WIADOMOŚCI

Szybka fura to nie wszystko…
Szybka fura to nie wszystko…
Formuła 1 wcale nie jest taka skomplikowana. Najczęściej jest tak, że zespół, który ma najszybszy samochód, wygrywa. To prawda, ale tylko do pewnego stopnia…
baner_rbr_v3.jpg
Jakie są najważniejsze elementy potrzebne do stworzenia samochodu, który dawałby jednemu zespołowi przewagę nad jego przeciwnikami? Nie ma jednego magicznego składnika – gdyby tak było, każdy zespół by go kupował. Jest to raczej kwestia stworzenia wydajnego zespołu, w którym ego każdego członka jest trzymane w ryzach i wszyscy, począwszy od tych zajmujących się konstrukcją do tych za kierownicą, w rzeczywistości współpracują w dążeniu do wspólnego celu.

W odróżnieniu od niektórych swoich kolegów, Flavio Briatore, Dyrektor Zarządzający Zespołu Renault F1, nie zdobył doświadczenia na motoryzacyjnych "oślich łączkach". Gdy inni bawili się przełożeniami, on nabywał i rozwijał wnikliwe umiejętności biznesowe w branży detalicznej i sam przyznaje, że nie odróżnia filtru oleju od filtru do kawy. Wie jednak, co jest potrzebne by stworzyć zwycięski zespół.

W połowie lat 90-tych, to Briatore stał na czele firmy Benetton, która przeszła ewolucje od samego początku jej kariery w Formule 1 aż do zdobycia tytułu mistrza świata. I to on, Briatore, stanowi jej siłę napędową odkąd zespół Benetton został wykupiony w 2001 r. przez Renault, zanim ten wrócił na dobre do F1 w następnym sezonie. Pod wodzami Briatore, zespół Renault zaczął wygrywać wyścigi w 2003 r. i zdobył podwójne tytuły mistrzostw świata jeden po drugim w 2005 r. i 2006 r.

"Jeżeli ktoś przychodzi z zewnątrz, to zauważa rzeczy, na które inni nie zwracają uwagi" mówi. "Zespół Formuły 1 niczym się nie różni od innej firmy. Potrzebna jest odpowiednia struktura i odpowiedni produkt. Tym produktem jest samochód i silnik, ale jeżeli firma jest dobrze zarządzana, to produkt nie ma tu nic do rzeczy. Sukces to ludzie, a my jesteśmy zespołem, na który składają się jednostki. Wykonujemy pracę, ale nie jesteśmy pretensjonalni."

"Sukces czy porażka firmy nie zależy od jednej osoby. Członkowie zespołu wkładają w pracę swoje serce i gdy rozumieją swój cel, a na dodatek, gdy znajdują się w odpowiedniej strukturze, wtedy dobrze pracują. Kierowca to tzw. ostatni akt w sztuce ponieważ to on interpretuje i przedstawia pracę wszystkich innych członków zespołu na torze." Można zmierzyć wydajność metod Briatore patrząc na fakty. W przemyśle, w którym pieniądze ponoć zapewniają zwycięstwo, Renault jest uważana za plasująca się na piątej pozycji, jeśli chodzi o wydatki.

"Kluczem jest tu wydajność," mówi Briatore. "Wiadomo, że trzeba ustalać priorytety i podejmować odpowiednie decyzje. Jeżeli ma się do dyspozycji nieograniczony budżet, to tak jakby wchodzić do restauracji, w której menu jest fantastyczne. Można wtedy spróbować trochę tego, trochę tamtego, ale koniec końców człowiek się nie naje. Naszą pracę można porównać z pójściem na zakupy. Wiesz, co chcesz na obiad więc kupujesz odpowiednie składniki i jesz to, co sobie zaplanowałeś. Trzeba podejmować decyzje a wtedy Twój wysiłek przynosi efekty."

"Jesteśmy dobrą inwestycją dla sponsorów: wydajemy mniej, co oznacza, że prosimy o mniej pieniędzy niż nasza konkurencja - a jednak wygrywamy. Taka relacja ma sens w każdym biznesie."

Informacja prasowa ING.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

17 KOMENTARZY
avatar
zu7

10.05.2007 19:22

0

Sukces to ludzie - tu ma rację


avatar
fezuj

11.05.2007 08:49

0

Jak do tej pory to........ miał rację, w tym roku cosik "renówka" nie jedzie!


avatar
walerus

11.05.2007 08:50

0

w Polsce kapitał ludzki się pomija.... ale jak nas zostanie 30 mln - to może się to zmieni... w tym roku Briatore raczej filozofią swą nie wygra....


avatar
Seba86

11.05.2007 10:28

0

Reanult predzej czy pozniej sie odrodzi. Mysle ze juz w 2 polowie sezonu zaczna zagrazac BMW i walczyc o miejsca 5-6 a nie 7-8 ale na powrot do poziomu z poprzednich sezonow nie maja w tym roku co liczyc.


avatar
michas885

23.01.2008 15:57

0

wygląda jak jakis potwór:P no oby szło im lepiej w wyscigu niz na testach


avatar
przesio

23.01.2008 16:23

0

te skrzydelka nie zabardzo im pomagaja. Moze w czyms tam pomoga ale to akurat zla kombinacja. Widac bylo po czasach


avatar
Rize

23.01.2008 18:00

0

ale te 2 rogi moga przeszkadzac w widocznosci


avatar
red bull

23.01.2008 19:24

0

Taran!


avatar
aptek jr

23.01.2008 20:24

0

ale wygląda zjeb yhym:)


avatar
kosola

23.01.2008 23:42

0

zajebisty ! :D ile pracy i czasu potrzeba zeby do takiego efektu dojsc


avatar
Tomek-timi

24.01.2008 09:01

0

Oglądałem tvn turbo i mówili ze nie jest za dobrze z aerodynamiką i dlatego muszą go poprawić. Mam nadzieje ze teraz będzie lepiej


avatar
evidence

24.01.2008 10:23

0

Wygląd nie jest ważny, tylko to żeby dobrze jeździł.Oby było lepiej


avatar
sniezio

24.01.2008 12:29

0

tak jest ja też tak myśle ze wyglad jest malo wazny byle by szybko jeździł i miał dobrą przyczepność na każdym torze.


avatar
Gall

24.01.2008 17:13

0

Wydaje mi się, że "rogi" przed kołami będą większym problemem. Byle jaki kontakt z przeciwnikiem, drzazgi leżą na torze i już jedziemy na wymianę nosa. Ech..


avatar
badylek

25.01.2008 12:00

0

Moim zdaniem oczy kierowcy sie skupiają :P patrzy miedzy tymi dwoma rogami :D


avatar
matix91

25.01.2008 19:06

0

eksperci się znaleźli, chyba konstruktorzy nowego bolidu maja "troszeczkę" większą wiedzę na temat aerodynamiki itp., dlatego denerwują mnie komentarze w których czytam o tym jakoby rogi miały kierowcom pogorszyć widoczność. Lepiej pograjcie sobie w NFS i potiuningujcie sobie samochody...


avatar
sniezio

25.01.2008 19:10

0

zgadzam sie z matixem91 w 100 %. konstruktorzy najlepiej wiedzą co jest dobre a co nie. spokojna głowa wszystko będzie dobrze.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu