komentarze
  • 5. re-reikorp
    • 2010-04-08 11:40:05
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Walerus dawaj, nie śpij!

  • 6. re-reikorp
    • 2010-04-08 11:41:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @4 gdybyś był Schumacherem i jeździłbyś na oponach swojego gumiarza, to śmiem twierdzić, że jeszcze by Ci za to zapłacił.

  • 7. przemoziom99
    • 2010-04-08 11:52:47
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    dobra guma nie jest zła - żeby nie było że nie było

  • 8. mac7
    • 2010-04-08 12:04:11
    • *.ssp.dialog.net.pl

    ale gdyby nie było opon nie było by problemu ze strategią :)

  • 9. Sinirlan
    • 2010-04-08 12:29:20
    • *.ip.rygveda.lt

    18" felgi, oczywiście alusy, jeszcze tylko neonów zamiast deski brakuje ;)

  • 10. szerter
    • 2010-04-08 12:34:53
    • *.com-promis.3s.pl

    9. Sinirlan - wówczas wszystkie wyścigi odbywałyby się w nocy ;|

  • 11. BATI127
    • 2010-04-08 12:36:37
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    w tym sezonie i poprzednich felgi ile mają cali?

  • 12. Aragorn
    • 2010-04-08 13:09:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    11. BATI127 - aktualne używane są felgi 13-calowe.
    Zwiększenie rozmiaru opon o prawie 40% niosłoby za sobą ogromne koszty dla zespołów. I nie chcę nawet myśleć jak wyglądałyby bolidy z takimi oponami.

  • 13. dario71
    • 2010-04-08 13:55:45
    • *.chello.pl

    @6 oczywiscie o ile moglby sie tym pochwalic .. :) i pewnie wszedzie by to rozglaszal ... tutaj jest troche inna sprawa bo firma daje opony nie np. mistrzowi swiata za free a reszta placi tylko wszystkim teamom .... nawet HRT ( nie mam nic do nich zeby nie byio :)
    ile to jest opon podczas 19 wyscigow nie liczac testow .... pewnie im sie to oplaca bo by tego nie robili ale ..... wstyd ze przy takich wydatkach na bolidy nie placa za gumki .... to samo mogliby zrobic z silnikami ..... renault powinien za darmo je dawac RBR i sie tym chwalic .... a tak nie jest przecierz .. no chyba ze sie myle :)

  • 14. Krzysiek97
    • 2010-04-08 14:01:40
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Mogli by jeździć na firestonkach albo na pirelli

  • 15. theadzik
    • 2010-04-08 14:25:15
    • *.78.176.99

    ja bym z checia zobaczyl paru dostawcow opon w 1 sezonie tak jak to było kiedys ^^

  • 16. sk0k
    • 2010-04-08 14:27:06
    • *.icpnet.pl

    oponki maja za darmoche i miedzy innymi dlatego po gp ci co staja na pudle zakladaja czapeczki bridgestone ;]

  • 17. szerter
    • 2010-04-08 14:47:59
    • *.com-promis.3s.pl

    Ciekawe, że sir Frank zdaje się być niezadowolony z ewentualnej konieczności płacenia za opony - czyżby były one aż tak drogie w porównaniu z ogólnym kosztem uczestnictwa w F1?

    Mają zmienić rozmiar obręczy, ale czy wysokość opony pozostanie bez zmian? Może wprowadzą jakieś opony niskoprofilowe?

  • 18. marcin20
    • 2010-04-08 15:35:23
    • *.static.sitel.net.pl

    Jestem za MICHELIN.

  • 19. mazur81
    • 2010-04-08 16:25:18
    • *.gemini.net.pl

    A ja bym chętnie widział opony Yokohama albo Toyo. Taki Japoński akcent w F1 po odejściu Toyoty

  • 20. ris
    • 2010-04-08 18:06:40
    • *.150.86.16

    Jak opony bedą większe to dostawcą bedzie Michelin :_))))

  • 21. Musashi
    • 2010-04-08 18:26:00
    • Blokada
    • *.korbank.pl

    Brak opon rozwiązałby wiele dzisiejszych problemów F1. Na torze rozłożono by szyny i skończyłby się problem z wyprzedzaniem. Ba, nawet z nie kończeniem wyścigu, bo takiego delikwenta reszta musiałaby przepchać przez resztę okrążeń. PKP i Deutsche Bahn miałyby wtedy teamy fabryczne.. Miodzio..

  • 22. lukasz1
    • 2010-04-08 18:50:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nareszcie koniec tej niepewności. F1 będzie miała opony!!! Cieszmy sie!!! Jak dobrze że jest jeszcze ktoś taki jak Sir Frank Williams!!!

  • 23. jareklykos
    • 2010-04-08 20:12:33
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    jeszcze niech nasza Dębica wejdzie i będzie very git :D

  • 24. SAPIENS
    • 2010-04-08 20:54:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @13
    A może płaci im FIA? W kazdym badz razie ktos na pewno, bo nie wierze zeby za darmo dawali taka kupe opon.

    Przeliczmy: Każdy zespol musi dostac okreslona ilosc na bolid. MUSZĄ być dostarczone opony na deszcz i na sucho. Jak na sucho to i twarde i miekkie. Do tego doliczmy treningi i kwale,. Wszystko razy cztery, piec i wychodzi ci kosmiczna liczba... A to przeciez tylko jeden bolid... plus transport tego "staffu" po calym swiecie, produkcja (przeciez nie mam nawet pojecia jakie technologie tam sa wdrozone...), poza tym musza miec skądś materialy na te opony, te materialy tez trzeba przetransportowac, oplacic maszyny sluzoace do produckcji tych opon i przede wszystkim PRACOWNIKÓW. Ze o czyms takim jak prąd etc nie wspomne :D

    Dlatego ktos im za to na pewno placi. A to ze zespoly nie musza sie do tego dorzucac... to dobrze tylko dla nich :)

  • 25. zbychu1994
    • 2010-04-08 20:59:27
    • *.87.0.254

    dębica najllepsa jest ;-D a opny kuhmo to mam przy rowere!!!

  • 26. piotrek74
    • 2010-04-08 21:10:20
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    walerus ---wróóóóóóććććććććććć

  • 27. matito
    • 2010-04-08 21:12:03
    • *.adsl.inetia.pl

    pewnie taka opona troszkę kosztuje bo musi być mocna i wytrzymała ale jeżeli chodzi o

  • 28. matito
    • 2010-04-08 21:13:01
    • *.adsl.inetia.pl

    (ciąg dalszy sorki ale nie wiem czemu wystawiło mi komentarz a jeszcze nie skończyłem) pieniądze w F1 to stać ich na cały garaż opon

  • 29. riqoor
    • 2010-04-08 21:37:08
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jednak będą opony? Już się cieszyłem na widok iskier spod bolidów poruszających się na żelaznych felgach. Trochę lipa, ale skoro moje marzenie się nie spełni to może by zastąpić gumę drewnem sosny?

  • 30. Locker
    • 2010-04-08 21:45:29
    • *.adsl.inetia.pl

    Renault na Michelinach w sezonach w których odnosiło sukcesy było nie do pobicia - zwłaszcza na mokrym. Po odejściu Michelina to już nie było to samo Renault

  • 31. Nuhtylupik
    • 2010-04-08 22:49:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Martwi mnie to powiększanie opon, które chcą wprowadzić, z czysto estetycznych względów, ledwo co bolidy zaczynają znośnie wyglądać po zmianach regulaminowych z 2009, a już chcą je oszpecić gigantycznymi kołami ehh

  • 32. lechart
    • 2010-04-09 07:43:41
    • *.olsztyn.mm.pl

    Zawsze znajdzie się dostawca. To duży prestiż i wielka reklama.
    "..........Zespoły miały rozważać wprowadzenie 18-calowych obręczy kół oraz poszerzenie tylnych opon.......". Z tym wiąże się, zmiana konstrukcji samochodu.

  • 33. Konik_mekr
    • 2010-04-09 08:04:00
    • *.gorzow.mm.pl

    Heh, może wprowadzą mocowanie koła na kilka śrub?:) To by dopiero było wyzwanie dla mechaników:).

  • 34. piotrek74
    • 2010-04-09 08:39:09
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    powinni po sezonie zrobić 3 dni testów i zaprosić firmy oponiarskie aby pokazały co mają ,Każdy zespół by pojeździł i wybrał sobie dostawcę . A fakturki przesłać do Berniego

  • 35. Jacu
    • 2010-04-10 08:47:55
    • *.chello.pl

    Nie sądzę aby wprowadzono tak wielkie felgi. Powodów jest kilka a dwa wydają się najistotniejsze. Wraz ze wzrostem felg automatycznie wzrosną tarcze hamulcowe i zwiększy się skuteczność hamowania, co jeszcze bardziej pogorszy możliwości wyprzedzania na dohamowaniu (z czym FIA tak walczy). Drugi to taki, że drastycznie by obniżono profil opon co spowodowało by, że bardzo spadłoby tłumienie opon i należałoby całkowicie przebudowywać zawieszenia. Zupełnie zmieniła by się praca opon i zespoły stare dane spokojnie mogli by wywalić do kosza :). Chyba nikt na to nie pójdzie.
    @33. Konik_mekr - hehehe niezły pomysł emocje byśmy mieli jak w teleturniejach typu Fear Factor ;))


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo