BMW nie użyje KERS w Hiszpanii
Zespół BMW Sauber nie użyje systemu KERS w żadnym z bolidów podczas zbliżającego się Grand Prix Hiszpanii.Na torze Catalunya, pod Barceloną, żaden z kierowców BMW Sauber nie będzie używał systemu odzyskiwania energii kinetycznej. Jak twierdził szef zespołu, Mario Theissen, spowodowane jest to wprowadzeniem nowego pakietu aerodynamicznego.
„Nie będziemy używali KERS w obu bolidach w Barcelonie, ponieważ przywozimy nowy pakiet aerodynamiczny i używanie KERS nie pomaga nam.”
Zespół Roberta Kubicy prawdopodobnie użyje ponownie KERS dopiero w Turcji, gdyż podczas GP Monako, ze względu na charakterystykę ulicznego toru, prawdopodobnie większość zespołów zdecyduje się usunąć ciężki system ze swoich bolidów.
„Ponownie będziemy mieli KERS w swoich bolidach prawdopodobnie w Turcji” dodał Theissen.
komentarze
1. zajac1211
i bardzo dobrze.
2. atomic
to może chociaż jakiś dodatkowy napęd łańcuchowy
3. fisicofan
W Turcji pewno jeden i drugi użyje KERS zważając na odcinek od zakrętu nr 10 do zakrętu nr 13.
4. orinocoPL
no to czekamy na ten slawetny pakiet aero...
5. Arti23
ciekawe czy w skład nowego systemu aerodynamicznego będzie wchodził żagiel ??
6. fisicofan
Tylko przy korzystnych wiatrach.
7. pz0
Robi się im gorąco koło dupska i już odrzucają ''poprawność polityczną'' na rzecz osiągów.
8. lipens
Szkoda poprzedniego sezonu. Zamiast na pomocy Nickowi mogli skupić się na Kubicy, miał by pewny tytuł mistrza. W tym sezonie to już popij wodą. Jeżeli zdobędą jakieś podium to będą cieszyć się jak dzieci
9. jawiemwszystko
ALe mamy w Hiszpani długą prostą, wiec zobaczymy czy dobra decyzja. Ale możliwe, że tak, bo po prostej nie ma duzego dohamowania, a są sekcje zakrętów, gdzie balans jest wazniejszy niż moc w bolidzie.
10. URAN
Właściwie to nie wiadomo, co ten pakiet aero będzie zawierał. Mam przeczucie, że nie będzie w nim podwójnego dyfuzora. Gdyby miał być, to już by o tym trąbili. Wprawdzie RB radzi sobie doskonale bez tego, ale ich samochód konstruował Newey. Facet ma talent, a BMW tylko dobrych rzemieślników. I tu jest problem. Jeżeli w Barcelonie będzie kiszka, to sezon z głowy. Nie zdążą cokolwiek zrobić, aby BMW mogło się liczyć w walce o tytuł. Prawdę powiedziawszy, to tylko cud im może pomóc. Wtedy Kubica będzie miał dylemat: odejść czy zostać. A jak odejść, to gdzie? Jego menago powinien już się zabierać do roboty! Czarno to wszystko widzę. Niestety.
11. jfc
To bez sensu! W Hiszpanii jest długa prosta 1050m wychodząca z zakrętu o prędkości ponad 200km/h. I tam KERS byłby bardzo przydatny.
Dla odmiany w Turcji najdłuższa "prosta" jest sporo krótsza i łamana łagodnym zakrętem co pozwala dwukrotnie zblokować wyprzedzającego. Tam KERS będzie praktycznie bezużyteczny. Podobnie w GB i Niemczech. Moim zdaniem wyeliminują KERS aż do Węgier, gdzie spróbują go włożyć z powrotem.
Taka strategia po to aby móc powalczyć w Monako, a pełną moc pokazać na GP Niemiec i od tego wyścigu walczyć o zwycięstwa. Tylko że to już będzie połowa Mistrzostw i bez szans na jakiekolwiek dobre miejsce w końcowej klasyfikacji... :(
Już widzę piątkowe testy - Kubica i Heidfeld od samego początku na torze co chwila zjeżdżający na poprawkę ustawień. Czasy na początku będą na pewno fatalne - dopiero w sobotę może być widoczna poprawa, choć mogą się nie uporać ze wszystkim na czas. Jeśli będzie dobrze, to powalczą o skromne punkty już w Hiszpanii, ale bardziej prawdopodobne "mocne" miejsce w drugiej dziesiątce.
12. walerus
w BMW zgasło światło.. Mario po omacku szuka wyjścia....
13. cartmanix
Co do żagla to pewnie w Barcelonie bardzo by się przydał......podwójny dyfuzor ????nigdy nic nie wiadomo jak sami pewnie zdążyliście zauważyć zespoły nie zawsze pokazują wszystkie swoje atuty aż do samego końca....myślę że brak KERS pomoże tutaj głównie Robertowi bo to właśnie On nie był nigdy zadowolony z wożenia tego pudła ze sobą , poza tym ładownie pieniędzy w KERS i jego dopracowywanie jest na chwile obecna nieopłacalne i nie ma sensu nad tym siedzieć lepiej skupić się nad rzeczami ważniejszymi czyli balans bo to z tym mają największe problemy.
Myślę że nowy pakiet aero nie będzie wnosił zbyt wiele bo bolid sam w sobie jest do d... i czy z KERS czy bez czy ma pakiet nowy czy stary to nadal ten sam złom......więc powtórzę to co juz tak często padało w wypowiedziach......jeśliw barcelonie nie będzie gigantycznego skoku formy BMW to juz po sezonie i panie Robercie pora pakować manatki i znależć coś na miare swoich umiejętności.....czyli team o pare poziomów wyżej...
14. GKT
Theissen:„Nie będziemy używali KERS w obu bolidach w Barcelonie, ponieważ przywozimy nowy pakiet aerodynamiczny i używanie KERS nie pomaga nam.”
Oj, cienko widzę ten nowy pakiet aero. Przecież z tych słów wprost wynika, że przy tej nowej obudowie - po włożeniu KERSu - zbalansowanie bolidu jest NIEMOŻLIWE, nie tylko w przypadku KUB, ale nawet w przypadku lżejszego HEI.
15. jar188
Nie będą używać KERSu bo bez tego łatwiej jest testować nowe części i łatwiej o analizę, co ile daje korzyści. Później przecież wracają do KERSu. O co ten cały szum, przecierz jest jasno napisane???? Mario wszędzie powtarza że mają bardzo dobry KERS (w co ja nie wierzę) i będą go używać, przecierz walczą w tej chwili o monopol na dostarczaniae tego NaCoToKomu wynalzku.
16. pz0
15. jar188 - Mario wszędzie powtarza że mają bardzo dobry KERS, ale też przed sezonem wszędzie powtarzał ze będą walczyć o majstra. I ty mu jeszcze wierzysz?
17. mateuszp
Po pierwsze BMW nie odpuści sobie sezonu (WTCC jeszcze Lada 110 nie jest lepsza od BMW ale kto wie). DYFUZOR będzie na 100% dlaczego jak już wszystkie inne drużyny maja brak go będzie oznaczać kompromitacje dla BMW. KRES chyba bardziej przydaje się na krętych torach. Na ile sekund KRES zapewnia te kilka dodatkowych koni mechanicznych?
18. walerus
Mario się zdewaluował jak waluta w Keni....
19. jar188
16. pz0 , przecierz napisał, że nie wierzę - w nawiasie. KERS jest wielką kompromitacją F1 i nadal nie wiem czemu Max tak sie przy unim upiera, może ma do niego jakiś sentyment, jak do niemieckiego munduru;). Starość nie radość i w główce klepki się przestawiają, niestety ale taka jest prawda.
20. darecky3
rozumiem kibicow i tak dalej ale pozwolcie ze wtrace swoje trzezwe 3 grosze. Prosze Was dajcie sobie spokoj z tymi naiwnymi tekstami ze BMW bedzie sie liczyc w walce o tytol. Na milosc boska 4 wyscigi umoczone. Jaka walka, nawet z fantastycznym bolidem nie sa w stanie odrobic strat punktowych . Nie wierze ze nagle BMW skosi wszystkie wyscigi na czolowych miejscach. jesli regularnie beda punkty to najwyzej jak slepej kurze ziarno moze ktos pyknie 4 pozycje przy zamieszaniu, bo dobrym samochodem tego nie osiagna. Nawet jesli miala by sie powtarzac regularnie druga pozycja to zeby nadrobic straty do lidera potrzeba 5 wyscigow aby zmniejszyc roznice o 10 pkt. Nie realna zwlaszcza ze BGP juz wie kto ma wygrywac w ich stajni i Button jeszcze nie raz zatriumfuje. Jak juz wspominalem kilka miesiecy temu jesli w tym roku ktorys z kierowcow zgarnie conajmniej 60 pkt to bedzie szczyt ich mozliwosci. W zadnym wypadku nie ma miejsca na tytol w konstrukcji lub kierowcy. Ten sezon jest juz PRZEGRANY!!!!!! Brakuje 25 pkt zeby powiedziec walka trwa. Walka z wiatrakami...hehehe i wy tego nie widzicie
21. GKT
Chyba, że ..... w tej rezygnacji z KERSU chodzi o zmniejszenie przepaści, jaka będzie dzieliła BMW i resztę zespołów po wprowadzeniu nowego, rewelacyjnego, genialnego, kosmicznego pakietu aerodynamicznego.
22. cartmanix
21 GTK mam pytanie Ty oglądasz i omawiasz zespół BMW Sauber F1 team czy może relacje ze startu wahadłowca NASA????Zgadzam się z wypowiedzią #20 darecky3 tu nie ma co marzyć o jakiejkolwiek rewolucji.BMW do konca sezonu będzie się wlekło za reszta i szans na zdobycie pudła nie mają.Szkoda tylko Roberta bo On w tym wszystkim chyba najgorzej się czuje bo wkłada wszystkie siły że by coś z tym złomem zrobić ale za wiele sam nie uwalczy........niestety walka z wiatrakami.....
23. GKT
@22.cartmanix: Przepraszam bardzo za bezczelne użycie przeze mnie na tym forum słowa "kosmiczny"! Nie przypuszczałem, że tak bystry umysł jak twój będzie analizował na poważnie mój żartobliwy wpis nr.21.
24. kamil7671
22. cartmanix - znow trzeba odbiec od tematu, jak jestes takim znawca wahadlowcow, to ciekwa jestem czy wymienilbys mi numer nastepnej misji STS...co do KERSU BMW, to dobrze robia ze nie uzyja go w Katalonii, lepiej sprawdzac poprawki, ktore dadza okolo 1-1,5 sek na okrazeniu(daj ci Boże..) na "czystym" bolidzie niz na taki zle zbalansowanym, ale po moimch ostatnich przemysleniach, to KERS w ogole jest szajsem, nawet na Monza da niewiele, bo to tylko 6,67 sek. na okrazeniu, to wystarczy na kawalek jedenj prostej na Monza, a na Prima Variante, Seconda Variante i Lesmos 1,2 bedzie sie tracic...
25. radzix
Tyle wam wkleje o!
''The double-decker diffuser wouldn't have brought us anything in Barcelona. But the package itself is worth so much, that is brings more than the double-decker diffuser would do alone. Even without a double-decker diffuser, Red Bull has the fastest car.'' Nevertheless the team is still developing in all directions: a triple-decker diffuser is being looked into as well.
26. Niespokojny
Bez KERS - przyjąłem do wiadomości. Czekam na piątkowo-sobotnie treningi, kwalifikacje i wyścig. Zobaczę, może potem będzie o czym pisać.
27. kamil7671
Czyli Red Bull bez podwojnego dyfuzorka...
28. pesymista
Bożesz przez najśmielsze marzenia by mi nie przeszedł pomysł o jakimś tytule dla bmw. Oni już nie mają tego słowa w słowniku przez kompromitacje zespołu i kierowców. Chyba większość kibiców w tym i ja marzymy żeby bmw zdobywało regularnie pkt. i dojeżdżało do mety bez wtop. To jest realny cel, któremu sobie i Wam życzę.
29. cartmanix
#23 GTK i #24 kamil7671 wybaczcie moje ironiczne stwierdzenie na temat wahadłowca po prostu żartem odpowiedziałem na żart nie miałem na myśli nic innego jak docenienie wypowiedzi #21 niestety prawda jest taka (i to jest okrutne) że po plamach jakie dali w pierwszych 4 wyścigach zostaje im tylko tyle by wszystkie ustawienia teraz sprawdzać od podstaw na nowo i tak jak mówi kamil7671 na "czystym" bolidzie.W końcu jak nic nie pomaga to trzeba zacząć od nowa i sprawdzić gdzie sie popełniło błąd.A znawca nie jestem jeśli chodzi o ścisłość tylko poprostu uważnym obserwatorem tego co się dzieje teraz na torze a powiem szczerze że dużo więcej dzieje się teraz poza nim.
30. Niespokojny
28. pesymista - dlaczego takie Twoje podejście mnie nie dziwi ? ;-)))
31. GKT
@29.cartmanix: Wszystko jest OK, nie żywię urazy.
32. orinocoPL
darecky3-ja juz napisalem jakis czas temu-jak nie bedzie cudu w barcelonie to maga szykowac bolid na 2011, bo w tej chwili to robia na 2010... a tak powaznie-masz racje strata jest za duza w tej chwili musieliby wygrywac wszystko jak leci co jest praktycznie niemozliwe-inne zespoly nie stoja w miejscu i nikt nie bedzie czekal na bmw. dali d...y w zeszlym sezonie co wszyscy trzezwo myslacy wypominali juz w zeszlym roku-nawet prohamiltonowscy komentatorzy w dosc niewybredny sposób podsumowali to bodajze na fiji. a potem pol roku zmarnowane na rozwijaniu "NaCoToKomu" (dobre :) ) wynalazku, zamiast dobrze zaprojektowac bolid. wszystko mial zalatwic "slawetny" albert. i co wyszlo? albercik barykaduj, barykaduj... ale T A N D E T A ...
33. radzix
czytalem troche na zagranicznych forach i oficjalne zapowiedzi samego zespołu otóż albert3 im wyliczyl ze podwójny dyfuzor da im mniej niż ten cały nowy pakiet wiec narazie go nie użyja jesli już to rozpatruja potrójny dyfuzor w kolejnych wyscigach bolid ma byc sporo lzejszy, po testach na prostej i danych jakie narazie maja licza ze ten bedzie 0,5 sekundy szybszy niz ten w bahrajnie i co z tego skoro BrownGP ma miec pakiet szybszy o 0.6 od obecnego czyli bmw dalej 1 sekunde z tyłu :] nie ma co liczyc na cuda niestety każdy team przywiezie cos nowego i raczej wiekszosc bedzie szybsza wiec wyjdzie na to samo
34. cartmanix
Nigdy nie wiadomo czy nowości innych teamów pomogą a nie zaszkodzą.........wiec nie ma co dramatyzować nie zmienia to faktu że bolid na 2011 powinni już przygotowywać bo teraz są już na straconej pozycji......wszelkie spekulacje na temat czasów są według mnie nie na miejscu bo wystaczy zła konfiguracja sprzętu i z 0.5 sec. do przodu mamy 2 sec. do dupy......myśle że teraz faktycznie musimy czekać na kwalifikacje bo to one pokażą tak naprawde z czym mamy do czynienia natomiast jesli podwójny dyfuzor daje mniej niż nowy pakiet to dlaczego nie zastosowali obu na raz???? w sumie nie maja nic do stracenia więc ja bym ryzykował bo gorzej już nie będzie a lepiej może jeszcze być choćby mieli po prostu wyjść z tego sezonu z twarzą to już dużo......
35. Jacu
Panowie!! Albert 2 lub 3 to tylko komputery - czyli narzedzia pracy. Same nic nie wymysla. BMW tak naprawde dalo dupska znacznie wczesniej pozwalajac na odejscie Jorge Zander'a - tworce BGP001. Niestety jak sie traci geniusza to zaden albert nie da rady nic sam wymyslec ;). W tym roku przy okazji sporych zmian regulaminowych ci najlepsi konstruktorzy mogli sie wykazac - co tez uczynili. Patrz na Brawn GP (Jorge Zander) i Red Bull Racing (Adrian Newey). Wszystko w temacie ;)
36. krz08
wiedzą co robić
37. morek151
cartmanix tak tak niech juz teraz robią bolid na 2011 w 2 lata powinni zbudować cos w koncu bedzie jezdzić, szczegół ze nie znamy przepisów na tak odległy sezon. A tak na poważnie wypowiedz typu "niech skoncentrują się juz na następny sezonie" gdzies juz słyszałem i co z tego wyszło.......
38. orinocoPL
Jacu-ale wlasnie o to mi chodzi. wszystko mial zalatwic albert a co wyszlo? widzimy sami. dlatego pisze ze dali dupy w zeszlym sezonie co nie zmienia faktu ze, jak sam napisales, nie powinni byli pozwolic odejsc doswiadczonym konstruktorom. jeden blad pogania drugi itd. spirala w dol brawo dla zarzadu bmw po powinni wywalic na zbity pysk super mario bros i zatrudnic ludzi z wyobraznia. ale nie, po co, wszystko mozna zaplanowac... nawet katastrofalne wyniki-zaczynamy od walki o podium w pierwszym wyscigu i zmierzamy w dól. moze nikt sie nie zorientuje. wszystko oczywiscie zgodnie z planem... porzadek musi byc.
39. Piotre_k
Nie użyją KERSu? Czyli doszli już do wniosku, że lepiej jest zbudować szybki bolid bez kombinowania niż zbudować badziew i próbować maskować jego niedoskonałości jakimiś wynalazkami (równie niedoskonałymi). Teraz tylko pytanie czy sobie poradzą z ustawieniem tego do wyścigu. Bo doświadczenie pokazuje, ze 3 sesje treningowe to dla inżynierów BMW za mało, żeby poradzić sobie z ewentualnymi problemami.
40. Jacu
orinocoPL - racja, racja. I jeszcze jedna prawidlowosc daje sie zuwazyc. Notoryczny - cosezonowy - brak w elastycznosci przy rozwoju bolidu. A moze spadajace tempo tego rozwoju wraz uplywem sezonu. I nie usprawiedliwiaja tego tlumaczenia ze "pracujemy nad nowym bolidem kosztem rozwoju obecnego" przeciez wszyscy pracuja nad nowymi bolidami jednoczesnie unowoczesniajac obecne konstrukcje. Niestety zeby walczyc o tytuly trzeba pracowac nad rozwojem glownie aktualnej konstrukcji zwlaszcza w tak wczesnej fazie sezonu...przyklad?-Williams FW16 (ten w ktorym zginal Ayrton - rok 94' - tworca A. Newey) - poczatek sezonu masakrycznie trudny w prowadzeniu bolid - koniec sezonu jedna z najlepszych maszyn wszech-czasow. No ale Albert 3 dzisiaj wszystko wyliczy und alles sind good....ordnung muss sein , ja :P hehehehe.
41. pz0
O tym ze Albert wyliczył im że się nie opłaca zakładać podwójnego dyfuzora już pisałem i pisałem niech toto w cholerę wywalą to może w końcu ktoś wymyśli coś sensownego. Wiadomo że podwójny dyfuzor się nie opłaci, udowodnili to w Force India. Założyli podwójny i spuścili bęcki mistrzom z BMW jak się patrzy.
42. jawiemwszystko
a do mnie dotarły 2 sprzeczne komunikaty o stanie pogody w Hiszpanii na GP. Czyli nie wiemy czy słońce czy deszcz...
43. Skoczek130
I bardzo dobrze!!! I tak im te "cudo" nie za dużo pomaga (a może nawet szkodzi). Ponoc miałbyc najepszy ze stawki, a tak na prawdę jest jednym wielkim g....m!!! Cieszyłbym się, gdyby tę hybrydę wycofali z przepisów. Na pewno wpłynęłoby to pozytywnie na budżet.Gdyby nie ten Pan dr Mario Theissen - nieudacznik...
44. walerus
Pisałem rok temu, że cośjest na rzeczy - Honda i toyota podkupiły fachowców - m. in z BMW Sauber gościa puścili do Hondy i mamy konsekwencje......
45. Budyn_F1
Jednak maja racje KERS w niczym im nie pomaga tyle czasu i pracy na marne ale zespoly w koncu ucza sie na swoich bledach.
46. morek151
max to de bil, za kase z kersu mozna by wykramić murzynów, w ogóle jest nie konsekwentny albo kryzys albo wydawanie kasy na byle co, zachowujen sie jak rozwydrzony dzieciak, który krzyczy i kładzie sie na podłodze w sklepie bo chce zabawke, a po zakupie nudzi mu sie w 5 minut
47. dziarmol@biss
19. jar188 KERS jest wielką kompromitacją BMW , nie F1. Patrz na Mclaren, dają radę. Największy orędownik odzyskiwania energii rejteruje hehehe
48. leo_
Nie, no.... KERS mógłby być dobry , tylko muszą go dopracować. Ale niestety,na razie im to nie wychodzi. Ale nie zdziwię się, jak w pewnym momencie KERS zda egzamin. Ale może to będzie zupełnie inna koncepcja, i niekoniecznie BMW (choć wierzę, że będzie to jednak ich konstrukcja). Innymi słowy, uważam, chyba wbrew opinii wielu, że sama idea jest niezła. Dwa warunki: musi być konkurencja ( a więc brak jednego dostawcy), i należy znieść ograniczenia, np dotyczące ilości oddanej energii na okrążeniu.
49. Aragorn
47. dziarmol@biss - tak naprawdę to skąd możemy wiedzieć jaką korzyść z KERS ma McLaren, skoro nie wiadomo jakby się sprawowały ich samochody bez tego Mosleyowego cuda?
50. leo_
A więc może właśnie od przyszłego sezonu należałoby postawić na KERS (choć byłaby konieczna zmiana podejścia FIA , np do kosztów). A rozbudowane dyfuzory ? No cóż , należałoby je zostawić, skoro je już zaakceptowano. Jednak sprawa co do stosowania różnych kontrowersyjnych rozwiązań, musi być jasna JESZCZE PRZED SEZONEM, a nie jak w tym roku wyglądała sprawa DYFUZORóW, gdzie jednym się mówi, że są legalne, a innym, że nie . A do tego rozwiązanie tej sprawy przeciągano przez kilka wyścigów- no, po prostu chaos (można mieć w ogóle wątpliwości, czy było to niezamierzone).
51. obi216
Najpierw dostają kociokwiku , by ten KERS do F1 wprowadzić , by z kolei w chwili obecnej stwierdzić , iż to "wymużdżone " urządzenie, jest funta kłaków warte ......Tragifarsa ? Komediodramat ? Czy cyrk ?
52. morek151
wolałbym dwóch dostawców opon niz kers, jak było dwóch dostawców opon i silniki v10 to było wyprzedzania az w nadmiarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz