test

WIADOMOŚCI

Sędziowie nie będą nakładać już surowych kar za kolizje
Sędziowie nie będą nakładać już surowych kar za kolizje
Sędziowie oceniający poczynania kierowców podczas wyścigów Grand Prix zostaną formalnie poproszeni o bardziej pobłażliwe wydawanie swoich werdyktów.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Wniosek taki płynie ze spotkania Grupy Strategicznej i Komisji F1. Mimo iż oficjalny komunikat ze strony FIA nie jest w tym względzie spodziewany, do mediów przedostają się informacje sugerujące, że kwestia ta została w ostatnich dniach poruszona.

Zdaniem przedstawicieli ekip, kierowcy F1 obecnie obawiają się podejmowania niepotrzebnego ryzyka związanego z wyprzedzaniem ze względu na często drakońskie kary ze strony sędziów, a także wprowadzony niedawno punktowy system karny, który w przypadku zgromadzenia przez kierowcę w ciągu roku na swoim koncie 12 punktów automatycznie sprawia, że ten zostaje wykluczony z następnego wyścigu.

Szefowie zespołów uważają, że kierowcy są skłonni do podejmowania większego ryzyka na torze w przypadku mniej surowych kar ze strony sędziów dlatego zarówno Grupa Strategiczna, jak i Komisja F1 przychyliły się do poparcia oficjalnego pisma w tej sprawie skierowanego do sędziów zawodów.

Zgodnie ze wcześniejszymi doniesieniami, zespoły przeforsowały także utrzymanie obecnych konstrukcji silnikowych V6 turbo po ograniczonej do 12 milionów euro cenie a producenci zgodzili się na zmianę przepisów w ten sposób, aby każdy zespół miał w przyszłości zagwarantowane dostawy układów napędowych.

Przepisy dotyczące jednostek napędowych mają zostać utrzymane przynajmniej do sezonu 2020.

Podczas dwudniowego spotkania włodarzy F1 przedyskutowano także możliwości wprowadzenia zmian do formatu weekendu wyścigowego, o którym od dłuższego czasu również się dyskutuje. Sprawa ta, jak się można domyślać, mocno wszystkich podzieliła.

Konsensus jest jednak taki, że format weekendów F1 może zostać poprawiony, a do dalszych rozmów w tej kwestii mają zostać zaproszeni promotorzy wyścigów, sponsorzy oraz przedstawiciele mediów.

Planowane zmiany będą mogły wejść w życie najwcześniej w sezonie 2017.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

3 KOMENTARZE
avatar
czuczo

20.01.2016 07:33

0

Zbędne ryzyko czy ułańska fantazja przy wyprzedzaniu? Kierowca ma myśleć i kalkulować a nie jechać na rympał, uda się czy nie uda. Nie uda się i spowodował kolizję, to powinien dostać karę bo widocznie nie było miejsca na taki manewr. I jak to potem oceniać? Ten bardziej utytułowany nie dostanie kary, a ten mniej dostanie, bo brak mu doświadczenia? Przepis jest przepis i nie powinien być interpretowany.


avatar
Greek

20.01.2016 12:33

0

Jestem za utrzymaniem surowych kar.


avatar
MacGyver

21.01.2016 14:17

0

Czy takie surowe kary są wprowadzane w niższych seriach open wheel, czy też w np. Formule E?


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.