R E K L A M A
„Shanghai International Circuit jest wymagający, siły boczne są bardzo duże, oczekujemy grainingu na przedniej lewej oponie, który będzie powstawał szczególnie na zakręcie 2 i 13. Również na tylnych oponach może pojawić się graining. Układ toru determinuje użycie średniego docisku w bolidach, są dwie długie proste, ale duży procent toru to jest bardzo kręty i techniczny. Wielkim wyzwaniem zarówno dla zespołów jak i kierowców będzie wypracowanie odpowiedniego ustawienia bolidu i jak najlepszego wykorzystania opon.”
komentarze
1. sivshy
dobra guma nie jest zła ;] sorry walerus ;d
2. grzybek12345
bla bla bla
3. Skoczek130
Coś czarno widzę formę tych opon...
4. Piotre_k
A po wyścigu do długiej listy naszych sukcesów dopiszemy kolejne zwycięstwo w GP bolidu korzystającego z naszych bezkonkurencyjnych opon...
5. Gosu
No konkurencje mają przepotężna ;)
6. niza
jak już teraz mówią o grainingu to będzie lipa z tymi oponami fest. Przewagę będą mieli ci co będą umieli zniszczyć opony najmniej
7. grabin
Czyli Robert :)
8. sivshy
Robert zwykle narzekał na graining w zeszłym sezonie, więc chyba nie. Być może jego styl jazdy i bolid go wzmagały, tego nie wiemy. W każdym razie teraz z powodu dużej nadsterowności zapewne musiał zmienić styl jazdy, a i bolid jest już nowy. Więc jestem ciekaw, co będzie z tym grainingiem w jego przypadku, skoro nawet Bridgestone przyznaje się bez bicia, że będą z tym problemy.
9. piotrek74
Wielkim wyzwaniem zarówno dla zespołów jak i kierowców będzie wypracowanie odpowiedniego ustawienia bolidu i jak najlepszego wykorzystania opon.”
i to jest sedno sprawy-zespoły muszą sobie poradzić(a mają inne wyjście?)
10. robtusiek
@sivshy nie ładnie się zachowałeś, teraz @walerus nie będzie miał co napisać hihi;)
11. pz0
Bridgestone robi postępy. Teraz zapowiadają graining tylko na trzech gumach. Jeszcze z 10 lat i problem będzie rozwiązany.
12. saint77
Może w 2010 zmienią regulamin i każdy zespół będzie mógł sam wybrać dostawcę opon? Byłoby ciekawiej...
13. walerus
zła guma nie jest dobra....
14. walerus
;-)
15. sivshy
osz ty, już myślałem że Cię zatkało... ;]
16. sivshy
@pz0: Dlatego właśnie monopol na gumy w F1 to najbardziej poroniony pomysł w historii sportu... Powinno się poszukać alternatywy dla Bridgestone, na pewno oprócz Michellina znajdzie się firma zainteresowana dostarczaniem opon do F1. Kiedyś była taka firma, jak Good Year, która dostarczała opony dla F1. Jeździło się wtedy jeszcze na slickach, więc nie mieliby wielkich zaległości w stosunku do Bridgestone. A gumy byłyby dużo lepsze, i wróciłby kolejny, stary i dobry element wyścigu technologicznego. Swoją drogą, ciekawe jaką działkę odpala Berniemu BS za swój monopol..
17. Skoczek130
Sivshy- masz rację. Od dawna o tym pisze, że najlepszym wyjściem będzie dojście nowego producenta. Good Year na pewno dałoby sobie radę, tym bardziej, że wycofali się z WRC. Najbardziej martwi mnie sytuacja w MotoGP. Jeśli ktoś z forum interesuje się sportem motocyklowym, wie, że tam również rozpoczął się monopol. Jeśli więc sytuacja będzie podobna do F1, motocykliści mogą miec bardzo niebezpieczne upadki (gorsze, aniżeli wczęśniej). Obym się jednak mylił.
18. walerus
monopol w gumach to gorsze gumy - no to jest chyba jasne....
19. Angulo
walerus- nie wybaczę ci tego to było moje.
zła guma nie jest dobra...
20. daniel.dk
guma gumie nierówna..
21. pz0
Ale gumy Bridgestone są ciągle najlepsze. Ciągle wszyscy w F1 je wybierają ;->
22. sivshy
coś się dzisiaj koledze pz0 żart wyostrzył ;]
23. walerus
po prostu mają wybór- albo bardziej twarda albo bardziej miękka....
24. Kojo
Jak pamiętam stare czasy, to Good Year kojarzył mi się z F1 i nie wiem czemu się wycofali mieli dobre gumy i wiele teamów z nich korzystało, a teraz jakiś monopol ma BS I przez to jakość gum spadła, jak dla mnie powinna być dowolność wyboru, a nie narzucanie takich i czy innych opon, a co do Moto GP to śledzę tę serią od czasów Doohana i zawsze pasjonowały mnie jego pojedynki z Alexem Criville, ale wtedy to była klasa 500cc, Rossi dopiero zaczynał karierę w 125cc, a Max Biaggi rządził i dzielił w 250cc i nie cieszy mnie to, że ma tam być monopol na opony.
25. sivshy
@walerus: Choć ostatecznie, i tak muszą w wyścigu zastosować obydwie...
26. Raven89
Żeby tylko im te gumy nie popękały bo będzie źle ;)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz