WIADOMOŚCI

RB4 odsłonięty na torze w Jerez
RB4 odsłonięty na torze w Jerez
Dzisiaj rano na torze Jerez przed mediami z całego świata odsłonięty został nowy bolid zespołu Red Bull- RB4. Nowy model jest drugim projektem RB znanego designera Adriana Neweya, który dołączył do zespołu w 2006 roku, przechodząc prosto z teamu McLaren.
baner_rbr_v3.jpg
W ubiegłym roku bolid RB3 udowodnił, że potrafi szybko jeździć, ale miał również swoje słabe strony, które sprawiły, że kilka razy z powodu usterek nie udało się ukończyć wyścigu. Teraz zespół ma nadzieję na pokonanie problemów z poprzedniego sezonu.

„Niezawodność jest bardzo ważna, ale potrzebujemy także szybkiego bolidu” powiedział niedawno David Coulthard. „McLaren i Ferrari prawdopodobnie będą najbliżej maksymalnych osiągów jakie można uzyskać z bolidu biorąc pod uwagę aktualny regulamin, a my musimy zbliżyć się do tego tak bardzo jak to możliwe. Mamy wspaniałą ekipę ludzi po naszej stronie. Ręka Adriana [Neweya] stworzyła bolidy, które wygrały ponad 100 GP.”

Zaraz po prezentacji modelu RB4 na pit lane w Jerez, David Coulthard wyjechał na tor, aby po raz pierwszy przetestować nowe dzieło Adriana Neweya, podczas gdy Mark Webber będzie dzisiaj testował ubiegłoroczną wersję- RB3.

„Wszystko rozchodzi się o kontynuację” powiedział Webber. „Mamy tych samych kierowców, obsługę techniczną i silnik, a to z pewnością pomoże nam w niedzielne popołudnia. To zupełnie nowy bolid, ale każdy ma tak samo. Potrzebujemy rozwijać ulepszenia z końca ubiegłego sezonu.”

„W tym roku skrzynie biegów muszą wytrzymać cztery wyścigi, co dostarcza kolejnego elementu niezawodności z którym trzeba walczyć. Z bólem patrzy się na kierowców ukaranych za takie coś i miejmy nadzieję, że nam się to nie przytrafi, a jeżeli tak się stanie miejmy nadzieję, że to będzie na torze, na którym można wyprzedzać...”

W ubiegłym roku zespół Red Bull ukończył Mistrzostwa Świata F1 na piątej pozycji, gromadząc 24 punkty na swoim koncie.
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

36 KOMENTARZY
avatar
hot dog

16.01.2008 11:28

0

Kolejny bolid z nosem zblizonym do MC czy Ferrari ....ciekawe BMW poszlo w zupelnie innym kierunku...


avatar
m_falus

16.01.2008 11:35

0

ta prezentacja w porównaniu do BMW taka... skromna jakaś.


avatar
michalpan

16.01.2008 11:38

0

nic nie widac


avatar
grand-19

16.01.2008 11:57

0

ale pokazali zdjecia. zobaczyłem tyle że hoho :/ Ich celem chyba było pokazać kierowców bo nikt nie wie jak wyglądają :/


avatar
hot dog

16.01.2008 12:00

0

zdjecia na formula1.com


avatar
przesio

16.01.2008 12:02

0

Prosty ale i tak wiecej bajerow niz toyota.


avatar
rysiu200

16.01.2008 12:06

0

fajny bolid


avatar
PrzemeQ

16.01.2008 12:09

0

Mnie Ciekawi jedno, po co Webber testuje RB3 skoro i tak w przyszłym sezonie będą jeździć RB4, no chyba że dali mu sobie pojeździć żeby się nie nudził ;) ( albo ćwiczy jazdę bez kontroli trakcji ). Ciekawią mnie teraz wyniki jakie uzyskają Webber ( w starym RB) i Coulthard ( w nowym) .


avatar
kempa007

16.01.2008 12:11

0

to przejsciowa wersja RB3


avatar
pingu2000

16.01.2008 12:49

0

to chyba prezentacja kombinezonów ;-)


avatar
lolo149

16.01.2008 13:05

0

Ta prezentacja byla dla przedstawienia kierowców czy bolidu?? bo na zdjeciach bolid nie jest przedstawiony najlepiej.... jak sądzicie??


avatar
pz0

16.01.2008 13:59

0

PrzemeQ sam sobie odpowiedziałeś: prawdopodobnie ludzi z RedBulla też ciekawi to porównanie. Przednie skrzydło to jakby połączenie rozwiązania BMW i McLarena.


avatar
Skob

16.01.2008 14:29

0

Nie wiem czy mam racje ale RedBull jest trzecim zespolem po ferari mcl i toy ktory ma ten spojler nad nosem. Widac musi w cos tym byc skoro tyle zespolow poszło w tym kierunku. Mam jednak nadzieje że BMW obrało lepszy kierunek


avatar
Skob

16.01.2008 14:30

0

RedBull jest czwartym zespołem--poprawiam błąd wyżej


avatar
fezuj

16.01.2008 15:08

0

Świetne zdjęcia ! dzięki nim nie mam wątpliwości że to Red Bull - i nic więcej :(


avatar
pz0

16.01.2008 15:12

0

Wąsy nad nosem ma McLaren, Williams, ToroRoso, RedBull i od tego roku Toyota. W Ferrari wąs nie idzie nad nosem, tylko jak w Renault jest przyczepiony do nosa


avatar
conrad30

16.01.2008 15:16

0

CO WY GADACIE!!!!!!JAK WY PATRZYCIE!!!!!!!McLAREN MIAL WASA NAD NSEM W ZESZLYM SEZONIE A W TYM MA TAK JAK BMW!!!!!


avatar
PrzemeQ

16.01.2008 15:20

0

[ conrad30 ] wszystko w porządku ze słuchem ?


avatar
walerus

16.01.2008 15:30

0

no brzydki jest - taki mało nowoczesny i toporny - of ciężko będzie Red Bulowi w 2008 będą za ferrari, mcl, BMW, renault, wiliams walczyć z Tolo Roso, Toyotą i Hondą.....


avatar
conrad30

16.01.2008 15:48

0

[PrzemeQ]chodzi mi o wypowiedzi zewszyscy maja wasa nad nosem tylko nieBMW !!a MC tez NIEMA


avatar
conrad30

16.01.2008 15:49

0

albo ja mam jakies unikalne zdjecia;)


avatar
PrisOnN

16.01.2008 16:26

0

Dokładnie MAC'i w tym roku nie mają wąsa...No i nie wiem czemu, ale odnosze wrażenie, że przy pozostałych bolidach ten RedBull'a prezentuje się jak gokart xD


avatar
PrzemeQ

16.01.2008 16:28

0

[ conrad30 ] a mnie chodzi o to że krzyczysz ( duże litery ) . Jeśli chodzi o "wąsa nad nosem" to rzeczywiście podczas prezentacji go nie miał, ale już parę dni później w trakcie testów go ma, i tak samo może być z BMW. Z reszta tak jak to już pisałem nie raz, ostateczny wygląd bolidów poznamy podczas pierwszego GP.


avatar
choleryk

16.01.2008 16:29

0

jak dla mnie to żadna rewelacja... wygląda tak jakość skromnie, tak jakby staro... w sumie kierowcy też nie młodzieniaszki :)


avatar
pz0

16.01.2008 17:40

0

O ile mnie pamięć nie myli to w zeszłym sezonie Makówki na GP Włoch też nie miały wąsa. Zależy to też od toru. W ciągu sezonu teamy stosują różne skrzydła na różne tory. Wszyscy mają przygotowane po kilka różnych skrzydeł, skrzydełek, kierownic strug itp. Stosowane są w zależności od zapotrzebowania na docisk. To są te całe pakiety aero. Wcale nie jest powiedziane że BMW zaliczy na tym swoim monstrualnym skrzydle wszystkie GP. w 2007 na Monzie zastosowali wyraźnie płytsze przednie skrzydło i bez tych górnych profili, Ferrari z kolei tylne skrzydło miało bardziej płaskie, Makówki miały z tyłu pojedyncze skrzydło, ToroRoso dla odmiany na Monzie z przodu dodałe tego wąsa. Chyba każdy team coś zrobił by przystosować bolid do większych prędkości.


avatar
Kacxzor

16.01.2008 22:25

0

Nos bolidu przypomina mi troche nos BMW a poz to ciekawe co zaprezentuje w tym sezonie.


avatar
fagorn

16.01.2008 23:36

0

Kurcze! RB4 jak pomnik;)


avatar
pz0

17.01.2008 09:28

0

Moim zdaniem nosy BMW 108 i RB4 bardzo się różnią. W BMW jest wyraźnie smuklejszy. Trochę wspólnego mają tylko skrzydła, ale to tylko moje odczucie.


avatar
quick B

17.01.2008 21:02

0

Bolid nawet fajny, kierowcy już troche mniej. Też mi sklad: angol rencista i kangur jak z Bonda


avatar
Smola

18.01.2008 10:55

0

Red Bull pokazał, że jest komercyjny od cholery! Wczoraj oglądam Polsat Sport, aż tu nagle wyskakuje mi reklamówka RBR swojego nowego dzieciątka - RB4. Wypowiada się Coulthard, Webber, Newey, pokazują kilka ujęć z Jerez.... normalnie byłem w szoku.


avatar
Morte

18.01.2008 18:34

0

Smola ale żeś dowalił xD no tak a inne teamy nie są komercyjne ? :P


avatar
bulionik

19.01.2008 15:01

0

gorzej by było gdyby wprowadzili to o czym już była mowa a mianowicie barwy zespołów piłkarskich na bolidach. To by był syf...


avatar
walerus

22.01.2008 09:05

0

oczy by bolały....


avatar
premier321

10.07.2008 10:42

0

Ten Newey to na pewno jeden z najlepszych projektantow.Zobacyzmz co za cudenko udaomu sie zkonstruowac w tym sezonie.


avatar
premier321

10.07.2008 11:40

0

Ten Newey to na pewno dobry konstruktor skoro tak dobre bolidy projektował dla Mc-Larena.Zobaczymy co za cudeńko zrobił w tym sezonie.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu