komentarze
  • 15. flowenol
    • 2009-01-24 07:33:58
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Kub jest w tym sezonie niezaprzeczalnym nr 1 w BMW-potwierdza to oficjalna strona zespołu-na planszy powitalnej jest piękne dynamiczne zdjęcie bolidu z Robertem w środku- w zeszłym roku był Heidfeld---ot takie moje przypuszczenie:) Nie wiem jak wy ale ja juz przebieram niecierpliwie nóżkami w oczekiwaniu na pierwsze GP:) Jeśli chodzi o wygląd bolidów byłem dość sceptyczny jednak jak tak oglądam testowe przejazdy BMW dochodzę do wniosku że ta zmiana wyszła na dobre-jest bardziej surowy, dostojniejszy. To zupełnie jak z kobietą-aby podkreślić swą urodę wystarczy ładna kolia a nie 1500 różnych ozdóbek. Pozdrawiam niecierpliwych sympatyków.:)

  • 16. kkarw
    • 2009-01-24 08:46:31
    • *.adsl.inetia.pl

    Pewnie wielu z Was porównywało już sobie wygląd BMW do reszty konkurencji. Jak dla mnie są spore różnice pomiędzy Ferrari, Mclaren a BMW i chyba niestety lepiej wypadają tu bolidy konkurencji. Sylwetki Ferrari i Mclaren wydają się być smuklejsze o dłuższych nosach, przednie skrzydło bardziej wyrafinowane nawet lusterka Ferrari ma bardziej opływowe niż BMW. Niestety nie zanosi się na to, że BMW poczyniło spory postęp. Zwróćcie uwagę chociażby na zakończenie podwozia przed nosem Mclaren i Ferrari mają identyczne zakończenia, BMW poszło w zupełnie inną stronę, obym się mylił ale przecież takie firmy wiedzą co robią. Pozdrawiam.

  • 17. Tox
    • 2009-01-24 09:47:40
    • *.48.107.10

    Mam nadzieje ze sie mylisz kkarw... Jak bedzie testowal Hajfeld to czarno to widze szczerze mowiac jakos nie ufam jego "zdolnoscia rozwojowym" ;)

  • 18. RK2
    • 2009-01-24 11:33:25
    • *.adsl.inetia.pl

    NH bardzo podobnie jak Kubica komentuje pierwsze jazdy 2009r. I to cieszy, bo jak na ten etap przygotowań i tradycyjną lakoniczność wypowiedzi to wydaje się, że jest dobrze (auto reaguje na zmiany tak jak powinno) . @kkarw - Twoje wnioski , wynikłe z analizy m.in. kształtów aut sa delikatnie mówiąc - hm ... przedwczesne! Że BMW jest toporniejsze i może brzydsze, to jasne - ale czy przez to wolniejsze/bardziej zawodne/nierozwijalne/ itp!? Oczywiście NIE!. @flowenol - wg mnie nie ma mocnych a nawet średnio mocnych powodów, aby twierdzić , że RK jest nr 1 w
    BMW (trochę pisze o tym @konika)

  • 19. niedz
    • 2009-01-24 11:46:29
    • Blokada
    • *.elpos.net

    offtopujac: powiem wam, ze coraz bardziej mi sie podobaja tegoroczne bolidy.

  • 20. leo_
    • 2009-01-24 12:20:16
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mnie też

  • 21. inomig
    • 2009-01-24 12:46:01
    • *.toya.net.pl

    A czy ktoś wie jak będzie w tym roku z transmisjami TV ? w jakiej stacji ?

  • 22. dick777
    • 2009-01-24 12:53:12
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    kkarw, nie zapominaj, że szerszy nos to lepszy docisk, a sprawa docisku w bolidach na rok 2009 to kluczowy problem, o którym wszyscy mówią. Brak narzekań ze strony Roberta i Nicka, dobrze rokuje. Poza tym martwi mnie, że BMW może zacząć sezon bez KERS-u. Wyobraźcie sobie start z takim dopalaczem, w przypadku jego braku u konkurencji. Już się przyzwyczaiłem do wyglądu tych nowych bolidów. Malowanie BMW jest świetne, ponieważ wyszczupla sylwetkę patrzac z góry.

  • 23. radzix
    • 2009-01-24 12:55:53
    • *.122.223.77

    nie po to tyle pracowali zeby wystartowac bez KERSU przeciez na oficjalnej stronie bmw sauber f1 com pl macie specyfikacje f109 i normalnie jest uwzgledniony KERS na to przeciez głownie BMW sie nastawia na ten sezon a teraz tylko tak gadaja dla zmylenia konkurencji

  • 24. Raven89
    • 2009-01-24 12:57:13
    • Blokada
    • *.gprs.plus.pl

    kkarw: to,że krztałty bolidów McLarena i Ferrari są smuklejsze od tych w F1.09 nie oznacza,że tamte bolidy będą szybsze (nie mówiąc o tym,że już się słyszy o wątpliwym dopasowaniu modelu F60 do tegorocznych przepisów) .Najważniejsze jest idealne dopasowanie wszystkich komponentów nadwozia tak,żeby idealnie ze sobą współgrały.Co do formy BMW w 2009,to nie mam wątpliwości,że będą na równi z Ferrari i McLarenem - muszą tylko mieć drobną przewagę w aero,bo jak wiemy jednostka napędowa BMW nie jest aż tak wydajna jak silniki teamów z Woking i Maranello.Może za wcześnie z tym wyskoczę ale uważam,że Robert powinien wylądować na koniec sezonu najgorzej w pierwszej trójce.

  • 25. Raven89
    • 2009-01-24 12:57:52
    • Blokada
    • *.gprs.plus.pl

    *jezu :D nie "krztałty" tylko kształty oczywiście ;)

  • 26. Tutankhamun
    • 2009-01-24 13:27:16
    • *.hjnqu1.dynamic.dsl.tele.dk

    pz0 mozesz wytlumaczyc swoj post? 1. ''Spokojnie, nick ma bolid z nr 6'' i co z tego? twoj hamiltom mial bolid w 2008 z nr. ? nie pamietasz? i wygral. 2. zamienieli sie i co z tego wyniklo? 3. kogo obchodzi malowanie gum? niech Robert ma rozowe nawet byle by skutkowaly

  • 27. kamil6761
    • 2009-01-24 13:55:04
    • *.tvgawex.pl

    Tutankhamun- no jka to nie obchodzi cie na jakich oponach jedzie dany kierowca w wyscigu?? bo mnie na przyklad to bardzo interesuje i to wyjasnia wiele rzeczy, np. czemu dany kierowca jest wolniejszy od tego, jezeli wczoraj byl szybszy itd...

  • 28. Skoczek130
    • 2009-01-24 14:05:42
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Oby w tym sezonie byli równie niezawodni, jak przed rokiem.

  • 29. zibi55
    • 2009-01-24 14:09:55
    • *.gorzow.mm.pl

    Zastanawia mnie jedno, jeżeli w tym roku KERS jest nie obowiązkowy, to czy team może wystawić do wyścigu jednego kierowcę z KERS-em , a drugiego bez ???

  • 30. niza
    • 2009-01-24 14:43:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    zibi55 oczywiście, że tak

  • 31. brainstorm
    • 2009-01-24 15:07:47
    • *.pk.edu.pl

    @zibi55, tak, tyle że to nie miałoby najmniejszego sensu...

  • 32. pz0
    • 2009-01-24 15:31:47
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Tutankhamun - tłumaczę. 2009-01-23 19:15:26 Supek - pyta o znakowanie gum. Myślę że go to interesuje. 2009-01-23 22:18:24 grzged - pyta jakim bolidem jeździł Nick. Myślę, że to go również interesuje. Tutankhamun na przyszłość przeczytaj wszystkie komentarze to się dowiesz że niektórych pewne rzeczy interesują

  • 33. sivshy
    • 2009-01-24 16:24:43
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Ja bym jakoś szczególnie nie jarał się tym, że kierowcy nie narzekają. Zacytujcie mi jednego kierowce, który by narzekał na bolid przed sezonem. Przecież to wszystko tylko gra psychologiczna. Oczywiście możliwe jest, że testy idą po myśli BMW, ale nie koniecznie musi być tak różowo. Zresztą, kierowcom może wydawać się że bolid zachowuje się dobrze, jednak żaden z nich nie wie, jak zachowują się bolidy konkurencji. Tym bardziej, że zmiany są duże...

  • 34. obi216
    • 2009-01-24 16:41:45
    • *.191.204.249

    @sivshy - W ubiegłym roku podczas pierwszych testów (przed sezonem ) Robert narzekał ......i to dość mocno ...

  • 35. Raven89
    • 2009-01-24 16:42:37
    • Blokada
    • *.gprs.plus.pl

    Ja o formę BMW Sauber jestem raczej spokojny.Już teraz zostawili czołówkę daleko z tyłu,jeśli weźmiemy pod uwagę testy nowych rozwiązań.Myślę też,że nie bez powodu team z
    Hinwil nie zgodził się na wprowadzenie KERS dopiero za rok - realizują swój plan i coś mi się
    wydaje,że o laury będą walczyć 4 teamy - BMW,Renault,McLaren i Ferrari.Może jestem niepoprawnym optymistą ale z tej czwórki stawiam właśnie na zespół Kubicy.

  • 36. zibi55
    • 2009-01-24 16:54:46
    • *.gorzow.mm.pl

    2009-01-24 15:07:47 brainstorm - dlaczego nie miało by sensu ??? Przecież KERS też waży i to nie mało, więc kierowcy wyżsi i ciężcy mieli by w miarę wyrównane szanse startując bez KERS , jeżeli mieli by pod siebie ustawiony bolid.
    A tak żartem - to ci wyżsi mogli by mieć zamiast KERS , butle z podtlenkiem azotu - zawsze jest lżejsza.

  • 37. sivshy
    • 2009-01-24 17:34:14
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @obi216: Wtedy BMW stosowało taktykę zasłony dymnej, i wtedy wszyscy narzekali dość mocno... Również gra psychologiczna, polegająca na sprowokowaniu konkurencji do ich zlekceważenia. W tym roku taktyka przed sezonem jest inna. Wszyscy mają się ich bać, bo skończyli poprzedni sezon w połowie, i w ogóle kierowcom wszystko pasi...

  • 38. sivshy
    • 2009-01-24 17:35:11
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    tzn BMW chce, aby konkurencja i kibice tak myśleli.

  • 39. obi216
    • 2009-01-24 23:24:02
    • *.191.205.148

    No to niech im pasi ....Akurat takiego układu nie będę miał za złe , stajni BMW......A co do dezinformacji.... Stara , dobra praktyka :-) I tak nic nie będziemy wiedzieli - aż do pierwszego GP :)

  • 40. obi216
    • 2009-01-24 23:25:30
    • *.191.205.148

    Nie będę miał " im" za złe......errata :)

  • 41. lewusFIA
    • 2009-01-24 23:27:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Podobnie jak większość cieszy mnie brak awarii, natomiast może zgodziłbym się z dziarmolem, bo atmosfera jakby podejrzanie cukierkowa, jednak po głębszym zastanowieniu doszedłem do wniosku, że prawdopodobnie ustalone zostały pewne reguły rywalizacji wewnętrznej, które z grubsza zadowalają wszystkich. Prawdopodobnie Robert otrzymał zapewnienie, że nie powtórzy się faworyzowanie Nicka jak w poprzednich sezonach i obaj będą traktowani jednakowo z największym zaangażowaniem i perfekcją całego teamu. Dodatkowo czują, ( przypuszczają, wiedzą) że BMW jednak uzyskało jakąś przewagę technologiczną nad pozostałymi i stąd ich dobry nastrój. Myślę, że tym razem BMW nie stosuje żadnej taktyki dla zmylenia konkurencji a tym bardziej co jest chyba dość śmiesznym argumentem - zastraszania rywali, bowiem któż i dlaczego miałby się ich bać???. Witaj dick777, pozdrawiam, jak również pozostałych kubicofanów.

  • 42. sivshy
    • 2009-01-25 09:38:15
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Otóż miałaby się ich bać konkurencja. A dlaczego? Ponieważ mogą być mocni.... Taktyka dezinformacji jest równie stara, jak sama F1. Możesz sobie spekulować, a i tak o wszystkim dowiemy się dopiero w marcu.

  • 43. dziarmol@biss
    • 2009-01-25 13:49:41
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    2009-01-24 23:27:41 lewusFIA-Fajnie by było gdyby Twoje przypuszczenia sprawdziły się, lecz z drugiej strony BMW pomne ubiegłego sezonu (krytyka ze strony Roberta) być może zakazało totalnego krytykowania poczynań zespołu np. klauzulami w kontrakcie. I stąd może w wypowiedziach kierowców zalatuje reklamą "colgate"lecz przyznaję że te moje 'przypuszczenia"nie podobają mi się i mam nadzieję że to tylko przewrażliwienie pozdr.

  • 44. sivshy
    • 2009-01-25 14:00:22
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    W momencie podpisywania kontraktu Robert pokazywał się z dobrej strony, więc miał większy wpływ na kształt kontraktu. Wątpię aby się zgodził na taką klauzulę. Każdy tylko nie on ;]

  • 45. Budyn_F1
    • 2009-01-25 15:43:59
    • *.199.253.213

    Dobrze.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo