WIADOMOŚCI

FIA zatwierdziła zwiększoną wagę minimalną bolidów na sezon 2022
FIA zatwierdziła zwiększoną wagę minimalną bolidów na sezon 2022
Tak, jak można było się tego spodziewać Federacja ulegała namowom zespołów i w opublikowanym w piątek zmodyfikowanym regulaminie technicznym na rok 2022 zatwierdziła kolejne podniesienie minimalnej wagi samochodów. Będzie ona wynosić 792 kilogramy.
baner_rbr_v3.jpg

Obawy zespołów skłoniły FIA do ustępstwa w kwestii minimalnej wagi bolidów, która wzrośnie o 40 kilogramów w porównaniu z obecnym sezonem. Wedle wcześniejszych zapisów miała ona wynosić 790 kilogramów, ale ostatecznie zatrzyma się na granicy 792.

Ekipy od dłuższego czasu optowały za zwiększeniem minimalnej masy, o czym informował dyrektor techniczny Alfy Romeo, Jan Monchaux. Dzięki decyzji Federacji zespoły będą mogły obniżyć koszty materiałów do produkcji niektórych elementów. Chodzi głównie o cięższe układy hamulcowe, które będą montowane w innowacyjnych konstrukcjach z powodu nowych 18-calowych opon.

Oprócz tej zmiany FIA ogłosiła także terminy homologacji poszczególnych komponentów silnika na sezon 2022. Warto przypomnieć, że od przyszłorocznych zmagań rozwój jednostek napędowych będzie zamrożony, więc zespoły nie będą mogły ich już modyfikować do 2025 roku:

Poniżej przedstawiamy terminy homologacji poszczególnych elementów jednostki napędowej na sezon 2022:
Komponent:
Termin:
Silnik spalinowy 01.03.2022
Turbosprężarka 01.03.2022
MGU-H 01.03.2022
MGU-K 01.09.2022
Akumulatory 01.09.2022
Elektronika sterująca 01.09.2022
Układ wydechowy 01.03.2022
Paliwo 01.03.2022
Olej silnikowy 01.03.2022

Sprawdziły się także niedawne doniesienia Auto Motor und Sport ws. koców grzewczych. Tak, jak informował niemiecki serwis - od sezonu 2024 zacznie obowiązywać zakaz używania takich rzeczy. Zostało to zatwierdzone przez FIA w regulaminie technicznym.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

3 KOMENTARZE
avatar
TomPo

20.10.2021 23:28

0

Przemianujmy serie na B1 - B jak Bus.


avatar
Berger

21.10.2021 00:04

0

jak nie będą mogły modyfikować silników? Bez zmian przez 3 lata?


avatar
Andrzej369

21.10.2021 00:22

0

@2 Red Bull ubłagał zamrożenie prac nad silnikami do rewolucji, by mogli spokojnie się ogarnąć jak Honda odejdzie. W innym przypadku musieliby iść na dziwne układy z Hondą lub na jeszcze dziwniejsze z Renault po ich rozstaniu.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu