Lotus już testuje model w tunelu aerodynamicznym
Zaledwie miesiąc po oficjalnym potwierdzeniu swoich startów w sezonie 2010 zespół Lotus pod wodzą dyrektora technicznego, Mike’a Gascoyne’a, rozpoczął pierwsze testy modelu nowego bolidu w tunelu aerodynamicznym.Nowy bolid nie posiada jeszcze nawet nazwy kodowej, ale jak zapewnia dyrektor techniczny ekipy, pierwsze testy w tunelu aerodynamicznym są bardzo ważnym krokiem w przygotowaniach do mistrzostw 2010.
„Rozpoczęcie każdego testu w tunelu aerodynamicznym jest ważnym krokiem w rozwoju nowego bolidu Formuły 1, ale jest szczególnie ekscytujący dla nas, gdyż przygotowujemy się do naszego pierwszego sezonu” mówił były dyrektor techniczny ekip Toyoty i Spykera. „To był bardzo pracowity okres od czasu potwierdzenia naszego udziału przez FIA. Pracowaliśmy nad wejściem przez kilka miesięcy, więc mieliśmy już na swoim miejscu podstawową infrastrukturę; finanse, fabrykę i główny zarząd. Jak tylko nasz udział został potwierdzony w połowie września, mogliśmy przyspieszyć naszą rekrutację i proces rozwoju bolidu i teraz naprawdę tu jesteśmy.”
Pierwszy malezyjski zespół w F1 będzie współpracował z Cosworthem, który dostarczy silniki, firmą Xtrac, która zaopatrzy ekipę w skrzynie biegów, a aerodynamika bolidu zostanie zaprojektowana przy współpracy z firmą Fondtech.
Dyrektor techniczny nie spodziewa się jednak spektakularnego sukcesu w przyszłym roku: „Musimy być realistami w naszych dążeniach w pierwszym roku. Jesteśmy nowym zespołem i późno zaczynamy nasz rozwój, więc osiągnięciem będzie już pojawienie się dwóch bolidów na starcie w Bahrajnie. Mam nadzieję, że w połowie sezonu ustabilizujemy nas jako, najlepszy zespół wśród debiutantów i zaczniemy cały czas czynić postępy przez resztę roku.”
Nowy zespół ma swoją siedzibę w Hingham w Wielkiej Brytanii, jednak już planuje siedzibę na torze Sepang w Malezji.
komentarze
1. Seveir
Musimy być realistami w naszych dążeniach w pierwszym roku. - po tytuł panowie, po tytuł!
2. hot dog
Takiej pokory zabraklo wlasnie BMW.
3. Konik_mekr
To ich bolid w specyfikacji 2010? Uff, nowe przepisy na szczęście nie udziwniły jeszcze bardziej bolidu;).
4. norek7107
chyba pierwsi z nowych teamów testują auto w tunelu ???
już sie nie moge doczekać wyścigu w Bahrajnie heheh ... ;p
5. Iwan.
O, postawiłbym sobie taki model w salonie.
6. Myntel
Mają wysoki potencjał, mogą być konkurencyjnym zespołem.
7. gryfon_1217
Hej czy to napewno bolid na 2010?? Przeciez zakazali tankowania to chyba musza troche powiekszyc bak czy sie myle??
8. Myntel
7. Co przez to rozumiesz ?
9. TuR1smo
może będą ciągnąc za sobą małą cysternę :D
10. Gosu
Dość szybko zabrali się do roboty. O innych nowych zespołach cisza na razie.
11. Janosoprano
Optymistyczny news:)
12. pikapk
fajnie. zycze im jak najlepiej :)
13. walerus
w paincie był ładniejszy zrobił....
14. jary
@Konik_mekr - a jak dla mnie to te bolidy wyglądają lepiej niż w sezonach 2008 i wstecz.... wcześniej były udziwnione wyglądały jakby cały asortyment działu motoryzacyjnego Tesco przykleili do wozu. Wioskowo wyglądały szczególnie BMW z lotkami po bokach za kokpitem...
15. Jacobek
Jeśli to jest ten bolid to troche dziwna sprawa. Jak wspominano już bolidy w specyfikacji na 2010 rok mają być znacznie wydłużone i mieć inny rozstaw osi. Jak narazie wizualnie nie widze tu żadnej zmiany.
16. Jacobek
No chyba, że przepisy nie zostały jeszcze wyraźnie opisane przez FIA, dlatego narazie bazują się na przepisach z 2009 :) Pozdr :)
17. Voight
Wg mnie bolidy z 2008 były najpiękniejsze. Rewelacyjnie wyglądały te agresywne kształty z masą lotek, skrzydełek i spoilerów. To wszystko powodowało że bolidy miały swój charakter. To co jest obecnie to krzyżówka wózka z Tesco i odśnieżacza. Beznadziejne proporcje, szeroki przód, wysoki i wąski tylny spoiler, komiczne nosy jak w renault czy BMW. Wszystko to wygląda pokracznie jak FIAT Multipla czy inny SSangyong.
18. conrad30
7. gryfon_1217 -U mnie masz wpis roku!!!!hehehe! Choć nurtuje mnie Twój tok rozumowania to proszę nie rozwijaj swojej myśli przewodniej.Niech zostanie tak jak jest,zmysłowo i magicznie;)
19. owadd
Sorry!! Panowie i Panie !! Czy wy naprawdę myślicie że to co jest na zdjęciu to model Lotusa na 2010 rok?? Który team opublikowałby takie zdjęcia i po co?? Żeby podkładać się konkurencji?? Przecież do czasu prezentacji, nowy bolid jest zawsze tajemnicą.
20. kierowca
ludki , patrza
toz na tej fotce jest podstawowa wersja do tunelu !!!
bez owiewek, bez spojlerów, zadnych elementow extra,
ech ... znawcy
21. fezuj
19. owadd - A niech Cię ... ;) pierwsze co mi wpadło do głowy to że to zwykły pic na wodę i fotomontaż zrobione pod publikę ( sponsorów) i miałem to napisać, ale gdy dojechałem do Twojego postu okazało się że zwinąłeś mi temat.
W pełni zgadzam się z tym co napisałeś :)
22. fezuj
Ps. A ten "gościu" w krawacie za kierownicą to lansuje nowe trendy elegancji w F1??, krawat też jest aerodynamiczny a może to zakamuflowany środkowy spojler ??
23. command_dos
22. fezuj - :) ten "gościu" w krawatce to James Bond, a ten bolid to jego nowy pojazd... ludzie, przestańcie już komentować tę fotkę - please.
24. walerus
poruszajcie myszką - wtedy kierowca też się rusza....;-)
25. Voight
Ten model Lotusa jest w tak wczesnym stadium że nie zawiera nic co mogłaby podłapać konkurencja. To tak jakby w rywalizacji na najpiękniej przyozdobioną choinkę pokazać rywalom że ma się już drzewko. ;]
26. fezuj
24. walerus - a mi sie nie rusaaaaaaaaa :(
27. Sasilton
2.bolidy juz s bardzo dziwne są to najrzydsze bolidy jakie są w f1
rok temu to były monstra technologiczne :d
co do bilidy nie bed zdziwiny jak bedą tracic 5s na okr
28. walerus
26. może źle myszką ruszasz...;-)
29. oziar1314
"Mam nadzieję, że w połowie sezonu ustabilizujemy nas jako, najlepszy zespół wśród debiutantów..."
Noi właśnie o to chodzi nie stawiają sobie za celu odrazu MIstrzostwa tak jak BMW SAUBER,co przyczyniło się do jego odejścia z F1,m.in.
30. fezuj
rucham rucham a jemu ino krawat staje :)
31. walerus
teraz patreę i rzeczywiście krawat ma wyruchany... jakby nie mogli tam jakiej panionki posodzić...;->
32. sk0k
pewnie zrobili jakas wytloczke z pvc na wzor toyoty bo tak wlasnie wyglada na tym malym zdjeciu przedni nos i dali do gazety fotki a swoje majstruja i nikomu nie pokazuja :P
33. pz0
17. Voight - co masz do Multipli? Wprawdzie ta nowsza nie ma już tego uroku co starsza, ale i tak ma w sobie coś niepowtarzalnego. Jak dla mnie to już Honda FR-V wygląda bardziej pokracznie, jak marna podróba Multipli.
34. conrad30
PANIE I PANOWIE SAM LOTUS WE WŁASNEJ OSOBIE,ymm,ymm,tylko silnik od coswortha.Acha i buda z Fondtech'u iiiiiiiiii ten, no,yyyyyyyy skrzynia od X-trac'a,ale reszta to już LOTUS!
35. RapidWave
33. pz0 - Multipla jest ok. ale zastanawiam się czy najpierw zespoły nie buduja prototypu na podstawie symulacji komputerowych, bo jak im komputer zrobił takiego gniota to słabo ich widzę w następnym sezonie - ale to półżartem, bo to co widzimy na zdjęciu to i tak pewnie prototyp prototypu, bo od czegos trzeba zacząć, a najpewniej to tylko wyjściowy model w skali 1:1 po to tylko żeby zorientować się w proporcjach i bardzo schematycznie wyprowadzić jakieś przymiarki do usytuowania silnika, skrzyni i zbiornika paliwa
36. lukasz1
Ten bolid przypomina bolid Loli który jakiś czas temu prezentowali. Tylko przedni spoiler całkiem inny. Na przednim spoilerze obok nosa są 2 skrzydełka których nikt niema w stawce.
37. lukasz1
Pod chłodnicami silnika terz jest wyprofilowana podłoga więc coś tam robią. Ciekawe jak inne zespoły przygotowały bolidy.
38. Skoczek130
Powodzenia!!! :))
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz