WIADOMOŚCI

Kubica zostanie kierowcą testowym Williamsa?
Kubica zostanie kierowcą testowym Williamsa?
Media na całym świecie od dłuższego czasu informują, że Robert Kubica przestał liczyć się w walce o fotel Williamsa na sezon 2018.
baner_rbr_v3.jpg
Miejsce u boku Lance'a Strolla niemal na pewno przypadnie Siergiejowi Sirotkinowi, co sprawi, że ekipa z Grove będzie miała jeden z najmniej doświadczonych duetów w całej stawce Formuły 1.

Kwestią czasu było kiedy pojawią się kolejne doniesienia co do przyszłości Roberta Kubicy. Francuski L'Equipe podaje, że Polak może otrzymać propozycję zostania kierowcą testowym Williamsa.

"Nie wszystko jest stracone dla zwycięzcy Grand Prix Kanady z 2008 roku. Kubica otrzyma ofertę kierowcy testowego prawdopodobnie z kilkoma występami w piątkowych treningach."

Jeżeli doniesienia te są prawdziwe zapowiada się kolejny ciekawy rok dla fanów Roberta Kubicy. O ile krótkoterminowo taki obrót spraw może wydawać się mało zadowalający, w długim terminie oznaczać może, że Polak nie zrezygnuje tak łatwo z zadania jakie postawił sobie w zeszłym roku i do końca będzie walczył o powrót do F1.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

39 KOMENTARZY
avatar
nonam3k

13.01.2018 10:56

0

Brown usunie piatkowe treningi i kubica bedzie jezdzil ale po garazu .


avatar
nonam3k

13.01.2018 10:56

0

Brawn


avatar
Rybak1925

13.01.2018 11:09

0

Z doniesień pracy (a przeczytałem chyba wszystkie artykuły) wydaje się, że propozycja kierowcy testowego jest realna. Uważam, że Williams chce upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, tj. będą mieli kasę z banku SMP i więcej sponsorów/rozgłosu dzięki Kubicy. Odnoszę wrażenie, że tam chodzi tylko o pieniądze :(


avatar
gt1

13.01.2018 11:49

0

No tak szukaja kogos do ustwiania bolidu dla mlodych.


avatar
borsuk_20

13.01.2018 13:03

0

Myślę, że Kubica powinien się zgadzać na kierowcę testowego. Wiliams zszedł na dno moralne. Tak, wiem inne teamy też patrzą na kasę, ale nie postępują jak Wiliams. Żeby nie było, nie jestem psychofanem Kubicy, ale miło byłoby mieć polaka w F1, ale patrząc realnie to przez 50 lat nie będzie takiego albo lepiej :P


avatar
borsuk_20

13.01.2018 13:04

0

Powinien się nie zgadzać. Zabrakło tego.


avatar
Jen

13.01.2018 13:26

0

Uważam, że jeśli dostał taką propozycję to powinien ją przyjąć. Być może w ten sposób uda mu się w kolejnym sezonie przebić do grona etatowych kierowców. Moim zdaniem nie ma teraz nic do stracenia.


avatar
jaromlody

13.01.2018 13:45

0

Ja brałbym tą posadę w ciemno jak Williams po całym sezonie będzie na ostatnim miejscu w klasyfikacji konstruktorów może pójdzie po rozum do głowy.


avatar
borsuk_20

13.01.2018 13:46

0

@7 W zasadzie to jest jego decyzja. Jaka będzie taką uszanujmy.


avatar
-Puzzle

13.01.2018 14:15

0

To oczywiste, że lepszy już ten wróbel w garści, zwłaszcza że sezon jest długi i może się pojawić okazja do upolowania gołębia :) Pamietajmy jednak, że WMR jeszcze nic nie ogłosił - ani w spawie Roberta ani Sirotkina. Do oficjalnego komunikatu pozostajemy w sferze spekulacji medialnych, a wiadomo jak działają dziennikarze aby zwiększyć klikalność.


avatar
KowalAMG

13.01.2018 15:38

0

Robert bierz tą posadę , Sirotkin doładuje budżet Williamsa i pomoże Ci przygotować bolid do wygrywania w przyszłym roku będzie dobrze :D


avatar
saint77

13.01.2018 15:42

0

@1. nonam3k no niestety najpewniej masz rację. Ale nawet jeśli pozostaną piątkowe treningi to ja nie chciałbym widzieć Roberta w roli lokaja dla Strolla i Sirotkina. Na zasadzie: Robert, weź znajdź najlepsze ustawienia. A potem taki Stroll wsiada i jedzie, po niewielkich korektach pod siebie. Z rozbawieniem będę się przyglądał, jak kierowcy Williamsa będą dowozić pojedyncze punkciki. Zapewne na początku sezonu będzie podobnie jak w zeszłych: konstrukcja 3-4 w stawce a potem już po równi pochyłej w dół - brak umiejętności i doświadczenia kierowców da o sobie znać boleśnie.


avatar
saint77

13.01.2018 15:43

0

@10. -Puzzle ty dalej czekasz na oficjalny komunikat bo masz nadzieję, że jednak Robert będzie podstawowym kierowcą? powinieneś być synonimem optymizmu:)


avatar
Janusz f1

13.01.2018 16:23

0

Kubek, nie zgadzaj się ! Znów Cię wykorzystują! Ruscy znowu w nst sezonie sfinansują ruska jak Siergej będzie startować w jego ustawieniach. Nie chcieli Ci dać drugi fotel to nie pomagaj im niech se radzą. Nie daj się wykorzystywać.


avatar
ahaed

13.01.2018 16:49

0

Według mnie dobra opcja. Jest szansa i to duża, że i Sirotkin i Stroll będą słabo się prezentować. I w połowie sezonu zmiana fotela. Takie rzeczy się już działy przecież. I mają dwie pieczenie na jednym ogniu: kasa od ruskich i doświadczonego kierowcę.


avatar
TomPo

13.01.2018 17:58

0

Wziąć posadę i czekać aż Stroll zabierze kasę i synalka do własnego zespołu? Niby można ale co wtedy z kasą z ubezpieczenia? Chyba chcą mieć RK by nie być w totalnym tyłku jeśli chodzi o rozwój bolidu. Wiedzą że duet Sirotkin Stroll to porażka pod tym względem.


avatar
rent

13.01.2018 18:06

0

TAK CZY NIE-ODPOWIEDZIEĆ NA TO PYTANIE MOŻE TYLKO SAM ZAINTERSOWANY-DLACZEGO ? PONIEWAŻ TU JUZ W GRĘ WCHODZI SYSTEM WARTOŚCI JAKIE PROWADZĄ I DETERMINUJĄ CZŁOWIEKA PRZEZ CAŁE JEGO ŻYCIE-JA BYM SIE NIE ZGODZIŁ.


avatar
PiotrasLc

13.01.2018 19:16

0

"Robert Bierz Tą Robotę" ....... Sirotkin nie zagrzeje długo miejsca w F1 o ile wogóle do tego dojdzie ...wszyscy pompują balon a chyba mało kto słyszał bo nawet mało sie mówi aby uciszyć spawe że ruscy mają problemy . Jeśli wierzyć plotką które zdawkowo sie pojawiają to sponsor Sirotkina ma kłopoty . Bank Centralny podobno zawiesił obligacje Banku SMP ....sponsora Sirotkina


avatar
ahaed

13.01.2018 21:17

0

@17.rent Caps lock: po lewej stronie klawiatury. Trzeci przycisk od dołu. Kliknij raz aby go wyłączyć. To jest normalna konwersacja a nie darcie ryja w remizie na dyskotece ;).


avatar
Kalor666

13.01.2018 22:03

0

Po pierwsze. Nie wiemy czy taka propozycja padła. Nawet jeśli to RK zgodzi się na nią tylko jeśli będzie mógł jeździć w treningach /ilu? kwestia pewnie znowu kasy/ I teraz pytania się rodzą... Czy RK tego chce? Możliwe ale jeśli będzie jakaś szansa na starty w przyszłości. Jak bardzo chce go Williams ??


avatar
Now Bullet

14.01.2018 12:12

0

Moim zdaniem Robert powinien zgodzić się na kierowce testowego,nie ma nic do stracenia. A jest cień szansy,jak pokaże się z dobrej strony że w przyszłym roku może jeździć jako ten kierowca nr 2. Wiadomo że nie fair dla niego to będzie,bo będzie ustawiał młodziakom bolidy...No ale nikt nie powiedział że życie będzie łatwe,przyjemne i sprawiedliwe.To może być jego cieniem szansy albo przepustką do jazdy jako etatowy kierowca.I tak podejrzewam że nie ma nic lepszego do roboty,ja bym na jego miejscu spróbował.


avatar
bmwsauber1

14.01.2018 13:55

0

No tak Robcio wykona ,,lwią,,robotę,a korzystać będą,,grzbiety,, no ale może jest w tym jakaś szansa na przyszłość...zobaczymy...


avatar
mik_72

14.01.2018 14:31

0

Nie wiadomo, jakie są warunki ubezpieczenia RK i ewentualnego zwrotu odszkodowania po objęciu mało w sumie ciekawej posady kierowcy testowego.


avatar
mj29

14.01.2018 17:51

0

Niech młodzież Williamsa ustawia bolid i udowodni,że zsługuje na miejsce w F1. Robert nie bądź głupi!


avatar
bmwsauber1

14.01.2018 18:39

0

@24.mj29 masz rację takie ,,talenty,, niech pokażą


avatar
MiniPio

14.01.2018 20:45

0

Witam. Nie jestem znawcą ani specjalistą Formuły1. Ogladałem i interesowałem się kiedy jeździł Robert, więc wielu z Was pewnie powie, lub pomyśli, że niewiele wiem o tym sporcie. Robert był i jest dla mnie niezwykłej wiary i niezłomnej siły ducha człowiekiem/sportowcem. To że dostał szansę angażu w Formule 1 nie był dla mnie przypadkiem, dlatego uznałem, że zabiore głos w tej sprawie Wszystkie plotki i tematy związane z ewentualnym angażem traktowałem z dystanesem. Bardzo kibicuje Robertowi w powrocie do ścigania się w F1. Jedna część mnie mówi mi, że powinien wziąć posadę kierowcy testowego (biorąc pod uwagę przeszłość). Z drugiej zaś strony, moja druga część mówi, że skoro Williams postawił na pieniądze to niech weźmie pieniądze i niech sobie radzi. Wybór jest trodny zarówno dla Roberta jak i dla nas. Wiem że ja, jako kibic Roberta, zaakceptuje Jego decyzje. Chociaż sam, pewnie ze względu na swój charakter, nie zdecydował bym się na obsadę kierowcy rezerwowego. Gdyby jednak Robert znalazł angaż w którymkolwiek zespole stawiam dolary przeciw orzechom, że udowodni swoją wartość i umiejętności. Pozdrawiam.


avatar
Grafii

14.01.2018 21:35

0

Moim zdaniem zostanie kierowca testowym ma sens tylko wtedy, gdy będzie miał zagwarantowane X występów w piątkowych treningach. Ponadto zależy jak jest sformułowana umowa Sirotkina i czy Williams może zrezygnować z jego usług w trakcie sezonu jeżeli ten będzie zawodził? Jak nie to funkcja testera jest niecelowa moim zdaniem. Gdyby przytrafił się jakiś nieoczekiwany rozwoj zdarzeń w ciągu sezonu, to i tak mogą wsiąść kierowcę z poza F1 jak zrobił np RedBull. Nie trzeba do tego być kierowca testowym.


avatar
Alboviem

14.01.2018 23:18

0

Sprytnie to sobie wymyslili: Kasa od Ruska I kanadyjczyka a ustawienia , sugestie I rozwoj bolidu od nieuczestniczacego pomocnika garazowego. Przykro mi ze Robert ze swym talentem musi zaczynac ponownie od zmywaka by dostac gdzies szanse. Od poczatku mieli zatrudnic sirotke I zrobili to z palcem w tusku, bez wahania. Teraz szlag czlowieka trafia bo nie wiadomo czy temu teamowi kibicowac skoro kierowcami sa 2 patalachy a Kubica tez bedzie niby w zespole.


avatar
gzr

15.01.2018 09:03

0

Paul di Resta potwierdził, że nie będzie już kierowcą testowym/rezerwowym w Williamsie w 2018 roku.


avatar
ds1976

15.01.2018 09:51

0

Znów będzie musiał czekać aż jeden z etatowych kierowców będzie niedomagał, jak to drzewiej bywało w BMW Sauber?


avatar
ds1976

15.01.2018 09:54

0

@ jaromlody, jeżeli Williams na koniec 2018 będzie ostatni to tym bardziej nie będą potrzebować Kubicy, który może wnieść ile? 8 mln? I tak im odfrunie Martini i będą w kropce. Jeszcze się faktycznie okaże, że Papa Stroll kupi team, ale nie Force India, tylko Williams. Ostatnie miejsce przypadnie w 2018 Toro Rosso, nawet w składzie Stroll / Sirotkin Williams osiągnie więcej niż te dwie sieroty (Hartley, Gasly) z STR.


avatar
Ksys

15.01.2018 10:13

0

Problemem może okazać się ubezpieczenie, które po wypadku dostał Robert, oraz sam wspominał, że jeśli wróci to jako kierowca, a nie testowy itp. Dodatkowo, co za różnica czy TR będzie ostatnie w przyszłym roku (jest to prawdopodobne) jak Williams może nie zdobyć żadnego punktu dojeżdżając na 11pozycji. Jest RBR, Ferrari, Mercedes, FI, teraz dojdzie Renault i McL. ciężko ich będzie widzieć w pierwszej 10 przy takich przeciwnikach, chyba że Renault zrobi gorszy silnik niż Honda :D pozdrawiam


avatar
KolczastyKaktus

15.01.2018 12:59

0

Nie jest ważne czego chce Kubica, ważne jest czy może to dać i ważne jest czego chce Williams. Koniec końców zawsze wynik jest najważniejszy i skoro biorą takich kierowców a nie innych to znaczy, że jest to najlepsza opcja i tyle w temacie.


avatar
mj29

15.01.2018 21:33

0

@33 to nie jest dla Williamsa najlepsza opcja ale Oni jeszcze o tym nie wiedzą ( mogę się jednak mylić)


avatar
robdk

16.01.2018 11:30

0

No i dalej nie ma żadnych wieści....


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu