WIADOMOŚCI

Sauber: nie przewidujemy problemów z chłodzeniem
Sauber: nie przewidujemy problemów z chłodzeniem
Zespół Saubera podczas prezentacji nowego C32 wprawił w niemałe zdziwienie obserwatorów, uszczuplając wyjątkowo mocno boczne sekcji bolidu.
baner_rbr_v3.jpg
Sauber aktualnie posiada najmniejsze boczne wloty powietrza w całej stawce. Na podobny, lecz mniej radykalny ruch zdecydował się Red Bull.

Nowy projekt z pewnością jest dużo bardziej efektywny aerodynamicznie jednak budzi pytania dotyczące efektywności systemu chłodzenia, który w nowoczesnym aucie wyścigowym jest równie ważny co osiągi.

„Nie mieliśmy najmniejszych problemów z systemem chłodzenia” mówił Peter Sauber, współwłaściciel i były szef zespołu po testach w Jerez.

W lutym, na południu Hiszpanii było jednak dużo chłodniej niż można się spodziewać w wielu miejscach, w których w tym roku przyjdzie się ścigać zespołom F1.

„Wartości były wystarczająco dobre, aby móc je ekstrapolować do temperatur sięgających 35 stopni Celsjusza” dodawał Sauber.

„Graniczną wartością jest to, że chłodzenie powinno w sam raz pracować w Malezji.”

Pozostaje jedynie pytanie czy ekstrapolacja będzie odpowiadała realnym wartościom podczas gorących weekendów Formuły 1.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

10 KOMENTARZY
avatar
PiotrasLc

14.02.2013 08:49

0

czas pokaze , najwyzej zainstaluja tam wentylator :-)


avatar
Oskar9

14.02.2013 09:05

0

Jeśli przewidywaliby problemy to nie stosowaliby tego rozwiązania. Ciekaw jestem czym różni się ich system chłodzenia od innych że wystarczą takie małe wloty powietrza.


avatar
Kalor666

14.02.2013 09:15

0

Moze jakies inne elementy aerodynamiczne kierują odpowiednio strugami powietrza zapewniając odpowiednie chłodzenie. Ciężko powiedzieć. Osobiście widze Saubera w ścisłej czołówce tego sezonu. Myślę ze często beda na podium.


avatar
głodny

14.02.2013 10:17

0

Wszystko fajnie tylko co będzie jak w takim gorącym GP wyjedzie SC na 5-7 okrążeń, trzymam kciuki oby nic złego ;) .


avatar
radzix

14.02.2013 10:26

0

Na pewno przetestowali to chłodzenie w odpowiednich warunkach. Na tym poziomie nie można sobie pozwolić na gdybanie... i liczenie na cud :)


avatar
sliwa007

14.02.2013 10:30

0

Dla Saubera nawet przypadkowe podia są sukcesem, więc opłaci im się ryzykować. W jednym wyścigu mogą przegrzeją jednostkę a w innym dzięki temu rozwiązaniu staną na podium. Taki układ jest dla nich korzystny. Zresztą pracuje nad tym sztab wykwalifikowanych inżynierów więc można przypuszczać, że potrafią zrobić analizę chłodzenia w temperaturze 40 stopni mając dane z ostatnich testów...


avatar
poncki

14.02.2013 10:36

0

Co do Hulka to nie martwie sie o jego szybkosc, najwazniejsze zeby bolid jechal jak trzeba, scislej czolowki to nie bedzie ale na podium maja szanse.


avatar
Skoczek130

14.02.2013 12:02

0

Nie ma nic gorszego, jak awaria w chwili, kiedy jedzie się po podium. Oby Sauberowi się tak nie stało. Mam nadzieje, że ten sezon będzie jeszcze lepszy. :)


avatar
ekwador15

14.02.2013 14:55

0

Czy silniki Ferrari są aż tak elastyczne? Wątpię, nie można jechać pół wyścigu na choć trochę przegrzewającym się silniku. Trzeba przykręcić obroty, a więc jechać wolniej. Gdzie tak się może stać :)? W Bahrajnie, Singapurze, Malezji. Nikomu przecież nie powiedzą, że faktycznie tutaj musieliśmy jechać wolniej, by dojechać.


avatar
6q47

14.02.2013 15:44

0

6. sliwa007 Czy słowa ...'mogą sobie przegrzać silnik'... serio wrzuciłeś we wpisie swoim? Przecież nie mamy "dowolności" w zastosowaniu ilości jednostek - są limity obwarowane karami(!) Rozumiem, że sobie gdybasz co do jakości (w sensie dokładności otrzymanych wyników) testów, które dadzą pozytywną sśrednią punktową na torze. Analiza musi obejmować wszystkie rodzaje gęstości powietrza w danej temperaturze - razem z zanieczyszczeniami mogącymi zniszczyć higienę chłodnic ekstremalnie zmniejszonych... Można jeszcze pomysleć o średniej przepływności powietrza przez chłodnice, ale to już pozostawiam fachowcom. Wydłużony pit-stop jest w stanie schrzanić najbardziej udane GP. Pozdr.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu