WIADOMOŚCI

Force India i Williams sprawdzają przednie skrzydła na sezon 2019
Force India i Williams sprawdzają przednie skrzydła na sezon 2019
Zespoły Williamsa oraz Force India zgodnie z oczekiwaniami podczas testów na torze Hungaroring pokazały swoje bolidy z nowymi przednimi skrzydłami, które spełniają wymagania regulaminu technicznego na sezon 2019.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Obie ekipy jeszcze podczas weekendu wyścigowego na Węgrzech publicznie potwierdzały chęć sprawdzenia nowych skrzydeł, gdyż w piątkowych sesjach treningowych nie mogą korzystać z elementów, które nie spełniają bieżącego regulaminu technicznego.

Testy nowych elementów na torze pomogą inżynierom sprawdzić korelację danych z pracami na modelach CFD, która często przysparza dużych problemów.

Przednie skrzydło Williamsa na sezon 2019 - testy na Hungariringu

Obie ekipy nie zwlekały zbyt długo, aby sprawdzić nowe skrzydła i już we wtorek rano pojawiły się na torze wyposażone w szersze o 200 mm oraz głębsze o 25 mm skrzydła, które przede wszystkim charakteryzują się znacznie uproszczoną strukturą płatów.

Mniej skomplikowane profile płatów sprawiają, że zespoły nie będą mogły już tak efektywnie kierować powietrza po za obrys kół bolidu, co w założeniach do zmian przepisów ma poprawić możliwość podążania jednego bolidu za drugim.

Za kierownicą Williamsa zasiada dzisiaj Olivier Rowland, a w Force India bolid testuje Nicolas Latifi.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

4 KOMENTARZE
avatar
Sasilton

31.07.2018 11:40

0

Na tych zdjęciach wyglądają ok. spodziewałem się kartofli jak z sezonu 2009 (najbrzydsze bolidy od wielu dekad). No ale trzeba zobaczyć inne ujęcia.


avatar
TomPo

31.07.2018 15:15

0

Jest postep w dobrym kierunku ale i tak za bardzo rozbudowane. Moze od 2021 zobaczymy docelowe projekty, gdzie jest wiecej docisku mechanicznego, moze z podlogi, moze dyfuzory... Przednie skrzydla to jeden z podowodow braku mozliwosci wyprzedzania, nie da sie jechac za kims bez czystego powietrza. Moze inne tyly ? By nie zostawiac za bolidem "prozni" ani "cyklonow".


avatar
XandiOfficial

31.07.2018 16:19

0

ForceIndia tyle reklam, kasy brak więc pchają ale zaraz miejsca nie będzie


avatar
stasek44

01.08.2018 08:40

0

@2 "wiecej docisku mechanicznego, moze z podlogi, moze dyfuzory" Coś tu się kupy nie trzyma :) Zarówno dyfuzor jak i podłoga (o ile ma odpowiedni kształt) wytwarza docisk, ale aerodynamiczny.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się

DO

GP Emilii-Romanii

16.05 - 18.05

ZOSTAŁO

it
3DNI
11GODZ
11MIN
38SEK

16.05

/PIĄ/

#1 trening

#2 trening

/ 13:30 - 14:30

/ 17:00 - 18:00

17.05

/SOB/

#3 trening

kwalifikacje

/ 12:30 - 13:30

/ 16:00

18.05

/NIE/

wyścig

/ 15:00

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl
Czy Alpine słusznie postąpiło, zastępując Jacka Doohana Franco Colapinto po zaledwie sześciu wyścigach sezonu 2025?
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.