WIADOMOŚCI

Bratches: od przejęcia F1 otrzymaliśmy 40 zapytań o nowe GP
Bratches: od przejęcia F1 otrzymaliśmy 40 zapytań o nowe GP
Szef Formuły 1 ds. komercyjnych, Sean Bratches, stwierdził, że od czasu przejęcia sportu przez Liberty Media, otrzymał aż 40 zapytań od przedstawicieli potencjalnych nowych lokalizacji dla organizacji wyścigów.
baner_rbr_v3.jpg
Bratches przy wyborze nowych przystanków Formuły 1 nie zamierza kierować się tylko kwestiami ekonomicznymi i zapewnia, że raczej będzie skupiał się na tym co dany region może wnieść pozytywnego do sportu. Bratches potwierdza również słowa Rossa Brawna, który niedawno sugerował, że F1 będzie skupiała się na ulicznych wyścigach.

Nowi szefowie Formuły 1 chcą również zregionalizować kalendarz wyścigów, tak aby wyścigi odbywały się grupowo w jednym regionie, a następnie przenosiły się do kolejnego miejsca na świecie, co miałoby pozytywny wpływ na optymalizację kosztów transportu i logistyki.

"Obecnie za sprawą obowiązywania Concorde Agreement mamy ograniczoną liczbę wyścigów do 25" mówił Bratches. "W ostatnich siedmiu miesiącach mojej pracy prawdopodobnie otrzymałem 40 zapytań od krajów, miast, władz gminnych oraz księstw zainteresowanych organizacją wyścigu F1. To bardzo zachęcający sygnał."

Bratches zapewnia również, że pod rządami Liberty Media zakończyła się era budowania torów na pustyniach czy innych odludnych miejscach na świecie, często nazywanych od nazwiska ich projektanta Tilkedromami: "Jeżeli chodzi o nasze dalsze działania, nie sądzę, że będziemy mieli więcej torów, które są specjalnie tworzone pod F1."

"Chcemy mieć rozdział między torami ulicznymi, torami z historią oraz tymi zbudowanymi specjalnie pod F1. Naszym kolejnym celem jest organizacja większej liczby ulicznych wyścigów."

Dopytywany o to, które z wyścigów mogą być w takim razie zagrożone wypadnięciem z kalendarza mistrzostw świata F1, odpierał: "Kochamy wszystkie nasze dzieci! Myślę, że gdy spojrzymy na podział wyścigów na regiony, z kalendarza będzie musiało coś wylecieć, ale pojawią się też nowe obiekty. Chcemy bardzo troszczyć się o okazje dla takich Grand Prix."

Bratches uważa, że regionalizacja wyścigów F1 pozwoli zoptymalizować koszty i logistykę, ale przede wszystkim będzie również dobra dla fanów.

"Obecnie przeskakujemy po całym globie bez przemyślanego rytmu. W idealnym świecie, zapominając o kolejności, mielibyśmy pierwszą część wyścigów w Europie, drugą w Amerykach, a trzecią w Azji."

"To pozwoliłoby zoptymalizować kwestie podróży tego cyrku. Gdy jeździmy po Europie, wozi nas około 350 18-kołowych ciężarówek, a po całym świecie transportuje nas 10 Boeingów 747. Uważam więc, że optymalizacja tego procesu stanowi ogromną szansę."

"Inną okazją z punktu widzenia kibiców byłaby możliwość powiedzenia im, że przez najbliższe dwa, trzy miesiące musicie wstawać wcześnie, aby zobaczyć wyścig, przez kolejne dwa byłyby wyścigi w południe, a następnie w nocy. To bardzo ciekawe zagadnienie jeżeli chodzi o nawigację fanów, widownię i oglądalność."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

8 KOMENTARZY
avatar
jaromlody

09.09.2017 14:40

0

Jestem ciekaw czy kiedykolwiek zobaczymy GP Polski


avatar
bbrbutch

09.09.2017 15:02

0

Niech zrobią trzy strefy,Ameryka,Europa,Azja.Na każdej z nich dodatkowo osobne tytuły mistrzowskie,a ostatni wyścig sezonu na torze Poznań o mistrza kontynentalnego ;).


avatar
Ecclestone

09.09.2017 15:43

0

Najlepiej niech zorganizują wyścigi na symulatorach. Wtedy oszczędności będą gigantyczne :)


avatar
kempa007

09.09.2017 15:56

0

1. jaromlody Nazwę wyścigu w Polsce F1 ma chyba od 2009 roku opatentowaną, ale nasz kraj chyba nie jest dla nich pierwszą potrzebą.


avatar
Raiderski

09.09.2017 17:55

0

1. i 4. Właśnie straciliśmy Rajd Polski, właśnie przez olanie tej imprezy przez wszystkich (motosport to nie sport w PL) i chęć jak największego zarobku. Więc ta opcja jest tak prawdopodobna jak rozegranie rajdu dakar w Polsce.


avatar
skilder3000

09.09.2017 22:41

0

GP Polski w Gdyni :)


avatar
Fanvettel

10.09.2017 09:14

0

GP Argentyny GP Szwecjii


avatar
laminat

12.09.2017 12:33

0

1. jaromlody a do czego ci GP polski ? NIe stać ciebie na bilet do Austrii, Niemiec czy Węgier ? TO naprawdę niedaleko. A czy jesteś świadom ile kosztuje wybudowanie takiego toru a później go utrzymanie ? NIe ma to jak polskie podejście. Nie chce mu się dupy ruszyć a góra ma przyjść do niego. Sądzę, że jakby było nawet GP Polski to wiele osób by nie przyjechało bo za daleko, za drogo, brzydko itp :)). W GP Polski w ogóle nie widzę sensu.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu