Jeszcze w maju tego roku szef zespołu Lotus, Tony Fernandes, potwierdzał, że jego ekipa nie użyje systemu KERS w sezonie 2011. Teraz o powodach zrezygnowania przynajmniej na początku przyszłego sezonu z „zielonej technologii” wypowiadał się dyrektor techniczny ekipy, Mike Gascoyne.
Po nietrafionym eksperymencie z regulowanym przednim skrzydłem, zespoły i FIA podjęły decyzję o wdrożeniu regulowanego tylnego skrzydła bolidów, które będzie mógł używać jedynie kierowca jadący w pewnej odległości (określonej maksymalnie) za swoim rywalem. W połączeniu z systemem KERS ma to zwiększyć liczbę wyprzedzeni w F1.„Na początku sezonu będziemy mieli regulowane tylne skrzydło, ale nie system KERS- jest on w fazie rozwoju- głównie za sprawą zasobów inżynieryjnych” mówił Gascoyne dla edp24.co.uk.
„Na pojedynczym okrążeniu, nadal nie jest aż tak wart wysiłku, zaangażowania i swoich wad. Strategicznie, na starcie i podczas wyścigów tak.”
„Niemniej na początku roku, KERS nie jest tą rzeczą, która pozwoli nam uczynić krok do przodu.”
„Chodzi o wszystkie inne rzeczy, a my podjęliśmy decyzję o skoncentrowaniu się na tych rzeczach, ponieważ jeżeli nie uda nam się ogarnąć ich prawidłowo, KERS nie zrobi różnicy.”
Lotus od przyszłego roku ma używać jednostek napędowych Renault. Mike Gascoyne przyznał także, że w chwili, gdy jego ekipa będzie gotowa do użycia KERS, zastosuje rozwiązanie francuskiego producenta.
„Renault jest bardzo przychylne zielonym technologiom i KERS, więc będziemy się o niego starali.”
03.12.2010 11:35
0
Trudno powiedzieć, jak będzie wyglądać druga odsłona KERS. Czy będzie opłacalny dla osiągów, czy znowu, jak za pierwszym razem (2009), zespoły będą rezygnowały z niego.
03.12.2010 14:21
0
1. Niespokojny - niektore teamy rezygnowaly wowczas, z uwagi na mase zawodnikow. Dla przykladu w bolidzie Roberta nie zastosowano KERS-u bo bylo to nieoplacalne tylko w wyniku jego wagi (a ze jest wysoki to troche musi wiecej wazyc od takiego Massy). Natomiast teraz z tego co mi wiadomo, aby nie faworyzowac lzejszych zawodnikow ta technologia, podwyzszona minimalna wage bolidu, chyba o 20 kilo jezeli dobrze pamietam:)
03.12.2010 16:14
0
jak by zrobili odpowiedni bolid dla tego systemu to czemu nie ;) coś mi się wydaje że Ferrari już ma plan na nowy KERS :D
03.12.2010 17:52
0
Ciekawe jak rozwiąże KERS renówka. I czy zobaczymy przeskok nad mercedesem czy tez mercedes odjedzie reno
04.12.2010 05:07
0
Renault już miało w swoich samochodach całkiem niezły KERS. Mają na czym się oprzeć przy konstruowaniu nowego. Zwiększenie minimalnej masy samochodu, da jeszcze większe możliwości, a Kubica nie będzie musiał się odchudzać .........
04.12.2010 13:26
0
Używanie tak "słabego" nie ma najmniejszego sensu. Jeżeli różnice w poszczególnych systemach nie będą duże (a przy tych ograniczeniach nie mogą być siłą rzeczy za duże) to dla widowiska kompletnie nic to nie zmieni.Jeden będzie używał KERSu do wyprzedzenia drugi do obrony - efekt taki sam jak bez KERSu. Wiec po co wydawać kasę na coś co i tak nie wpłynie na poprawienie atrakcyjności wyścigów???
04.12.2010 13:26
0
.............tak "słabego" KERSu :)
04.12.2010 13:52
0
Moim zdaniem KERS-u wogóle nie powinno być w F1, co pokazał sezon 2009, to tak jakby z bolidów robić hybrydy - to nie ma prawa wypalić
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się