komentarze
  • 2. Karramba
    • 2010-05-25 20:47:37
    • *.lukman.pl

    Widac Berniemu nie dała do myslenia wpadka z USF1 i pakuje sie w kolejna niepewna inwestycje.

  • 3. kedar9315
    • 2010-05-25 20:48:53
    • *.116.80.2

    jak zespół ameryksńxki nie dał rady wejść do F1 to wzieli sie za tor. hmmmm.... nawet niezły pomysł :)

  • 4. Myntel
    • 2010-05-25 20:54:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ide po wize ... :P

  • 5. yaneq
    • 2010-05-25 21:00:33
    • *.pancom.pl

    kolejna dziwna decyzja berniego. czuje zapach dolara. toru nie ma, umowa na 10 lat... no świetnie!

  • 6. luka55
    • 2010-05-25 21:06:44
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Uwazam ze wyscigi F1 powinny sie odbywac w takim kraju jak USA .Druga spraawa to to jak to wszystko bedzie wygladalo . Ale o tym sie dopiero przekonamy.

  • 7. Renault R30 F1
    • 2010-05-25 21:11:46
    • *.centertel.pl

    Jak tak dalej pójdzie to bedzie wiecej torów niż kierowców w kalendarzu F1.

  • 8. hotshots
    • 2010-05-25 21:14:47
    • *.chello.pl

    Nareście i mam nadzieję, że ten Tilke się do tego toru nie dotknie, a i parę rzeczy od
    USmanów się nauczą (HD, rzeczywisty odsłuch onboard, ruchome kamery, świeże hamburgery :D)

  • 9. przemoziom99
    • 2010-05-25 21:15:04
    • Blokada
    • *.rzeszow.vectranet.pl

    czemu nie na indianapolis?
    i jak znam życie to berni wywali jakiś fajny tor w miejsce tego !

  • 10. dziarmol@biss
    • 2010-05-25 21:38:12
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dzisiaj, w tej uroczystej chwili wszyscy jesteśmy Amerykanami ;-))

  • 11. yaneq
    • 2010-05-25 21:39:17
    • *.pancom.pl

    f1. gpupdate. net/en/photolarge.php ?photoID=154520&catID=5042
    genialne foto!

  • 12. grzegorz0812
    • 2010-05-25 22:16:24
    • *.adsl.inetia.pl

    (niepewna inwestycja) to zależy od klauzul zawartych w tej umowie której żeśmy nie czytali więc niema co krytykować lub chwalić a tor tez może być odjechany w kosmos lub okazać się totalną klapa. możę to o ten jeden wyścig więcej w sezonie???

  • 13. nomadwcm
    • 2010-05-25 22:16:34
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A w Teksasu ważą piwo z czerwonej rzepy :DDD

  • 14. Konik_mekr
    • 2010-05-25 22:22:54
    • *.gorzow.mm.pl

    Cała nadzieja w tym, że w artykule nie ma mowy o Nadwornym Projektancie F1. To pozwala patrzeć opytmistycznie na nowy tor:)

  • 15. tomiirow
    • 2010-05-25 22:33:51
    • Blokada
    • *.netmax.net.pl

    Na wypadek nagłego zaniku pamięci.

  • 16. matito
    • 2010-05-25 22:40:38
    • *.adsl.inetia.pl

    znów nawet spoko

  • 17. nomadwcm
    • 2010-05-25 23:05:23
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    14. Konik_mekr
    Nie byłbym tego taki pewny :DDD

  • 18. Siganiv
    • 2010-05-25 23:15:34
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Jestem na tak, pod warunkiem, że nie kosztem Spa, Monza, Silverstone, Nurburgring, Monaco, Interlagos... I niech ktoś porwie Tilke na najbliższe 2 lata, żeby nie mógł projektować :D
    Jest nadzieja, że będzie nieźle :)

  • 19. radosny
    • 2010-05-25 23:58:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ciągle narzekacie na Tilke'go a przecież to nie jest jego wina. Na prawdę uważacie, że nie potrafiłby zaprojektować toru takiego jak Spa czy Monza? Oczywiście że potrafiłby.
    On jednak projektuje tory na zamówienie pod konkretne wymagania i musi się ich trzymać.
    Jakie to wymagania? wystarczy trochę ruszyć głową:
    - tory mają być bezpieczne, generalnie ma być jak najmniej rozbitych bolidów. Nic tak nie psuje wizerunku marki jak walające się części po torze z napisem na przykład Santander. Plan marketingowy zakłada budowanie pozytywnych skojarzeń "sukces", "plan wykonany", "doskonałe osiągi" , "zwycięstwo". Jeśli mamy dzwona to chcemy czy nie pojawiają się negatywne skojarzenia "problemy", "awaria","błąd" czy wreszcie "porażka" a tego koledzy z działu marketingu chcieli by baaardzo uniknąć. Nie po to ładują takie miliony żeby konsumentowi wytwarzały się skojarzenia typu "porażka".
    - druga kwestia: tory mają być takie żeby wygrywał najlepszy bolid. Na pokładzie może być osioł. Wzrost znaczenia bolidu a zmniejszenie roli kierowcy - to teamy mają kreować gwiazdy kierownicy a nie na odwrót. Bardzo wygodna sytuacja.

    Podsumowując dlaczego mamy takie a nie inne tory? Powtarzając slogan :bo w F1 rządzi kasa a kasa nie bierze się znikąd. Za wszystko trzeba zapłacić w ten czy w inny sposób.

  • 20. rabus30
    • 2010-05-26 06:10:06
    • *.54.33.4

    10. dziarmol@biss

    dobre, wręcz bardzo dobre

  • 21. mpkaras
    • 2010-05-26 08:01:12
    • *.zep.com.pl

    Narzekacie na Tilke, czy jak on się tan nazywa, a przecież każdy wie, że dzisiaj projektanci projektują z Internetu. Więc ponarzekajcie na Internet.
    10. dziarmol@ holy truth.

  • 22. kam39
    • 2010-05-26 08:19:35
    • *.lukman.pl

    brawo!

  • 23. mac7
    • 2010-05-26 09:05:35
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Teraz brakuje tylko zezpołu.

  • 24. fezuj
    • 2010-05-26 09:27:05
    • *.pub.krusz-lan.pl

    Dziś triumfalne fanfary a za pół roku okaże się że sponsorzy się wycofują , za rok temat przestaje być aktualny z powodu znikomego zainteresowania
    a głownie z powodu trudności finansowych.

    A w miejscu lokalizacji jak wystarczy funduszy uroczyście wmurują pamiątkową tablicę:
    TU MIAŁ SPOCZĄĆ (już niestety ś.p. ) TOR FORMUŁY 1 "TEKSAS"

  • 25. jar188
    • 2010-05-26 09:51:28
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @19. radosny, Nie chodzi o bezpieczne tory, ale o nudne a takie właśnie projektuje ostatnio Tilke, najlepszy przykład Abu Zabi, nowoczesny i nudny tor. Da się zaprojektować ciekawy tor żeby nie był nudny, chociażby Turcja.

    No i zapomniałeś o jednej najważniejszej rzeczy: kasa rządzi wszędzie to fakt, ale kasa nie bierze się znikąd tylko z naszych kieszeni. Im sport jest ciekawszy i przyciąga więcej kibiców tym więcej jest firm i kasy dookoła sportu, i analogicznie w drugą stronę.
    Więc jeżeli zostaną same nudne tory a oglądalność i zainteresowanie F1 spadnie o połowę to i kasy będzie duuużo mniej, proste i logiczne. Nikt nie wyłoży złamanej złotówki na coś co nie cieszy się dużą popularnością wśród ludzi, a nowe tory przyczyniają się do robienia z F1 nudnego sportu motorowego.

  • 26. Ataru
    • 2010-05-26 10:14:28
    • *.chello.pl

    Sojuz nieruszimyj respublik swobodnych spoila nawieki wielikaja rus! A, nie ten hymn. No ja wolalbym GP Rosji, zdecydowanie ;-) A w USA naprawde sa tory...

    No ale to prawda, mozna im wybudowac i taki, gdzie bedzie sie jezdzic gesiego, takiego chyba jeszcze nie maja.

  • 27. koal007
    • 2010-05-26 11:50:21
    • *.speed-transfer.mm.pl

    A jednak. Jak zrobią prawdziwy tor pod F1, to będzie GP USA. Formułka chce wejść do Stanów. Lotus chce sprzedawać tam swoje wózki. Nie doszedł do skutku projekt timu USA racing, może jak będzie tor...? Dla F1 to dobrze. Większa kasa, więcej sponsorów, lepsze bolidy i większa konkurencyjność.
    @19 Masz całkowitą rację, byle na tym torze dało się wyprzedzać bo np. GP to totalna porażka.

  • 28. koal007
    • 2010-05-26 11:51:06
    • *.speed-transfer.mm.pl

    GP Monaco

  • 29. Ravfaaaaa
    • 2010-05-26 13:19:26
    • *.218.146.194.generacja.pl

    Ogólnie to dobrze, że F1 wraca do USA, tylko żeby ten projekt nie skończył jak USF1. Osobiście wolałbym wyścig na Indianapolis albo na, którymś wskrzeszonym torze ulicznym, np. Las Vegas ;)

  • 30. Kojag
    • 2010-05-26 14:05:34
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Budowa toru to zupełnie inna bajka niż była z USF1. Teraz nie będzie już takiej klapy. Dobrze, że będzie GP USA. Lepiej, kiedy wyścigi są robione w krajach gdzie jest tradycja wyścigowa (tak, tak, wiem że nascar i f1 to nie to samo...), bo trochę dziwnie czuję się oglądając GP Abu Dhabi, czy GP Singapuru...

  • 31. Quaresma07
    • 2010-05-26 20:37:09
    • *.160.246.76

    Podpisali umowę a toru nie ma ; )
    Ciekawe czy zdążą w niecałe 2 lata ; ].

  • 32. abbex
    • 2010-05-27 15:58:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    tor zapewne wybuduje niejaki tilke lamus wyjatkowy.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo