Podczas testów w Bahrajnie zespoły Formuły 1 były w stanie pokonać większy dystans na oponach Pirelli w nowej specyfikacji 2014, zbierając tym samym więcej danych na temat ich współpracy z zupełnie nowymi samochodami.
Kilka ekip wykonało już symulację wyścigu, sprawdzano też tempo kwalifikacyjne oraz ćwiczono pit stopy, oceniając każdy aspekt pracy ogumienia. Przez cały czas utrzymywała się sucha i ciepła pogoda, z temperaturą na poziomie 20 stopni Celsjusza i powyżej – bardziej reprezentatywną pod kątem całego sezonu.„Podczas czterech dni testów w Bahrajnie zespoły zebrały więcej informacji niż przed dwoma tygodniami w Jerez, dzięki większemu przebiegowi i lepszym warunkom atmosferycznym” móiwł Paul Hembery z Pirelli. „Ekipy są jeszcze we wczesnej fazie rozwoju swoich samochodów, ale dane z testów sugerują, że opony w specyfikacji 2014 są bardziej wytrzymałe i stałe w osiągach niż ich poprzedniczki. Dlatego mamy też do czynienia z mniejszą ilością odkładających się na torze resztek gumy – a to było jednym z naszych celów przed tym sezonem.”
„Podczas kolejnego testu zespoły prawdopodobnie poprawią osiągi i poziom zrozumienia pakietu samochody-ogumienie i dlatego różnice w czasach pomiędzy różnymi mieszankami raczej się zmniejszą – zwłaszcza jeśli ekipy wraz z upływem czasu poprawią docisk. Podczas tego testu zebraliśmy bardzo dużo pożytecznych danych, ale oczywiście nadal jesteśmy gotowi do wprowadzenia zmian w specyfikacji naszych opon przed startem sezonu, jeśli okaże się to konieczne.”
TESTY W PUNKTACH:
- Podczas czterech dni testów zespoły przejechały wyraźnie większy dystans niż w poprzedniej sesji. Pierwszego dnia pokonano łącznie 482 okrążenia, drugiego 676 okrążeń, trzeciego 695 okrążeń, a czwartego 469 okrążeń.
- Każdy zespół miał do dyspozycji maksymalnie po 30 kompletów opon na testy w Bahrajnie. Pirelli w porozumieniu z ekipami nominowało 22 zestawy (plus jeden zestaw „prototypowej” mieszanki pośredniej do sprawdzenia bez użycia koców grzewczych – zakaz ich stosowania wchodzi w sezonie 2015). Kolejne osiem kompletów każdy zespół wybierał indywidualnie, maksymalnie do granicy 30 zestawów. Podczas wszystkich sesji testowych każda ekipa może w 2014 roku wykorzystać maksymalnie 135 kompletów.
- Jak dotąd różnice w osiągach między mieszankami kształtowały się w Bahrajnie następująco: super-miękka jest o około 0,7 sekundy na okrążeniu szybsza od miękkiej, miękka o około 1,2 sekundy od pośredniej i pośrednia o około 1,3 sekundy od twardej. W miarę rozwoju samochodów te różnice powinny się wyraźnie zmniejszać.
CZASY OKRĄŻEŃ:
Dzień 1
- Nico Hulkenberg, Force India - 1.36,880 (miękkie, nowe)
- Fernando Alonso, Ferrari - 1.37,879 (średnie, nowe)
- Lewis Hamilton, Mercedes - 1.37,908 (twarde, nowe)
- Kevin Magnussen, McLaren - 1.34,910 (super-miękkie, nowe)
- Nico Hulkenberg, Force India - 1.36,445 (miękkie, nowe)
- Fernando Alonso, Ferrari - 1.36,516 (miękkie, używane)
- Lewis Hamilton, Mercedes - 1.34,263 (miękkie, nowe)
- Jenson Button, McLaren - 1.34,976 (super-miękkie, nowe)
- Felipe Massa, Williams - 1.37,066 (miękkie, nowe)
- Nico Rosberg, Mercedes - 1.33,283 (miękkie, nowe)
- Jenson Button, McLaren - 1.34,957 (miękkie, nowe)
- Kimi Raikkonen, Ferrari - 1.36,718 (miękkie, nowe)
22.02.2014 21:36
0
kempa007 czy dałbyś rade dopisać ile okrążeń pokonali dotawcy silników?
23.02.2014 09:37
0
według moich obliczeń Mercedes pokonał 1147, Renault 602, a Ferrari 554, ale to tak na szybko podliczone, pewnie cos wiecej przygotujemy po drugich testach w Bahrajnie. Trzeba tylko wiząc pod uwagę, że Ferrari zasila 3 ekipy, a Renault i Mercedes 4.
23.02.2014 11:30
0
no i trzeba wziąć też poduwagę, że Ferrari zdecyowanie więcej jeździło niż Marussia i w zasadzie Sauber tez.
23.02.2014 19:18
0
Najlepiej wziąć pod uwagę, że tego typu obliczenia nic nie wnoszą i dać sobie spokój z porównywaniem jabłek z pomarańczami.
23.02.2014 21:40
0
Kempa007 Jakiś czas temu podnieśliśmy temat do którego obiecałeś powrócić po sezonie. Chodzi mi o typowanie, do tej pory możemy typować do soboty godz. 22.00 a niektóre kwalifikacje kończą się o 20,00. Niektórzy z nas podnosili argument że są w pracy nie mają czasu itd. Czy mógłbyś zmienić zakończenie typowania na powiedzmy 10 godz przed wyścigiem?
24.02.2014 12:04
0
4. RyżyWuj coś tam jednak mówią...
24.02.2014 12:05
0
5. komentator takie rozwiazanie odpada, chyba ze mi bezblednie wszystkie godziny przeliczysz, ja sprawdz czy sienie pomyliles w trakcie sezonu i wtedy mozemy tak kombinowac, teraz moge jedynieopoznic typowanie do 23:59.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się