Okrążenie toru w Montrealu okiem Kubicy
Robert Kubica podkreśla, że lubi tor w Montrealu, na którym Formuła 1 była ostatnio dwa lata temu. W sezonie 2008 Robert Kubica szczęśliwie wygrał swój pierwszy i jak na razie jedyny wyścig w F1. Polak liczy także, że R30 także będzie konkurencyjne.„Tor jest typu start-stop z wieloma bardzo dużymi hamowaniami i nierównościami, a ze względu na to, że nie jest to stały tor, przyczepność poprawia się w trakcie weekendu, a kierowcy mogę mocniej naciskać z każdym okrążeniem. Ściany także są bardzo blisko toru, więc mamy mały margines błędu, ale ja zawsze lubiłem taką charakterystykę toru. Jeżeli chodzi o ustawienia trzeba koncentrować się na stabilności podczas hamowania i trakcji, a dodatkowo bolid musi być łatwy w prowadzeniu ze względu na dużą liczbę nierówności.”
„Mimo że w sezonie 2007 miałem tam potężny wypadek, nigdy o nim nie myślałem i nie obawiam się powrotu do Montrealu. W rzeczywistość w sezonie 2008 wygrałem tam ostatni wyścig, więc wracam tam jako zwycięzca. Dobrze czuję tor i liczę, że R30 będzie konkurencyjny. Realistycznie może być trudno wygrać, ale nigdy nic nie wiadomo…”
„Zakręt numer 1 jest zakrętem, w którym hamuje się do zakrętu numer 2. Można atakować mocno wewnętrzną część toru w zależności od balansu bolidu, ale ważne jest aby dobrze wejść w drugi zakręt, który jest irytującym nawrotem, który jest dość długi i otwiera się na wyjściu. Szybko dojeżdża się do sczytu i szybko wciska gaz, aby dojechać do pierwszej szykany,która jest jednym z najprzyjemniejszych zakrętów okrążenia.”
„Zakrętu numer 3 i 4 w bolidzie F1 odczuwa się świetnie. Podchodzi się do zakrętu z prędkością około 155 km/h i zyskuje się dużo czasu przeskakując po tarkach, ale gdy to się robi krawężniki wpływają na twój balans, więc trzeba upewnić się, że wyląduje się w odpowiednim kierunku. Ściany są bardzo blisko wyjścia, a jeżeli minie się je o kilka milimetrów można zyskać 0,2 sekundy w porównaniu do tego jakby przejechało się o pół metra od nich. Zdaje się sprawę z tego jak blisko nich się jedzie, ale nie można pojechać zbyt blisko, gdyż bolidy F1 są dość kruche jeżeli dojdzie do kontaktu.”
„Zakręty numer 8 i 9 tworzą kolejną szykanę, ale nawet jeżeli wygląda to jak szykana, to w zasadzie jest to zakręt o jednym szczycie. Trzeba dobrze wyjść ponieważ dalej tor prowadzi do nawrotu, który jest w zasadzie jedyną realną okazją do wyprzedzania. Nawrót jest najwolniejszym miejscem na torze, a w przeszłości mieliśmy tam problemy rozpadającą się nawierzchnią. Gdy obierze się linię ‘V’, poświęcając swoją prędkość na wejściu, można dobrze wyjść, a to ważne aby upewnić się, że ma się dobrą trakcję na wyścigu na długą prostą.”
komentarze
1. jaroos
Robercik trzymam za ciebie kciuki! Oby Kanada sprzyjala tobie! Zycze PP i no1
2. łejn
Chciałbym żeby było top 5.
3. Wiater
Realistycznie może być trudno wygrać, ale nigdy nic nie wiadomo… - Robert zawsze tonuje napięcie a tu takie stwierdzenie... Będą silni, mają świetny układ przeniesienia napędu i bedą dobrze wychodzić na proste ;)
4. matito
na podium mógłby być
5. kam39
podium jest w jego zasięgu priorytetem dla nich na ten wyścig chyba będzie wyprzedzenie mercedesa
6. Gosu
Pudło w zasięgu, choć lekko nie będzie. RBR i McL ciężko będzie pokonać.
7. mac7
Na tym torze Robert miał swój najlepszy i najgorszy występ. Oby znowu był najlepszy występ.
8. Senna_olk
Jakie są wasze typy?
Krótka analiza.
Myślę, że na 1 miejsce mają szanse McLaren i Redbull.
Jeśli chodzi o 2 miejsce, tak jak wyżej
3 Miejsce: Jak wyżej + Mercedes + Alonso i Kubica
4,5 Miejsca: Jak wyżej
6: + Massa
Reszta mało ważna.
Mój typ:
1.Hamilton
2. Webber
3. Vettel
4. Button
5. Kubica/Alonso (choć Ferrari będzie wielką niewiadomą)
Odpowiednia Schumacher,Massa/Rosberg...
9. zyla1996
Robert powalczy o pierwszą czwórkę
10. karlito
Jeżeli nikt z 4 RedBull, McLaren nie da ciała to prawdopodobnie Robert będzie 5. A jak wygra to położę mu za darmo płytki w domu ;)) hie , hie.
11. zbkie1
Nie mogę się doczekać kwalifikacji i oczywiście GP. Tor który z jednej strony wymaga dobrego docisku, co jest jak wiemy jest słabą stroną Reni, wymaga również dobrej mechaniki, co z kolei jest atutem zespołu z Enstone. Braki w aero i prędkości na prostej Robert może nadrobić ostrą jazdą w szykanach. Będzie ciężko, ale wierzyć trzeba. Serce chciałoby podium, ale rozum obstawia 5-6 miejsce.
12. Maxy
Jeszcze moze sie zdarzyc wiele :) jakas akcja z desczem.. moze wypadek.. i roert moze byc wysoko.. albo wyzej niz to by bylo w 'normalnych' warunkach
13. Jaro75
Liczę na podium i mocne kwalifikacje.Skoro w Turcji Robertos był szybki mimo że tak do końca nie zgrał się z miękkimi to tutaj w Kanadzie gdzie jest niesamowicie szybki już od piątkowych treningów w 2006 r ,czyli piękne dohamowania i bliskie ściany + te dodatkowe 10 albo 15% od Roberta musi się przełożyć na super wynik.Wiadomo że cudotwórcą nie jest ale będzie szybki.To pewne :)
14. ziyon
Bądźmy dobrej myśli ludziska... ];-)
15. banancio95
Robert, niech moc będzie z tobą
16. ninja016
hej:) czy pomoze mi ktos w ustawieniach bolidu na ten tor bo na ust.poczatkowych uzyskuje czasy na poziomie 1.18 a komputer uzyskuje czasy 1.14-1.16 prosze o pomoc:)
17. piotrek74
16. ninja016>spytaj Roberta
18. radzix
a Robert walnie 1:13 w sobotę :D
19. kedar9315
marzenie mam żeby robert zdobył PP i wygrał GP kanady xD ale będzie ciężko :/ ale i tak powinno być dobrze :)
20. leo_
11.zbkie1- Tor w Kanadzie posiada przede wszystkim ostre wolne zakręty i proste, które nie są zbyt długie (tor typu Stop and Go), co bardzo pasuje Renault. W zasadzie nie ma długich i szybkich łuków. Jest jeden (5), ale nie jest zbyt długi, więc zysk z dużego docisku aero nie jest zbyt duży. Dodam, że renault cały czas się poprawia w tym zakresie, a nie wiadomo czy nie będzie jeszcze lepiej po poprawkach w Kanadzie. A i prędkości na krótkich prostych (takie są w Kanadzie), gdzie zysk z F-ductu jest raczej niewielki (Renault na razie go nie posiada), są w wykonaniu renówki bardzo dobre.
21. leo_
Ja obstawiam, że w Q będzie 1.13.8 do 1.14.5.
22. lesio70
oj strasznie sie obawiam żeby nie było żadnego zlego kontaktu co wyścig to zaciskam kciuki -żeby nikt mu nie przywalił........to chyba syndrom zeszłego roku a tu dość długo nic takiego nie ma ,oby tak dalej oczywiście ale....... tfu i odpukać
23. 21focus
orientuje się ktoś jak to bedzie z typowaniem? Kwalifikacje są w sobote chyba o 19 a typowanie zawsze jest do 22. w związku z tak poźnym Q nie bedzie więcej czasu na oddanie typów?? Pytam dlatego bo w sobote idę na wesele :((( i nie dam rady wytypować w sobotę. Panie Kempa Bardzo proszę o onfo w tej sprawie.
24. pqo
O proszę, ja również idę na wesele ;] Dołączam się do pytania..
25. fezuj
23. 21focus - Dobra rada ..... zrezygnuj z wesela ;)
A tak szczerze to młoda para nie dba o ciebie tak jak to w moim przypadku tydzień temu było. Wesela można robić tylko w te weekendy gdy F1 ma wolne !!!
26. pqo
Ale w tym tygodniu był wieczór kawalerski, na RANCZO nie było tv, po poprawce w niedzielę byłem "sztywny". Kwalifikacje można sobie odpuścić ostatecznie, choć i tak nie jest powiedziane, że decydujących sesji się nie obejrzy.
27. Termos
Kurde... Panowie... przyznacie mi rację, że Robertowi za ten sezon należało by się zwycięstwo.... Jest tutaj mistrzem... tak jak w Monaco... Gdyby w kwalifikacjach był 2 i utrzymał się za 1 redbullem... mógł by liczyć na błąd... lub awarie. Wiadomo przecież, zę Redbulle są perfekcyjne... ale jak by były zbudowane z plastiku. Więc mój typ to:
1. Kubica
2. Weber
3. Hamilton
4. Alonso
5. Rosberg
6. Masa
7. Schumacher
8. Buton
Wiem, że mało realistycznie... może dlatego, że subiektywnie :P
28. Budyn_F1
Najtrudniesze beda dwa ostatnie zakrety ale bedzie dobrze.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz