WIADOMOŚCI

Zespoły będą stosować nowe zabezpieczenie kół
Zespoły będą stosować nowe zabezpieczenie kół
Zespoły Formuły 1 już od GP Singapuru będą musiały korzystać z nowego, poprawionego systemu mocowania kół.
baner_rbr_v3.jpg
Międzynarodowa Federacja Samochodowa od czasu wypadku na alei serwisowej toru Nurburgring, kiedy to oderwane z bolidu Marka Webbera koło potrąciło kamerzystę FOM, nieustannie pracuje nad poprawą bezpieczeństwa na pasie serwisowym.

Od pewnego czasu FIA we współpracy z ekipami pracowała nad nowym systemem zabezpieczającym koła przed oderwaniem się od bolidu. Do tej pory zespoły stosowały system zabezpieczający przed oderwaniem się prawidłowo zamontowanego koła.

W przypadku Marka Webbera nastąpiło przekręcenie gwintu nakrętki, a często także zdarza się, że mechanik trzymający lizak omyłkowo wypuści auto z boksów z niedokręconym kołem. Aby zapobiec takim sytuacjom w przyszłości FIA zaproponowała nowy system, który także w takich sytuacjach będzie zabezpieczał koła bolidów F1.

Dyrektor sportowy McLarena, Sam Michael, potwierdził, że ekipa z Woking testowała już nowy system podczas piątkowych treningów w Belgii.

„Sprawdzaliśmy go w bolidzie podczas piątkowych treningów [w Belgii] i prawdopodobnie przetestujemy go ponownie w piątek na Monzy.”

„Jest nieco inaczej. Gdy wykonuje się pit stop poniżej dwóch sekund, nawet najmniejsza zmiana stanowi dużą różnice. Drobna zmiana naprawdę potrafi rozproszyć mechaników i ich całą rutynę.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

9 KOMENTARZY
avatar
Jacko

29.08.2013 17:03

0

Takie wleczone "na sznurku" za bolidem koło, też może narobić niezłego zamieszania podczas ruszania z pit stopu i skosić kilku mechaników swoich lub rywali. Pewne ryzyko zawsze będzie istniało i najlepsze zabezpieczenia nie pomogą.


avatar
fanAlonso=pziom

29.08.2013 17:14

0

ale na czym polegać będzie to nowe zabezpieczenie?


avatar
kempa007

29.08.2013 17:49

0

wystarczy zeby na czpieniu byla jakas zawleczka, ktora przytrzyma kolo.


avatar
99kowalski

29.08.2013 18:30

0

na cz-czym?


avatar
mwhakowscy

29.08.2013 21:05

0

Trzpień.


avatar
silvestre1

30.08.2013 00:16

0

Oby ten system okazał się skuteczny.


avatar
6q47

30.08.2013 13:39

0

OK, będzie zawleczka. A w jaki sposób będzie odblokowywała felgę? Felga nie będzie mogła mieć jakiegoś "wspomagającego" kształtu ułatwiającego zdjęcie koła z czpienia (he he he dobre - lubię takie słownictwo) W nasadce klucza będzie jakiś element, nie wiem czy zasilany elektrycznie czy uderzany systemem zero-jedynkowym silnym dodatkowym strumieniem powietrza, który spowoduje schowanie się zawleczki?


avatar
1996

31.08.2013 13:33

0

niech nie zmieniają kół, może niech koła będą zapinane na elektromagnes a tak poważnie to zastanowiłbym się nad zniesieniem zakazu tankowania. lizakowy nie byłby taki spięty, zmieniający koła by się tak nie spieszyli, a widowisko byłoby lepsze


avatar
duddi

04.09.2013 08:19

0

Nie zmieniać kół, opony na cały wyścig, a zmiana tylko kiedy deszcz lub kapeć.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu