BMW kontynuuje testy w Walencji
Silne podmuchy wiatru zmusiły zespół BMW Sauber do zmiany zaplanowanego programu testowego. Rano Nick Heidfeld, który przejął kierownicę BMW Sauber F1.09 od Roberta Kubicy zamiast testować ustawienia nowego bolidu, sprawdzał jego wytrzymałość.„W końcu mogłem poprowadzić F1.09 po raz pierwszy” powiedział po testach Nick Heidfeld, który dzisiaj przejechał 92 okrążenia. „Nadal mamy sporo pracy przed sobą, ale robimy postępy z każdym przejechanym kilometrem, a niezawodność już mamy. Ogólnie F1.09 prowadzi się zupełnie inaczej niż ubiegłoroczny bolid. Szczęśliwie mogłem popracować nad ustawieniami mechanicznymi popołudniu. Najważniejszym wynikiem po moim pierwszym dniu testowym jest to, że bolid reaguje na zmiany tak jak się tego spodziewamy.”
Jutro zespół BMW będzie kontynuował prace testowe z Nickiem Heidfeldem na torze w Walencji.
komentarze
1. Supek
Trochę nie ma temat, ale czy ktoś już zdążył wyczytać jak Bridgestone będzie znakował twarda i miękką mieszankę opon slick ?? Bo takie paski jakie były w zeszłym sezonie raczej nie wchodzą w grę...chyba , że co do tego też zmieniły się przepisy i nie będzie dwóch mieszanek.
2. malin1987
Pewnie coś z boku opon, tak by oznakowanie nie mogło sie zetrzeć.
3. PabloWrz
Prawdopodobnie na zewnetrzej krawedzi opony jakis pasek bedzie.
4. conrad30
jeśli będą w jakikolwiek sposób znakowane to napewno wszyscy się o tym dowiemy-bez obaw.Dobrze że Nick nie narzeka.
5. bekon
tylko miejmy nadzieje ze w tym sezonie Kubica nie będzie miał żadny problemów z ustawieniami
6. walerus
good gut i dobrze...
7. grzged
dla mnie Hei nie jest zadowolony z faktu iż przyszło mu testować bolid dopiero w 4 dzień po premierze, zdaje się ze BMW ma swój nr1 a jest nim Kub co może potwierdzać fakt że nowy dyrektor techniczny wypowiadał się w nim s samych superlatywach, oraz że dostaje zaszczyt bycia pierwszym który testował bolid. Nick trochę chyba narzekał że na początku było coś nie tak, gdzie zawsze robił to Kub a teraz jest odwrotnie. Ps: Jak myślicie czy Nick jeździ swoim bolidem z nr6 czy został mu oddany do dyspozycji bolid którym jeździł Kub. Rozsądne by było wydaje mi się dl Kub żeby nikt oprócz jego nie decydował jak ma być ustawiony jego bolid, potem może być powtórka z Francji!
8. konika
grzged a gdzie to nowy dyr tech się wypowiadał w takich superlatywach? Umknęło mi coś? Podaj linka jak mozesz.
9. grzged
trzymaj http:// www. sports.pl/ formula1/artykul.asp?Artykul=42034 (3 spacje)
10. prolim
bolidy są na miarę krojone, także wątpię, żeby hei dotknął bolidu kub
11. konika
grzged dzięki za linkę, ale przegląd, wybacz, nie jest najlepszym źródłem informacji. Poza tym, nie sądzisz że rzekome stwierdzenie Riedla, że Robert jest być może najlepszym kierowcą w stawce byłoby nie tylko niedyplomatyczne ze względu na ich drugiego kierowcę ale też raczej niedopuszczalne patrząc na dotychczasową politykę PR BMW Sauber? Obawiam się, ze to kolejne podkolorowanie Gutowskiego. Nie pierwsze i nie ostatnie zapewne. Poza tym gdyby to było prawdziwe info to dziwne, ze jeszcze go nie umieścił na www.formula1.pl. No ale dzięki za info.
12. konika
oczywiście chodzi o www. formula1.pl
13. konika
kurna ta stronka jest denewująca - chodzi o stronkę sokoła i gutowskiego.
14. pz0
Spokojnie, nick ma bolid z nr 6. Ale pamiętam sytuację gdzie w wyścigu kierowcy pojechali w nie swoich bolidach, na skutek paru zdarzeń zamienili się i to nie kto inny jak Alonso. Co do malowania gum to przypuszczam że będzie podobnie jak w champcar, gdzie od dawna są malowane całe boczki.
15. flowenol
Kub jest w tym sezonie niezaprzeczalnym nr 1 w BMW-potwierdza to oficjalna strona zespołu-na planszy powitalnej jest piękne dynamiczne zdjęcie bolidu z Robertem w środku- w zeszłym roku był Heidfeld---ot takie moje przypuszczenie:) Nie wiem jak wy ale ja juz przebieram niecierpliwie nóżkami w oczekiwaniu na pierwsze GP:) Jeśli chodzi o wygląd bolidów byłem dość sceptyczny jednak jak tak oglądam testowe przejazdy BMW dochodzę do wniosku że ta zmiana wyszła na dobre-jest bardziej surowy, dostojniejszy. To zupełnie jak z kobietą-aby podkreślić swą urodę wystarczy ładna kolia a nie 1500 różnych ozdóbek. Pozdrawiam niecierpliwych sympatyków.:)
16. kkarw
Pewnie wielu z Was porównywało już sobie wygląd BMW do reszty konkurencji. Jak dla mnie są spore różnice pomiędzy Ferrari, Mclaren a BMW i chyba niestety lepiej wypadają tu bolidy konkurencji. Sylwetki Ferrari i Mclaren wydają się być smuklejsze o dłuższych nosach, przednie skrzydło bardziej wyrafinowane nawet lusterka Ferrari ma bardziej opływowe niż BMW. Niestety nie zanosi się na to, że BMW poczyniło spory postęp. Zwróćcie uwagę chociażby na zakończenie podwozia przed nosem Mclaren i Ferrari mają identyczne zakończenia, BMW poszło w zupełnie inną stronę, obym się mylił ale przecież takie firmy wiedzą co robią. Pozdrawiam.
17. Tox
Mam nadzieje ze sie mylisz kkarw... Jak bedzie testowal Hajfeld to czarno to widze szczerze mowiac jakos nie ufam jego "zdolnoscia rozwojowym" ;)
18. RK2
NH bardzo podobnie jak Kubica komentuje pierwsze jazdy 2009r. I to cieszy, bo jak na ten etap przygotowań i tradycyjną lakoniczność wypowiedzi to wydaje się, że jest dobrze (auto reaguje na zmiany tak jak powinno) . @kkarw - Twoje wnioski , wynikłe z analizy m.in. kształtów aut sa delikatnie mówiąc - hm ... przedwczesne! Że BMW jest toporniejsze i może brzydsze, to jasne - ale czy przez to wolniejsze/bardziej zawodne/nierozwijalne/ itp!? Oczywiście NIE!. @flowenol - wg mnie nie ma mocnych a nawet średnio mocnych powodów, aby twierdzić , że RK jest nr 1 w
BMW (trochę pisze o tym @konika)
19. niedz
offtopujac: powiem wam, ze coraz bardziej mi sie podobaja tegoroczne bolidy.
20. leo_
Mnie też
21. inomig
A czy ktoś wie jak będzie w tym roku z transmisjami TV ? w jakiej stacji ?
22. dick777
kkarw, nie zapominaj, że szerszy nos to lepszy docisk, a sprawa docisku w bolidach na rok 2009 to kluczowy problem, o którym wszyscy mówią. Brak narzekań ze strony Roberta i Nicka, dobrze rokuje. Poza tym martwi mnie, że BMW może zacząć sezon bez KERS-u. Wyobraźcie sobie start z takim dopalaczem, w przypadku jego braku u konkurencji. Już się przyzwyczaiłem do wyglądu tych nowych bolidów. Malowanie BMW jest świetne, ponieważ wyszczupla sylwetkę patrzac z góry.
23. radzix
nie po to tyle pracowali zeby wystartowac bez KERSU przeciez na oficjalnej stronie bmw sauber f1 com pl macie specyfikacje f109 i normalnie jest uwzgledniony KERS na to przeciez głownie BMW sie nastawia na ten sezon a teraz tylko tak gadaja dla zmylenia konkurencji
24. Raven89
kkarw: to,że krztałty bolidów McLarena i Ferrari są smuklejsze od tych w F1.09 nie oznacza,że tamte bolidy będą szybsze (nie mówiąc o tym,że już się słyszy o wątpliwym dopasowaniu modelu F60 do tegorocznych przepisów) .Najważniejsze jest idealne dopasowanie wszystkich komponentów nadwozia tak,żeby idealnie ze sobą współgrały.Co do formy BMW w 2009,to nie mam wątpliwości,że będą na równi z Ferrari i McLarenem - muszą tylko mieć drobną przewagę w aero,bo jak wiemy jednostka napędowa BMW nie jest aż tak wydajna jak silniki teamów z Woking i Maranello.Może za wcześnie z tym wyskoczę ale uważam,że Robert powinien wylądować na koniec sezonu najgorzej w pierwszej trójce.
25. Raven89
*jezu :D nie "krztałty" tylko kształty oczywiście ;)
26. Tutankhamun
pz0 mozesz wytlumaczyc swoj post? 1. ''Spokojnie, nick ma bolid z nr 6'' i co z tego? twoj hamiltom mial bolid w 2008 z nr. ? nie pamietasz? i wygral. 2. zamienieli sie i co z tego wyniklo? 3. kogo obchodzi malowanie gum? niech Robert ma rozowe nawet byle by skutkowaly
27. kamil6761
Tutankhamun- no jka to nie obchodzi cie na jakich oponach jedzie dany kierowca w wyscigu?? bo mnie na przyklad to bardzo interesuje i to wyjasnia wiele rzeczy, np. czemu dany kierowca jest wolniejszy od tego, jezeli wczoraj byl szybszy itd...
28. Skoczek130
Oby w tym sezonie byli równie niezawodni, jak przed rokiem.
29. zibi55
Zastanawia mnie jedno, jeżeli w tym roku KERS jest nie obowiązkowy, to czy team może wystawić do wyścigu jednego kierowcę z KERS-em , a drugiego bez ???
30. niza
zibi55 oczywiście, że tak
31. brainstorm
@zibi55, tak, tyle że to nie miałoby najmniejszego sensu...
32. pz0
Tutankhamun - tłumaczę. 2009-01-23 19:15:26 Supek - pyta o znakowanie gum. Myślę że go to interesuje. 2009-01-23 22:18:24 grzged - pyta jakim bolidem jeździł Nick. Myślę, że to go również interesuje. Tutankhamun na przyszłość przeczytaj wszystkie komentarze to się dowiesz że niektórych pewne rzeczy interesują
33. sivshy
Ja bym jakoś szczególnie nie jarał się tym, że kierowcy nie narzekają. Zacytujcie mi jednego kierowce, który by narzekał na bolid przed sezonem. Przecież to wszystko tylko gra psychologiczna. Oczywiście możliwe jest, że testy idą po myśli BMW, ale nie koniecznie musi być tak różowo. Zresztą, kierowcom może wydawać się że bolid zachowuje się dobrze, jednak żaden z nich nie wie, jak zachowują się bolidy konkurencji. Tym bardziej, że zmiany są duże...
34. obi216
@sivshy - W ubiegłym roku podczas pierwszych testów (przed sezonem ) Robert narzekał ......i to dość mocno ...
35. Raven89
Ja o formę BMW Sauber jestem raczej spokojny.Już teraz zostawili czołówkę daleko z tyłu,jeśli weźmiemy pod uwagę testy nowych rozwiązań.Myślę też,że nie bez powodu team z
Hinwil nie zgodził się na wprowadzenie KERS dopiero za rok - realizują swój plan i coś mi się
wydaje,że o laury będą walczyć 4 teamy - BMW,Renault,McLaren i Ferrari.Może jestem niepoprawnym optymistą ale z tej czwórki stawiam właśnie na zespół Kubicy.
36. zibi55
2009-01-24 15:07:47 brainstorm - dlaczego nie miało by sensu ??? Przecież KERS też waży i to nie mało, więc kierowcy wyżsi i ciężcy mieli by w miarę wyrównane szanse startując bez KERS , jeżeli mieli by pod siebie ustawiony bolid.
A tak żartem - to ci wyżsi mogli by mieć zamiast KERS , butle z podtlenkiem azotu - zawsze jest lżejsza.
37. sivshy
@obi216: Wtedy BMW stosowało taktykę zasłony dymnej, i wtedy wszyscy narzekali dość mocno... Również gra psychologiczna, polegająca na sprowokowaniu konkurencji do ich zlekceważenia. W tym roku taktyka przed sezonem jest inna. Wszyscy mają się ich bać, bo skończyli poprzedni sezon w połowie, i w ogóle kierowcom wszystko pasi...
38. sivshy
tzn BMW chce, aby konkurencja i kibice tak myśleli.
39. obi216
No to niech im pasi ....Akurat takiego układu nie będę miał za złe , stajni BMW......A co do dezinformacji.... Stara , dobra praktyka :-) I tak nic nie będziemy wiedzieli - aż do pierwszego GP :)
40. obi216
Nie będę miał " im" za złe......errata :)
41. lewusFIA
Podobnie jak większość cieszy mnie brak awarii, natomiast może zgodziłbym się z dziarmolem, bo atmosfera jakby podejrzanie cukierkowa, jednak po głębszym zastanowieniu doszedłem do wniosku, że prawdopodobnie ustalone zostały pewne reguły rywalizacji wewnętrznej, które z grubsza zadowalają wszystkich. Prawdopodobnie Robert otrzymał zapewnienie, że nie powtórzy się faworyzowanie Nicka jak w poprzednich sezonach i obaj będą traktowani jednakowo z największym zaangażowaniem i perfekcją całego teamu. Dodatkowo czują, ( przypuszczają, wiedzą) że BMW jednak uzyskało jakąś przewagę technologiczną nad pozostałymi i stąd ich dobry nastrój. Myślę, że tym razem BMW nie stosuje żadnej taktyki dla zmylenia konkurencji a tym bardziej co jest chyba dość śmiesznym argumentem - zastraszania rywali, bowiem któż i dlaczego miałby się ich bać???. Witaj dick777, pozdrawiam, jak również pozostałych kubicofanów.
42. sivshy
Otóż miałaby się ich bać konkurencja. A dlaczego? Ponieważ mogą być mocni.... Taktyka dezinformacji jest równie stara, jak sama F1. Możesz sobie spekulować, a i tak o wszystkim dowiemy się dopiero w marcu.
43. dziarmol@biss
2009-01-24 23:27:41 lewusFIA-Fajnie by było gdyby Twoje przypuszczenia sprawdziły się, lecz z drugiej strony BMW pomne ubiegłego sezonu (krytyka ze strony Roberta) być może zakazało totalnego krytykowania poczynań zespołu np. klauzulami w kontrakcie. I stąd może w wypowiedziach kierowców zalatuje reklamą "colgate"lecz przyznaję że te moje 'przypuszczenia"nie podobają mi się i mam nadzieję że to tylko przewrażliwienie pozdr.
44. sivshy
W momencie podpisywania kontraktu Robert pokazywał się z dobrej strony, więc miał większy wpływ na kształt kontraktu. Wątpię aby się zgodził na taką klauzulę. Każdy tylko nie on ;]
45. Budyn_F1
Dobrze.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz