WIADOMOŚCI

Kierowcy chcą zmian
Kierowcy chcą zmian
Zmiany zaproponowane przez kierowców dotyczące sposobu używania tylnego skrzydła nie zyskały pełnego poparcia wśród zespołów.
baner_rbr_v3.jpg
Podczas wczorajszego spotkania GPDA (Stowarzyszenie Kierowców GP), według tego co donosi fiński Turun Sanomat, kierowcy chcieli aby używanie ruchomego tylnego skrzydła zostało ograniczone jedynie do wyścigu, tak aby podczas treningów i kwalifikacji móc skoncentrować się na prowadzeniu auta.

Zmiana ta nie zyskała jednak jednomyślnego poparcia wśród ekip. Jak podaje fińskie źródło ekipa Red Bulla poprała wniosek, podczas gdy Ferrari było jemu przeciwne.

„Dostrzegamy okazję do zrobienia czegoś teraz, aby nie rozmawiać o czymś [wypadku] po fakcie” mówił Heikki Kovalainen z Team Lotus.

Inną obawą kierowców F1 mają być właściwości opon deszczowych. „Większość kierowców zgadza się, że musimy poprawić przyczepność” miał powiedzieć Felipe Massa dla El Mundo. „Jeżeli będziemy mieli Grand Prix takie jak w Korei w ubiegłym roku, będzie ciężko rozegrać wyścig.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

14 KOMENTARZY
avatar
michal669

11.03.2011 09:08

0

Tak, kierowca chce jeździć bolidem, a nie obsługiwać go.


avatar
MARTINWTCC

11.03.2011 09:13

0

Dokladnie maja w stu procentach rację


avatar
kam39

11.03.2011 09:17

0

ograniczone do wyścigu też się zgadzam ale jeszcze jak by mogli go używać kiedy by chcieli a nie tylko w wyznaczonych strefach na torze


avatar
sydemon

11.03.2011 10:19

0

3. kam39, chyba nie wiesz o czym piszesz...


avatar
baranq

11.03.2011 10:34

0

Usunięty


avatar
athelas

11.03.2011 10:36

0

4. A wg mnie ma rację. Nawet, jeśli obaj kierowcy użyją skrzydła, to wyprzedzenie będzie łatwiejsze, bo przy wyjeździe poza tunel aerodynamiczny nie straci tyle prędkości co bez ruchomego skrzydła. Ale to tylko przypuszczenia, zobaczymy w praktyce, będzie źle to zmienią.


avatar
sydemon

11.03.2011 10:47

0

6. athelas, gdyby mogli używać kiedy chcą to przycisk by był wciśnięty przez prawie cały tor. Zwalniany byłby tylko na szybkie zakręty. Bezsens.


avatar
beltzaboob

11.03.2011 10:48

0

@1. michal669 - ładnie to ująłeś. Pełna zgoda.


avatar
theadzik

11.03.2011 10:55

0

A mi się podoba skrzydło w kwalifikacjach. Kierowca, który szybciej "wyłączy" docisk tylnej osi na wyjściu z zakrętu będzie miał dużą przewagę, za wczesne użycie skrzydła = wylecenie z toru. Więc wraca jazda na krawędzi ;)


avatar
Sasilton

11.03.2011 10:59

0

narzekają ci ktorym opuszczenie tylniego skrzydła nie wiele daje a wiele mogą stracić na prostych


avatar
kam39

11.03.2011 11:03

0

7. sydemon a kanałem f jak było?? nie było żadnego przepisu regulującego kiedy można było go użyć to po co ma być i przy tylnym skrzydle?? efektem kanału f i tylnego skrzydła jest praktycznie to samo(nie uwzględniając docisku na tylną oś)


avatar
sydemon

11.03.2011 11:22

0

11. kam39, ja bym nie powiedział, że działanie "jest praktycznie takie samo". Uruchamianie systemu jest również inne (bardziej absorbujące kierowcę).


avatar
athelas

11.03.2011 12:50

0

10. Nie koniecznie. Red Bull z tego, co kiedyś komentatorzy na testach zauważyli ma najlepiej działające skrzydło. W dodatku ich bolid mocno nastawiony na docisk, przy używaniu ruchomego skrzydła raczej zyskał by najwięcej.


avatar
Arko123

11.03.2011 13:37

0

Jesli kierowcy tak cha, to znaczy, ze jest cos na rzecy i powinna byc zmiana...


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu