Albert Park okiem Roberta Kubicy
Robert Kubica od zawsze lubił tory uliczne. Mimo iż Albert Park nie jest typowym torem ulicznym i często określa się go mianem toru pół ulicznego, jest to jeden z ulubionych obiektów Polaka w całym kalendarzu F1. Oto jak postrzega go nasz kierowca.„To całkiem wymagający tor, ponieważ warunki na nim ciągle się zmieniają. W piątek tor jest bardzo ‘zielony’, więc trzeba zostawić sobie pewien margines bezpieczeństwa, gdyż łatwo jest pojechać zbyt szeroko i zakończyć na ścianie. Jedzie się coraz szybciej na każdym przejeździe, gdy tor nabiera gumy, a pod koniec treningu czasy okrążeń mogą różnić się nawet o 6 sekund w porównaniu do początku sesji.”
„Poziom przyczepności jest całkiem niski, więc pracę nad ustawieniami koncentruje się nad sterownością, aby bolid dawał pewność prowadzenia. Ulice są także nierówne, zwłaszcza na pierwszej szykanie i wejściu w zakręt numer 6, więc stabilność podczas hamowania jest ważna. Potrzeba tu także bolidu, który może sprawnie pokonywać tarki, co pozwala utrzymać dobrą prędkość na zakrętach ze średnią prędkością.”
„Wyprzedzanie nie jest łatwe ponieważ poza linią wyścigową jest brudno. Najlepsza okazja jest przed zakrętem numer 3 jeżeli bolid przed tobą źle wyjdzie z pierwszej szykany. Zakręt 13 jest kolejną okazją, ale ponieważ łuk 12 jest szybki, ciężko jest podążać blisko wyprzedzanego auta przed zakrętem 13. Ponownie trzeba liczyć na to, że bolid przed tobą źle wyjdzie z zakrętu.”
„Zakręty 11 i 12 są najszybsze na całym okrążeniu. Jest kilka możliwości pokonania tej szybkiej szykany, ale jak zawsze sekretem jest utrzymanie możliwie największej prędkości i nie wyjechanie zbyt szeroko na wyjściu z 12. Trzeba najeżdżać na tarki, ale gdy uderzy się w nie zbyt mocno, zakłóca to balans auta i wpływa na prędkość. Jeżeli pokona się je odpowiednio, zyskuje się wiele czasu; jeżeli źle twój czas jest naprawdę słaby.”
komentarze
1. Enza
I właśnie to jest najlepsze w torach ulicznych- okazuje się kto potrafi sobie poradzić w trudnych warunkach, a nie po gładkiej powierzchni.
2. grzes12
Czas w końcu na pierwsze punkty w Australii ;))
3. matito
Lubię ten tor ale Robert zawsze tu ma pecha jak w 2009 już było tak blisko byłby na podium a tu nic z tego
4. kuczek
Robcio da teraz czadu ;d
5. Dagmara_W
3 razy sie juz nie udalo.. moze 4 raz tym zolto czarnym bolidem bedzie udany i go wkoncu ukonczy.. lubi ten tor , zawsze byl tak blisko szczescia i nagle bum.. trzeba trochu na telewizor podmuchac :P. mysle ze to bedzie o wiele ciekawszy wyscig niz w bahrainie.. inna charakterystyka toru inne zuzycie opon i wiecej miejsc do wyprzedzania choc jak powiedziemi kierowcy to i tak jest trudne
6. biter1
Wspaniała analiza toru w wykonaniu Roberta. Zero paplaniny jaki to on wspaniały i nowoczesny, przeanalizował nam najważniejsze zakręty na plus i na minus wiemy czego się spodziewać:) Lubię jego rzeczowość ale trochę mało medialna jest:)
Nie wiem jak dla was ale dla mnie będzie to otwarcie sezonu, tutaj dla mnie zawsze F1 się zaczynała i tak pozostanie mimo machinacji starego siwucha.
kempa007 takie pytanko, te wywiady, nie koniecznie ten konkretny ale np z szefem Renówki to są wasze prywatne czy z jakiegoś źródła którego nie podajecie?
7. kempa007
wszystkie wywiady i cytaty jezeli nie sa podane zrodla pochodza bezposrednio od zespolow.
8. Kash
Podziwiam Roberta, który mimo jakiegoś niesamowitego pecha do tego toru, wciąż go lubi.
9. Lewy_89
6. biter1 - Może i Robert jest mało medialny, ale wole jego trzeźwe i racjonalne wypowiedzi niż innych kierowców...
10. Mareckis
mam pytanie, co jakis czas widze na zdjeciach kierowce w czarnym kasku prowadzacego renówke, czy to kierowcy testowi??
11. lefthandy
tak panowie i panie:)mamy szczescie ze mamy KUBICE!!!uwazam ze jest wielki i jest moim idolem mimo ze mam juz niezle lat.choc nie twierdzr zr nie popelnia bledow i czasami powie cos ze mnie denerwoje.wiadomo ze fajnie byloby gdyby zostal mistrzem swiata ale uwierzcie mi ze nie musi wygrywac jak dla mnie,wystarczy ze robi to wszystko w taki sposob jaki robi.
12. Lipton
10@ Robert przez pewien czas testów używał nowego kasku. Obecny jest tym samym kaskiem co czarny, ale inaczej pomalowanym ;)
13. Mithrindil
11. lefthandy - wzruszyła mnie twoja historia ale co to ma wspolnego z newsem?
14. ziuta122
Usunięty
15. lefthandy
13-powiedz co twoja wypowiedz ma wspolnego z newsem tym ze?mysle ze moja ma wiecej niz twoja jesli ci o to biega.
16. dragomirov
Robert zna "sekret" tego toru i dzięki temu zawsze jest na nim szybki. Dwa razy jechał "na podium" i dwukrotnie nie ukończył wyścigu z powodu kolizji z innymi zawodnikami. Tym razem musi ukończyć wyścig, inaczej może uznać że ciąży nad nim jakieś fatum (kierowcy są przesądni). Ciekawe czy tym razem będzie walczył o podium czy może będzie starał się tylko dojechać do końca wyścigu.
17. Harry987
jak to mowia.....do 3 razy sztuka :)
18. M@teuka
do 4 razy sztuka :P w 2007 awaria skrzyni biegów.
19. el_diablo
Jak śpiewał Kazik - " Do 3 razy sztuka lecz za czwartym wychodzi nauka" ;)
20. Gosu
16. dragomirov Robert raczej nie jeździ zachowawczo i faktycznie ma obcykany ten tor i lubi go. Nie może dać dupy w kwalifikacjach jak to miało miejsce w Bahrajnie (nie wiem dlaczego Robert w Q3 pojechał tylko jedno szybkie kółko), myślę że 3 linia jest całkiem możliwa, z której przy odrobinie farta (należy się Kubicy, jak psu zupa ^_^), może dojechać na pudle.
21. dragomirov
zgadzam se z tym, że Robert nie jeździ zachowawczo i w tym jego siła. Mam nadzieję że tym razem również pojedzie na limicie nie myśląc o poprzednich wyścigach na tym torze. Bardziej czekam na to GP niż na to w Bahrainie.
22. Budyn_F1
Robert wie co robi nie bujcie sie.
23. pjc
Budyn_F1 rany co z Twoją ortografią?
24. Marti
zwyczajnie się jej nie boi ;-)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz