komentarze
  • 6. Musashi
    • 2010-04-13 11:37:19
    • Blokada
    • *.korbank.pl

    Trochę nie macie racji. W końcu wybuchający silnik czy problemy jak u Vettela podnoszą dramaturgię nawet gdy wyścig ma formułę przejazdu karawany.

  • 7. Anteaus
    • 2010-04-13 11:44:21
    • *.lodz.msk.pl

    Dla mnie niezwykle głupi przepis bo promuje oszczędność a nie atrakcyjność widowiska. Dla zawodnika wystarczającą karą jest to ,że jednostka napędowa ulega uszkodzeniu i nie dojeżdża do mety.Karanie go podwójnie jest co najmniej nieuczciwe

  • 8. domel31
    • 2010-04-13 11:47:05
    • *.compower.pl

    Niewiem do czego toporownac ale:
    1. to tak jak by zespol pilkarski mial tylko 100 pilek w sezonie i kazde wybicie za linie boczna zmnijszalo by ilosc dostepnych pilek.
    Szkoda ze nie wprowadza limitu przednich skrzydel :) pod koniec sezonu by jezdzili bez :)

    Ale to rowniez sa uroki tego sportu, ferrari i tak ma juz spore problemy z silnikami taka decyzja powoduje ze moga sie nie liczyc w chinach albo biora pod uwage niska temperature jaka bedzie tam panowac.

  • 9. appil
    • 2010-04-13 12:08:40
    • *.ip.netia.com.pl

    Poxylina wszystko naprawi :)

  • 10. Kimi Rajdkoniem
    • 2010-04-13 12:23:42
    • *.warszawa.supermedia.pl

    Dla każdego warunki są takie same: trzeba mieć szybki i bezawaryjny bolid i umieć o niego dbać. Tyczy się to każdego zespołu i kierowcy

  • 11. MontyF!F!
    • 2010-04-13 12:29:01
    • Blokada
    • *.205.76.50

    No jestem ciekaw co zrobi Ferrari. Jakby nie patrzeć na ostatnie Kalifikacje byli za RBR o 0,100 sek. To jest bardzo nie wiele. Ich jakoś nikt nie posądza o obniżanie podwozia co jest dziwne. Myślę że jak będą czyste kwalifikacje to te dwa zespoły mogą się wymieszać między sobą.

  • 12. 21focus
    • 2010-04-13 12:34:02
    • *.133.205.158

    troche to nie przemyślane... kalendarz się wydłużył a silników dalej osiem jest, będą jaja jak pod koniec sezonu liderzy stracą silniki a taka renia będzie w stanie walczyc o mistrza

  • 13. przemoziom99
    • 2010-04-13 13:43:21
    • Blokada
    • *.rzeszow.vectranet.pl

    oby silnik cię tym razem nie zawiódł Fernando

  • 14. Kornik
    • 2010-04-13 13:50:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W poprzednim sezonie taki problem miało BMW i co ? Dojechali do końca sezonu a nawet w Brazylii było drugie miejsce Kubicy z ograniczonymi obrotami. Poza tym to dopiero czwarty wyścig i sytuacja może sie całkiem odwrócić. Może to Renault zacznie nagle tracić silniki. Nigdy nic nie wiadomo

  • 15. lechart
    • 2010-04-13 14:06:15
    • *.olsztyn.mm.pl

    Jak widać, silniki Renault dają sobie radę, bo są używane (przynajmniej przez Kubicę) rozsądnie. Dlatego mam cichą nadzieję, że zaprocentuje to w drugiej połowie sezonu.
    14. Kornik Renault nie powinno tracić silników, bo są one konstruowane i wykonane właśnie przez Renault. Znają ich mocne i słabe strony.
    Jeżeli chodzi o Ferrari, to gubi ich chyba ograniczanie zużycia paliwa. Ograniczenie spalania bez zmniejszania parametrów silnika, musi powodować jego przegrzewanie się. Myślę jednak, że pracują nad tym i znajdą rozwiązanie problemu. Nie na darmo, nazywają się Ferrari.

  • 16. jar188
    • 2010-04-13 14:22:38
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @15. lechart , pominąłeś mały fakt: silniki Renault się przegrzewały w Malezji zarówno u Roberta jak w RB i kto wie, czy nie doszłoby do jakiejś awarii gdyby Robert musiał cisnąć do ostatniego kółka, gdyby Hamilton wyprzedził Sutila i zaczął go gonić.

  • 17. Polak477
    • 2010-04-13 14:25:57
    • *.pppoe.covernet.pl

    Ja na miejscu Ferrari też bym wystąpił o poprawki w silniku, jak Renault może, to i oni powinni :). A silnik dostaje mocno, bo musieli go strasznie wyregulować. Ale to jest Ferrari ma najlepszych specjalistów i wierzę, że sobie z tym poradzą.

  • 18. MontyF!F!
    • 2010-04-13 14:52:45
    • Blokada
    • *.205.76.50

    Czy tylko ja wiem że Alonso spalił silnik tylko i wyłącznie dlatego że jego skrzynia biegów źle funkcjonowała. Więc o co się boicie

  • 19. lechart
    • 2010-04-13 15:41:11
    • *.olsztyn.mm.pl

    16. jar188 Wszystkie silniki mogą się przegrzewać. Istotna jest reakcja na to zjawisko. Trzeba wiedzieć kiedy "cisnąć", a kiedy odpuścić. Hamilton zużył opony, jak to Hamilton.......... Nie było zagrożenia. Inna sprawa, że gdyby nie Hamilton to byłoby nudno.....:)))

  • 20. matito
    • 2010-04-13 15:42:36
    • *.adsl.inetia.pl

    chyba te lepsze silniki bo tam zaliczyli dublet. I tak są w świetnej formie bo i Massa i Alonso są na 2 pierwszych miejscach w tabeli więc obaj kierowcy ferrari

  • 21. jar188
    • 2010-04-13 16:00:55
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    19. lechart, pomiędzy mogą przegrzewać się a przegrzały jest jednak istotna różnica wskazująca na to ,że silniki Renault szwankują w wysokich temperaturach, Robert zwolnił żeby oddalić się od Rosberga właśnie dlatego,że silnik zaczął się przegrzewać, czyli nie wytrzymał trudów wyścigu w wysokich temperaturach.

  • 22. sk0k
    • 2010-04-13 16:02:55
    • *.icpnet.pl

    czy ktos wie ile razy kubek wymienial jednostki napedowe ?

  • 23. devious
    • 2010-04-13 16:36:30
    • *.nplay.net.pl

    a wiecie co mnie dziwi - czemu Ferrari sobie w Malezji nie wymieniło silników przed startem?

    i tak ruszali z 20 i 22 pola więc z szarego końca - praktycznie nic by nie stracili - a dostali by po 1 jednostce gratis na resztę sezonu...

    moim zdaniem popełnili strategiczny błąd w tym momencie (Alonso i tak nie zdobył punktów a Massa ledwo kilka - jakby ruszali z ostatniego rzędu pewnie niewiele by się zmieniło pod tym względem) - i to się może zemścić na nich pod koniec sezonu jak silników będzie brakować i trzeba będzie np. zamiast z 2 miejsca ruszać za karę z 12-stego...

  • 24. marcin20
    • 2010-04-13 17:04:24
    • *.static.sitel.net.pl

    Dobrze, że Renault nie ma z tym problemów jak na razie.

  • 25. Renault F1 Team
    • 2010-04-13 17:18:05
    • *.adsl.inetia.pl

    22. sk0k-jechał 3 wyścigi na jednym silniku, mechanika to mocna strona RF1:)

  • 26. szerter
    • 2010-04-13 18:58:43
    • *.com-promis.3s.pl

    23. devious - bo karę dostaną przy użyciu 9. silnika a ten byłby ich 4. ...?

  • 27. szerter
    • 2010-04-13 19:02:57
    • *.com-promis.3s.pl

    25. Renault F1 Team - Chyba jednak jest nieco inaczej: Pietrow jechał cały czas na pierwszym, natomiast RK już w Malezji miał 2.?

  • 28. Renault F1 Team
    • 2010-04-13 20:14:41
    • *.adsl.inetia.pl

    Tak, miał 2, ale nie już, dopiero:)

    Nie patrzyłem na inną stronkę internetową o silnikach skąd ty pewnie wziąłeś to, sugerowałem się wypowiedziami RF1, że Robert ma ten sam silnik...prawda jest taka, że porównując poprzedni sezon a ten, to niebo a...no właśnie, nawet nie ziemia...O silniki martwic sie nie musimy:)

  • 29. kuczek
    • 2010-04-13 20:24:36
    • *.182.154.30.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    mogą mieć poważne problem z silnikami pod koniec sezonu

  • 30. gego1700
    • 2010-04-13 21:02:32
    • *.idc.net.pl

    http://www .youtube.com/watch?v=LW2C_2vGfvI&NR=1

  • 31. Majki35
    • 2010-04-13 21:20:58
    • Blokada
    • *.177.199.24

    Na wszelki wypadek by obniżyć koszty wprowadzić zakaz wymiany opon i jechać do końca na tych co założyli na treningu d końca wyścigu było by wielkie cięcie kosztów mam racje?????????????

  • 32. Renault F1 Team
    • 2010-04-13 22:27:07
    • *.adsl.inetia.pl

    31. Majki35-racje masz, ale:
    Opona wytrzymuje do 300km, a jak wytrzyma 280? albo 260? może też wytrzymać 350, ale nigdy nic nie wiadomo...i jazda na oponach, które są jak kartka papieru, ponieważ są takie starte to nie jest najbezpieczniejsze, a twój pomysł widowiska nie poprawi, a teraz koszta nie mają już takiego znaczenia, kryzys przemija:)

  • 33. gembam
    • 2010-04-13 23:16:34
    • *.jjs-isp.pl

    Sztuka z przegrzewaniem dotyczy aerodynamiki. Ferrari goni za majstrem i stosują chłodzenie na styk. Wiadomo, że lepsze chłodzenie to gorsze aero i wolniejsza jazda. Więc muszą ryzykować...

  • 34. rabus30
    • 2010-04-14 05:53:50
    • *.54.33.4

    kempa007

    Przydałaby się jakaś tabelka odnośnie użycia silników przez poszczególne teamy i kierowców. Pomyśl o tym.

  • 35. szerter
    • 2010-04-14 13:11:03
    • *.com-promis.3s.pl

    no i skrzyń biegów też :)

  • 36. Arab1989
    • 2010-04-14 20:59:26
    • *.speed-transfer.mm.pl

    Moim zdaniem każdy kierowca powinien mieć po jednym silniku na dwa wyścigi


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo