Podczas wczorajszego spotkania Komisji F1 wszystkie zespoły Formuły 1 zgodziły się na roczne opóźnienie wdrożenia nowych przepisów dotyczących silników i postanowiły, że zamiast zaakceptowanych przez Światową Radę Sportów Motorowych w grudniu ubiegłego roku jednostek czterocylindrowych w 2014 roku pojawią się jednostki V6 turbo o pojemności 1,6 litra.
Sytuacja w zakresie regulaminów technicznych na sezon 2013 była gorącym tematem ostatnich tygodni. Renault, które zagroziło nawet odejściem ze sportu, jeżeli nowe przepisy nie wejdą w życie zgodnie z oryginalnym planem, ostatecznie zgodziło się na kompromis.Aby zmiana weszła w życie, do 30 czerwca bieżącego roku Światowa Rada Sportów Motorowych będzie musiała przeprowadzić w tej sprawie głosowanie. W tym momencie wydaje się jednak ono zwykłą formalnością.
23.06.2011 09:26
0
tak więc mamy po trosze powrót do szalonych lat '80 :)
23.06.2011 10:01
0
Renault zatem zamiast 1,4 w osobówkach będzie montować 1,6, a turbo będzie za dodatkową opłatą jako opcja :-P
23.06.2011 10:22
0
Nie no, tragedia. Ferrari mialo V12 i co? To byla miazga dopiero, no i ten dzwiek - ech. Ale no coz, od 2014 mamy nowy wyscig zbrojen w F1, zawsze to... cos. Ferrari na pewno go nie przegra, wiec obaw to ja nie mam.
23.06.2011 10:41
0
ehhh, trzeba będzie zacząć oglądać stare wyścigi prawdziwej F1 a nie tej popierdółki którą nam teraz serwują:(
23.06.2011 10:45
0
Co wy macie z tym Ferrari innych zespołów to już niema cały czas tylko Ferrari i nic innego tu się nie da czytać
23.06.2011 10:54
0
Może nie wszyscy wiedzą ale w latach 50 Ferrari miało 12 cylindrowe turbo o pojemności 1.5 litra ...
23.06.2011 10:59
0
http:// www. youtube. com/ watch?v=Ik0fNzEGYZ0 Wiliams Honda 1.6 V6 turbo ...
23.06.2011 10:59
0
A kiedy oni ustalą coś, czego nie będą zmieniać kilka razy w roku? Powstanie jeszcze milion regulacji w sprawie tych silników, takich jak kąt nachylenia układu V itd, a później okaże sie że ktoś opracował coś zupełnie innego. Ogólnie rzecz biorąc to Renault i Mercedes ma już V6 w swoich autach, cosworth miał V6 w Fordzie scorpio, natomiast Ferrari projektuje auto z V6, które ma współpracować z KERSem wspomagającym ładowanie zwykłej hybrydy. Pewnie dlatego V6 bardziej odpowiada wszystkim producentom, zwłaszcza Ferrari, bo pozostali mają też doświadczenia z R4 ;P Gdzieś czytałem także, że jest to szansa dla VW AUDI lub Porsche, jakby tego nie nazwać (nawet Skodą Seatem czy Bentleyem) i tak z jednej kasy popłyną pieniądze. Ciekawie zapowiada sie ta zmiana, ale ja czekam na więcej informacji nt. przypuszczalnych osiągów. Swoją drogą ciekawe gdzie wtedy będzie Robert Kubica... Jestem optymistą i myśle że na szczycie ;)
23.06.2011 11:02
0
tak z innej beczki Ron Howard stanie za kamerą dramatu sportowego "Rush". Film ma się rozgrywać w latach 70. i opowiadać o rywalizacji kierowców F1 Nikiego Laudy oraz Jamesa Hunta. moze byc ciekawe
23.06.2011 11:07
0
6. RoninRonin. I miało też innej pojemności silniki w różnych konfiguracjach ale nie było tam silniki turbo.
23.06.2011 11:09
0
@RoninRonin to był silnik 1.5 Ale ogólnie to nie będzie to, choć odczują to tylko kibice, którzy często jeżdżą na wyścigi live, my przed tv czy monitorem nie zauważymy różnicy.
23.06.2011 11:10
0
8. Wiater. A co mają wspólnego silniki używane w bolidach do tych w samochodach seryjnych?
23.06.2011 11:12
0
a jaką pojemność będą miały te silniki?
23.06.2011 11:43
0
1,6 litra.
23.06.2011 11:47
0
Renault zagroziło odejściem, bo prawdopodobnie są już bardzo zaawansowani w przygotowaniach silników 1,6
23.06.2011 12:05
0
7. RoninRonin Ten w Monaco fajnie wali basem :)
23.06.2011 12:17
0
Może toyota wróci do F1 :)
23.06.2011 12:34
0
17. lipens. Może kiedyś, choć w najbliższych latach jest to mało prawdopodobne, jednak na tą chwilę rozwija się w największym wyścigu 24 dostarczając silniki a możliwe, że zobaczymy jej samochód w lmp1 już na przyszły rok.
23.06.2011 12:54
0
12 porhe. Pytanie chyba nie na miejscu... Pomyśl trochę skąd inżynierowie brali pomysły do tworzenia silników w Twoim własnym aucie i poznasz odpowiedź...
23.06.2011 12:58
0
19. andriej01 no ok tylko ze te silniki tylko pojemność silnika i ewentualnie układ cylindrów będzie łączył z tymi autami co jeżdżą po naszych drogach bo pokaż mi auto na drodze (seryjne) pojemność 1.6 o mocy przeszło 700km i momencie obrotowym sięgającym 12 tysięcy(lub 14 nie pamiętam ile one miały mieć)
23.06.2011 13:04
0
http :// www. youtube. com/watch?v= kAn4ppQ_fQo&feature=feedf A tu macie filmik na temat powstawania silnika Coswortha w 1986.
23.06.2011 13:07
0
12 tys.... Hehe tyle ile w moim skuterze
23.06.2011 13:18
0
20. xdomino996. Wiele zależy od stopnia sprężania, więc seryjne auta nie mogą mieć takich mocy choćby z konieczności częstego uruchamiania auta. W F1 odpala się je w zupełnie inny sposób. Co do momentu, to niejedne auto "cywilne ma większy moment od bolidów F1, a prędkość obrotowa silników to nic specjalnego... Zobacz np motocykle... Seryjne produkcje po 16 tys obr/ min.
23.06.2011 13:43
0
Jeszcze proszę przednie skrzydło zmniejszyć do rozmiarów z lat '80 :) A nie że byle dotknięcie i pit stop a drugiemu opona się w kapeć zamienia. Silnik jak silnik, zobaczymy co z jego awaryjnością, kulturą pracy, żywotnością, spalaniem... itd. Ciekawe co do aerodynamiki jeszcze wymyślą do 2014.
23.06.2011 14:05
0
19. andriej01. Proponuje koledze pomyśleć zanim coś napisze. Wydaje ci się, że silniki aut osobowych są zaczerpnięte z formuły, że pomysły do ich tworzenia były brane wyłącznie z bolidów? Normalnie sok, aha.... ja jeżdżę dieslem, a w drugim mam akurat silnik benzynowy 1.6 turbo, rzędowy, ale zaraz jak to możliwe, przecież one nie zostały jeszcze wymyślone i chyba nie zostaną. Może mnie oświecisz co to za innowacje zostały przeniesione do aut osobowych, których nie było wcześniej?
23.06.2011 14:16
0
25.porhe. Teraz to Ty błysnąłeś elokwencją... Brawo!!! A ja proponuję czytać ze zrozumieniem... Pozdrawiam...
23.06.2011 14:42
0
26. andriej01. Czytam , widocznie nie bardzo wiesz co sam napisałeś i odpowiedz mi na pytanie chyba, że było to puszczania słów na wiatr lub nie znajomość tematu w którym się wypowiadasz.
23.06.2011 15:43
0
20 xdomomino. moment obrotowy wyraża się w niutonometrach (Nm) a nie w liczbie obrotów silnika na minutę (rpm)
23.06.2011 17:32
0
ta pojemnośc jest niezbyt mile widziana jak dla mnie
23.06.2011 19:26
0
A ja oglądam transmisje BTCC, silniki nie brzmią kosmicznie, a zabawa jest przednia:).
24.06.2011 08:12
0
http://www.youtube.c om/watch?v=QW-aQqDZgeA&feature=rel ated to byl prawdziwy klang i sila motoru.
24.06.2011 11:39
0
tragedia,niech zgodza się na elektrycze silniki
24.06.2011 12:50
0
W sumie to jakiś kompromis, przynajmniej zostaje silnik w układzie V i 6 garów, a nie nie 4. Czyli oprócz tego jeszcze dwa sezony po "staremu", a potem się zobaczy. Turbo mi specjalnie nie przeszkadza, sam jeżdżę samochodem z turbo i tragedii nie ma. Trochę mnie tylko niepokoi to ograniczenie obrotów do 12 tys. Niemniej tak jak napisałem, trzeba poczekać do pierwszego wyścigu z nowymi jednostkami i wtedy będzie można krytykować.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się