Kubica liczy na Renault
Robert Kubica jest jak na razie jednym z niewielu zawodników w Formule 1, którzy mają już potwierdzone swoje miejsce w stawce w sezonie 2010.„Jestem bardzo zadowolony, że mam całkiem dobrą przyszłość z Renault. Śpię dobrze, a to ważne. Czekam na nowe wyzwanie. Z pewnością będzie to duże wyzwanie, ponieważ uważam, że Renault jest bardzo zmotywowane, aby powrócić, pozostawić złe chwile za sobą i dlatego myślę, że mamy wszelkie szanse dobrze wypaść w przyszłym roku” mówił w Abu Zabi Polak.
Zespół Renault pod wodzą Fernando Alonso, dobrego kolegi Roberta Kubicy, w sezonie 2005 i 2006 sięgnął po tytuł mistrzowski w obu klasyfikacjach, przełamując hegemonie ekipy Ferrari, w której Michael Schumacher posiadał na początku dekady monopol na wygrywanie wyścigów.
komentarze
1. Piotre_k
Cała Polska liczy teraz na Renault. Ale nie spodziewałbym się fajerwerków. W końcu przez ostatnie 3 lata nie udało im się zbudować dobrego samochodu, a tegoroczny jest wręcz najgorszy z nich więc o skok do czuba z roku na rok będzie trudno.
2. Seveir
Ale będą testy + silnik Renault nie jest paliwożerny. Powrót na szczyt jest całkiem możliwy.
3. walerus
Robert dorzuci sekundę od BMW....
4. karolf1
renault zawsze miało potencjał
5. ignol44
ja też nie liczę na szczyt renault na pewno nie za ok.A co jednostek one sa awaryjne co pokazał redbull.
6. pasjonat
Jeśli potrafią wyciągać odpowiednie wnioski stać ich na sukces. Renault było w podobnej sytuacji co czołowe zespoły z sezonu 2008. Postawili na KERS i zignorowali podwójny dyfuzor przy konstrukcji. O ile pamiętam początek sezonu, z dyfuzorem dość dobrze i szybko sobie poradzili. Alonso zajmował często miejsca 5-7 i na tle Ferrari i McLarena nie wyglądali źle. Może gdyby mieli dwóch rasowych kierowców, rozwój i wyniki byłyby lepsze. Teraz są wyjątkowo zmotywowani a Robert im w tym pomoże. Liczę na to, że Renault znajdzie się w pierwszej trójce w 2010 i przynajmniej na kilka podium a może i zwycięstw. Mistrzostwo to sfera marzeń... ale marzenia się spełniają.
7. atomic
czy będzie to syrena , star czy renault mam nadzieje ,że robert będzie zawsze pomykał na maxa , jak do tej pory . jak będzie zciemniał to będę pierwszy który rzuci kamień.
8. orinocoPL
Robert wie co robi i zawsze jezdzi na maksa. Da rade.
9. morek154
mi się wydaje ze renualt bedzie w takiej same sytuacji jak rok temu a kubica bedzie jezdzil cos pomiędzy piquetem a alonso, gdyby nie odszedł michelin to sądze ze renualt byłoby cały czas nieprzerwanie w walce o MS od 2005 roku
10. kumahara
Zwroty sytuacji i możliwości stajni to domena F1, gdyby nie to, to Renault nie zdobyło by mistrza kilka lat temu, a kto postawiłby 'złamany grosz' na BGP na ten sezon? Tak więc wszystko jest możliwe a Robert mam nadzieję wykaże się wysoką klasą i mistrzostwem w Renault.
11. mpstir
ja również uważam, że Renault to team, który potrafi bardzo szybko reogować na wszelkie nowinki zastosowane u konkurencji i dostosowywać je do swojego bolidu. W obecnym sezonie chyba jako drudzy zastosowali w swoich bolidach podwójny dyfuzor i nawet nieźle im szło na początku sezonu. W porównaniu do BMW są również bardziej doświadczonym teamem. Jeżeli prawdą jest, że Robert Kubica świetnie czuje bolid i potrafi bardzo szczegółowo przekazać to swoim inżynierom, a oni go wysłuchają i dostosują wprowadzanie poprawek po testach jak najszybciej i jednocześnie dobrym efektem, to sezon 2010 może być dla Renault przełomowym. Uważam również, że dobrze byłoby, gdyby drugim kierowcą był ktoś doświadczony, bo zapewne przyniosłoby to kożyści w ulepszaniu bolidu. W obecnym sezonie Alonso, który jest doskonałym kierowcą praktycznie sam musiał pracować nad dostarczaniem informacji swoim inżynierom, bo najpierw drugim kierowcą był Nelson Piquet Jr, a potem R.Grosjean i obaj poza tym, że nic nie pokazali w wyścigach, chyba też nie umieli przekazywać celnych spostrzeżeń mających poprawić rozwój bolidu. Z pośród kandydatów do fotela drugiego kierowcy w Renault najlepszym byłby Glock, ewentualnie Kovalainen. Lepiej, żeby to nie był żaden nowicjusz.
12. mpstir
Sory miało być ,,korzyści"
13. orinocoPL
12. mpstir-ja bym jeszcze widzial Sutila. Mam wrazenie, ze by sie nadawal.
14. sk0k
blondynka oglada tv i mowi do drugiej blondynki:
-ej patrz- Benedykt XVI
na to druga:
-tak ? a Kubica który ?
15. fezuj
"Śpię dobrze, a to ważne " I czego więcej trzeba- Robert jest zadowolony, Renault jest zadowolone a to tylko może skończyć się zadowalającymi wynikami :) OBY !!
16. fezuj
14. sk0k - dobreeeeeeeee :)
17. Kaczor Fan kub.
Powodzenia Robert w przyszłym sezonie. No i pokaz jeszcze szwabom jaki błąd robil stawiajac na qicka......:-)
18. skidmarks
pamiętajmy że wygrana Renault miała duże znaczenie na te zamieszania z oponami.
19. BMWbmw
już w niedziele po wyścigu Kubica rozstanie się z BMW, a zostanie kierowcą Renault F1 Team ;-)
20. mpstir
13. orinocoP - zgadzam się. Sutil (75 kg) jest również bardzo dobry (zwłaszcza na mokrej nawierzchni). Jest co prawda trochę cięższy od Roberta (72 kg), ale to mogłoby przynieść zespołowi korzyści. Przekazywane przez nich spostrzeżenia i uwagi mogliby praktycznie stosować dla odu zawodników. Uważam, że teraz w BMW jest za duża rozbieżność wagowa zawodników (bo Heidfeld waży 59 kg) i to nie pomaga. Jest wiele takich sytuacji, że jeden kierowca musi dostarczyć informacji na temat bolidu dla obu (np. z powodów technicznych drugiego) i wtedy właśnie zbliżona waga zawodników pomaga, a za duża rozbieżność dostarcza problemów.
21. kumahara
Sutil, to dobra opcja...
22. xdomino996
Zgadzam sie z wami Sutil to dobry kierowca i dobrze by bylo jakby to on byl partnerem Kubicy
23. ris
19. BMWbmw i w związku z tym musisz zmienić nick na RENAULTrenault ;-)
24. Budyn_F1
Oby te przejscie bylo korzystne.
25. krz08
jak będzie okaże się w przyszłym sezonie
26. Budda89
W niemieckich mediach ćwierkają, że partnerem Roberta został Timo Glock. Już podpisał ponoć kontrakt.
27. Marti
Nie pozostaje nic innego jak także wierzyć w Renault ;-)
Wyciagnęli do Roberta dłoń, lecz czy zbudują mu mistrzowską broń? :-)
28. Marti
26. Budda89 - transfer Glocka zostanie ogłoszony prawdopodobnie w przyszłym tygodniu
29. volasTSW
jakie to te niemieckie media podają? daj linka..bo jak to jest bild czy cos innego, to bardziej opiera się na plotkach niż faktach..
30. Ra-v
Renault juz od dawna skupione jest na bolidzie na przyszly sezon, wiec moze byc calkiem niezle.
31. daxon
Czuje, ze Renault nie zrobi bolidu którym Robert bedzie walczył o czołowe miejsca. Co roku każdy zespół i kierowcy mówią że będą mocni i konkurencyjni, a okazuje sie że jest bez zmian. Tak jak Williams, Toyota, Renault swego czasu Honda.
32. ris
31. daxon - na czuja to się chodzi po ciemku w lesie. Dyskushja o niczym. Dokąd nie zobaczymy pierwszych testów to mozemy pogadać sobie o kolorze bolidu który i tak nie jest do końca pewny ;-)
33. Budda89
29. Taką informacje podał Niemiecki "auto świat" na swojej stronie. Napisali również, że Senna unterschreiben kontrakt z Kompostem.
34. filipon
Im mniej planowania, tym lepiej.
35. hot dog
27. Marti to samo pytanie sobie zadaje...Wielu tutaj obecnych i zreszta rowniez wielu "specow" z naszych portali przytacza mistrzowstwo z przed 2005,2006 Alonso. Wielu z nich jednak nie pamieta bądz tez nie wie ze do dnia dzisiejszego nie zostalo udowonione czy Reno faktycznie korzystalo z ukrytej elektroniki...plus opony Michelin oraz specjalne elementy projektowane przez producenta opon specjalnie dla Reno. Nalezy pamietac ze wtedy konstrukcja aerodynamiczna byla juz niejako na maxa naciagnieta tak wiec te elementu o ktorych pisze powyzej mogly miec kolosalne znaczenie. Nie chce umniejszac tamtych mistrzostw jednak jakis tam cien podejrzen pozsotal. Licze gleboko rowniez na to ze Reno bez Flavio bedzie chcialo cos udowodnic i to ze praca nad nowym modelem od polowy tego sezonu dostarczy nam mase radosci...pozdrowienia;-)
36. BMWbmw
zobaczcie sobie na f1.com zdjecia przednich skrzydeł BMW, i Reno....widać że Reno już nie rozwija tegorocznego bolidu...
37. ris
35. hot dog - większość zespołów się czai z nowymi elementami na przyszły sezon. Większość z "wielkich " już dawno sobie odpuściła ten sezon bo w przyszłym trzeba się odbić w górę. Ja bym tam nie panikował z Renówką, mimo, ze były podejrzenia to o czym piszesz to nie ma co wspominac tego okresu bo teraz to już inne zabawki a tylko piaskownica ta sama.
38. nolte
Czy Robert prezentuje ekonomiczny styl jazdy? Pytam w kontekście braku tankowania w 2010. Jakie jest Wasze zdanie?
39. zenobi29
Wydaje mi się , że wiedza Roberta jest nieporównywalna , ze strzępkami informacji , jakie docierają do ogółu :-)
Dlatego też ...... Skoro Robert jest zadowolony - to tym bardziej my , nie powinniśmy mieć obaw :-)
Siemka @ Marti i @ hot dog
40. ris
38. nolte - ekonomiczny styl jazdy to ostatnio preferuje Fisichella a nie Kubica. A co do Kubicy przy takim spalaniu auta to impossible.
41. mpstir
31. daxon - nie zgadzam się zTobą. A co do Toyoty i Williamsa właśnie tym sezonem pokazali, że nie są zdolni do wygrywania. Dlaczego? Dlatego, że to właśnie te dwa teamy (plus BrawnGP), zastosowali od początku podwójny dyfuzor i byli bardziej zaawansowani w pracach niż np. Renault, McLaern, Ferrari, czy nawet BMW. Owszem Toyota w Bahrainie pokazała klasę w kwalifikacjach (pierwsze i drugie pole startowe), no i w wyścigu nieźle (Truli 3), ale później nie pokazali nic. Williams poniżej oczekiwań, w przeciwieństwie do Ferrari, McLaren, Renault (BMW dopiero teraz coś pokazuje). A teraz co by było, gdyby podwójny dyfuzor okazał się nielegalny. Myślę, że te trzy teamy nie liczyłyby się specjalnie i ten sezon wygrałoby RedBull. W pierwszych wyścigach czołowe zespoły z lat ubiegłych nastawione były na kers i miały w planach stosowania podwójnego dyfuzora,musiały więc szybko zareagować na zaistniałą sytuację. Z perspektywy czasu widać, że chyba McLaren i Ferrari najszybciej ulepszyli swoje bolidy, ale Renault było równie szybkie w modernizacji. Oczywiście najpóźniej zmodernizowało BMW swój bolid. Nawet BrawnGP od połowy sezonu już nie dominuje. Powiedzmy sobie szczerze, że przez niejasne zrozumienie przepisów Ferrari, McLaren, Renault, czy BMW pogrzebało ten sezon, za to w przyszłym sezonie nie będzie już tak dużych zmian( w aerodynamice praktycznie to samo), dochodzą jedynie większe zbiorniki paliwa, nie powinno być więc zaskoczenia. I właśnie tu jest szansa dla Renault, które już od dawna skupione było na bolidzie na przyszły sezon.
42. ris
Główna różnica ( jak mniemam ) pomiędzy BMW Sauber a Renault to taka, że w Renówce będą słuchać uważnie co ma do powiedzenia kierowca i jakie ewentualnie ma pomysły czy oczekiwania co do ustawień itd. W obecnym teamie ( jeszcze) to Albercik był najważniejszy. Niestety większość testów laboratoryjnych nie do końca odzwierciedlenia oczekiwania w praktyce.
43. dziarmol@biss
42. ris- to nie albercik a głupia nimiecka duma doprowadziła ten zespół tam gdzie jest.
44. rafekf1
Moim zdaniem największa różnica pomiędzy BMW a Renault, oczywiście w kontekście F1 to mentalność, rozumienie swej roli w obecności w serialu wyścigów formuły 1. Dla niemieckiego koncernu to był tylko plan marketingowy. Do pewnego czasu ten plan się sprawdzał ale przedobrzyli chcąc skorzystać na KERS-ie no i się doigrali. Plan nie wypalił i jak to się wszystko skończyło, wiemy doskonale. Renault z kolei posiada więcej cech prywatnego teamu nastawionego na sukces czysto sportowy .... oczywiście nie jestem aż tak naiwny. Marketing też jest widoczny. Czasem przejawiał się w nieczystych zagraniach ale mam nadzieję, że to już przeszłość. Dla mnie to taki prywatny team z ogromnym zapleczem infrastruktury i zapleczem finansowym teamu fabrycznego. Niby idealne połączenie. Oby to się przełożyło na wyniki.
45. ris
43. dziarmol@biss - wiele czynników do tego doporwadziło, to co piszesz to zbyt duże uproszczenie tematu. Poprostu wiele razy ( o wiele za dużo) popełniali błędy w wielu dziedzinach. Przy niektórych to się chchiało wyć. Jedno co było głównym grzechem to plan. Perfekcyjny plan marszu po mistrzostwo. W efekcie tego przymiotnik perfekcyjny zamienił się na inny przymiotnik na literę "G". Później nastąpił żal , rozgoryczenie i wreszcie decyzja - koniec startów. Wiele innych zespołów zachowywało się jak pies gończy ,który jak poczuje krew i idzie za tropem zespół Roberta niestety nie plan i realziacja ponad wszystko. A może brak polskiego polotu ?? ;_) ehhh
46. strong1
A ja liczę i na Renault i na Kubicę:D
47. ris
46. strong1 - farciarzu Glock szykuje długopis ;-)))))))))))))
48. Marti
35. hot dog - każdy zespół kombinuje jak może :-) każdy zespół, który w ostatnich latach zdobywał mistrzostwo, naginał czymś i w jakimś stopniu przepisy. Każdy szuka luki w regulaminie, którą można by wykorzystać na swoją korzyść. To jak wiadomo zwyczajna praktyka w F1. Tak jak piszesz Renault było podejrzewane o niedozwoloną elektronikę oraz o specjalne opony (dowodów nie ma, lecz ciężko sobie wyobrazić, aby Flavio nie dopuszczał się różnych kombinacji), Ferrari było podejrzewane o stosowanie nielegalnych elementów aerodynamicznych. W tym roku sławę zrobiły dyfuzory. Co będzie następne? Coś pewnie znowu gdzieś wymyślą ;-)
Zobaczymy jak to będzie z Renault. Po prostu mam nadzieję, że zbudują taki bolid, który będzie odpowiadał stylowi jazdy Roberta, a gdy tak będzie, to na regularnie dobre wyniki z pewnością nie bedzie trzeba czekać ;-) pozdrówki :-)
39. zenobi29 - siemanko obi bez obaw ;-) pozdrówki :-)
49. Marti
Popieram opinie 45. i 47.ris & 44. rafekf1
50. ris
49. Marti - ta jesienna melancholia ;-)
51. strong1
47ris
Żeby tylko długopis chciał pisać:) Z całego serca życzę Timo trzeciego miejsca w generalce w przyszłym sezonie:)
Takim zespołom jak BMW,czy po części ,które traktują F1 nie do końca jak sport,a tylko i wyącznie jako możliwość usilnej promocji marki,pobywania na salonach,bo tak ładnie wygląda i dobrze się sprzedaje mówię nie! Dobrze,że nawet we współczesnej F!,która jest bardziej widowiskiem liczy się pasja i wyobrażnia,a nie schematy,krótkowzroczność i brak elastyczności. Howgh.
52. ris
Ale już niecałe 12 godzin do I treningu ;-)
53. strong1
48Marti słusznie prawisz,szczególnie w ostatnich zdaniach:) Pzdr.
54. strong1
@51"czy po części Toyota".
55. ris
51. strong1 - Howgh Winetou !!!
56. Gosu
Ważne, że Robert jest zadowolony, spokojny i wyciszony :) Wiadomo, że Renata to zespół, który wygrywał i wie jak to smakuje, i są zadowoleni z pozyskania Kubicy.
Tak jak pisała Marti, oby Kubek miał dobry wózek i oddaną ekipę w garażu.
57. Marti
50. ris - i pomysleć, że zimową też trzeba przejść ;-) pozdrowienia, dla strong1 też :-)
Pytanie dla ogółu: czytaliście o serdecznościach pomiędzy Trullim i Sutilem na konferencji prasowej? :-) Miło, że ktoś wreszcie oczyszcza atmosferę :-)
58. ris
57. Marti - też ale dzień będzie colraz dłuższy i będzie pędził do marca .... ;-)))
59. Marti
56. Gosu - tak jak pisałam, będzie dobry bolid odpowiedni dla jego stylu, będą wyniki i automatycznie odpowiednia atmosfera w ekipie też będzie. Skoro w tym niedobrym BMW cytuję "zżył się z paroma osobami", to pod tym względem w Renault powinno być ok.
60. Marti
58. ris - wlecze się do stycznia, potem dopiero pędzi ;-)
61. rafekf1
57. @ Marti .... Ja czytałem na " konkurencyjnym portalu " ;) Ostro chłopaki pojechali. Dawno chyba nie było w światku F1 takiej wymiany uprzejmości. Podobno nawet zniechęcony tym Alonso chciał wyciągnąć Kimasa na lody i colę! .... Żarcik oczywiście ;)
62. Marti
61. rafekf1 - racja, dlatego napisałam, że oczyścili atmosferę, z reguły te oficjalne konferencje są no właśnie - oficjalne a dziś się panowie nie krępowali. I tak czasam ipowinno być :-) w sumie zaskoczył mnie Sutil swoją ciętą ripostą, zawsze taki opanowany a tu masz :-)
63. rafekf1
62. @Marti .... Też byłem zaskoczony ale w sumie to pozytywnie. W końcu trochę spontaniczności od czasu do czasu nie zaszkodzi. Gwiazdy pokazały swą ludzką twarz ;) ... to dobrze. Minęły dwa tygodnie a ci jeszcze się dąsają ;)
64. mariusz-f1
60.Marti - małą pociechą niech będzie to , że sezon zacznie się 2 tygodnie wcześniej i będzie 19 wyścigów a nie 17 jak w tym roku .
65. Niespokojny
Przejście Roberta do renaulta to na pewno zmiana na lepsze, więc jestem spokojny o wyniki. ;-)
66. mariusz-f1
65.Niespokojny - a twój nick świadczy o czymś innym he he ...... Pozdrawiam .
67. siecho
ROBERTO będziesz miał autko skrojone na Ciebie mało tego Pan Prezydent Todt szykuje tor dla Ciebie widać są głodni Twoich sukcesów czego sobie ,wszystkim fanom i żabojadom życzę.
68. Niespokojny
66. mariusz-f1 - heh, fakt ;-) , zdarza mi się jednak , rzadko, bo rzadko, ale się zdarza - być spokojnym ;-)
Pozdrawiam. :-)
69. hotshots
42. ris / 45. ris - 2xracja
43. dziarmol@biss - racja
44. rafekf1 - racja
46. strong1 - ja też
jednym słowem każdy z nas był zmęczony teamem na B.
- teraz Reno i RK (myślowy skrót) zaczyna od zera i oby atmosfera była cool ,
to wyniki przyjdą i tak i tak....tylko ten marzec daleki...........
pozdro _all F1 maniacs
70. maniek_88
A ja odkąd BMW ogłosiło wycofanie, liczyłem na to że Robert pójdzie do Renault :) I cieszę się ze tak się stało :) Bo i Robert i Renault to synonimy determinacji w dostaniu się na szczyt, dlatego może być bardzo dobrze za rok... :)
71. lotec ac
ABU DHABI!
72. karolf1
Też licze na renault
73. tych
Zaproszenia na <cenzura>
Co to jest <cenzura>?
<cenzura> to amerykański portal, poprzez który można zbierać punkty, tzw. PTZ. Później te punkty można wymieniać na fajne nagrody. Teoretycznie siedząc minutę dziennie (za samo logowanie i udzielenie odpowiedzi w ankiecie(DAILIES)) można zgarnąć 4 PTZ. Za 300 takich punkcików mamy ipoda, a już za 600 PS3 czy Xbox 360. Do zgarnięcia także skuter za 7500 PTZ i wiele innych nagród. Laptopy już od 800 PTZ.
Samo zbieranie PTZ jest bardzo proste jest na to parę sposobów:
1. Za codzienne zalogowanie się dostajemy 2ptz,
2. Za zaproszenie kogoś 2 ptz,
3. Za grę (do 60 pkt),
4. Za odpowiadanie na codzienne pytania (dailes) od 2 do 10 PTZ,
5. Za zaproszenie 20 znajomych punkty za wszystko mnożone są x2.
Jeśli jesteście zainteresowani wzięciem udziału w zabawie, chętnie porozsyłam zaproszenia :-) Ja na tym skorzystam zgarniając 2 PTZ za każdą osobę, a Ty będziesz miał szansę się zarejestrować, gdyż można to zrobić tylko otrzymując zaproszenie. :-) Jeśli ktoś chce się w to pobawić, zapraszam. Możesz zostawić swój adres mailowy pisząc na:
GG: 2465327 najszybsze zaproszenia :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz