53

0

@7 Dokładnie! Swoją drogą dobrze się słucha Jermakowa na komentatorce. Można się po nim spodziewać niejednostronnego komentowania.


avatar
Berger

23.02.2023 09:01

0

@5, @7 Skąd wy bierzecie te ceny? Nadal jest promocja po 34,- za miesiac i max 44,- chyba że jakiś lokalny operator robi was w .... trąbę.


avatar
hubi7251

23.02.2023 09:21

0

@9 Od marca ma być po 55 zł.


avatar
gzr

23.02.2023 09:51

0

W Canal+ pakiet ViaPlay i kanały filmowe Canal+ w cenie 29.99 zł - oglądanie na urządzeniach mobilnych i na dekoderze :)


avatar
Jacko

23.02.2023 09:55

0

@9. Berger 34 kosztuje obecnie, jeśli kupujesz tylko na miesiąc, czyli od kolejnego będzie trzeba zapłacić już po 55. Jeśli kupimy na cały rok, wychodzi po 44. Co do komentatorów, to rzeczywiście całkiem fajnie słucha się tego dzisiejszego składu. Szkoda, że to ma być rotacyjne i prędzej czy później "gimbusy" też się dorwą do komentatorki...


avatar
B_O_N_K

23.02.2023 10:34

0

W F1 TV Pro w testach jest możliwość podglądu z dowolnej kamery czy transmitowany jest tylko ogólny przekaz?


avatar
Markok

23.02.2023 11:30

0

@13 Tylko ogólny jak na razie. Pytanie do innych F1 TV Pro-sów - wy też macie cenę 0,00$ na swoim wykazie subskrypcji? Pisze mi że 8.03.23 kończy mi się dotychczasowa subskrypcja i następna opłata wyniesie 0,00$ za następny rok, lol.


avatar
Grzesiek 12.

23.02.2023 11:32

0

Włączyłem na godzinkę, obejrzałem i mało co nie zasnąłem... Najlepsze jest zastanawianie się komentatorów czy bolid podskakuje z powodu nierówności na torze czy z powodu porpoisingu... he he Tak czy inaczej fajnie jest zobaczyć bolidy na torze.


avatar
devious

23.02.2023 13:08

0

"@4. Artur fan fajnie że sezon startuje ale przynajmniej połowę z nas nie stać na to aby śledzić oglądać i wyścigi takie mam dziwne wrażenie że coś się kończy" Połowę ludzi nie stać, by wydać na hobby 190 zł rocznie? (tyle kosztuje F1 TV Pro w aktualnej promocji). To nawet zarabiając najniższą krajową chyba da radę te 16 zł miesięcznie odłożyć? Chyba, że "połowa z nas" ma priorytety takie jak "zakup małpki i paczki fajek" codziennie rano za 30 zł - za każdym razem o 6 rano w lokalnym sklepie widzę takie kolejki panów i pań kupujących na śniadanie właśnie taki "zestawik". I faktycznie to moze być połowa kraju, patrząc że w sklepie na 5 osób ja jedna-dwie kupuje bułki, a 3-4 osoby małpki i fajki... :))) Swoją drogą jak ktoś wykazuje jakiekolwiek oznaki inteligencji to moze sobie kupić F1TVPro przez VPN z Turcji za 8 zł miesięcznie. Albo oglądać na darmowych, oczywiście pirackich streamach - też są w bdb jakości, a znalezienie zajmuje jakieś 30 sekund, no góra minutę :D Ja osobiście mam viaplay za darmo (od brata, który ma za 10 zł w jakimś pakiecie i nie ogląda) ale i tak wykupiłem F1TVPro, bo zwyczajnie to jest "najlepsze co spotkało motosport" :D


avatar
KR-tech

23.02.2023 14:48

0

Jak dla mnie tylko F1TV, roczna subskrypcja na poziomie 190zł brzmi rozsądnie. Transmisje mają świetny komentarz + cała masa dodatkowych analiz. BTW. szkoda że testy nie są w Barcelonie, na żywo obserwowało się je znacznie lepiej niż w TV.


avatar
B_O_N_K

23.02.2023 16:12

0

@16, Uważam, że dostęp do Eleven był w bardzo przyzwoitej, uczciwej cenie (zważając na poziom większości komentatorów) :) Za VP 55zł nie będę płacić nie dlatego że nie mogę ale po prostu nie chcę - jeśli ma to być to samo co na Eleven ale prawie cztery razy drożej. Wykupiłem więc promocyjny dostęp do F1 TV Pro na cały rok i jestem zaskoczony (pozytywnie) jakością - pamiętam początki tej platformy gdzie zarówno jakość i stabilność transmisji była mega marna i to mnie przez te kilka lat zniechęcało do zakupu subskrypcji.


avatar
hubos21

23.02.2023 17:13

0

No nic wykupiłem VP na próbę, Eleven miałem w CP całość 80zł, teraz nowa umowa do podpisanie to okroję sobie ze sportu to na miesiąc dużej różnicy nie będzie.


avatar
Magda_

24.02.2023 08:29

0

Tak jak pisał @devious, my kupiliśmy VP w Turcji albo na Węgrzech, nie pamiętam dokładnie, za dużo mniejsze pieniądze. Zresztą, z różnymi platformami TV można tak zrobić. Dla mni było warto, zwłaszcza że część treningów czy kwalifikacji zamierzam oglądać dyskretnie w pracy na komórce :) Fajnie zobaczyć znowu Sokoła, uwielbiam słuchać tego człowieka, do tej pory pamiętam, jak lata temu zamykał się w sobie przy Borowczyku. No, ale przy nim każdy komentator zamykał się w sobie :)


avatar
Grzesiek 12.

24.02.2023 12:54

0

Taa Borowczyk wykańczał psychicznie innych komentatorów. Do tego stopnia, że Sokół nie wytrzymał i odszedł z polsatu :-D


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu