Mimo iż zespół Mercedesa od dawna zapewnia iż skupia się już w całości na rozwoju bolidu na przyszły sezon, Valtteri Bottas uważa, że ekipa w tym roku dostarczy jeszcze jakieś nowe części do W12.
Walka o tytuł mistrzowski w F1 w tym roku jest wyjątkowo zacięta zarówno w klasyfikacji kierowców, jak i konstruktorów. Wszystko rozgrywa się jednak między Red Bullem i Mercedesem.
Ten pierwszy robi wszystko, aby jak najdłużej przedłużać swoje szanse, a ten drugi po latach dominacji wydaje się skupiać na długoterminowych celach.
Valtteri Bottas przekonuje jednak, że zarówno on jak i Lewis Hamilton mogą jeszcze liczyć na pewne usprawnienia i poprawki: "Faktem jest, że nie rozwijamy już w fabryce bieżącej konstrukcji, ale cały czas mamy przygotowane poprawki" mówił Fin dla serwisu Hypebeast.
"Gdy coś odkrywasz w tunelu aerodynamicznym, zanim nowe części zostaną wyprodukowane mija trochę czasu."
"Mieliśmy nowe części na Silverstone i liczę, że później też się coś pojawi, ale w pewnym momencie będzie musiało się to zakończyć, gdyż przyszłoroczne zmiany w przepisach są duże i trzeba odpowiednio balansować z rozwojem osiągów bieżącego auta i przyszłorocznego."
Zespół Mercedesa w tym roku wyraźnie stracił osiągi w porównaniu do Red Bulla, a wiele osób podejrzewa, że wiąże się to ze zmianami aerodynamicznymi, jakie weszły w życie przed sezonem 2021.
Ograniczenie docisku w tylnej części podłogi poprzez jej zwężenie miało sprawić, że ekipy korzystające z niskiego tyłu bolidu, takie jak Mercedes czy Aston Martin, straciły znacznie więcej docisku względem bolidów, które korzystają z podwyższonej tylnej części.
Valtteri Bottas popiera taką teorię: "Z całą pewnością nowe przepisy i ograniczenia po stronie aerodynamicznej wpłynęły na nas."
"Już podczas przedsezonowych testów zdaliśmy sobie sprawę, że nie mamy takiego samego poziomu docisku i przyczepności jak w zeszłym roku."
"Podwozie auta jest takie same jak w zeszłym roku, ale zmiany w aerodynamice wpłynęły na balans bolidu przez zimę- prawdopodobnie bardziej niż na Red Bulla."
"Pod tym względem to nie jest łatwy rok, ale cały czas możemy zrobić coś więcej jako zespół."
22.08.2021 14:27
0
Witam wszystkich, wracam tu po długiej przerwie. :) Zapowiada się niezwykle interesująca druga część sezonu w której stawka jest podzielona na 5 grup: Grupa 1 - walka o tytuły, ścisła czołówka. Mercedes i Red Bull. Zadecyduje rozwój i postawa kierowców i strategów i wszystko może odbić się na kolejnych sezonach, a każdy kto wierzy w bajeczki Mercedesa o zatrzymaniu rozwoju tegorocznej konstrukcji jest naiwny. Jednak nie kibicuję żadnej z tych obu ekip bo są zbyt toksyczne i siebie warte i nie zasługują na to żebym był fanem którejkolwiek z nich. Grupa 2 - zaplecze czołówki. Ferrari i McLaren. Tu mamy do czynienia z walką o najniższy stopień podium w klasyfikacji konstruktorów, która jest niezwykle wyrównana, oba zespoły są ze sobą zrównane punktowo co oznacza że od Spa rywalizacja rozpocznie się dla nich od nowa, z czystym kontem. Co więcej, rywalizacja przebiega w miłej i spokojnej atmosferze. Mercedes i Red Bull powinny brać przykład. Sercem jestem za Ferrari ale zadecyduje to samo co w przypadku obu ekip walczących o mistrzostwo. Mam nadzieję że w przyszłym roku po zmianie przepisów Ferrari i McLaren włączą się do walki o tytuły i ich rywalizacja będzie przebiegać w równie przyjaznej atmosferze a Mercedes i Red Bull dostaną srogą lekcję pokory, spadając do grupy 3. Grupa 3 - środek stawki. Alpine, AlphaTauri i Aston Martin w walce o piąte miejsce. Sercem jestem za Alpine. Grupa 4 - ogon stawki. Williams i Alfa Romeo. Wierzę że Williams utrzyma ósme miejsce i w następnych sezonach będzie już tylko lepiej. Jeśli o Alfę Romeo to jest bardzo słabo. Grupa 5 - degrengolada. Która zresztą w przypadku jedynego antyzespołu w tej grupie zwanym Haasem zdaje się postępować. Katastrofa to dla nich komplement, funkcjonowanie poniżej wszelkiej krytyki a Steiner z kierowcami i projektantami tego gniota powinni spłonąć w najgłębszych czeluściach Hadesu. Teraz będę pisał tu częściej, mimo że poziom dyskusji trochę przeraża, zwłaszcza wśród zwolenników i przeciwników Hamiltona, Verstappena, Leclerca, Vettela, Alonso czy Ricciardo. Jako kibic Scuderii Ferrari i Formuły 1 od 1983 roku, pozdrawiam wszystkich kibiców tego pięknego sportu. :)
22.08.2021 16:45
0
No na razie z poziomu zacząłeś nieco niskiego. Coś ci się z tym Hadesem pokręciło. Tam chyba dusze Helletów nie płonęły po śmierci nawet jak w Tartarze lądowały, to chyba w piekle chrześcijańskim jest. Ale mam nadzieję że się podciągniesz i nas hamiltonowską hołotę też. Werter to ksywka od tego romantycznego bohatera zapewne. Ten też cierpiał.
22.08.2021 17:59
0
Zaimponiłeś mi kolego Davien 78 z tym Tartarem
22.08.2021 20:56
0
@1. Werter Cóż za błyskotliwy post! Dzięki za wyjaśnienie układu stawki, bo naprawdę ciężko było to ogarnąć, ale z twoją pomocą w końcu wszystko stało się jasne. Może spróbuj sił jako redaktor w wikiepdii, albo nonsensopedii, sam nie wiem.
22.08.2021 21:26
0
1. Werter Mercedes z Red Bullem są złe i toksyczne, ale kibicuję Ferrari bo są święci, fajni i w ogóle super... Jak chcesz tutaj zgrywać kolejnego eksperta a zaczynasz od takich bredni to kariery tutaj nie zrobisz.
22.08.2021 21:51
0
@1werter - wchodząc tu, wdepnełeś w gunwo. Ale jak poblokujesz kilku THEbilli to można pływać i nawet czerpać z tego satysfakcję. Parafrazując-każdego lewaka można zgasić jego własnymi argumentami, odwróconymi o 180° - Powodzenia.
22.08.2021 22:58
0
@1 jak zablokujesz 2, 3, 4, 5 i 6 to będzie git. Dyskusji tu nie ma od dawna, jedynie przerzucanie się gównem jak w chlewie i nikt z tym nic nie robi, bo po co.
23.08.2021 13:37
0
@7 konewko01. Przypomnij Nam wszystkim kiedy ostatnio byles uczestnikiem merytorycznej dyskusji.
23.08.2021 16:16
0
@8 też
23.08.2021 16:33
0
@1 Werter masz sporo do nadgonienia, szczególnie w temacie przycisku "ingoruj". :P Zgadzam się, druga część sezonu może być piekielnie ciekawa, oby aż do Abu Dhabi. Jeśli chodzi o pierwszą grupę, dodałbym że w to wszystko może wkraść się jeszcze sprawa odnośnie limitów jednostek napędowych i ich części, na myśli mam przede wszystkim kary. Mercedes wypracował sobie przez te lata niesamowitą niezawodności a Hamilton ogromną skuteczność w wyścigach i Q. Z drugiej strony niesamowity talent Maxa. Jakby się skupić to każdy, kto ogląda F1 z pasją dostrzegł jak dorósł i zmienił się Verstappen. Mam na myśli szczególnie jego odwagę, pewność siebie i odporność. Chłopak jest niesamowicie zawzięty by wygrać mistrzostwa a jednocześnie opanowany. Jego walki z Hamiltonem znakomicie się ogląda. Ani jeden ani drugi nie odpuszcza. Ojj dodałbym jeszcze tam Alonso... Jeśli chodzi o McLarena i Ferrari tu jestem po drugiej stronie trybun, trzymam kciuki za McLarena i im kibicuję. Do tego moi ulubieni kierowcy,RIC i NOR. Z drugiej strony każdy sukces Ferrari w tym roku również wywołał uśmiech na twarzy, a porażki, jak np. w pewnym sensie Monako, też bolały. Dwa świetne teamy, niesamowici kierowcy po jednej i drugiej stronie, oraz jak wspomniałeś, zdrowa rywalizacja. @4 iceneon zależy jak na to spojrzeć. Komentarz Wertera można traktować jak skrócone info o układzie sił, ale Werter wplątał tam też swoją opinię. Mnie tym zachęcił do dyskusji, zdrowej dyskusji @7 konweko01. @Krukkk, właśnie teraz. I zachęcam też do dyskusji i wyrażania opinii, merytorycznej lub subiektywnej. Oby bez zbędnych emocji i na poziomie. Im więcej takich dyskusji tym zdrowsze to forum będzie. Nie bez powodu ta platforma to "dziel-pasje".
23.08.2021 19:45
0
@10. Rimaro Ja tą wypowiedź odbieram w ten sposób: Uwaga pan wrócił! A teraz czytajcie co mam do powiedzenia. Na czele mamy dwa zespoły, które zajmują pierwsze i drugie miejsce, niedaleko za nimi są zespoły zajmujące miejsca trzecie i czwarte, następnie są trzy zespoły zajmujące miejsca piąte, szóste i siódme i tak dalej i tak dalej. Myślę, że wiesz co mam na myśli. To tak jakby niewidomemu tłumaczyć co widzisz na zdjęciu. Do tego na końcu dodaje: i to nie jest moje ostatnie słowo kmioty, więc śledźcie uważnie sekcję komentarzy, bo może za kilka wyścigów będę miał coś ważnego do powiedzenia. To powiedziałem ja, wielki tifosi. Kolo traktuje ludzi z góry, więc nie dziw się, że takie odpowiedzi dostał.
23.08.2021 20:00
0
@9 konewko01. Prosze bardzo, wczoraj z kolega @sliwa007 pod artykulem "Honda ujawniła plany dotyczące silnika na sezon 2022". A Ty kiedy?
25.08.2021 08:41
0
A Wolff stwierdził, że dawno wstrzymali rozwój. xD Chłopaki mogliby się chociaż dogadać, bo tak plączą się w swoich kłamstwach, że głowa mała. :D Mam wielką nadzieję, że RBR i Merc stracą na tej wyniszczającej walce i w przyszłym roku o tytuł będą walczyć przystojniejsi panowie w osobach Leclerca, Sainza, Ricciardo i Norrisa. :)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się