komentarze
  • 1. BigM
    • 2008-11-12 10:24:44
    • *.ssp.dialog.net.pl

    "K" to indeks prędkości opon.
    Do 110 km/h. Pewnie, skoro to jest auto "na zimę", będą testować zimówki.
    Ciekawe będzie, jak się wszyscy wypną na kers i solidarnie pojadą bez. Musi być kompletnie w powijakach, skoro tak zorganizowana firma na razie będzie wozić jakieś "ciężarki"...

  • 2. Bmw-Sauber_fan
    • 2008-11-12 11:54:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ferrari dobrze to rozgrywa. najpierw zbacza jak sie auto wozi z takim ciezarem w okreslonym miejscu w slabo zbalansowanym bolidzie. dopiero pozniej bedzie sam sytsem tak jak napisali "w pelni dzialajacy"

  • 3. zgred
    • 2008-11-12 12:02:34
    • *.eln.uniroma2.it

    Może dopalany koksem? Powrót ery pary w czerwonym opakowaniu! Nie wszyscy są solidarnie za opóźnianiem czy nieużywaniem KERSu. Jeden taki doktor cały czas chodzi i mędrkuje że to jego drużyna A nieżle pogina z tym perpetum mobile. Marrianna byleś nie przekombinował.

  • 4. walerus
    • 2008-11-12 12:05:40
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    tak tak założą od razu działający Kers i Badoer będzie świecił oczami podczas jazdy.....

  • 5. Bmw-Sauber_fan
    • 2008-11-12 12:14:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    walerus-albo zrobia jakis taki przezroczysty bolid wypelniony neonem i beda mogli testowac nawet w nocy:D

  • 6. Voight
    • 2008-11-12 12:27:44
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Nie ma jak niezjarzenie o co chodzi . No to kimi bedzie biedny, bo już charakterystyka f2008 mu nie pasowała .chyba, że coś z tym zrobią

  • 7. orinocoPL
    • 2008-11-12 12:29:04
    • *.152.221.59

    zgred-juz raczej druzyna B(MW)... ;)

  • 8. robertkubica2
    • 2008-11-12 13:13:03
    • *.adsl.inetia.pl

    co silniejsi tecnologicznie/logistycznie/finansowo będą skutecznie porównywali auta z i bez KERS i na początek sezonu wybiorą szybszą/mniej zawodną opcję. Prawdopodobnie ostatecznie dobry KERS da przewagę, ale nie wszyscy w jednakowym czasie odnajdą tę przewagę w swoich konstrukcjach.

  • 9. riklaunim
    • 2008-11-12 14:09:16
    • *.goldenline.pl

    A Force India pewnie podczepi dynama od rowerów i wyjdzie na to samo. Ferrari przeprowadzi testy i zapowie że na niektóre wyścigi będzie używało wersji z dynamem :) Tak jak z płetwą rekina :D

  • 10. niza
    • 2008-11-12 15:38:57
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    każdy orze jak może, tylko żeby niektórzy nie obudzili się z ręką w nocniku, a inni, żeby nie przedobrzyli

  • 11. BigM
    • 2008-11-12 16:06:54
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Ktoś na sport.pl wziął chyba na poważnie ten żart o zimówkach w bolidach.
    Pewnie pracownik działu kultura, doraźnie zdesantowany na odcinek fora o F1.

  • 12. Dagmara_W
    • 2008-11-12 17:47:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    zobaczymy jakie ferrari zrobi cako.. ale chyb na poczatku seosnu nie beda go urzywac

  • 13. MORZE
    • 2008-11-12 18:39:31
    • *.adsl.inetia.pl

    MORZE KERS wydłuża drogę hamowania (coś takiego wnioskuję z wypowiedzi pewnego internauty nie z tej strony internetowej świata)? MORZE później hamujący będą mieli przez to większą szansę na wyprzedzenie? MORZE Kubica później hamuje? A MORZE w tym wszystkim się mylę?

  • 14. Budyn_F1
    • 2008-11-12 19:27:38
    • *.199.253.213

    A nie 2009.

  • 15. Robson13
    • 2008-11-12 20:45:42
    • *.netia.com.pl

    Ale wy macie fantazje... :)

  • 16. cezarnation
    • 2008-11-12 23:57:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A MOŻE się zamkniesz.

  • 17. beam_beer
    • 2008-11-13 09:43:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Znalazł ktoś jakiś sensowny artykuł o KERS? Ciekaw jestem co tam jest w środku. Podejrzewam, że jakieś ustrojstwo mechaniczno-elektroniczne, ale szukam czegoś dokładniejszego i ni huhu znaleźć nie mogę.

  • 18. pz0
    • 2008-11-13 09:46:09
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Williams zaliczył pierwsze testy z oboma skrzydłami w specyfikacji 2009. Poza tym Williams kupił firmę zaawansowaną w produkcji lekkich kompozytowych kół zamachowych do KERS i wygląda, że będą mieli jeden z najlżejszych KERS. Stajnia z Grove chyba jako jedna z pierwszych olała sobie sezon 2008, mają kupę doświadczenia z oponami slick. Mam nadzieję, że przyszły sezon to będzie wielki come back sir Franka. Gdyby jeszcze nie ta Toyota i konieczność używania w wyścigach Kazukiego. Fotka bolidu z nowymi skrzydłami, przyznaję że bardzo mi się podoba (po wywaleniu spacji) www.jonathankennard. com/gallery_image.cfm?id=586

  • 19. pz0
    • 2008-11-13 10:23:50
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    beam_beer - są dwie koncepcje KERS. Elektryczny oparty na prądnicach/silnikach, który magazynuje energię w akumulatorach (znowu dwa rozwiązania: stosunkowo lekkie ale o niskiej sprawności litowe np. RedBull i bardzo sprawne, błyskawicznie ładujące się ale ciężkie ultrakondensatory -np. BMW). Drugie rozwiązanie to KERS mechaniczny, ma być stosowany między innymi przez Hondę i Williamsa. Ten system jest oparty na szybko wirującym kole zamachowym. Koło stosowane w Williamsie ma być ''najszybsze'' i najlżejsze (ma osiągać 100000 rpm). W obu rozwiązaniach w czasie hamowania energia ma być odzyskiwana i magazynowana bądź w kołach zamachowych, bądź w akumulatorkach. KERS ma sporo ograniczeń i niezbyt dużo energii będzie można odzyskać. Czy BMW będzie w tym takie mocne to ni wiem. Williams jak pisałem po prostu kupił sobie firmę, która ma już kupę doświadczeń, McLaren ściśle współpracuje z innym dostawcą KERS, Honda również wykorzystuje gotowe rozwiązania. Trochę o kers znajdziesz www.f1fanatic. co.uk/2008/06/14/kers- not-powerful-enough-for-f1/ Kolejne informacje deanryanmartin.blogspot. com/2008/09 /kers-technology-on-its-way-to-success. html (pamiętaj o wyrzuceniu spacji)

  • 20. pz0
    • 2008-11-13 10:30:47
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    System mechaniczny wygląda mi na prostszy, łatwiejszy w użyciu, mniej awaryjny i lżejszy. W mechanicznym problemem może być to że największa masa jest skupiona w jednym kole zamachowym sporych gabarytów. No i ciekawe co może się stać w przypadku dzwona, gdy taki masywny dysk wirujący z prędkością 100tys obrotów na minutę odleci z bolidu.

  • 21. walerus
    • 2008-11-13 12:19:37
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    No niestety i po BMW i po ferrari widać iż kierowcy tzw. ku.duple - będą mieli większe szanse w 2009 i to na nich skupiają się zespoły.....

  • 22. natleniony
    • 2008-11-13 12:50:31
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    pz0 - cyt. "No i ciekawe co może się stać w przypadku dzwona, gdy taki masywny dysk wirujący z prędkością 100tys obrotów na minutę odleci z bolidu" - trzeba uruchomić wyobraźnię znając fakt, że w Williamsie kółko będzie w kominie za głową kierowcy. hehehe pozdro.

  • 23. bussyboss
    • 2008-11-13 13:46:53
    • *.limes.com.pl

    ciekawe czy przy 100 000 rpm jest jakis problem z drganiami... dosc ciezkie kolo zamachowe i tak szybkie obroty :) potrzebna im bedzie nie lada precyzja w instalowaniu tego cuda :)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo