WIADOMOŚCI

Mercedes: Bottas miał problem z przyczepnością, a nie ze sprzęgłem
Mercedes: Bottas miał problem z przyczepnością, a nie ze sprzęgłem
Zespół Mercedesa uważa, że za słabym startem Valtteriego Bottasa podczas GP Hiszpanii stała słaba przyczepność toru a nie problem ze sprzęgłem, jak zaraz po wyścigu próbował sugerować sam kierowca.
baner_rbr_v3.jpg
Zaraz po opuszczeniu swojego bolidu w niedzielę po południu Bottas sugerował, że w jego aucie doszło do "dziwnego" zachowania sprzęgła, które z dużą częstotliwością "chwytało i puszczało".

Fin był przekonany, że na starcie wyścigu nie zrobił nic źle, ale póki co Mercedes podejrzewa, że największym winowajcą w całym zajściu była słabsza przyczepność pierwszego pola startowego.

W po wyścigowej analizie, dyrektor sportowy ekipy, Ron Meadows mówił: "Sądzimy, że to był po prostu brak przyczepności na pierwszym polu startowym."

"Gdy spojrzy się na wyścigi wspierające [Formułę 1 w ten weekend], częściej to drugi, trzeci a nawet czwarty kierowca lepiej startował niż zawodnik z pole position."

Dyrektor inżynierów na torze, Andrew Shovlin dodawał: "Tak, to jeden z elementów."

"Gdy koła trochę zabuksują, pojawia się uślizg, sprzęgło się ślizga i wszystko na siebie wzajemnie oddziałuje."

Mercedes zapowiada, że dalej będzie przyglądał się tej kwestii, ale póki co żadne inne wnioski nie mogą być wyciągnięte.

"Poskładamy wszystko razem i dobrze się temu przyjrzymy w tym tygodniu, aby wszystko zrozumieć. Obecnie uważamy, że głównym problemem tutaj była niska przyczepność, a nie problem z bolidem."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

6 KOMENTARZY
avatar
XandiOfficial

15.05.2019 17:24

0

"Sądzimy, że to był po prostu brak przyczepności na pierwszym polu startowym." Nie wcale po 2 treningu nie ustawiają się na polach aby zostawić trochę gumy na polach startowych. Ominęli pierwsze? Ojej. Bzdury. Żadna strata przyczepności z powodu toru. Winny jest zawodnik. Start to nie tylko reakcja. Kiedyś najważniejsza była reakcja bo była kontrola trakcji. Teraz to dziwne sprzęgło i reakcja puszczenia go odpowiednio. Potem muszą kontrolować bolid na pierwszych metrach. Najlepiej z czołówki wychodzi to Max'owi i Vettelowi.


avatar
champ21

15.05.2019 18:10

0

@1 Pierwsze słyszę o zostawianiu gumy na polach startowych po 2 treningu.


avatar
TomPo

15.05.2019 18:21

0

Senna juz z tym walczyl, ze czasami P1 ma gorsze warunki na starcie niz P2 czy nawet P4, w zaleznosci jak przebiega nitka optymalnego toru jazdy.


avatar
Orlo

15.05.2019 19:42

0

Ktoś wie ile razy w tym roku osoba startująca z PP straciła pozycję?


avatar
HeliX

15.05.2019 19:44

0

@4 w 4 wyścigach


avatar
XandiOfficial

16.05.2019 18:52

0

@2 Jakoś mnie to nie dziwi. Zwłaszcza na tym forum.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu