Ferrari w Chinach pojedzie na silnikach z Bahrajnu
Zespół Ferrari użyje w Chinach w swoich bolidach silników, które zostały użyte przez ekipę podczas GP Bahrajnu.Podczas GP Malezji awarii uległy oba silnik zespołu Saubera, a pod koniec wyścigu wybuchała także jednostka napędowa w aucie Fernando Alonso.
Każdy kierowca w sezonie może użyć jedynie 8 jednostek napędowych, wymieniając je dowolnie w trakcie trwania sezonu. Po przekroczeniu limitu zostanie na niego nałożona kara przesunięcia o 10 miejsc na starcie wyścigu.
komentarze
1. Voight
I dlatego właśnie Alonso może zapomnieć o tytule.
2. motyl1604
Po ostatnim wyścigu tak sobie pomyślałem jak piszesz - chyba że z przodu Red Bulle szybkie aczkolwiek delikatne bolidy nie będą nie wytrzymywać trudów wyścigów. I nagle się okaże, że najpoważniejszym kandydatem do tytułu jest HAM o ile zapanuje nad charakterkiem. I tak sobie myślę, że "ciułanie" punktów w tym roku bardzo przypomina mi sezon 2008 gdzie KUB rulez przez jakiś czas... Historia lubi się powtarzać.
3. motyl1604
Przepraszam za składnię wyżej ---> zaćma attacking
4. k.lebsky
Najbardziej elitarna seria wyścigowa polega w dużej mierze na oszczędzaniu silników - coś pięknego!
5. Alakhai
osobiście też uważam to za parodię, bo pod koniec wyścigu każdy zespół kalkuluje czy się opłaca cisnąć i gonić czy jednak oszczędzać silnik i dojechać, tu wg mnie też jest pogrzebane widowisko, bo trochę się to kłóci z elitarną serią wyścigów
6. Musashi
Trochę nie macie racji. W końcu wybuchający silnik czy problemy jak u Vettela podnoszą dramaturgię nawet gdy wyścig ma formułę przejazdu karawany.
7. Anteaus
Dla mnie niezwykle głupi przepis bo promuje oszczędność a nie atrakcyjność widowiska. Dla zawodnika wystarczającą karą jest to ,że jednostka napędowa ulega uszkodzeniu i nie dojeżdża do mety.Karanie go podwójnie jest co najmniej nieuczciwe
8. domel31
Niewiem do czego toporownac ale:
1. to tak jak by zespol pilkarski mial tylko 100 pilek w sezonie i kazde wybicie za linie boczna zmnijszalo by ilosc dostepnych pilek.
Szkoda ze nie wprowadza limitu przednich skrzydel :) pod koniec sezonu by jezdzili bez :)
Ale to rowniez sa uroki tego sportu, ferrari i tak ma juz spore problemy z silnikami taka decyzja powoduje ze moga sie nie liczyc w chinach albo biora pod uwage niska temperature jaka bedzie tam panowac.
9. appil
Poxylina wszystko naprawi :)
10. Kimi Rajdkoniem
Dla każdego warunki są takie same: trzeba mieć szybki i bezawaryjny bolid i umieć o niego dbać. Tyczy się to każdego zespołu i kierowcy
11. MontyF!F!
No jestem ciekaw co zrobi Ferrari. Jakby nie patrzeć na ostatnie Kalifikacje byli za RBR o 0,100 sek. To jest bardzo nie wiele. Ich jakoś nikt nie posądza o obniżanie podwozia co jest dziwne. Myślę że jak będą czyste kwalifikacje to te dwa zespoły mogą się wymieszać między sobą.
12. 21focus
troche to nie przemyślane... kalendarz się wydłużył a silników dalej osiem jest, będą jaja jak pod koniec sezonu liderzy stracą silniki a taka renia będzie w stanie walczyc o mistrza
13. przemoziom99
oby silnik cię tym razem nie zawiódł Fernando
14. Kornik
W poprzednim sezonie taki problem miało BMW i co ? Dojechali do końca sezonu a nawet w Brazylii było drugie miejsce Kubicy z ograniczonymi obrotami. Poza tym to dopiero czwarty wyścig i sytuacja może sie całkiem odwrócić. Może to Renault zacznie nagle tracić silniki. Nigdy nic nie wiadomo
15. lechart
Jak widać, silniki Renault dają sobie radę, bo są używane (przynajmniej przez Kubicę) rozsądnie. Dlatego mam cichą nadzieję, że zaprocentuje to w drugiej połowie sezonu.
14. Kornik Renault nie powinno tracić silników, bo są one konstruowane i wykonane właśnie przez Renault. Znają ich mocne i słabe strony.
Jeżeli chodzi o Ferrari, to gubi ich chyba ograniczanie zużycia paliwa. Ograniczenie spalania bez zmniejszania parametrów silnika, musi powodować jego przegrzewanie się. Myślę jednak, że pracują nad tym i znajdą rozwiązanie problemu. Nie na darmo, nazywają się Ferrari.
16. jar188
@15. lechart , pominąłeś mały fakt: silniki Renault się przegrzewały w Malezji zarówno u Roberta jak w RB i kto wie, czy nie doszłoby do jakiejś awarii gdyby Robert musiał cisnąć do ostatniego kółka, gdyby Hamilton wyprzedził Sutila i zaczął go gonić.
17. Polak477
Ja na miejscu Ferrari też bym wystąpił o poprawki w silniku, jak Renault może, to i oni powinni :). A silnik dostaje mocno, bo musieli go strasznie wyregulować. Ale to jest Ferrari ma najlepszych specjalistów i wierzę, że sobie z tym poradzą.
18. MontyF!F!
Czy tylko ja wiem że Alonso spalił silnik tylko i wyłącznie dlatego że jego skrzynia biegów źle funkcjonowała. Więc o co się boicie
19. lechart
16. jar188 Wszystkie silniki mogą się przegrzewać. Istotna jest reakcja na to zjawisko. Trzeba wiedzieć kiedy "cisnąć", a kiedy odpuścić. Hamilton zużył opony, jak to Hamilton.......... Nie było zagrożenia. Inna sprawa, że gdyby nie Hamilton to byłoby nudno.....:)))
20. matito
chyba te lepsze silniki bo tam zaliczyli dublet. I tak są w świetnej formie bo i Massa i Alonso są na 2 pierwszych miejscach w tabeli więc obaj kierowcy ferrari
21. jar188
19. lechart, pomiędzy mogą przegrzewać się a przegrzały jest jednak istotna różnica wskazująca na to ,że silniki Renault szwankują w wysokich temperaturach, Robert zwolnił żeby oddalić się od Rosberga właśnie dlatego,że silnik zaczął się przegrzewać, czyli nie wytrzymał trudów wyścigu w wysokich temperaturach.
22. sk0k
czy ktos wie ile razy kubek wymienial jednostki napedowe ?
23. devious
a wiecie co mnie dziwi - czemu Ferrari sobie w Malezji nie wymieniło silników przed startem?
i tak ruszali z 20 i 22 pola więc z szarego końca - praktycznie nic by nie stracili - a dostali by po 1 jednostce gratis na resztę sezonu...
moim zdaniem popełnili strategiczny błąd w tym momencie (Alonso i tak nie zdobył punktów a Massa ledwo kilka - jakby ruszali z ostatniego rzędu pewnie niewiele by się zmieniło pod tym względem) - i to się może zemścić na nich pod koniec sezonu jak silników będzie brakować i trzeba będzie np. zamiast z 2 miejsca ruszać za karę z 12-stego...
24. marcin20
Dobrze, że Renault nie ma z tym problemów jak na razie.
25. Renault F1 Team
22. sk0k-jechał 3 wyścigi na jednym silniku, mechanika to mocna strona RF1:)
26. szerter
23. devious - bo karę dostaną przy użyciu 9. silnika a ten byłby ich 4. ...?
27. szerter
25. Renault F1 Team - Chyba jednak jest nieco inaczej: Pietrow jechał cały czas na pierwszym, natomiast RK już w Malezji miał 2.?
28. Renault F1 Team
Tak, miał 2, ale nie już, dopiero:)
Nie patrzyłem na inną stronkę internetową o silnikach skąd ty pewnie wziąłeś to, sugerowałem się wypowiedziami RF1, że Robert ma ten sam silnik...prawda jest taka, że porównując poprzedni sezon a ten, to niebo a...no właśnie, nawet nie ziemia...O silniki martwic sie nie musimy:)
29. kuczek
mogą mieć poważne problem z silnikami pod koniec sezonu
30. gego1700
http://www .youtube.com/watch?v=LW2C_2vGfvI&NR=1
31. Majki35
Na wszelki wypadek by obniżyć koszty wprowadzić zakaz wymiany opon i jechać do końca na tych co założyli na treningu d końca wyścigu było by wielkie cięcie kosztów mam racje?????????????
32. Renault F1 Team
31. Majki35-racje masz, ale:
Opona wytrzymuje do 300km, a jak wytrzyma 280? albo 260? może też wytrzymać 350, ale nigdy nic nie wiadomo...i jazda na oponach, które są jak kartka papieru, ponieważ są takie starte to nie jest najbezpieczniejsze, a twój pomysł widowiska nie poprawi, a teraz koszta nie mają już takiego znaczenia, kryzys przemija:)
33. gembam
Sztuka z przegrzewaniem dotyczy aerodynamiki. Ferrari goni za majstrem i stosują chłodzenie na styk. Wiadomo, że lepsze chłodzenie to gorsze aero i wolniejsza jazda. Więc muszą ryzykować...
34. rabus30
kempa007
Przydałaby się jakaś tabelka odnośnie użycia silników przez poszczególne teamy i kierowców. Pomyśl o tym.
35. szerter
no i skrzyń biegów też :)
36. Arab1989
Moim zdaniem każdy kierowca powinien mieć po jednym silniku na dwa wyścigi
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz