GP Australii: strategie doboru opon
Poniżej prezentujemy strategie doboru opon podczas GP Australii 2009.Felipe Massa: super miękkie - średnie - średnie - nie ukończył
Kimi Raikkonen: super miękkie - średnie - średnie - super miękkie - nie ukończył
McLaren
Lewis Hamilton: super miękkie - średnie - średnie
Heikki Kovalainen: średnie - nie ukończył
BMW Sauber
Robert Kubica: super miękkie - średnie - średnie - nie ukończył
Nick Heidfeld: średnie - średnie - średnie - super miękkie
Renault
Fernando Alonso: średnie - średnie - super miękkie
Nelson Piquet: średnie - średnie - nie ukończył
Toyota
Jarno Trulli: super miękkie - średnie - średnie
Timo Glock: średnie - średnie - super miękkie
Scuderia Toro Rosso
Sebastien Bourdais: super miękkie - średnie - średnie
Sebastien Buemi: średnie - średnie - super miękkie
Red Bull Racing
Mark Webber: średnie - średnie - super miękkie
Sebastian Vettel: średnie - średnie - super miękkie - nie ukończył
Williams
Nico Rosberg: średnie - średnie - super miękkie
Kazuki Nakajima: średnie - nie ukończył
Force India
Adrian Sutil: średnie - średnie - super miękkie - średnie
Giancarlo Fisichella: średnie - średnie - super miękkie
Brawn GP
Jenson Button: średnie - średnie - super miękkie
Rubens Barrichello: średnie - średnie - super miękkie
komentarze
1. F1.09
Kubica miał dobrą taktykę, tylko ten Vettel...
2. F1.09
Miał by srebrny medal, a przy mocno zużytych oponach Buttona nawet złoty
3. blue57
raczej złotą tackę na owoce ;)
4. F1.09
Dziwne te opony. W zeszłym roku miały pasek (biały) na środku, a teraz dwa zielone po bokach - oczywiście chodzi o miękkie opony.
5. F1.09
ale przynajmniej by coś miał @blue57
6. Skoczek130
GP Australii to już historia, więc nie zadręczajmy się już tym. W Malezji będzie lepiej!!!
7. Plaskos
szkoda ze kubica w kwlaifikacjach nie mial paliwa na 8 okrazen :D by bylo pewnie pp i by do zjadu sobie jeszce wyrobil przewage a tak zamieszanie na starcie i lipka :D
8. radzix
Plaskos nie wiem czy ironizujesz czy myslisz ze Robert mial paliwa na 13 okrążeń każdy z bodajże 4 kierowców zaczynających wyścig na super miekkiej mieszance musiał zjechać do boksu tak szybko bo te opony by już dłużej nie wytrzymały, no to jest sztuka niewątpliwie stworzyć opone która nie wytrzyma nawet dystansu mniejszego niż 100km :)))
9. saint77
Z tymi oponami to też jest wielkie g....no! To zawodnicy powinni decydować jakich opon używają, jak ktoś chce przejechać cały wyścig na jednym rodzaju mieszanki to tak powinien robić a nie zakładać inne bo jakiś zafajdany regulamin mu każe. Zresztą POWINNO BYĆ KILKU DOSTAWCÓW OPON i każdy team powinien mieć wybór na jakich chce jeździć i wybrać najlepsze dla siebie rodzaje mieszanek. Wielki chłam...
10. saint77
@skoczek130: a ja mało zawału nie dostałem ja Vettel stuknął Roberta, całe szczęście że następne GP już za tydzień bo chyba bym jajo zniósł z tego czekania. Podobno ma padać...
11. seba16011994
@@F1.09 Ale jesteś chłopcze dziwny, przy slickach to w ogóle nie zdałoby egzaminu (nawet przy minimalnym przytarciu opony). W tamtym sezonie nie było ich już prawie widać przy dłuższej jeździe.
12. mic1992
a zauwazyliście że z czołówki BMW jako jedyne nie miało problemów z oponami, to dobrze wróży na przyszłość
13. roofi121
no nareszcie za tydzień ale opony z białym paskiem były lepsze bo było lepiej odróżniać je od twardej moieszanki
14. roofi121
no nareszcie za tydzień ale opony z białym paskiem były lepsze bo było lepiej odróżniać je od twardej mieszanki
15. F1.09
@seba16011994 - mówię, że dziwne są bo trudno je odróżnić "chłopcze"
16. chmurek77
No i pokazał Robcio niedowiarkom, czy umie się ścigać, jego jazda była jak poezja, szkoda , że Vettel okazał się jak sam stwierdził "idiotą", ale cóż taki sport, oby tempo pozostało w Malezji. pozdrowionka dla Nocka, tak mówił w wywiadach, jak będzie bił Roberta na głowę.
17. F1.09
@saint77- Czuj się jak u siebie w domu.Jak bym miał przez cały dzień nie spać to bym to zrobił - Oczywiście F1 a w szczególności Kubice
18. F1.09
*Oczywiście oglądać F1 a w szczególności Kubica
19. Skoczek130
@saint77 - oby twoje informacje z deszczem okazały się chybione, gdyż mam już dośc deszczowych wyścigów.
20. saint77
podobno są takie prognozy deszczowe, przynajmniej do czwartku włącznie. Może w piątek przestanie, ale przy slickach byłby to niezły wyścig na deszczu. Przy najmniejszej ilości wody na torze muszą założyć min. przejściówki albo pełne deszczowe, bo będą się ślizgać jak Nakajima lub Piquet. Robert jeździ jak marzenie, jemu jest obojętne czy będzie deszcz czy nie, ale ktoś może go znowu z boku puknąć i cała zabawa na nic. Chyba wzorem Włodka Zientarskiego wezmę sobie jakieś ziółka przed wyścigiem:)
21. Manonfire
Zgadzam się w 100% z kol. saint77. Przepis o konieczności stosowania dwóch rodzajów opon jest największą bzdurą we wszystkich regulacjach F1. Kierowcy mają się ścigać, a nie udowadniać, że potrafią jeździć na różnym ogumieniu. Durnotę tego przepisu pokazuje dzisiejszy wyścig. Z supermiękką mieszanką mieli kłopoty wszyscy, co oznacza, że były to kiepskie opony. Po jaką więc cholerę zmuszać zawodników do jazdy na bublach? jakby i tak nie było trudno...
22. walerus
dobra guma nie jest zła....
23. walerus
gumy dobrze Kubica dobrał - tylko gumę Vettela szlag trafiał i patrzcie co źle dobrana guma może sprokurować.......
24. walerus
....nieszczęście.....
25. Ra-v
@saint77 i @Manonfire - gdyby kazdy sobie wybieral jakei chce czyli w tym wypadku wybrano by same twarde to nie zobaczylibyscie przynajmniej polowy wyprzedzen w dzisiejszym wyscigu... to wlasnie tym dupnym softom zawdzieczamy takie wrazenia, aczkolwiek moglyby on sie zuzywac troszke wolniej zeby strategie bylo latweiej ustawiac...
26. pz0
Strategia na to GP jak się okazało była prosta. Podał ją Plaskos. Minimum paliwa na kwalifikacje, dupne opony na start, zakatować je na pierwszym stincie, a dalej jazda na ostro na lepszych.
27. Manonfire
@Ra-v nie patrzyłem na to z tego punktu widzenia. Niemniej pozostaję przy swoim zdaniu. Teamy powinny dobierać opony NAJLEPSZE, a nie takie, jakie aktualnie Bridgestone każe im zakładać.
28. JOE5
Niewiele brakowało a Robert dostał by w głowę kołem, które sie urwało z jego bolidu podczas uderzenia w bandę. Aż strach pomyśleć jak mogło się to skończyć dla niego. BMW musi to porawić, koła w/g przepisów nie mogą tak łatwo odpadać !!
29. Luckymag
Przyszłość zapowiada się ciekawie.
Nie wiem czy różnica miedzy miękkimi a twardymi oponami w przyszłych rajdach F1 będzie taka sama jak była w GP Australii, ale jeśli tak to zapowiada się kilka ciekawych konsekwencji tego faktu.
Przede wszystkim, jeśli zespoły będą świadome, że jeden z kompletów, których muszą użyć nadaje się do jazdy a drugi nie bardzo prawdopodobnie będą wybierać podobne strategie. W GP Australii Button miał by zwycięstwo w kieszeni i nie musiałby się obawiać Kubicy gdyby nie neutralizacja po wypadku Nakajimy. Przewaga, którą zdobył na początku prysła wtedy jak mydlana bańka (i moje marzenie od zwycięstwie Roberta w czasie kolizji z Vettelem).
Wielkie skrzydła przednie nowych bolidów upodabniające je nieco do kombajnów Bizon będą, bowiem często przyczyną kolizji i pojawiania się na torze S.C. Sądzę więc że zdecydowana większość zespołów pozostawi sobie najlepsze gumy na koniec. Nie musi to koniecznie oznaczać pogorszenia widowiska. Widzowie, którzy mają problemy z odbiorem wyścigów GP mogą liczyć na to, że wyścig stanie się "czytelniejszy". Pamiętam wiele takich sytuacji, kiedy siedziałem przed telewizorem z zapartym tchem i otwartą paszczą obserwując wyścig po to by na drugi dzień przeczytać na forum, że był nudny, "bo nikt nikogo nie wyprzedził" Wyprzedanie w F1 jest może widowiskowe, ale też trudne i ryzykowne. Zdecydowanie lepiej jest kogoś wyprzedzić w Pit Stopach. Kiedy zawodnik morze wykorzystać różnicę między pit stopami i wyprzedzić przeciwnika bez ryzyka. Mnie to nie przeszkadza – przeciwnie właśnie to mnie "kręci", Jeśli strategie się do siebie upodobnią to takie wyprzedzanie będzie trudniejsze, ale za to jedynym wyjściem będzie normalne wyprzedzanie na torze. To z kolei jest chyba łatwiejsze z KERS, którego Robert nie miał i pewnie nieczęsto mieć będzie.
Ponad to logika pozwala przypuścić że nie zobaczymy już śmiałków jadących na jeden pit stop. W Australii byłyby małe szanse żeby taki bolid w ogóle dojechał do mety. Przypomina się tu GP w Montrealu z dubletem BMW, kiedy Szybki Nick jechał na jeden pit-stop i obserwowanie czy Robert odjedzie mu na długość swojego pit stopu czy nie było bardzo emocjonujące. Takich emocji już nie będzie.
Zapowiada się nieco inne widowisko. Może dla niektórych gorsze, może dla wielu lepsze to się okaże…..
30. robtusiek
@pz0 tak jak piszesz, strategia prosta. Q3 na super miękkiej mieszance (które spisywały się swietnie) z małą ilością paliwa, osiągnąć jak najwyższe pole, póżniej wyścig jak najszybciej odjechać rywalom zetrzeć super miękkie i mieć z głowy, nastepnie średnie i walka.Tylko jest jedno ale? Wydaje mi się że BMW liczyło na SC...popatrz na taką sytuację: KUB start 4 pozycja najszybciej zjeżdza czyli pierwsza czwórka mu odjeżdza, wyjeżdza gdzieś za słabszym bolidem i traci, traci, a pod koniec cóż z tego że szybciej niż ci na super miekkich skoro brak czasu. Jeżeli by nie było SC to KUB (przy nie wydarzonych wypadkach) góra trzeci. SC zniwelował mu stratę którą miał do czołówki przed pierszym zjazdem do pitlane. Myślę że przewidywali SC w pierwszych momentach wyscigu, oczywiście jak dla mnie BMW błysnęło strategią, oby tak dalej!
31. Kojo
Gdy zobaczyłem, jak Robert uderza w ścianę i odpadło mu koło, to zamarłem, bo przed oczami miałem Imolę 94 i tragiczny wypadek Senny, gdyby koło mu w kask nie trafiło, to wielki mistrz wyszedłby z tego wypadku bez szwanku. Jak widać na powtórce z kamery na bolidzie Kubicy koło minęło kask o centymetry, nie chce nawet myśleć co by się stało, jakby w ten kask trafiło. BMW musi wyciągnąć wnioski z zaistniałej sytuacji, bo następnym razem, może się to źle skończyć.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz