Pierwsze punkty Haasa w tym roku stoją pod dużym znakiem zapytania, po tym jak sędziowie wezwali przedstawicieli zespołu na przesłuchanie w sprawie wykroczenia na okrążeniu formującym.
Zespół został wezwany przed oblicze składu sędziowskiego, aby wytłumaczyć się ze swoich działań na okrążeniu formującym i jest podejrzany o złamanie przepisów Artykułu 27.1 Regulaminu Sportowego F1, który mówi, że: "Kierowca musi prowadzić bolid samodzielnie i bez pomocy."
Obaj kierowcy zespołu zjechali do boksu pod koniec okrążenia formującego, aby założyć gładkie opony.
Decyzja ta pozwoliła im na początkowym etapie wyścigu zajmować wysokie, trzecie i czwarte miejsce, gdy reszta stawki zjechała na zmianę opon.
Ostatecznie Magnussen na metę wjechał 9, a Grosjean, po kolizji z Albonem, był 15.
19.07.2020 18:52
0
Nie no, jakby za okrążenie formujące jeszcze zostali ukarani, to już by była komedia. Ciekawe, czy bolidy z czołówki dostałyby karę za wykroczenia na okrążeniu formującym.
19.07.2020 19:23
0
Przecież ta reguła została wprowadzona przed GP Belgii 2015 i chodziło o takie procedury jak pomoc przy ustawieniu sprzęgła i innych takich pomagających trybów przy starcie. A nie o polecenie! No nie może być kary. FIA robi sobie żarty. Robią sobie przepisy i sami ich nie ogarniają! JPR. Co za porażka. Brawo! federacja irracjonalnych analfabetów - FIA
19.07.2020 19:36
0
"Kierowca musi prowadzić bolid samodzielnie i bez pomocy." - i tak bylo. Kierowcy samodzielnie i bez pomocy dojechali po zmiane opon. No bez przesady, tak? Jak zinterpretuja to, ze zmiana opon to byla "pomoc", w dojechaniu na ich pole startowe (koniec alei serwisowej), to to juz beda jakies jaja.
19.07.2020 20:54
0
Niedługo będą kary za wyprzedzenie rywala a za wyprzedzenie Ham to będzie dyskwalifikacja ;D A tak na poważnie to serio @2 dobrze napisane.
19.07.2020 20:57
0
@1@2@3 Oba Hassy kara po 10 sekund przez co Magnussen ostatecznie kończy na P10 .
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się