Renault: nowe poprawki R30 mają potencjał
GP Europy na ulicznym torze w Walencji to już kolejny wyścig, po którym zespół Renault wraz ze swoimi kibicami odczuwa pewien niedosyt. Alan Permane, główny inżynier wyścigowy ekipy Roberta Kubicy, podsumowuje weekend w Hiszpanii, zaznaczając, że na torze Silverstone za dwa tygodnie poprawki wprowadzone w Walencji mogą jeszcze lepiej wpłynąć na zachowanie się R30.„To był dobry wynik Roberta, ale liczyliśmy na nieco więcej. Mieliśmy nieco pecha z momentem wyjechania samochodu bezpieczeństwa na tor, gdyż ten pojawił się w chwili, gdy przygotowywaliśmy postój dla Witalija, a mechanicy mieli już przygotowane jego opony. Samochód bezpieczeństwa został wypuszczony na tor, gdy Robert zbliżał się do ostatniego zakrętu, więc szybko wezwaliśmy go na pit lane, aby spróbować zyskać przewagę, niestety mechanicy mieli małe zamieszanie z przygotowaniem jego opon. To kosztowało nas trochę czasu i przedłużyło postój Roberta, co sprawiło, ze spadliśmy za Buttona i Barrichello. Niemniej, była to z pewnością dobra decyzja, szybko zareagować na wyjazd samochodu bezpieczeństwa, gdyż przeskoczyliśmy przed obydwa Ferrari, więc Robert utrzymał piątą pozycję po pit stopach.”
Czyli podium było możliwe?
„Tak, gdybyśmy nie planowali postoju Witalija na tym okrążeniu, wtedy jestem pewny, że obsłużylibyśmy Roberta i pozostali przed Buttonem i Barrichello, co mogłoby nam dać podium. W Formule 1 chodzi właśnie o takie ‘jeśli’ i ‘a gdyby’, a gdy po fakcie zna się wszystko jest się mądrzejszym, ale szkoda, że w ten sposób straciliśmy okazję.”
Mimo to, musisz być zadowolony z odrobienia dziewięciu punktów do Mercedesa, najbliższego rywala zespołu w mistrzostwach…
„Nadrobiliśmy stratę do Mercedesa i skonsolidowaliśmy nas na pewnej czwartej pozycji najszybszego zespołu w tym momencie. Nadal mamy długą drogę przed sobą, aby dogonić Red Bulla, ale jesteśmy zaraz za McLarenem i Ferrari i jeżeli utrzymamy tempo rozwoju auta, możemy spodziewać się wyrównanej walki wkrótce.”
A co z weekendem Witalija? Jak postrzegasz jego osiągi?
„Witalij miał mocną sesję kwalifikacyjną i zakwalifikował się po raz drugi na przełomie trzech wyścigów do czołowej dziesiątki, niestety miał słabe pierwsze okrążenie w wyścigu i stracił kilka pozycji. Pod koniec pierwszego okrążenia był 15, a ciężko jest odrobić taką stratę, zwłaszcza, że na torze ulicznym takim jak Walencja wiemy jak ciężko jest wyprzedzać.”
Obaj kierowcy ukończyli wyścig będąc sprawdzani przez sędziów za przekroczenie dozwolonej prędkości na okrążeniu zjazdowym w trakcie neutralizacji. Czy możesz wyjaśnić czemu dostali po pięć sekund kary i reakcję zespołu?
„Gdy wyjechał samochód bezpieczeństwa, było to tuż przed punktem hamowania Roberta do ostatniego zakrętu, który znajduje się tuż przed pierwszą linią samochodu bezpieczeństwa. Jego czas reakcji od momentu pojawienia się świateł informujących o wyjeździe samochodu bezpieczeństwa do czasu hamowania wyniósł 1,2 sekundy, a potem zjechał do boksów. Ciężko powiedzieć jak mógł uniknąć tej kary, ponieważ nie mógł zahamować ani chwili wcześniej i zareagował tak szybko jak tylko mógł. Niestety, Witalij zjechał do boksu także zbyt szybko i zaakceptowaliśmy karę dla niego, ale ciężko zrozumieć karę dla Roberta.”
R30 miał znaczne zmiany w Walencji- czy byłeś zadowolony z osiągów jakie dały?
„Wszystko zachowywało się tak jak się tego spodziewaliśmy, a nowe przednie skrzydło i podłoga wraz z nisko ulokowanym wydechem spisały się bardzo dobrze. Zawsze potrzeba trochę czasu, aby w pełni zrozumieć nowe poprawki w bolidzie i ciężko to zrobić w jeden weekend, więc czujemy, że nadal jest w nich potencjał. W rzeczywistości, możemy prawdopodobnie spodziewać się, że na Silverstone wyciśniemy większą przewagę z poprawek, zwłaszcza z nowego wydechu i podłogi, gdyż jest tam wiele szybkich zakrętów, przez które przejeżdża się na gazie. Jesteśmy przekonani, że będziemy mieli tam kolejny mocny weekend.”
komentarze
1. kierowca
To cieszy,
znalezli sposób na zwiekszenie docisku. Teraz spokojnie z tym f-duct i kto wie jak sie sezona zakonczy.
2. renault-rk
tak Mocny dla Kubicy a Witalij (przecież się uczy) ale dokąd to będzie trwało?? Renault może być szybsze od Ferarri Merca i McL ale co z tego jak KUB tylko będzie punkty zdobywał??
3. xdomino996
Szef Renault we Walencji mówił że f-duct jest już gotowy a wiec czy ktoś wie czy bedą go mieli na Silverstone bo by sie tam przydał
4. Porky2
mnie tam wystarczy, ze robert jezdzi bdb, witek niech sobie robi co chce, renault i tak mistrza mialo nie bedzie, wiec niech sam robert przynajmniej bedzie wysoko w klasyfikacji lacznej:) mam nadzieje, ze na silverstone bedzie juz f-fuckt (znajac zycie, bedzie tez nowe skrzydlo:D )i bedzie jeszcze lepiej
5. Porky2
f-duct oczywiscie, sorry
6. rafekf1
Błędów nie zawsze da się uniknąć. Taki jest ten sport, że na końcowy sukces składa się wiele czynników, których niekiedy nie da się przewidzieć. Być może tak właśnie było z postojami Reni po wyjeżdzie SF. Mimo tego, że była realna szansa na pudło to i tak piąte miejsce jest bardzo dobre. Było nie było, Renault wg. tabeli jest wciąż na 5 miejscu więc powinni teoretycznie bić się o miejsca 9-10. Robert wypełnia te zadanie z nawiązką, Witalij jedzie poniżej oczekiwań. Nawet jeśli patrząc na aktualne tempo bolidów, czyli Renault niemal na równi z Ferrari i przed Mercedesem, to 10 pkt. Roberta w zeszły weekend, to wynik jak najbardziej solidny. Nie narzekajmy więc. Jest dobrze. w generalce konstruktorów już wkrótce może dojść do przetasowań na miejscach 4-5.
7. rafekf1
4. @Porky .... Te skrzydło z GP Europy jest podobno ostatnią ewolucją tego elementu ale głowy nie dam sobie za to uciąć.
8. prolim
Pewnie w Silverstone będą testować swoją wersję kanału F. Nie przywieźli go, tak mi się przynajmniej wydaje, do Walencji, gdyż ciężko byłoby go sprawdzić w "tłumie" nowych poprawek. Nawet te poprawki nie zostały do końca, na 100% wykorzystane. Muszą się ich nauczyć. Zobaczymy jak to będzie. Mam nadzieję, że będą przed 1 Mcl i 1 Ferrari i może 1 RB ;). Merców nie liczę, niech walczą z FI i Williamsem:D.
9. rafekf1
8. @prolim .... Jeśli chodzi o kanał F, to moim zdaniem nic na siłę. Nie ma sensu wprowadzać tego cuda, jeśli nie funkcjonuje w 100%. Cieszę się, że inżynierowie z Enstone to rozumieją. Przykład Ferrar jest dobrą przestrogą dla pochopnych działań. Oczywiście mam nadzieję, że ta zwłoka zaowocuje w pełni sprawnym F-Duct już na Silverstone a jeśli nie, to na Nurburgring.
10. Brat G
8. @prolim Może to niech Renault najpierw powalczy z Williamsem, a potem niech się dobierają do Ferrari, bo do McL I RB Póki co to oni nie mają startu.
11. marrkj
Brat G że raz wiliamsowi przez sfety car udało sie być przed Kubicą to nie znaczy ze mają lepszy bolid zresztą pewnie oglądałeś ostatni wyścig i tylko po nim wysuwasz wnioski chodz ferrari było za renault
12. michal669
Z Williamsem? A o co oni mają z nim walczyć? To już bardziej z Force India. Chociaż oni i tak już zostają z tyłu. A Chandhok i tak nie odstanie posady w Force. Bardzo dobrze. Ale go u*ebał Vijay.
13. fanAlonso=pziom
9 gp niemiec będzie na torze hockenheim
14. kierowca
Zdaje sie to Williams miał problemy z tempem wyscigowym, i to wlasnie baricz spowalniał stawke !!!
Bezsprzecznie renata jest 4 w stawce.
Żeby tylko PET punktował to i ferrake sie bedzie kąsać.
Zresztą, wystarczy popatrzec na punktacje kierowców.
15. rafekf1
10. @Brat G .... Zgadzam się, że póki co, to do RBR i McL jeszcze trochę brakuje ale osiągnąć tempo Ferrari jak najbardziej mają szanse. Jeśli chodzi o Williamsa, to bliżej im do FI niż FI do Renault, czyli coś w tym sensie jak pisał przed chwilką @marrkj.
16. Brat G
11. @marrkj To że przez safety car Barrichello wskoczył przez Kubice to masz racje, ale jednak Kubica jechał za nim aż do końca wyścigu, wiec ten Bolid Williamsa wcale taki zły nie jest skoro nie dało się go wyprzedzić.
17. rafekf1
13. @fanAlonso=pziom .... Może i tak, tylko dlaczego wtedy na tym portalu w zakładce "wyścigi" jako 11 wyścig sezonu GP Niemiec widnieje tor Nurburgring??
18. rafekf1
16. @Brat G ... Moim zdaniem odpowiedż brzmi: F-Duct!! ;)
19. kierowca
Brat G, idac twym tokiem rozumowania ferrari jest słabsze od saubera i FI !!!
O renacie nawet nie wspominam.
20. orinocoPL
18. rafekf1
Dokladnie. Rubens byl przed Robertem dzieki sytuacji na torze (SC), specyfice toru (bardzo trudno wyprzedzic) i ... F-Duct. Cokolwiek by nie mówic Robert na pewno próbowal gp wyprzedzic ale zwyczajnie sie nie dalo. No nikt mi nie wmówi ze Williams ma lepszy bolid niz Renault. Prawda jest taka, ze gdyby tor byl inny-bardziej krety-to Robert pewnie by go wyprzedzil. Inna sprawa, ze wszyscy z czolówki pojechali na jeden pit-stop, to tez ustawilo wyniki, bo gdyby Rubens zjechal przed Robertem to ten drugi krecilby lepsze czasy a po wizycie w pit-stopie bylby z przodu.Twierdzenie o wyzszosci Williamsa to chyba ironia bo powaznie chyba nikt tak nie powie.
21. kokon510
wie może ktos kiedy renia będzie dysponowała kanałem F???
22. Orlo
Renault: "Nowe poprawki R30 mają potencjał"
Orlo: "Nowe "poprawki" sędziów mają większy"...
23. orinocoPL
Aczkolwiek F-Duct Pszczólce by sie przydal, podejrzewam, ze róznica w czasach wobec McL-a, RB i Ferrari spadlaby drastycznie, a kto wie, czy, znajac Roberta i jego mozliwosci, czy nie byloby czesciej w qual-ach tak jak w Monaco... lub lepiej. Moze wiec warto, zeby Renault nad tym popracowalo nawet jakby mialo to byc tylko w tym sezonie. Mercedes bylby do przeskoczenia a moze i jeszcze jedna ekipa z przodu, ale do tego to jeszcze przydaloby sie zdobywanie punktów przez Witie.
24. orinocoPL
22. Orlo
Obawiam sie, ze mozesz miec racje ;-/
25. rafekf1
20. @orinocoPL ... Zgadzam się całkowicie. Na wolniejszych, krętych partiach toru Robert wyrażnie dojeżdżał do Rubensa, który z kolei odskakiwał mu tylko po wyjściu na długie proste ale i tak pakiet Williamsa na tym torze był zaskakująco konkurencyjny. Ten pełen dziwnych sytuacji wyścig w bardzo małym stopniu odzwierciedlał rzeczywisty układ sił w stawce. No może z wyjątkiem podium, na którym mógł się znaleść Webber.
26. rafekf1
23. @orinocoPL ... Sprawny kanał F mógłby dać Reni ok. 0,3 sek. na okrążeniu. Nie wiem ile tracą teraz do RBR ale dajmy na to ok. 0,6 s. Do Mcl ok. 0,4 a do Ferrari może być maksymalnie chyba 0,2 sekundy na kółku. Zakładając, że konkurencja się nie poprawi, to byłaby szansa prześcignąć tempem Ferrari. Ale oczywiście nikt nie stanie w miejscu. McL już szykuje spory pakiet poprawek na Silverstone. Nie wiem co knuje RBR a w Maranello podobnie jak w Enstone będą skupiali się pewnie na pełnym wykorzystaniu potencjału swych ostatnich modyfikacji i dopracowaniu i wdrożeniu F-Duct. Jedno jest pewne. Jeszcze będzie ciekawie ;)
27. matidj
jeśli ktoś jest zainteresowany ścieżką z reklamy n-gine poniżej podaje tytulik The Cardigans - My Favourite Game
28. orinocoPL
26. rafekf1
Ktos tu niedawno na Forum porównywal róznice w czasach od poczatku sezonu do teraz. Wychodzi, ze na poczatku bylo 1,5-1,8 sekundy a w tej chwili 0,4-0,6 w zaleznosci od toru. Stad widac, ze obietnice Reni o konkurencyjnym bolidzie w drugiej czesci sezonu nie sa bezpodstawne. Fakt, inne zespoly nie stoja w miejscu, ale Pszczólka jednak powoli acz nieustannie dogania czolówka, a MGP juz przeskoczyli. Dlatego mam nadzieje, ze jednak bedzie lepiej. Tak czy inaczej-jeszcze bedzie ciekawie, dokladnie tak jak mówisz.
29. orinocoPL
27. matidj
Fajna piosenka aczkolwiek do jazdy samochodem polecam wersje z gry GT 2 . Nieco moim zdaniem lepsza.
30. matidj
mam też wersje do samochodu jak chcesz
31. matidj
Dr.Bellido vs Junior King - My Favourite Game (Original Mix)
32. orinocoPL
31. matidj
http://www.youtube.com/ watch?v=5txGhuDm PjY&feature= related (usunac spacje)
Taka wersje posiadam. Tak na marginesie seria GT ma najlepsza, moim zdaniem, muzyke do jazdy samochodem. Zwlaszcza szybkiej ;-)
33. leo_
Cieszę się z tego, że Renault może jeszcze więcej się poprawić już na bazie tych poprawek, które ostatnio wprowadziło. Ten potencjał , to bardzo obiecująca informacja i myślę że całkowicie realna. Jeszcze ten kanał - i powinno być jeszcze lepiej. A szanse na to są, bo on przecież działa , nawet jako zaimplementowany niedawno element , w takim chociażby zespole jak Force India (pomijam McLarena, bo to oczywiste). A dodam też, że Renault (Roberta) jest już blisko RBulla i bardzo blisko McLarena, a moim zdaniem zrównało się już nawet z Ferrari. Tak jest na pewno na torach typu Monaco, Kanada czy Walencja (mimo, że mają pewne kłopoty z oponami miękkimi, myślę, że do ominięcia już wkrótce) , a myślę że już niebawem tak będzie również na Silverstone i jemu podobnych torach. Wszak docisk Renault ma coraz większy.
34. kubikafan
robert nie mógł wyprzedzać bo rubens mial f-duct... tym bardziej ze układ toru nie sprzyja wyprzedzaniu...np. button był szybszy od kobaishiego w kwalach blisko 2s + f-duct i nawet nie bylo proby ataku... To co ma powiedziec kubica jak byl tylko szybszy o 3 dziesiate i slabsza predkośc na prostej.
35. koniarek1996
Czy renault będzie miało kanał-f albo inne poprawki??
36. rafekf1
29. @orinocoPL .... Tak było. Renault startowało z dużo niższego pułapu. Mieli wiele do nadrobienia i poradzili sobie z tym znakomicie. Wykonali chyba największy skok w czołówce. Wychodzi na to, że nadrobili w trakcie 9 rund okrągłą sekundę. To chyba sporo bo teoretycznie na dystansie całego wyścigu wychodzi cała minuta. Jestem ciekawy gdzie leży granica prędkości bolidu w tegorocznych regulacjach ? Kto i czy ją osiągnie? Kiedy nastąpi ten moment gdy stwierdzą inżynierowie, że nic już więcej nie wyciśniemy, skupiamy się na bolidach w specyfikacji 2011. Bardzo możliwe, że pod koniec sezonu będzie jeszcze większy ścisk w czołówce gdy osiągnie się już max wydajności. Przyszły sezon, to kilka zmian. Brak podwójnych dyfuzorów, kanału F, regulowanych przednich skrzydeł, powrót Kers-u, regulowane tylne skrzydło, nowe opony itd. Wyścig zbrojeń zacznie się od nowa ;)
37. rafekf1
Miało być do wpisu #28. Sorki ;)
38. grzegorz0812
34 kubikafan
mógł pogadać z nim na zakrętach, pokazał to kobaishi że się da przyczaić i zaatakować skutecznie zawodnika nawet dużo lepszego od siebie.i choć zaraz psy na mnie bedziecie wieszać to muszę to powiedzieć że pan RK jest jak święta krowa jak się za kimś uczepi to ładuje za nim do końca wyścigu...no ile razy w tym sezonie widzieliśmy manewr wyprzedzania przez R.K.? to jak uczestniczyć w jakimś ważnym meczu piłki nożnej i bać se kopnąć z obawy przed spier... akcji...no nie tak jest?nie ryzykuje to i nie popełnia błędów.więc choć mu kibicuje nie uważam go za bardzo dobrego kierowcę.
39. karlito
38. przecież Kobayashi miał świeże super miękkie gumy więc lepszą przyczepność a robert jechał na używanych. to jak ty chciałeś żeby wyprzedzał? ścigał się z Buttonem jak miał świeże gumy.Bez obrazy ale chyba od niedawna oglądasz F1.
40. luk02
Kpina!
Więc Robert zareagował na informację o SC jako pierwszy z kierowców, którzy otrzymali karę. Przypuszczalnie czas reakcji był taki, jak przeciętnego kierowcy w sytuacji gdy w bolidzie zaświeca się SC. Reszta za Robertem nie zwolniła, tylko cisnęła do tego samego zakrętu, żeby tylko nie stracić czasu. Robert zwolnił, bo miał punkt hamowania! Więc gdzie jest przekroczenie przepisów!?
Robert został ukarany w imię durnej poprawności! Bo oni wszyscy jechali tempem wyścigowym i sędziowie nie chcieli uznać faktu, że on akurat był przed zakrętem i zwalniał. Czyli wg nich: gdyby nie było zakrętu to też by nie hamował!
Ku**a żarty, czy coś przeoczyłem?...
41. tomek_92
Właśnie, karlito ma rację. Gdyby Robert miał okazję wyprzedzić to by to zrobił albo przynajmniej próbował tak jak na początku wyścigu z Buttonem albo z Vettelem rok temu w Australii. Tak samo Massa i Alonso nie mogli wyprzedzić dużo wolniejszych kierowców, więc to nie przypadek. Ciężko jest wyprzedzić kogoś kto odjeżdża ci na prostej (tak jak Barichello), bo najłatwiej wyprzedzić kiedy zbliżysz się na prostej i opóźnisz hamowanie albo wykorzystasz tunel, a tego Robert zrobić nie mógł.
42. rafekf1
38. @grzegorz0812 .... Wszystko fajnie ale chyba umknął ci fakt taki, że miękkie gumy są znacznie szybsze od twardych a żużyte twarde ogumienie w konfrontacji ze świeżymi miękkimi są wręcz .... nawet nie wiem jakiego słowa tu użyć ;( Więc proszę cie nie sugeruj, że Kamui stał się nagle wybitnym driverem ... oczywiście nic mu nie ujmując. Robert z Rubensem mieli identyczną strategię. Bolid Williamsa na tym torze spisywał się bardzo dobrze a sam Rubens nie jeżdzi w F1 od w czoraj i przypadkiem. Jeśli tego nie rozumiesz, to tak jak pisał @karlito. Psów nie wieszam, żeby nie było.
43. RadoKub
38. grzegorz0812
jeżeli Pan uważa że Kubica penia to onbord z kwalifikacji monako jest chyba odpowiedzią, Massa za to ryzykuje niesamowicie ostatnio lol2
44. Chupacabra
A KIEDY F-DUCT???
45. Tomyy
38 .ale jestęś fajny :) widac jak dlugo ogladasz F1 :)to juz każdy sredniak o podstawowej wiedzy zrozumial ten wyścig i dlaczego jedni ne moga wyprzedzic a Kob.mogl...poczytaj poogladaj troche wczoj sie...i wtedy oceniaj umiejętności kierowców
46. Jarek fan F1
Co by nie mówić Kubuś jest świetnym kierowcą. Jeżeli ktoś tego nie widzi, jego strata. Jak można to przydusi, jak nie trzeba, to zwolni. Baricza nie mógł niestety wyprzedzić, bo różnica szybkości 0,5 sekundy na okrążenie jest za mała. Czyhał na jego błąd, ale błędu nie było.
Patrząc na liczbę wyprzedzonych kierowców, to najlepszy byłby Schumacher, ale on wyprzedzał cieniasów. Kobayaszi - też mi sztuka wyprzedzić na świeżych laczkach.
Czekam wreszcie na pierwsze zasłużone zwycięstwo, bo to w Kanadzie to był prezent od Hamiltona.
Jeszcze o Hamiltonie. Na jego przykładzie można powiedzieć, że chamstwo popłaca. Nie dziwi mnie wcale reakcja Alonso, który jechał zgodnie z przepisami.
I jeszcze o karach 5 sekund. Może dobrze, że tylko tyle, ale co powiedzieć o Vettelu i Hamiltonie, którzy, jak mi się wydaje pocinali aż się kurzyło. Inni za SC musieli zwolnić, a oni sobie szaleli.
47. pesymista
Śniło mi się dzisiaj, że na jednym z GP w boksie reno był jego (kubicy)....... syn ??? i jakaś kobieta w kręconych włosach. Komentatorzy z bbc nie mogli uwierzyć. Jego syn miał ciemne włosy po tatusiu i może z 2 lata.
Ach jak ja lubię te moje sny :D
48. arek2k
@47. pesymista - ty to masz sny, ty chyba zyjesz tym F1,:)
49. Ananas
Renault w formule 1:
Ilość wyścigów: 272
ilość mistrzostw kierowców: 2
ilość mistrzostw konstruktorów: 2
Ilość zwycięstw: 35
Ilość miejsc na podium: 97
Ilość pole position: 51
Ilość najszybszych okrążeń: 31
50. marrkj
grzegorz mówisz że niema walk że jechał za barichello ale przecież na samym poczatku Kubica stoczył wygraną walkę z Buttonem może nie zauważyłeś tak jak nasi komentatorzy a cały manewr wyprzedzania pokazany był w tv. Ja myśle że nie zobaczyliśmy prawdziwego tempa Renault w tym wyscigu własnie za sprawą wiliamsa i kanału F ewidentnie Kubica doganiał Rubensa na dohamowaniach i w zakretach niestety Rubens odjeżdżał na prostych wcześniej jeszcze przed wypadkiem Webbera Kubica odjeżdzał Buttonowi i zbliżał się do Massy czyli był szybszy od Mclarena i Ferrari (Buttona i Masy )
51. Gumis_81
Dla wszystkich którzy pytają się o F-DUCT w Renault komentary z oficjalnego bloga:
"[12511] Comment by RF1 Paddock Pass 15 hours ago
Amavel, Rupert, no F-duct for Silverstone, that you can be sure of. As we've said before, we've worked on other gains that were certain to bring us progress - notably the blown floor, which was a massive project. Before F-duct is brought to the track, we need to have a solution that we're 100% confident will bring us a gain - which hasn't been the case for many other teams. So we'll need to wait a while longer yet, I'm afraid.
Także zapomnijcie o tym że Reno będzie miało F-DUCT w Wielkiej Brytanii z tego komentarz można wywnioskować że nie są do końca zadowolenie z tego rozwiązania więc wolą rozwijać inne projekty które przynoszą duże korzyści.
Osobiście uważam że na Silverstone bardziej potrzebny będzie dobry docisk niż rozwiązania typu F-DUCT które mogą okazać się porażką tak jak w Turcji gdzie Ferrari i Mercedes traciły przyczepność na szybkich łukach.
52. romekf1
ja tak troche z inneju beczki. wydaje mi sie ze w sezonie 2011 red bul wróci na swoje dawne miejsce, koniec stawki. poniewaz bedzie system kers a jak wiadomo oni nie maja zadnych danych na ten temat. redbull i merc moga miec kłopoty za rok
53. lukaszk99
KERS był wielkim niewypałem i prawie nikt nie odczuwał większych korzyści z jego stosowania, wiec nie sadzę żeby w 2011 diametralnie się wszystko zmieniło.
54. jankes15
nie wiem dlaczego większość tak się uczepiła tego F-ducta. Poza McL chyba nikt nie czerpie z niego tak wielkich korzysći o jakich się mówi/pisze. Mcl go przygotował od 2 lat więc mają dopracowany reszta, po wielkich próbach. osobiście uważam, że puszczenie wydechu nisko dało Renault o wiele większe korzyści niż sam F-duct.
55. robtusiek
52. romekf1 przeciez mogą sobie kupić gotowca od McLarena lub Renault które to bardzo chętnie im udostepnią, oczywiście za drobną oplatą:) ach bym zapomniał jeszcze BMW chcialo dostarczać KERS hehe:) tylko KERS BMW może zastosować LOTUS,HRT,VIRGIN no i może SAUBER o ile chce nadal trzymać tyły. Najbardziej dopracowany KERS miały zespoły (oczywiś
56. robtusiek
(oczywiście w kolejność nie przypadkowa) McLaren, Ferrari, Renault oraz wielka niewiadoma mechaniczny KERS Williamsa.
57. jareks88
Popatrzcie na galerię zdjęć z wyścigu. Wydaje mi się, że na karoserii jest malutki wlot powietrza taki jaki inni mają przy kanale-F (Red Bull ma wlot na nosie bolidu).
Czyżby Renówka już coś testowała. Nigdzie nia wspominają na temat kanału-F w Renóce.
58. tomek1973
38 - jako ze przedmowcy nie wspomnieli to ja dodam - przypomnij sobie pierwsze okrazenie i walke z Buttonem. Porownanie z Kobayashim to tak jakbys porownywal mecz pilkarki w deszczu gdzie jedni graja w korkach a drudzy na bosaka ....
59. tomek1973
Mialo byc "pilkarski"...
60. radzix
57@ Renault już dawno temu ma ten otworek tylko nie na każdym wyścigu
61. ar2rg
Zdjęcie pokazuje wlot powietrza, który jest używany, aby schłodzić kierowców podczas upalnych wyścigów.Kierowcy mają możliwość używania tego wlotu lub nie, w zależności od warunków pogodowych.
62. pesymista
Przeglądam sobie ostatnio powtórki relacji gp bbc i jestem zasmucony tym, że często panowie prowadzący czyli DC, a w szczególności cały ten jake ironicznie kpią z kubicy, pomijają go, albo tylko wspomną jednym zdaniem. Ich przeciwieństwem jest legard, który jak sądzę ma sentyment do reno. Wystarczy jakiś przebłysk roberta, a on już rozemocjonowany krzyczy ;)
Smutne jest to, że kubicę nadal postrzega się jako człowieka bez siły przebicia, nudnego i nie wnoszącego za wiele do f1. Dołuje mnie ten sezon bo kubica stale walczy o miejsca 5-6-7, zamiast o podium. Boje się, że tak będzie już do końca jego kariery w F1 :(
63. darecky3
62. akurat ostratni weekend wyscigowy obejrzalem na BBC i wyobraz sobie ze jak nigdy to tym razem poswiecono uwadze Renault bardzo wiele czasu. W zasadzie mowiono tylko o Renault. Kubica udzielal wywiadu w ktorym DC bral udzial. Nie wiem czy wszystko zrozumiales ale nie odebralem tego jak ty to opisujesz. Byl rowniez wywiad z Petrovem. Mowiono bardzo wiele o talencie Kubicy, o tym jaki wielki dyskomfort mial w BMW i jak wielki wklad wnosi do Renault. Sam Coultard pokusil sie o dygresje sugerujac ze Kubica otworzyl nowa ere w Renault, dodal tempa ktore zgubil Alonso. Nie sugeruje ci niczego ale chyba troche zle odbierasz, moze jestes przewrazliwiony albo oczekujesz zeby tylko Kubica byl omawiany. Niestety jest jeszcze ponad dwudziestu innych driverow
64. Budyn_F1
Oby na Silverstone nie bylo pecha z tymi postojami. W koncu zobaczymy potencjal nowych poprawek.
65. mariusz-f1
62.pesymista - Jezu, jak ja się cieszę z faktu, że na tym forum, jest tak mało ludzi o podobnym charakterze i podejściu do życia jak twoim. Kolego, nie dołuj się tak, bo czasami końca kariery u Roberta, nie doczekasz :-(
pozdrawiam
66. riqoor
38. grzegorz0812
Kubica ma swoje fazy. Czasem jeździ odważnie, niemalże jak szaleniec (GP Kanady) a czasami utknie za jakimś Rubensem albo Adrianem i wlecze się za nimi cały wyścig. Na osłodę mamy fakt, że Kubica jest absolutnie bezbłędny i potrafi wykorzystać bolid na 110% możliwości.
67. grzegorz0812
66. riqoor
to wytłumacz mi czemu po każdym wyścigu GP czytam że nie wyciągną 100% z bolidu i mógł jechać szybciej ale coś tam itp. itd.nie no jest ok jest bezbłędny bo nie atakuje tylko liczy na błędy przeciwników w innym przypadku też by był takim perfekcjonalistą ?nie sądze.ale ta jego strategia przynosi widać efekty tyle że nie "SPECJALNE" :)))
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz