Tory Yas Marina oraz Interlagos, które będą gościły ostatnie dwie rundy tegorocznych mistrzostw świata Formuły 1 - GP Abu Zabi oraz GP Brazylii, zostaną nieco zmienione.
Najnowocześniejszy tor F1, Yas Marina, zlokalizowany w Abu Zabi, zostanie zmieniony w wyniku ostrej krytyki ze strony kierowców po ubiegłorocznym wyścigu a także niedawnej krytyki ze strony samego prezydenta FIA, Jeana Todta, który stwierdził, że wyprzedzanie w F1 na tym torze jest praktycznie nie możliwe.Według wstępnych doniesień zmianom poddana zostanie sekcja pomiędzy zakrętami 6 i 9, czyli zakrętami znajdującymi się przed i za tylną prostą.
Z kolei historyczny już obiekt Interlagos w Sao Paulo zostanie nieco zmodernizowany ze względu na kolejny tragiczny wypadek, do którego doszło na szybkim, ostatnim zakręcie toru, a w którym zginął Gustavo Sonderman.
Jak poinformowały władze toru, aby poprawić bezpieczeństwo na tym odcinku toru zdemontowana zostanie część trybuny, w miejsce której pojawi się większa strefa wyjazdowa.
12.04.2011 11:33
0
Dobra informacja Zobaczymy, jak im to się uda. Ważne, że próbują.
12.04.2011 11:41
0
bezpieczeństwo to podstawa
12.04.2011 11:57
0
Przecież ostatni zakręt na Interlagos nie jest jakiś wyjątkowo niebezpieczny. Fakt, że zapierdziela się tam bardzo szybko, ale takich miejsc na wszystkich torach w kalendarzu jest mnóstwo. Yas Marina to inna bajka, tam trzeba coś zmienić by nie spać na GP.
12.04.2011 13:33
0
Może i ta powiększona strefa na Interlagos coś da. Po obejrzeniu tego wypadku to aż mnie ciarki przeszły, samochód Gustavo Sonderman'a został chyba staranowany przez dwa inne pojazdy, i do tego ta paskudna pogoda praktycznie zerowa widoczność.
12.04.2011 13:48
0
I bardzo dobrze. Szkoda tylko że tak pózno. Dlaczego nie można było zrobić tego wcześniej.
12.04.2011 15:18
0
Interlagos -> szybki zakręt + resztki gum Pirelli = wypadek :) dobrze robią z tą bezpieczną strefą
12.04.2011 15:39
0
Przypominacie sobie deszczowy wyścig na tym torze w 2003r. http ://www. youtube. com/ watch?v= wjCjn7vcgrw& feature=related Wypadek Sondermana miał miejsce chyba w tym samym miejscu co kolizja kilku samochodów F1 pod koniec zatrzymanego wyścigu we wspomnianym sezonie 2003 . M.in. Alonso tam ucierpiał. Moim zdaniem prawidłowa decyzja z tą modyfikacją.
12.04.2011 18:18
0
3. Gosu Skoro nie jest niebezpieczny to dlaczego co parę lat ktoś na nim ginie?
13.04.2011 08:42
0
Ten zakręt jest niebezpieczny, ponieważ trasa przebiega przez wzniesienie i zwyczajnie i gdy ktoś się rozbije, jadący za nim tego nie widzą...
14.04.2011 11:16
0
Ej no co wy panowie... gosu sciga sie w brazylii piec razy w roku bolidem f1, to przeciez wie chlopak co mowi, dajcie mu spokuj i nie sluchajcie opin innych kierowcow i wlodazy FIA bo cykory i tyle
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się