Zespoły Formuły 1 ostatecznie odrzuciły propozycję zmian w procedurze neutralizacji wyścigów. Podczas weekendu w Sao Paulo ekipy zaproponowały, aby podczas wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa zdublowane samochody nie musiały już go wyprzedzać i gonić reszty stawki, aby zająć swoje miejsce na jej końcu.
Zabieg ten w niektórych przypadkach mocno wydłuża procedurę neutralizacji. W Brazylii zaproponowano więc, aby zdublowane auta po prostu zajmowały miejsca na końcu stawki, a żeby nie były one poszkodowane w tej sytuacji otrzymywałby dodatkowe okrążenie „gratis”.Szczegółowa analiza takiego rozwiązania wykluczyła jednak możliwość wdrożenia tego pomysłu.
Przede wszystkim dodawanie okrążenia miałoby duży wpływ na system pomiaru czasu i mogłoby przyczynić się do błędów w wykresach okrążeń jakie Formula One Management dostarcza po każdym wyścigu.
Co więcej ekipy zwróciły także uwagę na dodatkową korzyść płynącą dla zdublowanych kierowców a dotyczącą limitu 100 kg paliwa jakie można w tym roku zatankować na wyścig. Jeżeli pomysł zostałby wdrożony, zdublowani kierowcy automatycznie otrzymywali by okrążenie gratis i nie musieliby go pokonywać, a tym samym nie zużywaliby tyle samo paliwa co reszta stawki.
11.11.2014 12:41
0
haha zdublowani kierowcy i tak by nic nie zrobili bo to ze byli objechani znaczy zze nie daja rady
11.11.2014 12:44
0
Patrząc z perspektywy przyszłego sezonu, gdzie przecież restarty mają być z pól startowych, to jest to bardzo dobry pomysł, bo nie trzeba będzie tyle czekać, aż tył stawki ustawi się na swoim miejscu i zresztą taki proces będzie dużo szybszy. Jak najbardziej popieram.
11.11.2014 12:50
0
Zlikwidowac powinni ten cholerny limit paliwa i powinni przywrócic tankowanie
11.11.2014 13:08
0
Proste rozwiązanie: odesłać te bolidy na koniec stawki bez dodawania im okrążenia. Nie bez powodu zostali oni zdublowani przez część zawodników, więc po co przedłużać coś, co i tak jest nieuniknione?
11.11.2014 13:29
0
w teorii dla wyrównania szans
11.11.2014 13:53
0
Jakie tam wyrównanie szans... Obecnie zdublowani są przepuszczani jedynie po to, aby po paru okrążeniach znów blokować tor dla szybszych. Szanse wyrównane powinny być na starcie wyścigu, a nie w jego trakcie, gdzie niekiedy kierowca długo pracował nad swoją przewagą.
11.11.2014 14:48
0
Maruderzy jak mawia Borowczyk powinni mieć limit maksymalnego opóźnienia, po przekroczeniu którego dostają czarną flagę i zjeżdżają do boksu. W każdym sporcie jest tak, ze trzeba się zakwalifikować do biegu/wyścigu i te wielokrotne dublety są jedynie rezultatem przymykania oka na reguły 107% lub źle dobraną regułę po uwzględnieniu czasu/długości okrążenia w danym GP.
11.11.2014 14:51
0
Niech zjeżdżają do garażu i kończą wyścig jeśli zostają zdublowani przez 1/4 stawki
11.11.2014 15:06
0
Nie zawsze jest tak, że kierowcę zdublowano bo jest "maruderem". Załóżmy taką sytuację, że np. Hamilton startuje z PP i przebija oponę na pierwszym zakręcie. Powoli zjeżdża na bardzo długi pit stop i po wyjeździe z alei jest zdublowany przez wszystkich zawodników. Gdyby w tym momencie wyjechał SC i Hamiltonowi oddano jedno okrążenie to prawdopodobnie skończyłby wyścig na podium. Czy to by było fair wobec innych zawodników?
11.11.2014 15:16
0
@9 Jeśli to by dotyczyło akrat Hamiltona, to tak;-)
11.11.2014 18:02
0
9. sharp to byl tylko przyklad, trzeba wlasnie jeszcze wziazc pod uwage aspekty zdublowania, przeciez sedziowie potrafia wylapac maruderow i oddzielic ich od kierowcow z przypadkami losowymi
11.11.2014 18:57
0
@Ryżyj- out do najświerzszego tematu z wczoraj i doczytaj moj ostatni post. Nie życzę sobie więcej kpin. Ewentualnie nie musisz się zgadzać w danym temacie ze mną ale jawny sarkazm i obrażanie publiczne jest poniżej pasa nawet jak na Ciebie. Porażka. BTW. Chyba dobrze się stało. Ciekawe czy Marussia i Caterham mieli coś do gadania w tej kwestii?
11.11.2014 19:52
0
@12 EryQ - co ty gadasz?! Ja tu cię bronię, a ty mi tak odpłacasz Brutusie? BTW. "najświeŻszego" - pliz nie pisz jak przygłup, bo aż tak dobrym obrońcą to nawet ja nie jestem.
11.11.2014 22:03
0
Buc, buc, sarkazm to bronienie?? Nie bój się -Juliuszem nie jesteś a ja nie Brutusem...
11.11.2014 22:10
0
Heh masz jeszcze POZDRO z kompa wysłane co byś w nocy nie płakał:)
11.11.2014 22:28
0
@Wujas jeśli jesteś taki dobrotliwy i elokwtętny to tu masz gg49950325. Inni ban od razu.
12.11.2014 01:25
0
jeśli w numerze gg popełniłeś tyle błędów ile w słowie elokwentny to się do Ciebie Ryży nigdy nie dobije xD
12.11.2014 23:50
0
W tym przypadku jest dobrze, jak jest. A jak mawia klasyk "nie można zmieniać tego, co dobre, bo może być gorzej"... czy jakoś tak... ;)
15.11.2014 00:01
0
A może w końcu ktoś myślący wpadnie na banalnie prosty pomysł, żeby zlikwidować tą całą neutralizację? W razie konieczności przerwania wyścigu bolidy powinny się zatrzymywać na polach startowych, a po wznowieniu ruszać z taką przewagą czasową, jaką miały tuż przed przerwaniem wyścigu. W tak prosty sposób można całkowicie wyeliminować element losowości, jaki zawsze wprowadza safety car.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się