Firma Pirelli w Monako po raz pierwszy zaprezentowała wygląd nowych, szerszych opon F1 na sezon 2017.

W myśl zmienionych przepisów nowe opony mają nadać agresywniejszy wygląd bolidom oraz poprawić ich przyczepność mechaniczną. Zaprezentowane dzisiaj na pokazowym bolidzie ogumienie Pirelli na sezon 2017 przypomina te stosowane w F1 na początku lat ’90.
Nowe opony nie zostały jeszcze przetestowane, gdyż ekipy Ferrari, Mercedesa i Red Bulla, które zgłosiły się do ich testów muszą najpierw przygotować przejściowe wersje swoich bolidów.
Dotychczasowe testy ograniczały się jedynie do sprawdzenia ogumienia w tegorocznym rozmiarze, które częściowo sprawdzały technologię, która dopiero znajdzie swoje zastosowanie w oponach na sezon 2017.
Pokazowe auto Pirelli to zmodernizowany model bolidu F1 od Toyoty, który został poszerzony do obowiązującej w przyszłym roku szerokości 2000 mm.
Nowe opony F1 będą o około 1 kg cięższe od obecnych, które ważą 8,5 kg. Tylne opony będą miały szerokość 405 mm zamiast obecnych 325 mm, a przednie 305 mm zamiast 245 mm stosowanych w sezonie 2016.
28.05.2016 12:39
0
Bardzo ładnie wyglądają te nowe opony, w końcu jakaś zmiana w F1 na plus (no to drugie, to tak trochę żartem ofkors).
28.05.2016 12:44
0
Są gdzieś zdjęcia w normalnej jakości?
28.05.2016 13:33
0
Nie podobają mi się te opony. Bolidy F1 takimi oponami stracą swoją klasę i atrakcyjny wygląd, który nadawał im charakteru, to samo się tyczy obrzydliwych obniżonych nosów od 2014 roku i metalowych majtek, które dojdą w pakiecie z tymi szpetnymi oponami w 2017 roku. Jak to ktoś kiedyś dobrze określił na portalu te opony wyglądają niczym "z wiejskiego tuningu". Jednak ideałem piękna w F1 były bolidy z sezonu 2013. Popatrzcie na nie. Praktycznie każdym się można zachwycać, szczególnie bolidem Ferrari.
29.05.2016 11:17
0
Najfajniejsze bolidy były w sezonie 2008. Kosmiczne.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się