WIADOMOŚCI

Producenci silników sami zaproponują zmiany w przepisach
Producenci silników sami zaproponują zmiany w przepisach
Zespoły i producenci silników F1 bardzo szybko odrzucili możliwość wdrożenia nowego, taniego i niezależnego silnika, który miałby pojawić się w stawce od sezonu 2017.
baner_rbr_v3.jpg
Producenci silników zobligowali się jednak do ścisłej współpracy z FIA w celu rozwiązania kryzysowej sytuacji.

Po wczorajszych spotkaniach FIA podała, że do 15 stycznia 2016 roku producenci silników mają zaproponować jej rozwiązania mające na celu:
  • zagwarantowanie dostaw układów napędowych zespołom
  • potrzebę obniżenia kosztu układów napędowych dla klientów
  • uproszczenie specyfikacji technicznej silników
  • poprawę dźwięku
FIA w swoim oświadczeniu dodała, że decyzja o nie wdrażaniu budżetowych jednostek napędowych może zostać ponownie rozpatrzona przez Grupę Strategiczną po tym jak swoje propozycje w tym temacie przedstawią producenci.

Wśród propozycji ma znaleźć się przepis, który usankcjonuje minimalną liczbę zespołów w jaką producent musi zaopatrywać ekipy, tak aby wszystkie zespoły miały zagwarantowany dostęp do silników.

Zmiany w przepisach w sprzyjających okolicznościach miałyby wejść w życie już w sezonie 2017, jednak na pewno mają się pojawić w przepisach na sezon 2018.

Pierwsze spotkanie producentów silników i FIA w tej sprawie zaplanowano już na najbliższy weekend wyścigowy w Abu Zabi.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

6 KOMENTARZY
avatar
Cwirs

25.11.2015 21:48

0

Nic juz tego nie uratuje. Powrot do V8, a najlepiej do V10. Amen


avatar
sholder

25.11.2015 22:10

0

Po co poprawiać dźwięk jakimiś dodatkami, niech zezwolą na kręcenie silników do tych 15 tysięcy obrotów czy więcej i od razu będzie widoczna poprawa...


avatar
wheelman

26.11.2015 02:36

0

@2 przecież taki właśnie jest teraz limit, tyle że 15k żadnemu zespołowi nie jest do szczęścia potrzebne. Nie jest efektywne, tylko zmniejsza żywotność jednostki.


avatar
Skoczek130

26.11.2015 08:48

0

Zwiększyć moc silników, ale pozbyć się ERS-u. Wprowadzić w życie zaproponowane rozwiązania w aero i dodać do tego efekt przyziemienia. Poluzować ograniczenia (tzn. zwiększyć przepływ paliwa, ilość silników na sezon), przynajmniej do 2018 roku włącznie. Podnieść wysokość obrotów przynajmniej do 18 tyś. A najlepiej, tak jak @Cwirs napisał. Amen.


avatar
Skoczek130

26.11.2015 08:49

0

@wheelman - nikt tak mocno nie kręci silników, gdyż mamy limit w przepływie paliwa i silników na sezon.


avatar
Grzesiu10

26.11.2015 12:10

0

Wszyscy dobrze wiemy, że powrót do v8 czy v10 jest niemożliwy. Ferrari, Merc, Renault i Honda wpakowały za dużo kasy w v6 hybrid aby to teraz porzucić. To FIA narobiła bałaganu z limitem przepływu i limitem 5 silników na sezon. Oni chyba serio nie pomyśleli o tym, że wypracowanie takiej niezawodności będzie kosztowało krocie i teraz próbują winę zwalić na producentów silników.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu